Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Nääinpä joopajoo. Ois taas pitäny ihan hiljaa vaan olla. On tuo Carrera GT kyllä hieno auto, voi pojat sentään. Siinä on sentään Veekymppi, kerrankin Porsse tajunnut työntää kunnon moottorin tuohon, eikä mitään sylinterivajaata kutosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Nääinpä joopajoo. Ois taas pitäny ihan hiljaa vaan olla. No voi sun.... Keskusteluahan tässä yritetään herätellä. Jos heität jonkin tuollaisen ehkä hieman ajattelemattoman kommentin ja saat siihen vasta-argumentteja, silloinko on hanskojen nurkkaan heittämisen aika? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 No voi sun.... Keskusteluahan tässä yritetään herätellä. Jos heität jonkin tuollaisen ehkä hieman ajattelemattoman kommentin ja saat siihen vasta-argumentteja, silloinko on hanskojen nurkkaan heittämisen aika? No joo pidempään seuranneena tätä aihetta, täytyy harkita hanskojen naulaan pistämistä pikkuhiljaa. Rupee niin sanotusti olemaan tässäkin kuppi täynnä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Eikai tätä aihetta oo pakko seurata Ei joo, vapaaehtosta mielenkurittamista tämä on toisinaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 ja se "lastu" on ihan vaan moottorinohjausyksikköön uusi kartta eli softa yksinkertaisesti ilmaistuna. Fiksu tekee toki niin että talteen alkuperäinen softaversio jos piiri ei vaihdu, mitä tuskin tapahtunee. Ja kyllä noita ohjelmiakin taitaa nykyisin olla saatavilla, missä tuo väännön ja tehonnousu on kutakuinkin samoissa prosenteissa. Oma kanta sen sijaan, että ostaa auton missä on valmiiksi potkua niin paljon kuin tarttee... Jep, kyllä se joka tapauksessa se vanha softa otetaan talteen, vaihtui sitten lastu kokonaan tai vedetään vanha uusiks.. eräs virma ainakin tekee vielä niin että auton tehot mitataan dynalla ennen ja jälkeen lastutuksen ja teettävät ihan oman lastun sitten sille autolle, ettei työnnä mitään valmiita paskkoja.. .. mutta joo, onneksi täällä on teitä viisaita.. itelläkin kyllä kävi mielessä että en kehtoo laittaa mitään tollasia.. tarpeeksi hyvin se kulkee ilmankin.. Niin ja siitä vielä että, mainostavat että tehoa jopa 50% lisää ja vääntöä 30%.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Ja kyllä noita ohjelmiakin taitaa nykyisin olla saatavilla, missä tuo väännön ja tehonnousu on kutakuinkin samoissa prosenteissa. Luulenpa vain, että jossakin noinkin kireäksi vedetyssä Fiatin 1.4 litran bensakoneessa, mikä Petrin autossa on, ei siellä enää kovin kummoisesti ole "vääntöruuvissa" säätövaroja ylöspäin. Hepoja sieltä saatetaan kyllä saada, mutta kuten todettua, ei se ainakaan sitä moottorin ikää kasvata... Niin ja siitä vielä että, mainostavat että tehoa jopa 50% lisää ja vääntöä 30%.. Niin, uskoo ken uskoo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Niin, uskoo ken uskoo Tässä pari esimerkkiä tuolta.. Kyllähän noista kiisseleistä saa ihan hyvin irti.. Audi A4 1.9tdi (90hv) mitattu: 98->120hv / 214->287Nm BMW 520D (136hv) mitattu: 139->161hv / 277->373Nm BMW 530D mitattu: 187->232hv / 408->575Nm Citroen Xsara 2.0HD (90hv) mitattu: 88->126hv / 212->274Nm Volvo V40 (matalapaine) mitattu: 170->195hv / 249->339Nm Volvo S40 T4 mitattu: 196->240hv / 280->384Nm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Kyllähän noista kiisseleistä saa ihan hyvin irti.. Siis täh? Onko tuo sun pirssi kiisseli? Mä oletin, että se oli se 150hv 1.4 litran bensavekotin ja puhuin koko ajan sen mukaisesti ja sen virittämisestä (poislukien maininta siitä kaverin TDi Golfista) EDIT: Ymmärrän lastuttamisen esim. nykyisten matalatehoisten turpotiisseleiden kohdalla. Esim. VW:llä samaa lohkoa myydään useilla eri tehomäärillä. Jos sitten esim. sitä pienitehoisinta moottoria lastuttaa, saattaa käydä kuten kaverin Golfissa muutama vuosi takaperin. Hän lastutti Golfin matalaviritteisen 90 heppaisen 1.9TDi:n 120 heppaiseksi. Tuloksena paitsi paremmat väännöt ja sitä kautta lähes sekunnin parannus kiihtyvyyteen, myös lähes litran pudotus kulutuksessa matka-ajossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Siis täh? Onko tuo sun pirssi kiisseli? Mä oletin, että se oli se 150hv 1.4 litran bensavekotin ja puhuin koko ajan sen siitä ja sen virittämisestä (poislukien maininta siitä kaverin TDi Golfista) Siis ei ei todellakaan , mutta sanoin noista esimerkeistä jotka taas on niitä kiisseleitä että niistä saa ihan hyvin näköjään Tuo mun on juuri se 1.4 bensaturbo.. eikös turbokoneistakin saa ihan hyvin revittyä lisää? Ainakin enemmän ku vapareista..? EDIT: Haa, tuolla mainostetaan kanssa että kiihtyvyys 0-100 paranisi jopa 1,5-4s ja ohituskiihtyvyys 60-100 1,5-6s.. aika hurja parannus jos 6sek paremmin lähtee.. Ja tuossa vielä Punton 1.4l bensaturbosta esimerkki... Alkuperäinen Lastulla 85 kW/115 hp 210 Nm 192 km/h --- 107 kW/145 hp 245 Nm 205 km/h Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 eikös turbokoneistakin saa ihan hyvin revittyä lisää? Ainakin enemmän ku vapareista..? Saa varmasti, mutta kyllä ne rajat jossakin vaiheessa tulee vastaan. Ja epäilemättä 1.4 litran kone, josta on jo tehtaalla revitty 150 kaakkia, on jo aika tiukille vedetty. Eli siinä on takuulla vähemmän viritysvaraa, kuin vaikkapa jossakin 2 litraisessa 150 heppaisessa koneessa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Saa varmasti, mutta kyllä ne rajat jossakin vaiheessa tulee vastaan. Ja epäilemättä 1.4 litran kone, josta on jo tehtaalla revitty 150 kaakkia, on jo aika tiukille vedetty. Eli siinä on takuulla vähemmän viritysvaraa, kuin vaikkapa jossakin 2 litraisessa 150 heppaisessa koneessa... Totta kyllä tuokin..taitaa tuossa mun tapauksessa kyllä olla enemmän haittaa kuin hyötyä.. Eiköhän jää tekemättä ja säästyy hilloakin sitten vajaa tonni.. Laittaa mielummin niillä rahoilla sitten vaikka uuden alustan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Niin tuo Bravon ärhäkkäin oli se 1.5T 180 konia... se on kyllä kans kireähkö noin maitopurkiksi mutta aivan kiva sillä oli raasata...10ke vaan jos jostain sais. Eipä suomessa myydä kuin tuota 1.4l 150hv sporttia.. ja sit niitä jotain perusmalleja.. Vai? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Joo ei saa valitettavasti...Niin sulla oli tuo 1.9Tiidi? vai 1.4 Bensa? 1.4 bensa juu.. ihme etteivät tuo tänne niitä isompia koneita.. kyllähän siellä itaaliassa saa varmaan noitakin jollain 2.0 koneella jne.. Kaikki nää uudemmat fiudet on näillä 1.2 "mopokoneilla".. puntot ja grande puntot ja lineat ja .. croma taitaa olla jollain 2.0> pannulla.. myyjäkin sillon tunnusti että kukaan ei ostanu sitä grande puntoa sillon ku se tuli koska siinä on sama mopokone ku vanhassa puntossa eli se 1.2 rousku ja painoa vielä enemmän -> ei liiku mihinkään varsinkaan kun on matkustajia kyydissä.. Ajattelin sellasta että heti kun tuo Bravo Abarth on rakenteilla(=2010) niin vaihdan sellaseen.. Saiskohan tilattua deltan kautta? Samallahan ne vois sellasen sieltä tuoda kun tuo muitakin.. Siinä varmasti riittäs tehoa ilman mitään lastujakin.. kuten tuo Grande Punto Abarth SS... 7,7sek 0-100.. ei huono Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Ois kyllä kiva päästä testaamaan tuota GP Abarth SS:ää.. With the “esseesse” kit, the Grande Punto Abarth has almost twice the power of the basic Fiat model. When fitted with a 1.4 16v engine enhanced to 180 hp (at 5750 rpm) and with a maximum torque of 272 Nm, the Grande Punto Abarth “esseesse” can achieve a maximum speed of 215 km/h, accelerating from 0-100 km/h in just 7.7 seconds. Jännä nähdä millaset specsit tuo Bravo Abarth saa sitten joskus.. Oiskohan se mahdollista tilata sellanen Deltan kautta vai pitääkö ite lähteä hakemaan Italiasta.. Hehheh, ei paha: http://www.italiensk.info/images/grande-punto-abarth-ss.gif Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Jep, kyllä se joka tapauksessa se vanha softa otetaan talteen, vaihtui sitten lastu kokonaan tai vedetään vanha uusiks.. eräs virma ainakin tekee vielä niin että btw. kannattanee sitten sen verran nähdä vaivaa että hankkii jonkun hyväksytyn viripalikan ja muutoskatsastaa auton sille.. Muuten voi käydä itselle ikävästi jos esim. kolaroit niin eipä vakuutus välttämättä korvaa jos huomaavat lastutuksen.. Ainakin tuossa käsityksessä itse ole. No, omalla vastuullahan tuo muutenkin on koko homma.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Mitenkäs tuollaset muuttuvat kuvat tänne saa postattua? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 btw. kannattanee sitten sen verran nähdä vaivaa että hankkii jonkun hyväksytyn viripalikan ja muutoskatsastaa auton sille.. Muuten voi käydä itselle ikävästi jos esim. kolaroit niin eipä vakuutus välttämättä korvaa jos huomaavat lastutuksen.. Ainakin tuossa käsityksessä itse ole. No, omalla vastuullahan tuo muutenkin on koko homma.... Jep, tuossa toisessa paikassa(=digituning) oli noi TÜV-hyväksyttyjä palikoita.. ja myöskin 24kk takuu niillä. Auton takuut tuossa varmasti menee jos tollasen laittas..? Toki se varmasti selviää kun kysyy myyjältä.. Ja eikös se ole vielä niin että laillisesti tehoa ei saa tulla lisää yli 20% tai joutuu vaihtaan jarrut & alustan..? Sen verran kyllä vaikee homma että taitaa kyllä jäädä tekemättä.. se on kiva sitten kun tollasen laittaa ja takuut menee/ on menny ja auto gosahtaa niin.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Mitenkäs tuollaset muuttuvat kuvat tänne saa postattua? .GIFfinä Tuo tosin on linkattu googlesta mutta kai se muutenkin onnistuu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 btw. kannattanee sitten sen verran nähdä vaivaa että hankkii jonkun hyväksytyn viripalikan ja muutoskatsastaa auton sille.. Muuten voi käydä itselle ikävästi jos esim. kolaroit niin eipä vakuutus välttämättä korvaa jos huomaavat lastutuksen.. Ainakin tuossa käsityksessä itse ole. No, omalla vastuullahan tuo muutenkin on koko homma.... Paitsi että ei taida onnistua näin uusissa autoissa. Jos auto on vähäpäästöinen niin eipä saa moottoria muutella. Tai siis saa, mutta sitten pitää tehdä päästötestit VTT:llä (TüV papereilla pyyhitään takapuolta tässä asiassa) ja se maksaa suunnilleen ton Fiuden verran se testi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 .GIFfinä Tuo tosin on linkattu googlesta mutta kai se muutenkin onnistuu Milloin aletaan napista kuvakoosta? Kokoa n. 1200 kiloa ja viisi kuvaa, eli näinkin laskettuna ylipainoinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Milloin aletaan napista kuvakoosta? Kokoa n. 1200 kiloa ja viisi kuvaa, eli näinkin laskettuna ylipainoinen Mutta 1200kt jaettuna viidelle on 240kt joten ylipainoa ei ole hirveesti, 40kt per kuva Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Ylipaino on ylivoimaa! Säännöt on sääntöjä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Paitsi että ei taida onnistua näin uusissa autoissa. Jos auto on vähäpäästöinen niin eipä saa moottoria muutella. Tai siis saa, mutta sitten pitää tehdä päästötestit VTT:llä (TüV papereilla pyyhitään takapuolta tässä asiassa) ja se maksaa suunnilleen ton Fiuden verran se testi. N.1200€ maksaa päästötesti VTT:llä, aika halpoja noi fiudet... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 N.1200€ maksaa päästötesti VTT:llä, aika halpoja noi fiudet... Onko se oikeesti noin halpa? Autoharrastajat puhuu yleensä, että maksaa kymmeniä tuhansia eikä kannata sen takia tehdä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2008 Onko se oikeesti noin halpa? Autoharrastajat puhuu yleensä, että maksaa kymmeniä tuhansia eikä kannata sen takia tehdä... On joo kerta, meni läpi tai ei. Oisko ollu markat vielä käytössä kun puhuttiin "kymmenistätuhansista"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla