Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Khyl se Lada sladittaa ihan asfaltillakin... Tosin tässä ei puhuta mitään takarenkaiden kulutuspinnasta tai peräpään painosta. Olipas asiallista ajoa, ei se mitään kolmesatasta turpo nissania tartte, että voi sladista nauttia, taitoa se tarttee Driftaus on ihan siistiä kyllä, helvetilistä taitoa vaativaa hommaa, mutta ei kaupungissa, kuten kerran täällä vaahtosin siitä Merssu kuskista, joka puhalsi menemään pikkasen väärässä paikassa tohon tyyliin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Oliko muuten keltainen Gallardo? Semmoinen tuli vastaan menneellä viikolla täällä Hämeenkadulla. Joutui hieraisemaan silmiä pari kertaa, ennenkuin tajusin peukkua heiluttaa kuskille. //b Keltanen ainakin sillon joulukuussa puhalsi vastaan Hämpällä, en tiedä onko noita sitten useempi keltanen PK seudulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Olipas asiallista ajoa, ei se mitään kolmesatasta turpo nissania tartte, että voi sladista nauttia, taitoa se tarttee Driftaus on ihan siistiä kyllä, helvetilistä taitoa vaativaa hommaa Taitoa vaatii kyllä suurimmaksi osaksi, mutta valitettavasti sekin on fakta, että ainakin sen verran tarvii vääntöä ja tehoa, että se jaksaa sutia Ja lukko on aina plussaa. En sanois kuitenkaan, että helvetillistä taitoa vaatii, aika nopeasti harjoittelemalla pääsee sen makuun. Sitten, että vetää tolla tyylillä mitä tossa videossa niin vaatii kyllä tietenkin vähän enemmän aikaa harjoitella ja myös ehkä auton jolla ei ole niin väliä jos sattuu EVO, meinaan harvemmin viittii omaa (tai sitä kuuluisaa isän autoa) riskeerata vastaavalla tavalla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 29, 2007 Taitoa vaatii kyllä suurimmaksi osaksi, mutta valitettavasti sekin on fakta, että ainakin sen verran tarvii vääntöä ja tehoa, että se jaksaa sutia Ja lukko on aina plussaa. En sanois kuitenkaan, että helvetillistä taitoa vaatii, aika nopeasti harjoittelemalla pääsee sen makuun. Sitten, että vetää tolla tyylillä mitä tossa videossa niin vaatii kyllä tietenkin vähän enemmän aikaa harjoitella ja myös ehkä auton jolla ei ole niin väliä jos sattuu EVO, meinaan harvemmin viittii omaa (tai sitä kuuluisaa isän autoa) riskeerata vastaavalla tavalla Niin joo kyllähän tuo tehoja vaatii tottakai, muttei Driftauskisojen 600+hveetä missään nimessä. Lukko tottakai edes auttaa asiaa. Ja tosiaan kyllähän tuo pääomaakin vaatii, alustan osat kaikenkaikkiaan on kovilla. On niitä kavereita, jotka mun nuoruudessa isukin autoilla veteli miljoonaa ja enemmän ja vähemmän ehjästi, eräältäkin meni vasemman puolen akselistot solmuun kun tuli sladissa hiekkatietä sen verran railakkaasti, että ei sladi pysähtynytkään ajoissa, vaan nappas sitten asfalttin reunan kylkiedellä kohtaamaan, niin fillarithan siinä sitten alle taittu............... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 rouvverin nenää http://kapsi.fi/~vruoho/rover1.jpg[/img] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 Mersun mittaristoa. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 31, 2007 Ei oo montaa kilsaa ehtinyt kertyä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 Tähän on pakko pikkuisen kommentoida. Nyt kakskymppisenä voin sanoa että ostin oman auton heti 18v, enkä mitenkään rikas ole. Noh lukiossa olin toki, miten voi sitten olla rahaa omaan autoon? Tehkää ***kele työtä nuorena. Kesätöillä 13-18 ikävuosina keräämäni reilu 10ke riitti mainiosti hyväänkin autoon ja jäi vielä ylikin paljon. Niin, elämähän on valintoja Jos haluat panostaa opiskeluun kunnolla ja koulupäivät on 8-15 keskimäärin ja siihen jotain 3h lukemista päälle ja syöminen niin kello on jotain 19. (En kyllä voi sanoa itse näin tehneeni, mutta näitäkin löytyy ja paljon ) Ei vaan paljon jää aikaa työlle tai jaksamiselle. Ja jos väkisin jaksaa (niinkun ainahan sitä pakolla jaksaa) mutta näkyy sitten työn laadussa tai pitkän päälle opiskelussa. Toinen on sitten se, että kuinka paljon tarvitsee/haluaa sitä autoa ja millaisella ajella. Itse mielummin hoidan muun talouden aikoinaan kuntoon ja sijoitan sitten mielummin autoon vähän reippaammin, ettei tarvitse vaihtaa sitten vuoden päästä Autohan on kovin henkilökohtainen asia ja toiset panostaa siihen enemmän tai vähemmän. Se on jokaisen itse tehtävä päätös ja siitä on turha tuomita Kesäduunirahoja voi tietenkin säästää ja juuri ostaa vaikka sen auton tai prätkän, mutta niitä voi myös valita käyttävän "elämän laatuun" elikkä jokapäiväiseen kulutukseen tai vaikka matkusteluun jonka jälkeen ehkä siihen autoon ja sen kustannusten ylläpitämiseen ei jää niin paljoa rahaa. Itse en halua tukea vanhojen 5ke autojen ostamista mitkä saastustattavat jne, niinkuin monet nuoret tekevät. (Henristä en tiedä, joten älä ota henkilökohtaisesti vaan ihan yleinen tilastoihin perustuva fakta) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 eihän tommosta voi ottaa itteensä, by the way ostin kalliimman syslerin! ei siis mikään saastuttava romu Aivan totta mitä sanoit, kaikilla ei käy aikatauluun työ. Itse ajoitin työt viikonloppuun ja pariin tuntiin arkena, lukemisen kärsimättä _hirveästi_. Lukuloman olin sitten kokopäiväduunissa jo ja kerkesi lukemaan päivittäin reilu 6h mikä riitti C:n papereihin, mihin olen tyytyväinen. Siinä olen samaa mieltä että ihan mitään tonnin romuläjää ei kannata ostaa, oli se sitten kuinka thyyning tahansa. Järkeä saa käyttää kun autoa ostaa...Varsinkin jos menee omasta pussista niin siinäs sitten olet jos kaikki raha on mennyt ja auto leviää kun se on niin finaalissa. Toki jos jo opiskeluaikana asuu omassa kämpässä niin suurimmalla osalla jää se auto hankkimatta ja monessa suuressa kaupungissa julkisella pääsee _tosi_ hyvin eri paikkoihin. Meillä asia on eri kun mutsi tarvii työnsä puolesta autoa ja kouluun oli mulla yli 10km... No aika pitkälti asiat järjestelty kyllä just silleen niinkun itekin ois jos ois päättäny noin tehdä Joo omat kilometrit nähnyttä autoa ei kyllä just ton takia kannata ostaa ja mulla sama juttu että julkisilla pääsee tosi hyvin jos tarvii (yleensä baarireissut tms) tai taksilla ja kouluun on ~600m niin ei ole oikein tarvetta. Jos joskus tarvii niin sitten voi perheen autoja lainailla ja juuri sen takia en oikein nähnyt tarpeelliseksi ruveta rahaa keräämään niin näillä mennään tällä hetkellä milllä on mentävä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 Uusimmassa Tuulilasissa oli aivan käsittämättömän hieno klassikko koeajossa. Nimittäin Aston Martin DB4 GT. Aivan käsittämättömän upean yksinkertasen kaunis laitos. Ei voi muuta sanoa.... 75 kappaletta tehty...ja hinta...nykyään 500 000e....noin...huhuh tossa on tyyliä, fiilistä, ajattomuuden kultasta aikaa huhuh! http://www.racecar.com/carsinternational/stock/details_db4.htm http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=63&p=1958_AstonMartin_DB4GT1.jpg Mie oon ainakin täysin myyty tolle kaunokaiselle mennen tullen! ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 Uusimmassa Tuulilasissa oli aivan käsittämättömän hieno klassikko koeajossa. Nimittäin Aston Martin DB4 GT. Eikös Suomessa enää riitä uusia autoja, kun pitää tuollakin alkaa vanhoja koe-ajamaan...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 Eikös Suomessa enää riitä uusia autoja, kun pitää tuollakin alkaa vanhoja koe-ajamaan...? En tiie, klassikko testihän tuo oli. Turbo numero kun lopetettiin niin tilalle tuli varsinaiseen Tuulilasiin sitten tollanen osio, joka on erinomanen juttu! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 2, 2007 En tiie, klassikko testihän tuo oli. Turbo numero kun lopetettiin niin tilalle tuli varsinaiseen Tuulilasiin sitten tollanen osio, joka on erinomanen juttu! JepJep, Turbo oli meitsin luetuin lehti, mutta eli kun se lopetettiin, niin ovat siirtäneet sinne nuo jutut... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Jaaha, minä olen täysin totaallisen myyty. Tahtoo. Ei mahda mitään, tällänen jenkkejä kuolaava kun meikäläinen on, niin nyt tuli housuun ja isosti. ??? Alfa Romeo 8C Spider Concept...... http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=3514&p=2005_AlfaRomeo_8CSpiderConcept1.jpg http://www.supercars.net/gallery/119513/860/393316.jpg http://www.supercars.net/gallery/119513/737/342336.jpg http://www.supercars.net/gallery/119513/737/342335.jpg Ei herran pieksut sentään. Alfa Romeo tykittää täysillä, ehdottomasti nätein..siis...ei jumalavita.... :o Eikä tämä tosiaan tämä Cupeekan hassumpi ole! ??? http://www.supercars.net/carpics/3549/2007_AlfaRomeo_8CCompetizione5.jpg http://www.supercars.net/carpics/3549/2007_AlfaRomeo_8CCompetizione8.jpg Ei jumalavita.... T-I-L-T.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Samilla taas muutama noita hymiöitä. Eikä edes ne saa tuota hirvitystä näyttämään hyvältä... Yksikään auto, mikä näyttää rukoilijasirkan naamataululta, ei voi olla *helvetillistä hehkutusta* kaunis... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 3, 2007 Musta taas tosta alfasta tulee mieleen Smart Roadster Kaunein auto musta on varauksetta Astonin DB9 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Yksikään auto, mikä näyttää rukoilijasirkan naamataululta, ei voi olla *helvetillistä hehkutusta* kaunis... Sie et ymmärrä kauneuden päälle kyllä nyt.... Tuo on niin kaunis, ettei sanoja löydä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Onhan sillä Alfalla komeita autoja.. 159 on kyllä niin nätti.. http://alfapower.nu/albums/skrivbordsbakgrunder/alfa_159_tuning_1gr.sized.jpg http://www.zender-tuning.com/images/news/452_AR159_14859_560.jpg on kyllä niin äkäsen näkönen edestä että huh.. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Onhan sillä Alfalla komeita autoja.. 159 on kyllä niin nätti.. http://alfapower.nu/albums/skrivbordsbakgrunder/alfa_159_tuning_1gr.sized.jpg http://www.zender-tuning.com/images/news/452_AR159_14859_560.jpg on kyllä niin äkäsen näkönen edestä että huh.. 8) Molemmissa vanteet pilaa kokonaisuuden. Kromivanteet alfassa...hyi stana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Aivan. Tunnen muutamankin 20-25v kaverin, jotka ovat aina eläneet isin ja äidin rahoilla ja nyt kun pitäisi itse tehdä jotain, niin kyllä on itku lähellä, mut on niin lellittyjä mammanpoikia, jotka eivät selviä omillaan. Kyllä sääliksi käy niitä, joidenkan vanhemmat antavat rahaa ja bensaa ja maksavat kaikki laskut. Tällaiset lapset yleensä ovat kovimpia elvistelemään materialla, joka ei ole edes omaa. Ja näille se itsenäistyminen on myös kaikkein vaikeinta. Niin, tai sitten se auto ei ole vain kaikille niin tärkeä että haluaisi siihen sijoittaa, jos on olemassa vaihtoehtokin. Autohan on kuitenkin huonoimpia hankintoja mitä voi tehdä. Jos joku auton ostaa heti niin hyvä, mutta se ettei sitä osta, ei takoita että olisi lellitty mammanpoika, jolle on letut pureskeltu valmiina. Itse ajoin autoa työkseni reilut viisi vuotta ja ekan oman auton ostin vasta sen jälkeen (sekin oli yhteinen vaimon kanssa), karvan alle kolmekymppisenä. Toki jos sitä ylimääräistä olisi ollut paljon, tai säästänyt siihen tarkoituksella, olisi autokin ollut mahdollinen, mutta mä en vaan halunnut, enkä nähnyt järkeväksi sijoittaa autoon kun pärjäsin ilmankin. Kun asuu Helsingissä niin se on tietysti suht helpompaakin. Toki lainasin isältä autoa säännöllisesti, mutta itse ostin siihen mm. tarvikkeita, pesin sitä ja tyhjällä tankilla en ikinä palauttanut. Kun halusin lainata sitä uudestaankin... Monilla frendeillä oli auto ja sekin oli ns. luontaisetu, kun usein menot olivat yhteisiä vapaalla (toki osallistuin kuluihin tässäkin). Kesäsin oli/on mukavaa fillaroida ja joskus jopa vuokrasinkin ajopelin. Ja vaimolla oli myös auto käytössä jo seurusteluaikanamme. Toki mua on autot aina kiinnostaneet siinä missä muitakin, mutta ei niin paljoa, että olisin tarvinnut omaa sellaista alle, ennenkuin tuli "luonnostaan" tarve ja elämäntilanne sellaiseksi, että auton hankinta oli edessä. Jos mietin omaa tytärtäni (nyt vuoden ikäinen) tulevaisuudessa, niin tottavie annan hänen lainata meidän autoa niin paljon kuin on tarve. Usein kun on niin, että vanhemmilla on se turvallinen ja uudehko auto ja ainakin minä tarjoan sitä mielummin hänelle, kuin "painostan" ostamaan autoa joka on mm. turvallisuudeltaan jonkun sukupolven vanhempaa mallia. Jos sille omalle ei ole pakollista tarvetta. Ja muissakin asioissa mahdollisuuksien mukaan haluan olla tukemassa jälkipolveani elämän isoissakin hankinnoissa, jos siihen on mahdollisuus. Se on kuitenkin eri asia kuin pumpulissa kasvattaminen, ettei elämässä vaan tule jälkipolvelle mitään karikoita ja pettymyksiä. Outoa että usein se auton omistaminen on jotenkin erityisen tärkeä asia. Niin tärkeä että se tulee monille isommaksi kuin vaikka omilleen muutto. Usein vähätellään tai leimataan daddy-leasingilla ajavia. Kenellä on sitten se tarve lopulta todistella? Materiaahan se on siinä missä muutkin asiat. Jostain syystä mootoroisoidut pelit vaan herättää jannuissa niitä tunteita. Mamman ja papan lellikkejä on aina, mutta se ei todellakaan ole sen mitta, jos voi käyttää heidän autoaan, eikä sijoita heti ensimmäisiä tulojaan ja hankintojaan autoiluun. Tiedän toki itsekkin Joonan mainitseman esimerkin kaltaisia henkilöitä, mutta siinä on jo kyseessä "syvemmistä" asioista, kuin että ostaako heti nuorena oman auton. Kasvatus on oma lukunsa kuin auton lainaaminen, tai vaikka ensiasunnon ostamisessa auttaminen. Se ei kai yksistään ketään lelli piloille, jos vaikka joskus jollain vanhemmilla olisikin varaa jeesata taloudellisestikkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2007 Muutama perus bongaus taas, Mursu CL65 AMG [ attachment removed ] Landcruiserilla aikamoiset kiekot alla. [ attachment removed ] Ittelä ainakin ensimmäinen kohtaaminen GL mersun kanssa. Niitä ei ihan liikaa taida suomessa olla. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 Muutama perus bongaus taas, Landcruiserilla aikamoiset kiekot alla. [ attachment removed / expired ] Tuo on tullu nähtyä Länsi-Vantaalla, oon ollu jopa (jännää *haukotus*) samassa parkkihallissa samaan aikaan kun tuo laitos, noi kiekot meinaa jäi mieleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 noi kiekot meinaa jäi mieleen. joo.. on muuten aika karmeet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 joo.. on muuten aika karmeet Nimenomaan nimenomaan.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2007 Nimenomaan nimenomaan.... blingbling hei Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla