Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Lussu mikä lussu. En minäkään ole ajanut, mutta kerran näin (siis kuvissa).

 

Onneton lussuhan se on, mutta kyllä itse luokittelisin vähintään rata-autoksi. Ottaen huomioon, että uusimmassa TM:ssä annetaan ymmärtää, että Continental GTC on superauto :DD

 

//b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneton lussuhan se on, mutta kyllä itse luokittelisin vähintään rata-autoksi. Ottaen huomioon, että uusimmassa TM:ssä annetaan ymmärtää, että Continental GTC on superauto :DD

 

TM:hän on nyt se "virallinen totuus". Kummallinen aviisi jonka asiantuntemuksesta voidaan olla montaa mieltä. Yleensä niiden testeissä tuhkakupin koko on se merkitsevä asia ja jos tuhkakuppi on isompi kuin muissa autoissa kyseessä on varmaan sitten semmoinen superauto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TM:hän on nyt se "virallinen totuus". Kummallinen aviisi jonka asiantuntemuksesta voidaan olla montaa mieltä. Yleensä niiden testeissä tuhkakupin koko on se merkitsevä asia ja jos tuhkakuppi on isompi kuin muissa autoissa kyseessä on varmaan sitten semmoinen superauto.

 

Kyllähän se vähän silmään pisti, kun 2475 kilon tuhkakuppia nimitellään superautoksi joo.. Pitänee varmaan siirtyä Tuulilasin tilaajakuntaan, kun siellä ajetaan Koenigseggiä ja kumppaneita. TM on vähän liian yleistekninen lehti mulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

btw. auton pesusta kun oli puhe, niin piti käydä toinen kulkine tänään pesettämässä, toinen huomenna.. Hyvää jälkeä tuli, nam.  ;)

 

Ei ollut kallis, Autopesu-Center Konalassa, 2:n pesun kortti 17 eur.. (harjapesu, lähti töhnät toiseen malliin kun jossain Nesteen huuhtelussa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

btw. auton pesusta kun oli puhe, niin piti käydä toinen kulkine tänään pesettämässä, toinen huomenna.. Hyvää jälkeä tuli, nam.  ;)

 

Ei ollut kallis, Autopesu-Center Konalassa, 2:n pesun kortti 17 eur.. (harjapesu, lähti töhnät toiseen malliin kun jossain Nesteen huuhtelussa)

 

Itse tulee välillä jynssättyä siellä tee se itse puolella, 7 min. 2 eur.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan lussu. Kannattaa käydä koeajamassa. ;)

 

Jaah....ei taida poeka tietää väännöstä mitään... ;)

Enkä sano enempää...vaikka mieli kyllä tekisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin. Viime kesänä sillä tuli pi**urallia ajettua pari tuntia. (farkkuhemi) kun valittiin uutta autoa. ;) Tosin enhän mä sitä itse ajanut, kyydissä etupenkillä vaan. :P

 

Matkustajanahan sen parhaiten tuntee, onko auto lussu vai ei....

Jos 500Nm vääntöä ja 340hv on hanurista, niin sitten en kyllä tiie, että millanen käyttöauton pitäs olla?  ???

Ilmeisesti joku C300:sen kokonen, jossa on iso moottori pultattuna parilla ahtimella, josta saataisiin sitten sellast 700-800hv, 1000Nm + yhdistettynä farkkuun, ja nelivetoon...? Näinkö?  ???

Tässä meillä hyvä EI LUSSU taloudellinen käyttöauto? Lussuudella on väliä, millään mulla ei.

 

Jumalavita, on se kumma kun normaalit 4-5 hengen perheet pärjää hyvin jollain Toyota Corolla 1,6 malilla, jos ei toi 5,7 litranen HEMi 340hveellä ja 500+Nm:llä riitä, niin ei oikeesti jotain arvokäsityksiä nyt oikeesti tähän hommaan.

 

Itse ajan tollasella Aigolla, mitä lie 68hv ja jotain olisko 90Nm jos sitäkään potkua, hyvin sillä pärjää ja tavaraakin mahtuu ihmeen paljon kyytiin, enemmän siihen mahtuu tavaraa kun johonkin Nissan Primeran sedaniin.

JOs oikeen ruvetaan miettimään, niin mihin hemmettiin joku perheen kotiäiti tarttee jotain Mersun M katumaasturia isolla bensakoneella kun liikkuu kauppaan ja takaisin tai golf kentälle parin maila bägin kanssa? Pari muksua ja silleen?

Samat reissut hoitais ihan hyvin jollain tavallisella farkku Focuksella vaikkapa, kaikki golf bägit ja muksujen kamat sun muut kauppakassit mahtuis hyvin tollseen Focuksen farkkuun, mutta sehän ei vaan käy... miksi...?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On siinä epsit ja absit, mutta ensinmainitun saa pois napista (voi kun saisi jälkimmäisenkin...). Moottorista lähtee 340hv/525Nm jonka überjenkkimukavuusvaihteisto onnistuu pilaamaan täysin.

 

 

Ainahan tomaatti aski vie terävimmän potkun pois, ainakin niin kirjottavat. Mene ja tiedä sitten jos vaikka sakemannit tekee sellasia laatikoita, jotka tuntuu ihan manuaalilta voiman tunteen kanssa...?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään kun tossa töistä tullessa kävin tankkaamassa purkin, niin kassalla joku kiireinen mies henkilö halusi Nesteelä pesua. Myyjä tottakai myi pesun. Asia OK...tai sitten ei?

Kuinka moni teistä täällä Foorumilla olisi valmis työntämään uuden 911 Porssen Nesteen pesukoneesta läpi?  ???

 

Itsellä jos tollanen auto olisi, niin en takuu varmasti pesettäisi sitä missään Nesteen tai Shellin tai Esson tai ST1:sen tai ABC:n pesukoneissa!

Kaikesta päätelle, auto ei tainut herran oma olla, mistä ei siis tarvitse välittää kakan vertaa. En edes halua tietää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika moni on.

 

Aika montaa kun ei sinänsä kiinnosta se maalipinnan kunto niin paljoa, että kulumajäljet aiheuttais päänvaivaa, varsinkin jos se auto on käyttöauto. Porschehan on kuitenkin autona aika järkevä auto, eli ei mikään Ferrari, niin niitä käytetään paljon käyttöautoina ja pakkohan se on myös pestä joten konepesuun vaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainahan tomaatti aski vie terävimmän potkun pois, ainakin niin kirjottavat. Mene ja tiedä sitten jos vaikka sakemannit tekee sellasia laatikoita, jotka tuntuu ihan manuaalilta voiman tunteen kanssa...?  ???

 

Semmosiakin automaatteja on, jotka "potkii" jopa kovemmin kun manuaalilootat. 300C:n boksi ei valitettavasti ole semmonen, eikä edes lähellä, koska se on tehty rauhalliseen kruisailuun tarkotettuun autoon, jota markkinoidaan mukavuudenhaluisille ihmisille. Vaihtamalla 5.7L Hemiin SRT-8:n laatikon ohjelman, saa ensin mainitun lähtemään nollasta sataan vitosella alkavaan sekuntimäärään (vakio 6,4s). Kertoo jotain vakio-ohjelmasta. Toivottavasti on tuon päivittäminen ensi kesänä edessä.

 

JOs oikeen ruvetaan miettimään, niin mihin hemmettiin joku perheen kotiäiti tarttee jotain Mersun M katumaasturia isolla bensakoneella kun liikkuu kauppaan ja takaisin tai golf kentälle parin maila bägin kanssa? Pari muksua ja silleen

 

Olen samaa mieltä. Golfbägien kuljetukseen on kehitetty paljon tyylikkäämpiä tapoja. Esim. monen Porschen ja Ferrarin tavaratila on mitoitettu golfbägin mukaan. :thmbup: (Miksei Koenigseggin?!)

 

//b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainahan tomaatti aski vie terävimmän potkun pois, ainakin niin kirjottavat. Mene ja tiedä sitten jos vaikka sakemannit tekee sellasia laatikoita, jotka tuntuu ihan manuaalilta voiman tunteen kanssa...?  ???

 

Ei välttämättä vie. 911 turbo tiptronic automaatilla kiihtyy nopeammin ainakin paperilla kuin manuaalivaihteinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan lussu. Kannattaa käydä koeajamassa. ;)

 

Hintaansa nähden Hemi on hyvä ostos, jos haluaa ison auton tuomaa tilaa ja kohtalaisen määrän potkua pellin alle. Varsinkin nykyiseen hintaan, joka on tippunut alle vuodessa 20 000 euroa. Sen lisäksi tuossa on yksi voittamaton ominaisuus, jota löytyy hyvin nihkeästi edes lisävarusteena saman hintaluokan autoihin: lukkoperä.

 

//b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka moni teistä täällä Foorumilla olisi valmis työntämään uuden 911 Porssen Nesteen pesukoneesta läpi?  ???

Onhan niitä harjattomia pesuja, joilla kyllä lika lähtee, jos ei ole ihan viikkokausia pinttynyt. Kunnon vahaus helpottaa myös.

 

Oman kulkineeni pesin käsin viimeksi joskus syksyllä, sitä ennen kesällä. Sen verran on jo maalipinnasta kiilto kadonnut, ettei pieni likaisuus haittaa eikä toisaalta harjakoneeseenkaan vienti hirvitä, olen vain niin nuuka. Keväällä voisi ehkä myllyttää ja vahata kunnolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka moni teistä täällä Foorumilla olisi valmis työntämään uuden 911 Porssen Nesteen pesukoneesta läpi?  ???

 

Miksi ei? Eihän noi ole nyt kovinkaan kummallisia eikä edes harvinaisia autoja. Semmonen tusinasporttihan toi porsche on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaah....ei taida poeka tietää väännöstä mitään... ;)

 

Teho = Väänto * Kierrokset

 

Mitä muuta siitä tarvitsee tietää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika moni on.

 

Aika montaa kun ei sinänsä kiinnosta se maalipinnan kunto niin paljoa, että kulumajäljet aiheuttais päänvaivaa, varsinkin jos se auto on käyttöauto. Porschehan on kuitenkin autona aika järkevä auto, eli ei mikään Ferrari, niin niitä käytetään paljon käyttöautoina ja pakkohan se on myös pestä joten konepesuun vaan..

 

Näköjään näin on. Se on joilleki tollasta näköjään. Pääomaa on hankkia mitä ikinä haluaa, niin siinä sitten samalla sokeutuu sille mitä omistaa. Joku unelmoi koko ikänsä jostain 911 Porssen saamisesta ja kun sellasen irti saa, huolehtii siitä enemmän kun vaimokkeestaan.

Sellasta se on kun kaiken saa mitä haluaa, ei enää arvosta vaikka syytä olis todella arvostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olen samaa mieltä. Golfbägien kuljetukseen on kehitetty paljon tyylikkäämpiä tapoja. Esim. monen Porschen ja Ferrarin tavaratila on mitoitettu golfbägin mukaan. :thmbup: (Miksei Koenigseggin?!)

 

//b

 

No joo en mä tätä ihan näin tarkottanut kuitenkaan, mutta katumaasturit on jokatapauksessa syvältä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hintaansa nähden Hemi on hyvä ostos, jos haluaa ison auton tuomaa tilaa ja kohtalaisen määrän potkua pellin alle. Varsinkin nykyiseen hintaan, joka on tippunut alle vuodessa 20 000 euroa. Sen lisäksi tuossa on yksi voittamaton ominaisuus, jota löytyy hyvin nihkeästi edes lisävarusteena saman hintaluokan autoihin: lukkoperä.

 

//b

 

Niin joo...samoilla varusteilla, kasin pannulla oleva saman koko luokan Mersu tai Bemari tai Audi.... Paljonkohan tulee hintaeroa C300:seen?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi ei? Eihän noi ole nyt kovinkaan kummallisia eikä edes harvinaisia autoja. Semmonen tusinasporttihan toi porsche on.

 

Niinhän se on, toikaan ei ollu ees mikään Turpo tai mikään tollanen. Halvin 911 mitä kaupasta saa... :D

MUTTA pointti oli se, että joku Porsse harrastaja saa sydärin tollasesta kohtelusta.... ja auto on kuitenkin arvostettu tai ainakin kovasti sitä Porssea kehutaan ja halutaan omistaa eikä se mikään kovin halpakaan ole, sitten kun sitä kohdellaan kun jotain Nissania niin jossain menee mettään kyllä mun mielestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teho = Väänto * Kierrokset

 

Mitä muuta siitä tarvitsee tietää?

 

Ei muuta näköjään. Itse en oo tollasessa 5,7 Hemi C300:sessa ollu kyydissä, mutta jos oikeesti ei 500Nm+ riitä ja sanoo sitä lussuksi käyttöautoksi, niin en tiie sitte mitä pitäs enää saada tohon hintaan mikä tuo C300:nenkin on. Vissiin sitten mikään ei riitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellasta se on kun kaiken saa mitä haluaa, ei enää arvosta vaikka syytä olis todella arvostaa.

 

Mitäköhän syytä jonkun peltilehmän maalipintaa olis erityisesti arvostaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäköhän syytä jonkun peltilehmän maalipintaa olis erityisesti arvostaa :P

 

Aivan, toi on totta. Kun yksinkertasestaan.

Mutta olettais, jos jostain peltilehmästä maksaa 100 000-300 000 euroa, niin ei kohtele sitä kuitenkaan samalla tavalla kun 2000e maksavaa Ladaa? Vai miten on?  ???

 

Itse en vaan voi ymmärtää sinäänsä, ite en ole meinaa tota mun Aigoa kertaakaan konepesussa käyttänyt, turhaan tulee vaan riskiä siitä, että maalipintaan tulee naarmuja, mistäs sitä koskaan tietää mitä noissa pesukoneissa sielä tapahtuu. Aina oon käsin ton pessyt, ja tuun pesemään. Ei ole isovaiva huolehtia autosta, johon kuitenkin rahaa sijoittanut. Sitä paitsi, käsinpesun huolella tehneenä menee yleensä tollanen 5-6 euroa rahaa, kun tööttäät sen huoltoaseman pesukadulle, 20euroa ei meinaa riittää. Noh jokainen näkee hyödyt ja haitat sitten miten tahtoo.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta olettais, jos jostain peltilehmästä maksaa 100 000-300 000 euroa, niin ei kohtele sitä kuitenkaan samalla tavalla kun 2000e maksavaa Ladaa? Vai miten on? 

 

Monesti se 2000e on sille Ladan ostajalla paljon isomman työn takana hankkia kuin noiden kalliiden autojen kuittaaminen niitä harrastaville.

 

Kyllä minä varon auton peltejä, en kuitenkaan niin paljoa, että itse alkaisin veden kanssa pluttaamaan...eikä tuo paskatti parin vuoden automaattipesuissa ole kärsinyt, ei häpeä uudelle maalipinnalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Audi S3.

 

Tuli tänään sellanen olo, että rupee kyllästyttämään tämä jauhaminen eikä niiden kuvien ja autojen esittely ole täällä oikeen nyt ollut taas vähään aikaan pinnalla joten ei muuta kun enkun kuuntelusta suoraan Helsinkiin Herttoniemen Audi Centteriin (tjsp) kattomaan, jos löytyis tulevaa autokandidaattia.

 

Astelin sisään, heti ensimmäisenä kaksi naista tervehtii vastaanottotiskistä, tervehdin takaisin. Hakeudun liikkeessä sisällä olevan S3:n luo ja istahdan, kaikki tuntuu olevan enemmän kuin kunnossa. Kohta kuulen selän takaa kun nuori kaveri huudahtaa, että "Laitetaanko lahjapakettiin vai lahjakääröön, nyt vai heti?" Tästä tiesin jo, että nyt ollaan oikeassa liikkeessä :thmbup: Asioin Tomi Kantolan kanssa, joka oli viimesen päälle herrasmies ja kova myyntimies. No, koska mitäänhän ei voi ostaa kokeilematta, niin sovittiin, että pistetään pojalle alle ihan uusi (2000km mittarissa) S3:n.

 

Mentiin pihalle sitten autoa etsimään, ja sieltä se löytyikin. Hyppäsin ratin taakse ja kaveri ekana sitten toteaa, että ennenkuin teet yhtään mitään niin tota "ESP off" nappia pitää painaa - sillä ei tee mitään, ja se vaan hidastaa vauhtia. Tein työtä käskettyä ja otin ESPin pois päältä.

 

Kaveri toivotti hyvät ja turvalliset ajot, joten ei muuta kun turvavyö kiinni ja heittämään rassia ajolle. Ekana päätin etsiä kuvauspaikan missä otin hätäset räpsyt (ei paljoa jaksa keskittyä kuvaamiseen, miksiköhän? ;) joten kuvat on lähinnä havainnollistamassa)

 

S3 on minusta todella menevän näköinen niin viistosti edestä...

 

[ attachment removed ]

 

...kuin suoraa edestä...

 

[ attachment removed ]

 

...ja sivulta.

 

[ attachment removed ]

 

Autosta huomaa helposti, että nyt ei ole kyseessä ihan perus Audi, ja näin ollen Audi on viljellyt vähintäänkin riittävästi "S" logoja ympäri autoa.

 

 

[ attachment removed ]

 

Ja jarrusatulassa..

 

[ attachment removed ]

 

Perseessäkin yksi. Toki onneksi nämä kaikki logot saa tietenkin kuumailmapuhaltimella itse pois tai veloituksetta toimituksen yhteydessä.

 

[ attachment removed ]

 

Ulkoa kaikki kunnossa siis. Sisältä S3 jatkaa urheilullista henkeään, eikä pelkästään henkeä, onhan tässä yksilössä tehoa 265hp ja vääntöä 350nm. Nollasta satkuun Audi lupaa kirpulleen lyhyen ajan, 5.7s. Tämä yksilö oli varustettuna viimeisimmällä Haldex-nelivetojärjestelmällä, eli normaalissa ajossa 90% vedosta edessä ja 10% takana. Siinä vaiheessa kun pito loppuu edestä, niin vetoa/pitoa siirretään taakse tarpeen vaatiessa, käytännössä 50/50 suhteella.

 

Elikkä ohjaamoa...

 

[ attachment removed ]

 

Penkit olivat todella miellyttävät, tarpeeksi tilaa, mutta myös tukea antavat tarvittaessa. Muutenkin ainakin itse sain todella ergonomisen ajoasennon. (Ja taas ratissa yksi "S3" logo...)

 

[ attachment removed ]

 

Ja mittaristoa, ja ESP tosiaan offilla. Eipä sitä paljoa tarvi edes, koska neliveto oli sen verran vaikuttava kokemus, että ei paljoa lähtenyt sutimaan, mitä nyt sitten ihan lumisilla teillä.

 

[ attachment removed ]

 

Auto oli varustettuna CCWC 3 TS810 kitkoilla (sama kitkat itseasiassa joilla itse olen koko talven ajellut) jotka on todella hyvät tämän luonteisiin autoihin. Nopeusluokka 210km/h. Ohjattavuudeltaan auto oli pääsääntöisesti hyvä, mutta uudet Audit tuntuvat kärsivän hieman ohjauksen tunnottomuudesta. Audihan vaihtoi aikoinaan Hydraulisista ohjaustehostimista sähköhydraulisiin joka teki nämä uudet Audit hieman tunnottomiksi verrattuna vanhoihin, mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen sillä VAG-comilla pystyy tuota ohjausta säätämään raskaammaksi mitä auto tarvitseekin.

 

Nelivetojärjestelmä tuntui toimivan, poikkeaa eniten ehkä takavetoseen (yllättäen) siinä, että kun tuntuu, että auto rupeaa puskemaan niin ei muuta kun kaasua vaan niin auto lopettaa aliohjautumisen ja menee sinne minne kuljettaja haluaa.

 

Kerrankin auto jossa kiihtyvyyden myös _tuntee_. Vaikka on tullut ajettua tehokkaampia ja nopeempiakin autoja kuin tämä, niin tämä oli ehkä yksi kaikista hauskimmista autoista ajaa, juuri sen takia, että kiihtyvyyden ja vauhdin tunteen todella tunsi :thmbup:

 

Jarrut olivat selvästi esim. bemareita tai mersuja työtä vaativampia, eli voimaa sai käyttää huomattavasti enemmän, mutta se ei haittaa koska ne olivat selvästi hyvin tunnokkaat ja muutenkin tehokkaat. ABSit puuttuivat peliin ehkä vähän vähemmän herkästi, mutta sitten kuin puuttuivat niin ABSien toiminta oli yllättävän kovaäänistä.

 

Suurimpana miinuksena ohjauksen tunnottomuuden (=liiallisen ohjaustehostuksen johdosta) lisäksi oli keskuspaneelin muovimaisuus. Koko keskikonsoli tuntui, että se olisi suoraan otettu VW Golfista ja pantu S3:een.

 

 

[ attachment removed ]

 

No onhan ko. automerkit samaa konsernia, joten sen ymmärtääkin.. Joka tapauksessa nappien painallukset tuntuivat halvoilta ja muutenkin siltä, että jos sattuu painamaan lujempaa niin koko nappi halkeaa. Vaikka näin ei välttämättä ole, mutta siltä se tuntui. Jos autoa pitäisi yhdellä sanalla kuvata, se olisi hauska. Siis, todella hauska. Koko ajon ajan joutui hymyilemään niin, että vastaantulijoita ois varmasti häikässy jos ois aurinko paistanut ;D Tässä taas onneton muutaman minuutin selostus S3:sta, kaikin puolin todella, todella varteenotettava autovaihtoehto mm. 1-sarjalaisen bemarin rinnalla.

 

****:thmbup:

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään