Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Heh, tämä on pitänyt tänne laittaa jo vähän aikaa sitten, mutta Petri "ehti ensin":

 

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo en minä sitä pottuilunua ottanut tuota sun kommennttia. Oon vaan huomannu, että aika yksinäistä on kun aletaan puhumaan Jenkeistä vs Eurokopit asioista. Niin toisinaan vaan tulee niin sanottu leipääntyminen esiin kun ihan sama mitä niistä sanoo, niin mikään ei kelpaa vaikka mitä sanoo. Mutta joo asia kunnossa joops. Niin se kai aina on, että toiset tykkää mopoista ja toiset tykkää Autoista, minkäs sille mahtaa....

 

Sorry nyt vaan, mutta sun kirjoitustyyli kieltämättä on sellainen (kenties tarkoituksella?), että siihen on helppo ruveta pommittamaan vastaan. Tavallaan kirjoitat asiat ehdottomina totuuksina, joita toiset sitten tottakai rupeaa kumoamaan. Ja samoin, kuin tyylisi on sitten myös hehkuttaa asioita ylisanoin, niin siitäkin on äärimmäisen helppo jengin ruveta vääntelemään sanoja ja yrittää kumota väittämiäsi välillä kieltämättä vähän turhankin hakemalla hakien. Sitten, kun sulta sanavalmiina kaverina löytyy taas kumoava vastaväite asioihin, oravanpyörä on jo liikkeellä. Sitä se tämä nettikeskustelu on (parhaimmillaan vai pahimmillaan?). Hyvinä esimerkkeinä jälkimmäisestä toimii nyt pidemmältä ajalta just jenkkiautot ja viimeajoilta MotoGP tuolla toisessa threadissa. Huomaathan sen MotoGP-jutussakin, että kun itse pidät siitä ja sitä niin hehkutat, varmasti saat muut lähtemään myllytykseen...

 

Ajattele asia niinpäin, että moni keskustelu olisi ilman sinua ja sinun kommenttejasi/mielipiteitäsi jäänyt melkolailla alkutekijöihinsä. Sehän ei voi olla negatiivinen asia?

 

Ps. Se joka leikkiin ryhtyy... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulemma toi MD-11 rekkarin omistajalla on ollu myös DC-10, näin ainakin minulle väitti ;D

 

Tuolta lisää: www.kilvet.com

 

Ennen oli tuokin tuolla kuvattuna, mutta nyt julkaisun voi näemmä estää.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin arvelinkin et huumoria ....  kun en kuvista löydä autoa.... luntaa vaan  ;)

 

 

Kaunokainen on suuri taideteos, että se saattaa kokemattomalta jäädä kokonaan huomaamatta  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry nyt vaan, mutta sun kirjoitustyyli kieltämättä on sellainen (kenties tarkoituksella?), että siihen on helppo ruveta pommittamaan vastaan. Tavallaan kirjoitat asiat ehdottomina totuuksina, joita toiset sitten tottakai rupeaa kumoamaan. Ja samoin, kuin tyylisi on sitten myös hehkuttaa asioita ylisanoin, niin siitäkin on äärimmäisen helppo jengin ruveta vääntelemään sanoja ja yrittää kumota väittämiäsi välillä kieltämättä vähän turhankin hakemalla hakien. Sitten, kun sulta sanavalmiina kaverina löytyy taas kumoava vastaväite asioihin, oravanpyörä on jo liikkeellä. Sitä se tämä nettikeskustelu on (parhaimmillaan vai pahimmillaan?). Hyvinä esimerkkeinä jälkimmäisestä toimii nyt pidemmältä ajalta just jenkkiautot ja viimeajoilta MotoGP tuolla toisessa threadissa. Huomaathan sen MotoGP-jutussakin, että kun itse pidät siitä ja sitä niin hehkutat, varmasti saat muut lähtemään myllytykseen...

 

Ajattele asia niinpäin, että moni keskustelu olisi ilman sinua ja sinun kommenttejasi/mielipiteitäsi jäänyt melkolailla alkutekijöihinsä. Sehän ei voi olla negatiivinen asia?

 

Ps. Se joka leikkiin ryhtyy... ;)

 

Nå jååå, mitäpä minä tähän sanoa. Mutta en mä mikään sanavalmis kaveri ole, puhun paljon mitä sattuu. Sanavalmiita kavereita on täällä ihan muut kun minä, nimeltä en viitti näitä kyseisiä kavereita sanoa, mutta eiköhän ne ittensä tiedä... ;)

Mutta no jos nää topikit saa lisähenkee siitä, että jauhetaan ympäri näitä asioita niin kai se sitten hyvä on, tai en minä tiedä, varmaan joo. Ehkä.  :) Tai en mä tiedä, kaikki muut aina kiusaa mua kun yritän jotain sanoa, yhyy.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moneltakohan toi on?

 

No jos normaali työssä käyvä ihminen tööttää ittensä punkasta ylös siinä 6-7 välissä aamulla, että kerkee toimistoon kello 8 aikaan, niin tosta voi ottaa sen 3 aikasemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiusaa ja kiusaa. Lähtökohtaisesti kohdistat aina vihasi tiettyyn merkkiin ja hehkutuksesi tietyn valtakunnan tekeleisiin. Ei sinänsä mitään, mutta näihin on helppo tarttua. Esimerkiksi se, että vertaat monia autoja biimereihin, mutta et ole koskaan(?) ajanut sellaisella tai suostu ajamaan (vaikka tarjouksia on/tulisi).

 

Aika harva täällä hehkuttaa kuitenkaan, itse voisin hehkuttaa saksalaisia autoja, mutta en hehkuta..

 

Joo sanoppa missä voi koeajaa 56 vuoden Cadilacin, 59 vuoden Buickin, 69 vuoden 429 Mustangin, 63 sen Corveten, 70 vuoden Hemi Cudan ni meen heti koeajamaan niitä ilomielin...... näitä autoja kun tulee ihailtua joskus vähän liikaakin...

 

MUTTA....ei taida onnistua, joten mutulla pitää pärjätä.......

Ja se etten suostu lähtemään hakemaan koejoon autoja kauheen mielelläni on se, että sain ihan tarpeekseni edelleenkin siitä kolariselvittelypaperijupakasta, ihan turhaa harmia jos jotain tapahtuu ja liikenne on sellasta, että mitä tahansa voi tapahtua vaikka ite et tee yhtään mitään. Okei on vakuutukset, mutta ei se nyt kovin kivaa oo niitä soitella työaikana ja selvitellä toisen osapuolen kanssa kaikenlaista kun ois paljon muutaki tekemistä. Kokemusta omaan tästä, eipä  kauheesti ilahduttanu päivää kun sai soitella ees taas joka puolelle.

SIinä se päälimmäinen syy, toinen syy on se, että en koe että mun elämä ois kiinni mistään hienon kalliin auton koeajosta, kyllä sen nyt tietää, että sanotaan 50 000e auto on hyvä ajaa, laadukas sisältä, mukava hiljanen ja edustava, on kattilapuolella voimaa ja ajo maittaa. Kyllä sen tietää kokeilemattaki. Ei mulla oo vaan intoa ja halua ja tarvetta lähteä tonne ruikkaamaan noita koejajoon, ei vaan nappaa. Ei mun itsetunto tai ego tollasia kokemuksia tartte, että voin sanoa koeajaneeni jotain Mersua tai jotain. Ehkä siitä vois jotain konkkreettista kokemusta sitten jauhaa jossain Nesteen kahvipöydässä, mutta mitä väliä silläkään oikeestaan on.

 

Nyt tästä tulee varmaan jo sitten sota.....

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo sanoppa missä voi koeajaa 56 vuoden Cadilacin, 59 vuoden Buickin, 69 vuoden 429 Mustangin, 63 sen Corveten, 70 vuoden Hemi Cudan ni meen heti koeajamaan niitä ilomielin...... näitä autoja kun tulee ihailtua joskus vähän liikaakin...

 

 

Ja se etten suostu lähtemään hakemaan koejoon autoja kauheen mielelläni on se, että sain ihan tarpeekseni edelleenkin siitä kolariselvittelypaperijupakasta, ihan turhaa harmia jos jotain tapahtuu ja liikenne on sellasta, että mitä tahansa voi tapahtua vaikka ite et tee yhtään mitään. Okei on vakuutukset, mutta ei se nyt kovin kivaa oo niitä soitella työaikana ja selvitellä toisen osapuolen kanssa kaikenlaista kun ois paljon muutaki tekemistä. Kokemusta omaan tästä, eipä  kauheesti ilahduttanu päivää kun sai soitella ees taas joka puolelle.

 

Varmaan ko. autoja on aika vaikea kieltämättä ajaa, mutta nyt kun puhut mutua myös näistä eurooppalaisista tavallisista autoista, niin senhän voisit korjata kyllä, ja helposti :) Ei muakaan niin hirveesti Aygo tms kiinnosta, mutta halusin ajaa että tietää millanen se on ja on kokemusta riikaampi ja näkökulma asioihin kasvaa jne.

 

Ja se, että et uskalla sen vakuutus ja jos jotain tapahtuu jutun takia, niin ihan samalla tavallahan se voi tapahtua joka kerta kun omallakin autolla ajat, ja on sulla varmaan siinäkin joku omavastuu (? Ei toki välttämättä) niin sama ongelmahan siinä tulee oli se sitten koeajossa tai sun oma, niin tollahan filosofialla sunhan ei "pitäis" uskaltaa lähteä omallakaan autolla liikenteeseen koska jotain voi aina tapahtua vaikka ei ois oma vika.

 

Miksei välillä vähän hellitä ja mee tunnelman mukaan ja hanki kokemuksia jota voi sitten muistella vanhempana, ettei pelkät muistot oo niitä, että mitä OIS pitäny tehä :) Suurimmassa osassa tapauksia ihminen kuitenkin katuu niitä asioita myöhemmin mitä ei tehnyt kuin mitä teki.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama vuosien varrelta...

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetäänpä muutama vauhtikuva viimme talvelta kun ei ole muutakaan tekemistä.

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voit palata Maliniemen aikaisempaan postaukseen ja miettiä mikä se sanoma oli..

 

 

Niin täytyy sitten varmaankin jaksaa ehkäpä mahdollisesti luultavasti tehdä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo sanoppa missä voi koeajaa 56 vuoden Cadilacin, 59 vuoden Buickin, 69 vuoden 429 Mustangin, 63 sen Corveten, 70 vuoden Hemi Cudan ni meen heti koeajamaan niitä ilomielin...... näitä autoja kun tulee ihailtua joskus vähän liikaakin...

 

Sun pitää Sami tajuta, että osa (suuri osa) lukijoista ei pidä noita em. autoja juuri minään. On hienoa, että joku noita ihailee, itse en ilman kunnon henkivakuutusta kyytiin menis. Mutta sä ihan turhaan vedät "martit" (martyr) siitä asiasta, että kaikki ei pidä noita mitenkään kummoisina kulkuvälineinä...tuskin sä itsekään ihan tosissas noita voit laittaa mihinkään kategoriaan, missä yksi kriteeri on hyvä ajettavuus. Itse olen ollut kautta aikain suuri Supra-fani, mutta sen ajettavuus on ehkä hieman eri planeetalla, kuin tossa listalla olevista yhdelläkään.

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sun pitää Sami tajuta, että osa (suuri osa) lukijoista ei pidä noita em. autoja juuri minään. On hienoa, että joku noita ihailee, itse en ilman kunnon henkivakuutusta kyytiin menis. Mutta sä ihan turhaan vedät "martit" (martyr) siitä asiasta, että kaikki ei pidä noita mitenkään kummoisina kulkuvälineinä...tuskin sä itsekään ihan tosissas noita voit laittaa mihinkään kategoriaan, missä yksi kriteeri on hyvä ajettavuus. Itse olen ollut kautta aikain suuri Supra-fani, mutta sen ajettavuus on ehkä hieman eri planeetalla, kuin tossa listalla olevista yhdelläkään.

 

-Kähmy

 

No joo ihailen ennenkaikkea näitten autojen muotoiluja, miten uskomattoman hienoja yksityiskohtia niissä voi olla, kromia on, ei muovia, koelauta oli peltiä eikä muovia..... Pellistä on taiteltu mitä uskomattomampia muotoja, autojen "koristelu" näillä kromilistoilla oli mitä mielikuvituksellisempaa siihen aikaan. Keulan maskissa saatto olla yli 1000 yksittäistä osaa, joka merkitsi auton loistokkuutta tietyllä tavalla, minkä myös erittäin runsaat ja näyttävät kromilistat teki selväksi muille, että tämä auto ei ole se halvin mitä kaupasta saa. Sisustuksiltaan etenkin 50 luvun jenkit hakkaa tän päivän muotoilun mennen tullen kuus nolla. Aivan uskomattoman kauniita ja mielikuvituksellisia muotoja voi mittaristot ja ym. pitää sisällään saati sitten varustelista.

 

Mitä näihin muskeleihin tulee, niin samat jutut tässä pätee. En oikeen tiedä mitään häijympää kun 68 Chargeri Hemillä, rakaa uhkuvaa maskuliinista voimaa uskomattoman kauniilla korin muotoilulla, jota erittäin harva tän päivän auto kätkee sisälleen. Tottakai ton ajan autot ei oo lähellekkään tän päivän kuvaa siitä, millanen urheiluauton pitää olla. Tottakai sillon tehtiin asiat eri tavalla, saatto olla 400hv voimaa pellin alla, mutta levyjarrut oli optiolistalla. Tänä päivänä se kuullostaa lähinnä täysin kahjolta, totta, MUTTA SE vaan oli sillon niin ja mun mielestä jotenkin vaan niin hemmetin erillaisen hienoa lukea ja tietää ja nähdä omin silmin miten asiat ennen tehtiin. Saatto olla sivullisen verran varusteita mitä sitten sai ruksailla listalta, mitä omaan Hemiinsä haluaa.... Jotenkin vaan kiehtoo kaikki vanha mitä on joskus ollut.

Tässä pari syytä, miksi ihannoin näitä vanhoja autoja yli kaiken.

 

Tottakai eurooppalaiset ja japanilaiset on aina ollu eri tavalla alunperin jo suunniteltuja laitteita, jenkit on aina enemmän ollu suoralle tehtyjä autoja, etenkin autojen nopeus on kautta-aikain mitattu nimenomaan varttimailiajalla, eikä kierrosajalla vaikkapa Laguna Segan radalla. SIinä on iso filosofia ero, joita ei oikein voi verrata. Ne oli sellasia kun ne sillon oli. Tosin muutamat muskelit saivat kehujakin sen aikasissa testeissä; "huolimatta isolohkosta auto ei puske mutkissa vaan menee tasasesti läpi koko mutkan reilulla nopeudella" tyyliin. Mutta pitää ymmärtää, että sillon asiat oli niin kun ne oli ja se ajattavuus oli sitä mitä se oli. Ei tollasen auton hankkija oleta, että se vastaa tän päivän ajettavuustasoja, sen pitää olla sellanen ku se on joskus ollut. Se tuo sen fiiliksen kokohommaan sitten loppuenlopuksi.

Kyllä jos oikein haluaa ja on tietotaitoa, saa vaikkapa 67 Mustangista erittäin hyvän ajettavan, niin mutkiinkun suoriin, se vaan vaatii pääomaa.......Ei se mikään ongelma ole tehdä ton aikakauden autosta loistavaa ajettavaa.

 

Ja totta puhut, että suurinosa täällä olevista ei arvosta vanhaa rautaa ollenkaan, sille minä en mitään voi mutta en silti voi olla sanomatta omaa mielipidettäni jos siltä tuntuu. Joskus tekee kyllä mieli olla hiljaa, mutta usein vedän väärästä narusta ja sanon jotain ja sitten on taas homma tässä mallissa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovasti tunteita herättävää on tämä autokeskustelu. Vaan on sitä ennenkin osattu tunteilla:

 

20_2.jpg

 

 

Ja kevennykseksi vielä Tang Hua parin viikon takaa Pariisin autonäyttelystä:

 

[ attachment removed ]

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritätkö tappaa mut basse? :laugh: :laugh: :laugh: Sitäpaitsi unohdit yhen jutun, tosin tais olla oma vika ;D

 

Jätin sen listan ihan suosiolla toiseen kertaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja totta puhut, että suurinosa täällä olevista ei arvosta vanhaa rautaa ollenkaan, sille minä en mitään voi mutta en silti voi olla sanomatta omaa mielipidettäni jos siltä tuntuu. Joskus tekee kyllä mieli olla hiljaa, mutta usein vedän väärästä narusta ja sanon jotain ja sitten on taas homma tässä mallissa.

 

Sä kirjoitit jumankauta Sami täyttä asiaa ja rehellisesti. Ei kukaan varmaan siitä niinkään hermostu, että joku noista autoista tykkää, mutta lähinnä joskus tuo "mustavalkoinen" asenne hieman rasittaa. Mutta toi sun reply oli täyttä (jenkki)rautaa!  ;)

 

-kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se raja on jokaisen oma asia, missä se raja menee. Vaikea määrittää ja Kähmylle kommenttia, että ois varmaan joskus aiemmin jo pitäny kirjottaa toi pätkä mitä kirjotin, siitä miksi nämä Jenkit on mun sydäntä lähellä.... Ehkä sitä nyt joku ymmärtää paremmin. Aina näitä vanhoja menneitä autoja ihaillu ja aina tulen niitä ihailemaan, huolimatta siitä millasia ne on / oli ajaa tai jotain vastaavaa. Mutta jos mulle tullaan selittämään kirkkain silmin, että miten joku 50 luvun jenkki on syvältä verrattuna uuteen S80 volvoon, niin siinä vaiheessa mulla menee kuppi nurin... ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen ymmärrän jos tykkäät visuaalisesti siitä 50-luvun jenkistä enemmän; makuasia. Minä taas en ymmärrä miten edes samana päivänä voisi puhua nykyisestä ja 50v vanhasta autosta, eiköhän se ole selvää että nykyauto on about jokaisella mitattavalla asialla parempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen ymmärrän jos tykkäät visuaalisesti siitä 50-luvun jenkistä enemmän; makuasia. Minä taas en ymmärrä miten edes samana päivänä voisi puhua nykyisestä ja 50v vanhasta autosta, eiköhän se ole selvää että nykyauto on about jokaisella mitattavalla asialla parempi.

 

Tykkään visuaallisesti ja kaikinpuolin, vaikken oo ajanut. Niissä on vaan jotain, mistä minä tykkään. Kaikki alko sillon joskus 16 vuotiaana mun kohdalla kun pääsin kyytiin 66 Fastback Mustangiin, jossa oli kutiteltu tekniikka kaikinpuolin, "I saw the Light" sillon ja sillä tiellä ollaan edelleen. Sen jälkeen tuli musiikki mukaan kuvioihin ja en vaan voi olla ihailematta näitä autoja, sen aikakauden meininkiä mitä nää vanhat autot merkitsee mulle.

 

Ja usko Olli pois, mulle on päin naamaa noin sanottu kerran, meinasin vetästä sitä sanojaa pataan, mutta kerrankin osasin pitää naamani kiinni....

 

Eli tästä kaikki alkoi, pengoin vähän kovalevyä ja löysin kun lyösinkin näitä historiakuvia... :)

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

...Oi niitä aikoja.... :'(

 

Samalla tuli eteen pari muutakin tapausta......

Niin kyllä pojat ja tytöt, olen minäkin istunut Lamborghinissä....uskokaa täi älkää. Tää auto kuuluu niihin laitteisiin, minkä edessä tänäpäivänäkin kumarran, jos tälläsen nään, huolimatta siitä, että tässä ei ole Veekasia, tai mitään muutakaan... tämä on vaan Brutaalilaitos.... ???

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami, oletkos koskaan käynyt Kuubassa?  - Suosittelen.

 

Siellä on jenkkiautoharrastajalle vaikka mitä! Autotunnistuksen tekee haastavaksi sekin että maa on ollut USAn kauppasaarrossa jo lähes viisikymmentä vuotta joten 50-luvun jenkkien korjaamisessa on käytetty alkuperäisten varaosien puuttuessa suurta luovuutta ja mielikuvitusta. Suosittelen matkaa tuonne jenkkiautoparatiisiin. Itse en ole koskaan oikein friikannut jenkkiautojen perään, mutta parin viikon Havannan reissun jälkeen muistikortilta löytyi yllättävän paljon kuvia jenkkiraudoista..

 

Ja laitetaan tähän yksi autokuva ettei mene off topiciksi. Tällainen Volga tuli vastaan Tashkentissa heinäkuussa. Jos ohjaaja Aki Kaurismäki ois ollu reissussa mukana, hän olisi varmaan ostanut ton ja ajanut sen suomeen  ;D

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään