Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Ferrarit sikseen....vähän tänään bongattua Lamborghinia kehiin.. Tunnistaako joku mallin? [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Urraco on! Tai Tipo III USA:ssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Oskarilta hienoa kuvaa loistavaa kerta kaikkiaan! Sinäkin tulkitsit valon suunnan oikein! Ihmettelin, että miksi jengi on aika pro näkösten kameroitten kanssa vastavaloon kuvaamassa ??? Vastavalo ei ole ollenkaan huono veto autoa kuvatessa, melkeinpä voisi sanoa, että tulee jopa parempia kuvia (ellei tavoitteena ole vaan bulkkidokumentoiti), kun sitä osaa ja voidaan käyttää oikein. Esimerkkinä vaikkapa sellainen sommitelma, jossa vastavalo valaisee auton keulan, katon ja konepellin, mutta kameraa kohti oleva sivu jää tummemmaksi, tuo auton vyötärölinjan ja siluetin muotoja voimakkaasti esiin. //b Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Esimerkkinä vaikkapa sellainen sommitelma, jossa vastavalo valaisee auton keulan, katon ja konepellin, mutta kameraa kohti oleva sivu jää tummemmaksi, tuo auton vyötärölinjan ja siluetin muotoja voimakkaasti esiin. Jotain tämänsuuntaista? [ attachment removed / expired ] Laita vaan hyvin havainnollistavaa esimerkkiä kehiin, jos tähän hätään löytyy. Kenties tossa tilanteessa ei ole niin paljon pelivaraa niihin sommitelmiin kun Ferrareita vilisee silmien edessä yksi jos toinenkin. Eikä siitä samalla tavalla nauti, jos tilannetta vaan katsoo kameran etsimen (tai kuvaruudun, krhm) kautta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Jotain tämänsuuntaista? [ attachment removed / expired ] Laita vaan hyvin havainnollistavaa esimerkkiä kehiin, jos tähän hätään löytyy. Kenties tossa tilanteessa ei ole niin paljon pelivaraa niihin sommitelmiin kun Ferrareita vilisee silmien edessä yksi jos toinenkin. Eikä siitä samalla tavalla nauti, jos tilannetta vaan katsoo kameran etsimen (tai kuvaruudun, krhm) kautta. Prse rohkeasti kenttään niin tulee raflaavampia kuvia. Edit: sori, sulla olikin tuolla aikaisemmin noita esillä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Kenties tossa tilanteessa ei ole niin paljon pelivaraa niihin sommitelmiin kun Ferrareita vilisee silmien edessä yksi jos toinenkin. Eikä siitä samalla tavalla nauti, jos tilannetta vaan katsoo kameran etsimen (tai kuvaruudun, krhm) kautta. Tämän kaltaisissa tilaisuuksissa kuvaaminen on melkein pakko jättää dokumentoinniksi, koska aika ja tila ovat rajoitettuja, eikä ole ole mahdollisuutta viritellä autoa oikeaan asentoon valoon nähden. Dokumentoinnissa myötävalo on turvallinen ratkaisu, sen suosiminen vaan saatiin kuulostamaan niin universaalilta hyveeltä tässä ketjussa, että oli katsoin parhaaksi vähän älähtää siitä. //b Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Ainahan ne perusasiat täytyy ensin opetella, että pystyy vähän kikkailemaan. Tuossakin tilanteessa, kun pääsin autojen lähelle letkan lopussa, nautin laajakulmapokkarin tuomista uusista mahdollisuuksista ja unohdin muutaman kuvausidean kokonaan. Testarossa on takaa sen verran hieno (ei se mistään rumakaan oo ), että ois ottanu muutaman kuvan enemmän siitä. Rahvas muuten pysytteli tuossa kohtaa tiukasti karsinassaan. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2007 Dokumentoinnissa myötävalo on turvallinen ratkaisu, sen suosiminen vaan saatiin kuulostamaan niin universaalilta hyveeltä tässä ketjussa, että oli katsoin parhaaksi vähän älähtää siitä. //b Vielä kun porukka tajuais tämän saman myös noissa metalliputkiloiden kuvauksessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 512 [ attachment removed / expired ] No no! Eipäs aleta solvaamaan. Kyseessä on 348, eikä todellakaan mikään halvatun testarossa F360 ja F430:sen kohdalla ei suurta eroa äänimaailmassa Tä? Kuulosuojien kanssako sä siellä olit? F430:n koneella ei ole yhtäkään yhteistä osaa 360:n kanssa, ja litratilavuudessakin on 0,7l ero.. Ero oli minusta todella huomattava, eteenkin kun alle metrin päästä suoraan takaa pääsi vertailemaan olympiastadionilla 550 Maranelloja oli yllättävän paljon letkassa. [ attachment removed / expired ] Kuvassa EI ole 550:stä (muutenkin niitä oli tasan yksi letkasa, se Tour de France Blue). Tämä on Ferrari 575M, joita myöskin oli vain yksi mukana. Huomaat eron helpoiten vaikkapa etupuskurista Anteeks nyt vaan että joudun nipottamaan, mutta samalla tavalla sä niistä jenkeistä vauhkoat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Vielä kun porukka tajuais tämän saman myös noissa metalliputkiloiden kuvauksessa. Niissä metallirööreissä on vaan se huono puoli, että kun ei niissä ole oikein muotoja, joita pääsisi tuomaan esille. Pienkoneet on sitten asia erikseen, kun niissä oikeasti on muotoja, joita voi varjoilla korostaa, mutta niidenkin kanssa on yleensä se ongelma, että kuvauspaikat ovat varsin rajalliset... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Keräsin vähän tilastotietoa Ferrari kulkueesta. Mielestäni sain kuvan jokaisesta, mutta korjatkaa, jos määrät mielestänne heittää. Autoja oli mukana 46 + stadionin pihalla yksi punainen 328 GTB, joka ei jostain syystä ollut mukana letkassa. Määrä on melkein puolet Suomen Ferrrari kannasta. Yleisin väri oli yllätys, yllätys: punainen(37 kpl), muut värit: sininen(2kpl), vaaleansininen(2kpl), keltainen(2kpl), hopea(1kpl), harmaa(1kpl), viininpunainen(1kpl). En ole mikään Ferrari asiantuntija, tunnistin näitä googlettamalla(kommentoikaa, jos olette eri mieltä) ja sain tällaisin tilaston: 360 Modena/Spider7/1 328 GTB/GTS4/4 348 GTB/GTS4/2 F430 Berlinetta/Spider4/2 Testarossa4 Mondial3 512 TR2 550 Maranello2 F355 Berlinetta/Spider1/1 250 GT Cabriolet1 308 GTB1 575M Maranello1 599 GTB Fiorano1 Dino 246 GT1 Heitän perään vielä oman setin, toivottavasti vielä jaksatte katsella. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Stadionin pihalta se kulkueen ulkopuolinen. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Kuvassa EI ole 550:stä (muutenkin niitä oli tasan yksi letkasa, se Tour de France Blue). Oli siellä mielestäni toinenkin, kulkueessa numerolla 3187. Hieno muuten tämä tapahtuma, uutisointi olisi vaan parempi saanut olla. Muuten kyllä kelpasi kuunnella noita korkeaviritteisiä Kaseja ja Kakstoistasia! Samaa mieltä. Erityisesti olisin kaivannut tarkempia tietoja reitistä niin olisi voinut miettiä kuvauspaikkoja paremmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Heitän perään vielä oman setin, toivottavasti vielä jaksatte katsella. Stadionin pihalta se kulkueen ulkopuolinen. [ attachment removed / expired ] Ei näihin kyllästy koskaan, mahtavia autoja!! Voisiko olla, ettei tuo stadionin ulkopuolinen auto ollut Ferrari laisinkaan, vaan Pontiac Fieron alustalle rakennettu 328 replica? Edit: Katseltuani hetken kuvia aidosta ja tuosta Stadikalla olleesta, olen lähes varma että replica on kyseessä. Mutta on kyllä hienosti tehty! Todella lähellä esikuvaansa!! Edit2: Vielä itseäni toistaen: http://home.nycap.rr.com/wwilliams/Ferrari.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Pilaa kyllä hienosti idyllin useimpien fefejen kohdalla tuo eturekkari. Tarramalli parantaa aavistuksen asiaa, mutta parasta olisi tarran saamisen kriteerit täyttävässä autossa riittäisi takarekkari moottoripyörien malliin. Osaatteko sanoa, millainen sanktio on laissa määrätty etukilvettä ajamisesta? //b Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2007 Nuo tarrakilvet ovatkin erikoinen juttu! Itselleni ei ole vieläkään selvinnyt mistä ja millä perusteella niitä jaetaan, sillä asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä yksikantaan kieltää kaikenlaisten rekisterikilpeä muistuttavien merkkien käytön autossa. Samaisen asetuksen mukaan AKE toimittaa kaikki rekisterikilvet, joten jos tarrakilpi olisi virallinen, tulisivat ne sieltä. AKE ei kuitenkaan käsitykseni mukaan moisia toimita. Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 34§, momentti 3: Ajoneuvossa ei saa käyttää eikä siihen kiinnittää muita kuin siihen kuuluvat rekisterikilvet eikä muita sellaisia kilpiä taikka kirjain- tai numeroyhdistelmiä, jotka harhauttavasti muistuttavat rekisterikilpeä tai -tunnusta, siirtomerkkiä taikka jonkin valtion kansallisuustunnusta. Aika selkeästi tuossa sanotaan, ettei mitään muuta rekisterikilven näköistä kuin itse kilpeä saa autoon laittaa, joten kait tuo on niin tulkittava, että tarrakilpi on laiton. Näin ollen sellaisen käyttäjä, tai sellainen jolla ei ole etukilpeä ollenkaan, syyllistyy ajoneuvorikkomukseen, josta seurauksena lienee päiväsakkoja. Määräksi veikkaisin 8-10 päiväsakkoa. 66 § (19.12.2002/1246) Rangaistukset rikkomuksista Tämän asetuksen rikkomisesta rangaistaan siten kuin ajoneuvolaissa säädetään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Tuli tuosta isännän kärrystä näpättyä kuva tuossa sillalla.. Vähä sateinen keli.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Terve! Mikä auto? Merkki/malli [ attachment removed / expired ] Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Terve! Mikä auto? Merkki/malli Volvo V70. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Tai S60? Umpioista päätellen S60. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Voisiko olla, ettei tuo stadionin ulkopuolinen auto ollut Ferrari laisinkaan, vaan Pontiac Fieron alustalle rakennettu 328 replica? Edit: Katseltuani hetken kuvia aidosta ja tuosta Stadikalla olleesta, olen lähes varma että replica on kyseessä. Mutta on kyllä hienosti tehty! Todella lähellä esikuvaansa!! Edit2: Vielä itseäni toistaen: http://home.nycap.rr.com/wwilliams/Ferrari.html Näyttää olevan nettiautossa myynnissä: "3,1 l V6 + manuaali. Koneella ajettu 35000 km. Koneessa Hestec moottorinohjaus- / säätöjärjestelmä. Tämä näyttelykuntoinen yksilö on Hollantilaisen koripajan valmistama vuonna 1997. Tekniikka ja alusta on GM:n valmistama." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Eli V70 R [ attachment removed / expired ] Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2007 Eli V70 R Mitä eroa R:n ja normi V70:n umpiossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla