Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Eiköhän sovita kartingkisat johonkin, että nähdään, kuka niitä autoja osaa oikeasti ajaa... Siellä olis ainakin kaikilla samanlainen kalusto. Oukkidoukki. Mä tuun nöyryttää teitä bemarimiehiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Oukkidoukki. Mä tuun nöyryttää teitä bemarimiehiä. Hyvin paljon mahdollista, mutta mä oon mukana joka tapauksessa, hyvä idea Voi olla kyllä ettei Samia saada mukaan kun varmaan omavastuu on liian kallis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Moni tyttö voi ajaa vaikka 2kk sisälllä esim 300km, ja esim joku intohimoinen nuori kuski jota ajaminen kiinnostaa hyvinkin paljon voi ajaa päälle 5 000km 2kk:ssa Tässäpä se vaara usein piilee tuoreissa kuljettajissa. Nähdään että nimenomaan ajokokemus tuo varmuutta ja valitettavasti siinä suhteessa otetaan myös riskejä enemmän. Eli ulosmitataan se kokemus näin. Se nähdään myös monissä synkissä tilastoissa. Tämä ehkä kuullostaa kliseeltä nuoremmille, mutta se paras juttu liikenneturvallisuuden kanssa tulee lopulta myös iän karttuessa. Todistamisen tarvetta ja miettimistä siitä kuka osaa mitäkin, on entistä vähemmän. Keskitytään siihen omaan ajamiseen ja liikenteeseen eri näkökulmasta kuin ensimmäisinä vuosina. Näin se vaan menee, yleisesti ottaen. p.s. Miksi muuten "tyttö" tuossa esimerkissä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Tässäpä se vaara usein piilee tuoreissa kuljettajissa. Nähdään että nimenomaan ajokokemus tuo varmuutta ja valitettavasti siinä suhteessa otetaan myös riskejä enemmän. Eli ulosmitataan se kokemus näin. Se nähdään myös monissä synkissä tilastoissa. Tämä ehkä kuullostaa kliseeltä nuoremmille, mutta se paras juttu liikenneturvallisuuden kanssa tulee lopulta myös iän karttuessa. Todistamisen tarvetta ja miettimistä siitä kuka osaa mitäkin, on entistä vähemmän. Keskitytään siihen omaan ajamiseen ja liikenteeseen eri näkökulmasta kuin ensimmäisinä vuosina. Näin se vaan menee, yleisesti ottaen. p.s. Miksi muuten "tyttö" tuossa esimerkissä? En nyt meinannut asiaa niin että se varsinaisesti sitä varmuutta toisi tms, vaan lähinnä sitä että aika ei korreloi SUORAAN siihen miten on liikennesilmä ja ajotaidot kehittyneet. Ja tilastollisesti 18-20v naiset ajavat vähemmän kun pojat/miehet, joten tuli nyt vain esimerkkiin. Jos jotain tasa-arvoa haet niin voin siihen poikakin laittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Kumma kun itellä ei oo näissä Toyotissa ollu mitään vikaa missään yksilössä, mikä mulla on ollu. Mulla oli ensimmäisiä Suomeen tuotuja 99 vuoden Yariksia aikoinaan, eikä siinä ollut mitään vikaa, vaikka se oli tosiaan ihan ensimmäisiä, joissa luulis ne lapsentaudit olevan. Mutta ei, se oli parempi ajaa kun 2005 Yaris. Kaipa tuo sun Wagoni on maanantai kappale sitten. Varmasti joo voi olla, että Bemari on varma valinta kun sen myy, mutta kyllä näissäkin on noita vikoja alkanut olemaan huolestuttavan paljon, se on tosiasia se. Jos joku esim, uusimman Tuulilasin lukasi lukiaposti kohdalta, niin sielä kerrottiin miten loistavaa Audin laatu voi olla. Tätä tämä on. Minusta on kummaa ettei Toyotassa ns. voi olla vikaa. Ja tuo ainainen "maanantai kappale" mitä selitetään. Mitä se on? Kun on Toyota niin ne vikaiset ovat vain maanantai kappaleita? Eikö se kerro kuitenkin että tuote ei ole tasalaatuista jos joukkoon "eksyy" näitä huonompia yksilöitä? En kyllä itsekkään tiedä, että kenelläkään olisi Toyotan kanssa ollut näin paljon harmia, mutta se ei ole tietenkään mikään selitys. En tiedä jatkanko aikanaan merkillä, mutta aika hyvän auton saavat tehdä ja hyvitystarjouksen myös, jos näin jatketaan. Plussaa annan toki ettei mistään ole pitänyt (vielä) "tapella" vaan kaikki on hoitunut ja sijaisautot järjetyneet, jne. Ja onhan tällä merkillä hyvä jälleenmyyntiarvo, vaikkei kaikki olisikaan sitä kuuluisaa japsilaatua. Itselläni on omat epäilykset miksi Toyotallakin on alkanut ilmetä näitä maanantai yksilöitä, mutta siitä ehkä joskus toiste. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Ja tilastollisesti 18-20v naiset ajavat vähemmän kun pojat/miehet, joten tuli nyt vain esimerkkiin. Jos jotain tasa-arvoa haet niin voin siihen poikakin laittaa. En hakenut, mutta se tytöttely näytti tänä päivänä erikoiselle, kun tuli vielä nuoren miehen suusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 En hakenut, mutta se tytöttely näytti tänä päivänä erikoiselle, kun tuli vielä nuoren miehen suusta. Tais tulla ihan refleksinä kun tuli oma isosisko mieleen joka ei paljoa muualle kun urheilemaan ajellut Toki on mulla pari kolme muuta 18v tyttökaveria jotka ajelee kyllä todella paljon myös Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 toi karting-juttu on muuten ollut ideana esillä joskus kauan sitten aiemminkin... jos joku jaksaa järkätä niin tulen itsekin mukaan ehdottomasti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Tais tulla ihan refleksinä kun tuli oma isosisko mieleen joka ei paljoa muualle kun urheilemaan ajellut Toki on mulla pari kolme muuta 18v tyttökaveria jotka ajelee kyllä todella paljon myös Onneksi vakuutusyhtiöitä on alkanut kiinnostaa ajoneuvoja kuljettavien ikä, jolloin saadaan ne nuoret pojat / tytöt maksamaan omat kulunsa eikä meidän "pappojen" tartte osallistua niihin maksutalkoisiin Siinä Mikolle viitettä siitä iästä ! OT: Mulla ei ole kuin yksi tyttökaveri :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 OT: Mulla ei ole kuin yksi tyttökaveri :'( Jos pitää useampaa kuin yhtä pitää pitää varma huoli, ettei nämä koskaa tapaa. Muuten voi käydä köpelösti. :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Onneksi vakuutusyhtiöitä on alkanut kiinnostaa ajoneuvoja kuljettavien ikä, jolloin saadaan ne nuoret pojat / tytöt maksamaan omat kulunsa eikä meidän "pappojen" tartte osallistua niihin maksutalkoisiin Siinä Mikolle viitettä siitä iästä ! OT: Mulla ei ole kuin yksi tyttökaveri :'( Jep, tai sitten laittaa omistajaksi pojan joka sillä ajaa ja Haltijaksi faijan.. Näin säästää ainakin piikki/prätkä vakuutuksissa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Jos pitää useampaa kuin yhtä pitää pitää varma huoli, ettei nämä koskaa tapaa. Muuten voi käydä köpelösti. :'( _Lähinnä_ meinasin kaveria joka on tyttö mutta... Edit: Ja ne hommat jätetään sioille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Käytännössä osallistut kuitenkin aina. Eihän siitä kyse ollut ? En tarvitse ilmaista vakuutusta vaan riskit saadaan maksujen muodossa kohdistettua "riskikertymiin" eli mix bmw 316:sta liikennevakuutusmaksun lähtötariffi on yleensä vakuutusyhtiöillä niin kallis verrattu moneen muuhun samanlaiseen / tyyppiseen ajoneuvoon ? Vakuutusehtoihin kyllä saadaan aikaiseksi kaikkea kivaa kikkailun estämiseksi, sorry vaan Eikä muuten ole mutu tietoa, eikä oletusta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Sivusta jo (liian) monta sivua seuranneena sanotaan nyt itsekkin jotain. Kyllä sitä muistelee kun oli 18 (vaikka ei siitä niin kauaa ole) ja kortin sai käteen, niin ei kyllä paljoa ajotaidoista/ajokokemuksesta voinut puhua nykyiseen verrattuna. Muistelen että silloin siinä ajamisessa ei ollut semmoista varmuutta kuin nykyisin jo hieman on. Ajaminen oli sellaista epävarmaa eikä oikein osannut olla vielä rennosti. Tämän varmaan voi moni todeta omalta kohdaltaan (paitsi tietenkin ne jotka ovat syntyneet ratti kädessä ja sanovat että mä oon aina ollut hyvä kuski). Nykyään sitä ajokokemusta onkin sitten 140tkm verran. En todellakaan väitä olevani hyvä kuski kun ei sellasia olekkaan. Naurattaa vaan välillä nämä (lähinnä jotkut omat tutut, ette te) jotka sanovat että "kyllä mä oon hyvä kuski ja on mulla ajokokemusta kun on ollut kortti jo 3 vuotta" ... mutta sittenkun hieman kyselee niin kortti on kyllä ollut 3 vuotta mutta ajokokemusta se 1000km. Ei se aika mielestäni tuo kokemusta vaan ne kilometrit ja erilaiset ajo-olosuhteet, sekä paikat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 _Lähinnä_ meinasin kaveria joka on tyttö mutta... Ymmärsin kyllä. Tilaisuus oli vaan niin hyvä, ettei voinut jättää käyttämättä. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 vaan lähinnä sitä että aika ei korreloi SUORAAN siihen miten on liikennesilmä ja ajotaidot kehittyneet. Tosin valitettavan usein se suuri kilometrimääräkään ei takaa yhtään mitään. Jos asenne on päin persettä alusta lähtien, ei se siitä korjaannu, kuin ehkä ajan kanssa. Kilometrit siihen tuskin vaikuttaa mitään. Tai sitten se asia opitaan kantapään kautta, mutta silloin se on sitten myös valitettavan usein myöhäistä. Pyörätuolivarustettuja pärriä ei hirveästi ole tuolla tien päällä näkynyt... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Opetat nyt vähän väärää henkilöä. Itse meinasin sitä, että maksat kuitenkin aina jotain.. Sorry se lause ei ollut sinulle, vaan näille isä/poika/setä/täti haltijaksi, omistajaksi kikkailijoille ! Järjestelmässähän on selkeä porsaanreikä, joka ilmeisesti tullaan poistamaan mutta miten ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2006 Vai että mikroautokisaa yritetään järkätä. MIkä ihmeen tarve joillakin on näyttää olevansa jotain enemmän kun muut? ??? Mitä väliä sillä on miten nopea on, mitä väliä sillä on? Ei mulla ole ainakaan tarvetta päteä sillä, olenko kuski vai en. Tiedän ite kyllä missä omat rajat menee ja mikä on kivaa ja mikä ei auton ratissa. Tuli näistä mutkateistä mieleen, että ei mulla ainakaan oo mitään intoa lähteä jollekin suht vieraalle mettämutkatielle kokeilemaan, miten lujaa, näyttävästi ja taidokkaasti? osaan autoa käskeä, siihen vielä päälle se, että miten hyvä joku auto on ajaa ja ajaa sen mukaan sielä. Ei todellakaan, pistää vaan miettimään, että jos sielä mettään vetäsee (huolimatta siitä, oliko miten kokenut, taitava, kuskin vieressä kilometrejä nähnyt, radalla oppeja hakenut, nuorena nopeasti oppiva), niin seuraukset on.....tartteeko sitä sanoa ees, jos se hiukan alle satasen vauhdista mutkan exitissä lähteekin mettään ja ensimmäiseksi osutaan puuhun..... No Thanks sanon minä. En yleensäkkään nauti olla kyydissä, jos kuski ajaa miljoonaa, oli se sitten hieno M Bemari tai joku muu auto, mutta kyllä itse ainakin elää haluaisin, liikenne on kuitenkin sellasta, että vaikka miten taitava kuljettaja luulee olevansa, et voi koskaan tietää mitä se toinen tai kolmas osapuoli miettii. Tajuaako ne, että saavutat ne motarilla 240 kmh lasissa vai ei..... Ja Maliniemen Mikko sanokin asian varsin hyvin, jos asenne on perseellään, kuten näkee liikenteen pätemisen paikkana, rata-ajoon verrattavana paikkana, on ihan sama miten asiaa katsoo. Varmaa on, että tällä asenteella kolahtaa ja yleensä kolahtaa vähän turhankin kovaa sitten.... Ja Vainiolle, sanoin tossa yllä jo vastauksen siihen kysymykseen, että millä autolla olen tiukkaa mutka-ajoa ajanut. Ei liiemmin nappaa mennä tonne yleisille mutkapätkille kokeilemaan. Rata on sitten ihan eri juttu, mutta itsellä ei ole sinnekään intressejä omalla autolla lähteä kokeilemaan yhtään mitään. Ei suoraan sanoen kiinnosta. Enempää en jaksa ruveta aikaa tuhlaamaan, voihan se olla, että 3kk ajokokemuksella on taitavempi kuljettaja kun 10 vuotta autoa ajanut, voi olla. Mutta rohkenen epäillä suuresti tätä juttua, oli sitten kartingia ajanut tai ei. Itse oon enemmän ja enemmän päivä päivältä sitä mieltä, että auto, oli se iso tai pieni, raskas tai kevyt, urheilu tai familypurkki, on aina edellä kuljettajaa. Ei koskaan voi olla 100%:sen varma, mitä tapahtuu seuraavaksi. Vai voiko? Jos joku väittää hallitsevansa auton tilanteessa kun tilanteessa 100%:sesti vedoten taitoihinsa, puhuu kakkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Vai että mikroautokisaa yritetään järkätä. MIkä ihmeen tarve joillakin on näyttää olevansa jotain enemmän kun muut? Tuotaniin... Koska mikroautoilu on hauskaa?? Siksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Sami Aaltonen: Oot aina tykännyt V8:Sta ja varsinkin siitä M5:en V8:sta niin miltäs kuullostaa sun korviin upouus bemarin V8 joka tulee tuohon uuteen M3:een (E92) http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13106 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Kyllä tämä V8 kuulostaa paremmalta: http://www.youtube.com/watch?v=3zKalcwAZ7k MikkO mutta tämähän on vain mun mielipide... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Kyllä tämä V8 kuulostaa paremmalta: http://www.youtube.com/watch?v=3zKalcwAZ7k MikkO mutta tämähän on vain mun mielipide... Tosiaan mielipidekysymyksiä, pitkälti erilaiset saundit, mutta kyseisellä pelillä onkin niin paljon yhteistä M3:en kanssa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Kyllä tämä V8 kuulostaa paremmalta: http://www.youtube.com/watch?v=3zKalcwAZ7k MikkO mutta tämähän on vain mun mielipide... Nätit äänet tuossa Jeepissä kyllä! 8) Tuli ihan mieleen, kun mun Nissanista katkesi pakoputki kesken ajon...oli ruostunut poikki kokonaan koneen puolelta. Porukka kyllä katsoi aika pitkään. Mutta piti kyllä niin kivaa röhinää. Sitten, kun hiljensi vauhtia ja otti jalan pois kaasulta, niin tuli kivat paukkeet. Tätä "lystiä" ei tosin kovin kauaa kestänyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Kaikki eivät. Kuolet joka tapauksessa joskus, niin aika sama. Eikä liity pelkästään autoiluun, enkä itse autoile tämän opin mukaan, mutta aika samahan se on koska kuolet. Ja potkastaan tyhjään, niin sitä joko kerkiää miettimään tai sitten ei..that's it. Sorry, mutta alkaa menemään jo vähän mauttomaksi väkisin vääntämiseksi ---> Aiheena edelleen autokuvat... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2006 Veikkaan, ettet uskalla tollasta vakiota C300 Hemiä töötätä mutkaan niin lujaa, että siitä autosta loppuis ominaisuudet.... Eiköhän siinä kuski ennemmin luovuta kun tämä Raisleri...... Sori vaan. En uskallakaan, koska sillä rontin 10 tuhatta ajaneena (aivan sama vaikka se on useimpien mielestä vähän, kyllä siinä jo auton kanssa sinuiksi tulee..) tiedän ettei 300C:ssä ole ominaisuuksia töötätä lujaa mutkaan (pl. SRT-8, jota kehuvat huomattavasti paremmaksi). Mitä vielä tulee ominaisuuksien loppumiseen, niin Hemissey on lähtenyt multa hanskasta semmosissa tapauksissa (näissä mutkissa onneksi oli tilaa survoa vaikka kuinka leveäksi), joissa olen erään tuntemattoman saksalaisen Motoren Werken tuotteella ajanut huomattavasti suuremmalla nopeudella ongelmitta. Ja erään toisenkin saksalaisen valmistajan lahjalla maailmalle. Ja kolmannen. En sitten ota kantaa, jos Hemillä ajaessa oli vain kyse kuskin evotuksesta. //b EDIT: Ja sori, huomasin kyllä Mikon viestin, mutta ajattelin vielä yhden viestin verran vääntää, kun tavallaan tuo Samin väite ajo-ominaisuuksista lähti minun viestistä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla