Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Ja Bemari kerää ne jäljelle jäävät kurttuposkiset eläkeläiset ;D

Reikä se on rinkelissäkin  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huhhuh... kylläpä iski piikki syvälle!

Vai, että "bemarikuskit" taas. Nää teidän reaktiot on kuin jostain komediasarjasta.

Jotenkin alkaa kyllästyttämään, että jos aukaisen suuni autoasioissa, niin se liitetään välittömästi bemariin? Mitä tekemistä BMW:llä automerkkinä on minun mielipiteitteni kanssa. Minä en ole auto, eikä autot tietääkseni ihmisiä.

Mitä tulee näihin teiniviiksiläppiin, niin ne on oma juttunsa, ja kuuluu asiaan. Mutta jostain se vaan aina kaivautuu näille samoille urille. Ajakaa minun puolestani vaikka saatana höyryjyrillä joissa on neljä siipeä, ja ottakaa kylällä kyytiin polvivammasia sotaveteraaneja. Mutta en edelleenkään pidä Mitsubishi evosta, koska se näyttää minun mielestäni naurettavalta. Tuommoset autot näytti yhtä naurettavalta silloin kun itse ajoin Fiat Unolla tai Volvo 360:llä. Ei vaikuta mitenkään asiaan se, millä nyt ajan.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS: Viime kerralla jäi moniveto enää yhden päähän.

Vaihda se Kalpan ykkönen joksikin muuksi, niin saat sen turbos. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huhhuh... kylläpä iski piikki syvälle!

Vai, että "bemarikuskit" taas. Nää teidän reaktiot on kuin jostain komediasarjasta.

Jotenkin alkaa kyllästyttämään, että jos aukaisen suuni autoasioissa, niin se liitetään välittömästi bemariin? Mitä tekemistä BMW:llä automerkkinä on minun mielipiteitteni kanssa. Minä en ole auto, eikä autot tietääkseni ihmisiä.

Mitä tulee näihin teiniviiksiläppiin, niin ne on oma juttunsa, ja kuuluu asiaan. Mutta jostain se vaan aina kaivautuu näille samoille urille. Ajakaa minun puolestani vaikka *****na höyryjyrillä joissa on neljä siipeä, ja ottakaa kylällä kyytiin polvivammasia sotaveteraaneja. Mutta en edelleenkään pidä Mitsubishi evosta, koska se näyttää minun mielestäni naurettavalta. Tuommoset autot näytti yhtä naurettavalta silloin kun itse ajoin Fiat Unolla tai Volvo 360:llä. Ei vaikuta mitenkään asiaan se, millä nyt ajan.

Tero hei, et kait sä oikeasti ole tosissasi? Itse aloitit sanomalla, että Mitsu-kuskit lintulautoineen kerää tuolta kylältä finninaamaiset teinitytöt kyytiin. Sitten, jos joku heittää vastaan huumoria ja liittää siihen mukaan bemarin, sitten vedetään tuolla tavalla herne nenään. Hei, nää on vaan autoja!! Jos niistä heitettyä huumoria ei kestä, niin ei voi kuin ihmetellä  ???

Ellet sitten ollut tosissasi sen finninaamajutun kanssa? Sehän tästä vielä puuttuisikin  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikävästi pilaa toi aika paha kukinta :-\

Eipä toi kyllä kovinkaan pahasti kuki. Ehkä pientä pinta kukkaa siellä täällä...kuten peileissä.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toi kyllä kovinkaan pahasti kuki. Ehkä pientä pinta kukkaa siellä täällä...kuten peileissä.  :-\

Joo no eihän toi sillee pahemmin, tosiaan peilit, helmat, oven alaosat ja etupuskurista, mitä nyt kuvista näkee.. Mutta tosiaan näkee noita paljon huonommassakin kunnossa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo no eihän toi sillee pahemmin, tosiaan peilit, helmat, oven alaosat ja etupuskurista, mitä nyt kuvista näkee.. Mutta tosiaan näkee noita paljon huonommassakin kunnossa :)

Eipä toi kyllä kuki mielestäni ovista ollenkaan. Ehkä helmoista ihan pikkuisen. Puskurista tosiian löytyy tollaista pientä pinta kukkaa ja peileistä nyt vähän enemmän, kuten kuvastakin hyvin näkyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toi kyllä kuki mielestäni ovista ollenkaan. Ehkä helmoista ihan pikkuisen.

Helmoista ja ovien _alakulmista_ kukkii kyllä..

Edit: No, toisaalta voishan toi olla likaakin, paha sanoa näin pienestä kuvasta :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seittemän pintaan iski kutsumus lähteä pitämään hauskaa tien päällä, ja sehän onnistuu todellisesti vain yhdellä automallilla. Joten ei muuta kuin rotsi niskaan, avaimet naulasta ja 0.6-litrainen bokseri laulamaan! Kamerakin sattui mukaan, vaikkei kovasti odotettu inspiraatio sitten iskenytkään. Käpistelin kuitenkin tällaisen näytille:

2cv6_061129_1_800px.jpg

Ylläolevassa on ainakin sen verran totuuspohjaa, että Sätkä on ehdottomasti hauskin auto johon olen tähän mennessä törmänny. Mikään muu ei saa ajamisen fiilistä pintaan ja hymyä naamalle niinkuin aito patonkimaan katosta kuorittava mobiili. Mikko varmaan jo ihmettelee suu auki, mutta kyllä, Rättäri on jopa kivempi kuin se Cayman S! ;)

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ylläolevassa on ainakin sen verran totuuspohjaa, että Sätkä on ehdottomasti hauskin auto johon olen tähän mennessä törmänny. Mikään muu ei saa ajamisen fiilistä pintaan ja hymyä naamalle niinkuin aito patonkimaan katosta kuorittava mobiili. Mikko varmaan jo ihmettelee suu auki, mutta kyllä, Rättäri on jopa kivempi kuin se Cayman S! ;)

Kerran tommosella ajanut ja täytyy myöntää, että siitä on jäänyt semmonen fiilis päälle että pakko joskus on vielä itsellekin tommonen saada. Paras auto tässä topikissa tähän mennessä ehdottomasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiallista todellakin!  8)

Todella hieno ja hyväkuntoisen näköinen rättäri!

Rättäri (vm. -74) on ennen meille tuloaan huollettu tänä kesänä läpikotaisin ja huonoja osia vaihdettu parempiin (alkuperäisiin muista yksilöistä lainattuihin), maalipinta on muutaman vuoden vanha. Auto on alunperin 2CV4, eli 0.4l malli, johon on vaihdettu tehokkaamman mallin 0.6-litrainen kone ja lisätty kaksikurkkuinen kaasutin. Lähteestä riippuen tehoa on nyt 32-38bhp, joka olisi mielenkiintoista dynottaa ensi kesänä.

"Lisävarusteena" löytyy radio yhdellä kaiuttimella, johon tosin itse suhtauduin kriittisesti, eihän se tuommoiseen autoon kuuluisi. Jälkeenpäin tosin joutuu toteamaan, että on se hyvä olla back-uppina, kun aina sattuu kyytiin niitäkin, jotka eivät niin intohimoisesti kuuntele bokserin surrausta.

Aivan alkuperäisestä laitteesta ei siis ole kyse, siksi valkoiset kilvetkin. Onneksi tunnelmaan ei restauroinnissa koskettu!

Siellä missä on voimaa, on ääntä! ;)

EDIT: Lisäystä: Oma kädenjälki autossa siis ei vielä näy, mutta talven aikana on tarkoitus hieman parannella sisätiloja ja maalata uudelleen takaluukku, jossa on hieman lame maisemamaalaus ja ei-rättärimäinen nimi Vagabond II. Pidemmällä aikavälillä kiinnostaisi varustaa Sätkä talviajettavaksi, joka vaatisi talvirenkaiden vanteiden kunnostuksen ja pohjan suojaamisen suolalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rättäri on aina rättäri, nyt miettimään hankkiiko viiskymppisenä sen prätkän vai rättärin... Vai joko viimeinkin entisöi sen -62 kuplan mikä seisoo heinäladossa. No onneksi on vielä reilut 15v aikaa miettiä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rättäri on klassikko!  :P Hieno laite hienossa kunnossa!

Eikä tuo aiemmin kuvattu punanen Ladakaan hassummassa kuosissa ollu! Hienoo, että löytyy hyviä yksilöitä vielä vaikkei Lada ainakaan kuulu siihen halutuimpaan harrasteauto joukkoon, mutta silti hienoa ettei noita kaikkia oo raiskattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa että hyvän näkönen on! :) Ja niinku Henry Ford on sanonut, että auto voi olla minkä värinen tahansa kuhan se on musta ;) Pätee edelleen tänäkin päivänä.

Nimimerkillä valinnut talliin kaksi mustaa autoa :P

Omasta mielestä musta väri menee heti pilalle kun joku menee sormeilemaan sitä maalaukseen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälläistä namia oli tarjolla koulun pihan vieressä eilen:

Kuvat Nokia E50 puhelimella joten laatu on todella upeaa..NOT.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa jaa vai VeeKymppiä pukkaa. Espoossa pyörii tollanen "erikois" kilvillä, aika usein tulee vastaan. Mene ja tiedä sitten minkä firman se on.

Ja toi Chevyn lippa oli aika rankka joo.... tiien tapauksen :(  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä perusteella se on jonkun firman auto?

No jälleen kerran mistä minä mitään tiedän, mutta vähän siltä vaikuttaa kun on eri kuski ratissa aika usein. Ja rekkari viittaa johonkin firmaan enemmänkin kuin yksityishenkilöön. Mutta mene ja tiedä sitten. Ja ei mulla mitään valittamista ole, oon vaan pistäny merkille ja otaksun sen olevan jonkun firman nimissä. Mutta enivei, mene ja tiedä mene ja tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään