Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Ja taisi siinä samalla sitten jotain käydä autollekkin? No joo. Peltiä saa onneksi lisää. Mulla on ollut Aygo päivän alla ja jäi mieleen ettei siinä ole takapenkillä paljoa "turvaväliä" jos joku tuupaa perään. Sama koskee tietysti monia muitakin malleja. Joo tuli kaahattua liikenteessä, istuin kaikessa rauhassa liikennevaloissa kun joku halusi osua. No eipä siinä mitään ihmeellistä, takapuskuri halkes ja naarmuuntu. No kaipa jokainen auto menee lyttyyn nykyään kun vähän kovempaa osuu, kun on näitä törmäysenergiapalkkeja sun muita nykyautot täynnä. Ja kyllä ne Citikan ja Peukeotin sisar mallit vetää pohjat tossa muotoilussa mun mielestä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Ja sehän on nimenomaan hyvä asia että menee ruttuun...tiettyyn pisteeseen asti. Jos ei antais rakenteet yhtään periksi niin jo hyvin pienien nopeuksien kolareissa tulisi ihan järjettömiä g-voimia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 No kaipa jokainen auto menee lyttyyn nykyään kun vähän kovempaa osuu, kun on näitä törmäysenergiapalkkeja sun muita nykyautot täynnä. Kyllä mielummin jään Toyto alkion alle kun jonkun vanhan amerikan raadon, jos olen kävellen liikenteessä. Se on kyll hyvä että uusissa autoissa on noita crash bokseja. Ne on pulttikiinneksiä helppo ja nopee vaihtaa. Noi uudet purskurit on kyllä sisänsä ihan mukavia että palaa tosi hyvin muotaanso vaikka sisäosat on ihan paskana ja todella vaikee arvoida vahinkon laajuus päältä päin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Ja kyllä ne Citikan ja Peukeotin sisar mallit vetää pohjat tossa muotoilussa mun mielestä. Juu, en mä niinkään muotoilua meinannut, jos sitä tarkoitit? Itse asiassa mä tykästyin tuohon Aygoon sen päivän aikana, mitä se mulla oli sijaisautona. Oli hauska ajaa, kolmipyttyinen pörisee kiihdytyksissä kuin alla olisi räyhäkkäämpikin kone ja minusta Aygon muotoilu on pirteää ja hyvännäköistä. Sillä ajellessa tuli hyvä fiilis, mitä en olisi uskonut etukäteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Juu, en mä niinkään muotoilua meinannut, jos sitä tarkoitit? Itse asiassa mä tykästyin tuohon Aygoon sen päivän aikana, mitä se mulla oli sijaisautona. Oli hauska ajaa, kolmipyttyinen pörisee kiihdytyksissä kuin alla olisi räyhäkkäämpikin kone ja minusta Aygon muotoilu on pirteää ja hyvännäköistä. Sillä ajellessa tuli hyvä fiilis, mitä en olisi uskonut etukäteen. No joo noihin asioihin itsekin tykästyin kun ton päätin sillon hankkia. Toi kolmipyttysen ääni on oikeastaan aika jännä, matalaa outoa pörinää joka muuttuu yli 4000rpm:n jälkeen soimiseksi, joka vaan paranee niin pitkälle kun kierrosluvunrajotin tulee peliin. Se oikeasti rupee soimaan se moottori. Fiilistä kerrakseen ja edullisesti! Toisinaan tulee ihan tahalleen vedettyä 1. tai 2. vaihde tappiin asti ihan vaan sen takia, että saa kuunnella sitä saundia. Ja hyvin pirteä laitehan tuo on, kulkee ihan riittävän kevyesti mitä tarttee. Ja toi hyvä fiilis ajaessa on totta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Onnea Sami Aaltoselle V8:n Fotoskaba 2006 voitto kuvasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Onnea Sami Aaltoselle V8:n Fotoskaba 2006 voitto kuvasta No onnea tosiian Samille, jos näin mukavasti on käynyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2006 Hienoa Sami! Laitatko voittokuvan esille tännekkin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Jooh kiitoksia vaan onnitteluista. En todellakaan uskonut kuvan voittavan, koska yleisöäänestyksessä oltiin kaukana kärjestä. Eiköhän tämän voi nyt jo julkaista sitten täälläkin. Kuva on otettu kesän 2006 Cruisingeissa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 On kyllä todella mukava kuva. Tällainen kesällä otettu heittolaukaus löytyi kuvia selatessa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Saanen esitellä Volvon uusimman mallin? Volvo P70 (P=pickup) [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 On kyllä todella mukava kuva. Tällainen kesällä otettu heittolaukaus löytyi kuvia selatessa. [ attachment removed / expired ] Oujee 8) Classikko, HT Mustang vuosilta 1964-1966, en tiie ton tarkkaa vuos mallia, mutta tohon haarukkaan menee. Classikko! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 28, 2006 Juu, tuo Mustangi on kyllä melkoinen klassikko auto. 8) Tämä on kyllä jotenkin komean rajun näköinen menopeli. Honda NSX-R GT. http://www.rsportscars.com/eng/cars/nsx-r_gt.asp EDIT: Täältä löytyy aika hienoja kuvia Nissan 350Z:sta. http://www.pemiko.net/350z/kuvat.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2006 Tuli tällainen peli kerran kesällä vastaan, kertokaas tietäjät mikä auto ja vuosimalli on kyseessä? Kuva on heittolaukaus oman auton ikkunasta joten itse en osaa tuohon kysymykseen vastata. Veikkaisin itse Austinia vuodelta -52, menikö pahasti pieleen? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Koeajo! Mikäpä sen parempaa harmaan syyspäivänä kun toisen laskuun autolla ajaminen! Näinpä sain mieleeni, että koeajo vois olla tiistaipäivän ohjelma. Ongelmaksi nousi sitten ekana, että mitäs sitä ajais. On tullut ajettua pienillä urheiluautoilla, edustusautoilla, normaaleilla henkilöautoilla ja lähes kaikella siitä välistä. No, pikkuautoluokka jäänyt enemmän väliin, niin sille linjalle lähdettiin, ja vain yksi nimi pamahti heti mieleen, nimittäin Toyota Aygo. Koska ko. autostakin on ollut puhetta tällä foorumilla ja tullut otettua kantaa keskusteluun, niin rupes hämäämään se, että joutuu mututietoa ko. autosta lausumaan niin ajattelin koeajaa sen pois alta, että on sanoille sitten oikeasti pohjaa. Vastaavaa autoluokkaa tullut lähinnä ajettua Ford Focuksella, Toyota Yariksella, upouudella Renault Cliolla ja nyt tällä Aygolla, varmaan lähitulevaisuudessa Smartilla kun tämä Aygo jätti sen verran kivan jäljen ajajalle. No Auto Jalonen on mua lähinnä, ei muuta kun autoa hakemaan! [ attachment removed ] "Moro, tulin kyselemään jos sais tollasen Toyota Aygon koeajoon" "Tottahan toki, annatko ajorkotin plää plää plää" Palvelu oli ystävällistä ja nopeaa, _erittäin_ iso plussa. Autokauppiaat tuppaa olemaan ihan liian flegmaattisia, ainakin Mersu ja BMW taloissa (Espoon Laakkoset) Onkos paperit kunnossa.. (Omavastuu oli muuten 510e mikä on 100e enemmän kun 3-sarjan uudessa bemarissa mitä joskus lainasin päiväksi!!!) [ attachment removed ] Näyttäis olevan, ei muuta kun hypätään kelkkaan ja ajetaan himaan kuvauksia varten! [ attachment removed ] Auto parkkiin pihalle ja parit pikaiset kuvat ensin ulkoa: Sivulta... [ attachment removed ] Edestä... [ attachment removed ] Ja takaa. [ attachment removed ] Sitten sisäkuviin ja pieneen arvosteluun: Auto oli sisältä (lähinnä edestä) kokoisekseen todella tilava ja valoisa. Näkyvyys kuskin paikalta oli sivuille ja eteenpäin erittäin hyvä. Muutenkin auton henki ja olemus oli erittäin positiivinen, nuorekas ja jopa hieman urheilullinen, tähän vaikutti ehkä se, että kierroslukumittari oli erotettu mittaristosta ja sijoitettu vasempaan etukulmaan, ehkä jopa vähän "teinimäisesti" kuten turbopainemittari. Oli miten oli, oli ihan ok silmälle. [ attachment removed ] Heti ensimmäiseksi pihasta poistuessa huomasin omasta mielestä aika ikävän puutteen, näkyvyyden taakse päin. Näkyvyys autosta muuten oli hyvä, mutta taustapeilistä takapenkin niskatuet tekivät näkymästä hyvin kapean ja koska taustapeilin seuraaminen on hyvin tärkeää, häiritsi itseäni näkyvyyden puuttellisuus, tässä kuva havainnollistamaan tilannetta: (Täytyy kuitenkin ymmärtää, että auton ollessa pieni, juuri tälläiset asiat on todella vaikea toteuttaa hyvin) [ attachment removed ] Ajossa Aygo on todella ketterä, vaikka moottorissa on vain litran kuutiotilavuus ja 50kW jaksaa se siitä huolimatta pysyä liikenteen tahdissa täysin ongelmitta, ainakin kaupungissa. Jo ensimmäisessä kiihdytyksessä huomasin jo Saminkin mainitsemat äänet, ne olikin kuin olikin oikeasti todella mielenkiintoiset! Sehän murisi Siitä iso plussa. Mukavat äänet provosoivatkin hieman reippaampaan ajoon, joten piti sitten hieman reippaammin mennä muutama ramppi ja kurvi, jossa sitten huomasinkin auton ehkä suurimman puutteen, penkit. Tossa ekassa sisäkuvassa näkyy hyvin se, että sivuttaistukea ei ole ylhäällä eikä istuinosassa yhtään, ja "penkissä" olikin hyvin jenkkimäinen sohva-fiilis. Koska auto on muuten lähes urheilullinen ja pieni sekä ketterä olisi ollut kiva jos siinä vauhdissa olisi pysynyt kyydissä ilman että täytyy jännittää ylävartaloa koko ajan ja puristaa ratista otetta tiukemmin. [ attachment removed ] Sama näkyy takapenkeissä, jotka lähinnä muistuttavat tasasta patjaa: [ attachment removed ] Yarikseen verrattuna Aygo oli minusta huomattavasti parempi, tuntui huomattavasti jämäkämmältä ja laadukkaammalta. Sama juttu esim uuteen Clioon verrattuna, Cliossa oli sellainen olo kuin olisi juuri saanut valmiiksi leegoista rakentamansa auton ja lähtenyt liikenteeseen, ei näin Aygossa ei ollut tälläinen tunnelma (poislukien ilmastoinnin säätövivut, jotka tuntuivat aika muovisilta), vaikka auton hinta on alkaen jotain 13ke! Tästä myös iso plussa. Muutama miinuksen lista, ohjaus, kytkin ja vaihteisto. Ohjaus on silloin hyvä, kun sitä autoa todella ohjataa, elikkä kun ajat kehätietä 80km/h ohjauksessa on todella paljon väljää jossa ei tapahdu mitään, lisäksi ohjaus on hieman tunnoton. Kunnon käännöksissä ja mutkateillä tilanne paranee selvästi. Kytkimen lyhyt liikerata (=yleensä hyvä IMO) on tässä tapauksessa huono, koska moottorissa ei ole paljoa vääntöä, saa kytkimen kanssa olla tarkkana, asiaa ei paranna myöskään herkkä kaasu. Vaihteisto oli samanlainen (saman tuntunen) kuin Yariksessa, vaihteet meni ihan ok sisään ja pakki helposti päälle, kuitenkaan siihen ei saanut oikein mitään tuntumaa Moottori oli lähes pelkkää plussaa, pakoputkiston ja moottorin tuoma pörinä oli mukavan urheilullisen vaikutelman antava, moottori kiersi nätisti koko kierroslukualueen tuomalla koko alueella kivan väännön ja tehon. Ainoa miinuspuoli oli tyhjäkäynnillä hieman ärsyttävä tärinä. Summa summarum: Aygo on todella hauska, helppo ja ketterä kaupunkipeli, jossa on painoon nähden ihan riittävästi tehoa eikä sillä jää jalkoihin. "Ajoelämys" oli todella positiivinen yllätys ja jätti ihan veikeän fiilikseen ajajaan! Vielä kun tämän kaiken suhteuttaa auton hintaan, on kilpailijoilla kyllä paljon tekemistä, että laittavat paremmaksi! Kiitos jos jaksoitte tänne asti Edit: Pulliaiselle kiitos ajon aikana otetuista kuvista sekä Toyota-talon kuvasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Oli kyllä mielenkiintoinen koeajo raportti minusta. Kiitos näistä kuvista. Uusilla autoilla on aina mukava ajella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Oli kyllä mielenkiintoinen koeajo raportti minusta. Kiitos näistä kuvista. Samaa mieltä! Noille vois tehä oman threadin ja sinne vaan samaan tyyliin kaikki koeajot mitä teet! ainiin, tyylikäs pikkuauto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Kuten tosiaan olen itsekkin aiemmin maininnut, niin samanlainen peli oli itsellänikin yhden päivän verran alla, sijaisauton virkaa toimittamassa ja huomiot olivat samassa linjassa Mikon kanssa. Hyvä fiilis jäi päälimmäiseksi mieleen. Ja ne soundit... Oli muuten piristävää tämmöinen "raportti". Samaa linjaa saa jatkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 No joo hyvä "Tekniikan Maailma" tyylinen koeajoreporttaasi Täytyy kyllä nyt todeta, että oli kyllä yllättävän positiiviset kommentit, niin paljon kun tälle Aigolle on täällä foorumilla kieroiltu ja hihitelty.... Tais saada epäilijät jauhot suuhun nyt niiih... Ja ei noihin mitään lisättävää ole, 15 600km ongelmatonta kilometeriä takana Aigolla ja auto senkun parenee, moottorin ääni on vaan parantunut ja auto on tullu jouheemmaksi, kulkee nätimmin ja on tuo uuden karheus mennyttä sopivasti jo. Tosta moottorista, mun mielestä ei voi kyllä enempää toivoa ton kokoselta moottorilta. Voi ajella 5. vaihteella 50kmh ihan ongelmitta, 3. vaihdetta voi sieltä 25 kmh tuntumasta pitää ihan huoletta päällä ja nelosta voi käytellä 40 vauhdeissa. Huom... se lähtee ihan mukisematta nätisti liikenteen mukana kaikesta moottorin pienuudesta huolimatta. Ja kun mietitään, että ykkösvaihde vetää 54kmh..kakkonen 105kmh.... niin pitkistä välityksistä on kyse kuitenkin. Ja ne äänet...tosiaan se vaan paranee se saundi, rajotin tulee ihan liian aikasin peliin...toisinaan.. Ohjaus on mun mielestä mennen tullen parempi kun edellisen sukupolven Yariksessa, jollanen itellä oli ennen tätä Aigoa, kytkin myös parempi mennen tullen kun 2005 vuoden Yarikseen vertaan. Ja tästä moottorin tärinästä, itsellä ei täristä yhtään tyhjäkäynnillä. Mutta 5pv lainassa ollut uuden karhea Rent Aigo (kun oma oli pajalla sen kolarin takia), siinä täristi tyhjäkäynnillä, jännä juttu miksei sitten mulla täristä...? Ja tästä hinnasta..tosiaan tää on sellanen kompromissi auto vähän.... Esim, kattovalo palaa vain kun kuljettajan ovi on auki, apukuskin ikkunalle ei ole kuskilla muuta keinoa kun kurottaa tonne oikeeseen oveen, jos sen puolen ikkunan haluaa alas, eli kuskilla on vaan oman ikkunan kytkin, nää penkit sun muut kertoo myöskin, että on tehty kompromisseja hinnan takia, kuten myös se, että takaluukussa on vaan yksi iskari kahden sijaan, ja luukku on kokonaan lasia. Myöskin ovien tiivisteitä ei ole, silti auto pitää vettä ja lunta ja on vielä kaikenlisäksi lämmin talvella. Eikä noista suhinoita tule sen enempää kun 2005 Yariksessakaan. Toisaalta taas tässä koeajetussakin autossa on kauko-ohjattu keskuslukitus, joka ottaa noin 100m säteellä, eli ovet saa auki erittäin kaukaa, eikä avaimen kauko-ohjaus ole kuitenkaan mikään "oho aukes ovet" herkkyydellä toteuttettu, vaan ihan kunnolla pitää nappia painaa, että ovet aukee. Uden Yariksen kauko-ohjattu keskuslukitus on ihan eri maailmasta, auton vierellä pitää melkeen seistä, että ovet aukee. Silti on pistetty herkkuja mukaan, toi kiekkamittari on ehdottomasti ihana asia ja kuin plussana 3 sylinterinen moottori tuo iloa ajamiseen ja helpoutta kaupunkiajossa pitkien välityssuhteiden takia. Muutenkin sisustaltaan ilosen positiivinen. Nää lämmityslaitteen säätimet on ainoot, mitkä vois ehkä eritavalla olla toteutettu, mutta toisaalta kaikkeen tottuu. Mutta joo, Mikolle nostan hattua että "uhrasi" aikaansa tälle kaupunkikipolle, ehkä ne mielikuvat tosiaan vähän muuttui nyt sitten. Kun itse olen myöskin tota Renoon Cliioa ihmetellyt, että kumman "jousten ***tu" meininki on kun sellasella on ajellu. Aigossa ei oo tollasta tunnelmaa, tunnelma on enemminkin nuorekkaan urheilullinen ja autolla on kiva viilis kruisata Halvalla hauskat tunnelmat! [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Mikolle nostan hattua että "uhrasi" aikaansa tälle kaupunkikipolle, ehkä ne mielikuvat tosiaan vähän muuttui nyt sitten. Ei ne mun asenteet oikeastaan mihinkään muuttunut, pikemminkin sun mielikuva musta on voinut vähän muuttua Voi hyvin olla, että olet luullut että ajelen vain bemareilla ja porscheilla jne Mutta tosiaan, kyllä mä autoihmisenä ajan niin paljon eri autoja kun vaan ikinä voin ja jos auto on hyvä niin siitä annetaan hyvät arvostelut ja jos se on paska niin sitten pistetään negatiivistä palautetta, oli se merkki sitten ihan mikä tahansa Itse en vaan autoiluun tykkää yhdistää _yhtään_ musta tuntuu-juttuja tai kuulin naapurin erkiltä, ne kun ei lämmitä ketään. Kattoo mitä seuraavaks keksis.. Edit: Ja autoille voi uhrata aikaa vaikka kuinka paljon, loppuen lopuks ihan sama millanen se on, jos se on paska niin tietää ettei tarvi sellasta enää ajaa, mutta onhan sekin kokemus, tai toisin päin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Lapin mies sanois, että "pulukha mikä pulukha!" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Ei ne mun asenteet oikeastaan mihinkään muuttunut, pikemminkin sun mielikuva musta on voinut vähän muuttua Voi hyvin olla, että olet luullut että ajelen vain bemareilla ja porscheilla jne Mutta tosiaan, kyllä mä autoihmisenä ajan niin paljon eri autoja kun vaan ikinä voin ja jos auto on hyvä niin siitä annetaan hyvät arvostelut ja jos se on paska niin sitten pistetään negatiivistä palautetta, oli se merkki sitten ihan mikä tahansa Itse en vaan autoiluun tykkää yhdistää _yhtään_ musta tuntuu-juttuja tai kuulin naapurin erkiltä, ne kun ei lämmitä ketään. Kattoo mitä seuraavaks keksis.. Edit: Ja autoille voi uhrata aikaa vaikka kuinka paljon, loppuen lopuks ihan sama millanen se on, jos se on paska niin tietää ettei tarvi sellasta enää ajaa, mutta onhan sekin kokemus, tai toisin päin No joo kyllä vähän yllätti, meinaa en ihan heti uskonu että teikäläinen lähtee koeajamaan pienintä Toyotaa mitä kaupasta löytyy, mutta hyvä näin. Ehkäpä ne mielikuvat joo vähän muuttuupi, totta tosiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Nyt voisi Sami käydä koeajamassa sen 3-sarjan bemun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Nyt voisi Sami käydä koeajamassa sen 3-sarjan bemun. Arvasin että joku alkaa tästä puhumaan, no joo ei oo tota omavastuu rahaa kauheesti keräilty... Ja muutenki, on tässä nii paljon hommaa, että ei kerkee. Onhan se varmaan erimaailma kun ajaa tollasta kaupunkiautoa, mutta.... ei tässä nyt kerkiä sellasia enää tekemään. EDIT: BTW....Westendin asemalla oli tänään edellis vuosmallin M5:nen... erotti 100m päästä, että se on M5:nen vaikka sivulta sen näin ensimmäiseksi. Tottakai ne vanteet näkyy, mutta niitä saa mihin tahansa 5:sarjaan kiinni... tän kyllä erotti ihan muutenkin M5:seksi. Ja.... kun se peruutti ja kääns keulan meikäläiseen päin.... täytyy sanoo, että se on melkeen ainoo "uusi" Bemari, joka aina saa kuolan valumaan. Siinä on jotain niin............jotain mitä ei osaa selittää. Ripaus suolaa, ripaus pippuria, ripaus sleepperiä, ripaus aitoa fiilistä..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2006 Arvasin että joku alkaa tästä puhumaan, no joo ei oo tota omavastuu rahaa kauheesti keräilty... Ja muutenki, on tässä nii paljon hommaa, että ei kerkee. Onhan se varmaan erimaailma kun ajaa tollasta kaupunkiautoa, mutta.... ei tässä nyt kerkiä sellasia enää tekemään. Eihän sitä liikkeestä tarvitse hakea... Otat joskus tyypit kun sopiva auto on tyrkyllä kentän reunalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla