Kirjoitettu Maaliskuu 9, 2008 Joku ykkössarjalainen? Se on se uusi ykkösestä paranneltu versio. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 [ attachment removed / expired ] Onko tuo peemari jonku tuttus? Voisin vaikka vannoa että ihailin juuri äsken Koivukylässä parkkipaikalla samanlaista ja rekkarikin tuntuu tutulta. Harmi etten painanut kunnolla mieleen kun tuli siellä parkkiksella ekana mieleen tämä kuva.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Onko tuo peemari jonku tuttus? Voisin vaikka vannoa että ihailin juuri äsken Koivukylässä parkkipaikalla samanlaista ja rekkarikin tuntuu tutulta. Harmi etten painanut kunnolla mieleen kun tuli siellä parkkiksella ekana mieleen tämä kuva.. Onhan toi. Uusin M3:nen. 400+hv VeeKasilla 8) ja sähköjohtopoksivaihdelaatikolla muistaakseni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 sähköjohtopoksivaihdelaatikolla muistaakseni. Se on sitä nykyaikaa. Katse vaan rohkeasti pois sieltä peruutuspeilistä! Mennyt on mennyttä, onneksi Ja on nämä "johtoboksitkin" taas jonain päivänä sitä menneisyyttä. Näinhän sen pitääkin mennä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Onhan toi. Uusin M3:nen. 400+hv VeeKasilla 8) ja sähköjohtopoksivaihdelaatikolla muistaakseni. Ainakin siinä mikä seissoo meijän talon ulkopuolella on manuaalis. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Manuaalihan noissa on kaikissa. Myöhemmin tulee kaksoiskytkimellä varustettu lotaa joka ehkä vihdoin yhdistää SMG:n nopeat vaihdot ja automaatin pehmeyden. Ainaki VAG-konserin DSG tuotteiden perusteella toivoa moisesta on. Sinänsä harmi että BMW meni V8:n tuohon laittamaan. Pitkä traditio suorista kutosista olisi saanu jatkua. Huippuunsa laitettu rivikutonen on kuitenkin niin saakelin hieno moottori...ei sillä, kyllä tommonen korkeaviritteinen kasikin on hieno. Onneksi sentäs toi uus V8 painaa vähemmän kuin edellisen M3:n suora kutonen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Se on sitä nykyaikaa. Katse vaan rohkeasti pois sieltä peruutuspeilistä! Mennyt on mennyttä, onneksi Ja on nämä "johtoboksitkin" taas jonain päivänä sitä menneisyyttä. Näinhän sen pitääkin mennä. Onneksi on historia, onneksi on vanhoja autoja. Onneksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Sinänsä harmi että BMW meni V8:n tuohon laittamaan. Pitkä traditio suorista kutosista olisi saanu jatkua. Huippuunsa laitettu rivikutonen on kuitenkin niin saakelin hieno moottori...ei sillä, kyllä tommonen korkeaviritteinen kasikin on hieno. Onneksi sentäs toi uus V8 painaa vähemmän kuin edellisen M3:n suora kutonen. Joo ei noita vertailla pysty, molemmissa moottoreissa on omat hyvät puolensa ja omat kiksipuolensa. Mutta toisaalta siinä missä perhe MOndeosta löytyy kutospannu, M3:sessa on 2 pyttyä lisää.... siinä on ainakin tällästä..... pientä eroa.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Onneksi on historia, onneksi on vanhoja autoja. Onneksi. Himonsa kullakin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Joo ei noita vertailla pysty, molemmissa moottoreissa on omat hyvät puolensa ja omat kiksipuolensa. Mutta toisaalta siinä missä perhe MOndeosta löytyy kutospannu, M3:sessa on 2 pyttyä lisää.... siinä on ainakin tällästä..... pientä eroa.... Ei se sylinterien lisääminen tee automaattisesti parempaa konetta. Itse ainakin tykkään suoran kutosen pehmeydestä tosi paljon. Ja M3:n kaltaisessa autossa se moottorin paino on kriittinen asia. Jos tuo V8 olisi raskaampi, se olisi ehdottomasto huono asia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Ei se sylinterien lisääminen tee automaattisesti parempaa konetta. Itse ainakin tykkään suoran kutosen pehmeydestä tosi paljon. Ja M3:n kaltaisessa autossa se moottorin paino on kriittinen asia. Jos tuo V8 olisi raskaampi, se olisi ehdottomasto huono asia. No ei tee, tarkotin lähinnä sitä, että naapuri ei pääse keljuilemaan..."Katos naapuri Kele! Ai sulla on tuossa ÄM Kolmosessa saman verran sylintereitä kun mun Farkku Mondeossa, tosi urheilu auto HAH HAH HEH HEH.... On se ilmoja pidellyt joo.....Lähdetään vaimon kanssa kauppaan meidän Urheilu Mondeolla, kuusi sylinteriä ja kuus kertaa halvemmalla.... HAH HAH HEH HEH..." 8) Nyt voi katsos sanoa suoraan naapurille miten kukka on! "Hajoa sinä Virtanen sun Kutos Mondeoon! Kasi on Kasi, AINA, MORJENS! RRRROOOOOOOOOAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRR...................." Joo HEH.... mietiskelin tuota Bemarin intoa työntää Veekasia tohon, no joo ei kaukaa tarvinnut pohtimista alottaa. Audilla on Vinkkelit noissa S-sarjoissa, näyttäisi aika heikolta jos Pemari porskuttaisi vielä Kutosen voimin. Kun Audi tööttäsi S6:seen Veekympin, teki Pemari saman perässä ÄM Femmalle.... Ei se kutonen olisi varmaankaan myynyt, vaikka onkin moottorina kevyempi kuin Vinkkeli Kasi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Ei se kutonen olisi varmaankaan myynyt, vaikka onkin moottorina kevyempi kuin Vinkkeli Kasi. Eikös Olli just sanonut, että se kasi on kevyempi? Ja mitä tulee tuohon kuvitteelliseen tilanteeseen naapurien välisestä keskustelusta, niin jos jollakin Mondeo-miehellä olisi pokkaa mennä jotain tuollaista heittämään, jo vain joutaakin ajella sillä traktorillaan. Osoittaisi vain totaalista älyllistä vajaustilaa ja itsekritiikin puutetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Eikös Olli just sanonut, että se kasi on kevyempi? Kuin edellisen auton kutonen, kyllä, mutta uuden tekniikan suora kutonen olisi tokikin kevyempi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Kuin edellisen auton kutonen, kyllä, mutta uuden tekniikan suora kutonen olisi tokikin kevyempi. Niin just, rooger dat. No, onneksi ei koske minua kun en harrasta pemareita Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Täällä teille legendaarinen Bemari: http://www.polizeioldtimer.de/images/BMW-Isetta_500x428.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Täällä teille legendaarinen Bemari: Ei ollut silloin vielä rysäyttelytestejä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Eikös Olli just sanonut, että se kasi on kevyempi? Ja mitä tulee tuohon kuvitteelliseen tilanteeseen naapurien välisestä keskustelusta, niin jos jollakin Mondeo-miehellä olisi pokkaa mennä jotain tuollaista heittämään, jo vain joutaakin ajella sillä traktorillaan. Osoittaisi vain totaalista älyllistä vajaustilaa ja itsekritiikin puutetta No joo On se vähän köyhää, jos omistat urheiluauton ja naapurilla on Mondeossa saman verran pyttyjä. Jotenkin jää puolerektioon vehkeet. ??? Kasi on Kasi. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 No joo On se vähän köyhää, jos omistat urheiluauton ja naapurilla on Mondeossa saman verran pyttyjä. Jotenkin jää puolerektioon vehkeet. ??? Kasi on Kasi. 8) Mun mielestä sekin on aika köyhää jos omistan urheiluauton jossa pyttyjä vaikka nyt sitten se 8 ja naapurilla on vanha jenkkilaiva joka samalla pyttymäärällä kulkee hädintuskin sataa. Eipä se kasi tee autosta urheiluautoa vaan ihan muut seikat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 On se vähän köyhää, jos omistat urheiluauton ja naapurilla on Mondeossa saman verran pyttyjä. Mitäs köyhää tosiaan siinä on.. ??? Kyllä täytyy aika heikko itsetunto olla, jos se haittaa että naapurin Mondeossa on saman verran sylintereitä kuin sun urheiluautossas... Ja tuohon toiseen ongelmaasi auttaa Viagra Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Mun mielestä sekin on aika köyhää jos omistan urheiluauton jossa pyttyjä vaikka nyt sitten se 8 ja naapurilla on vanha jenkkilaiva joka samalla pyttymäärällä kulkee hädintuskin sataa. Eipä se kasi tee autosta urheiluautoa vaan ihan muut seikat. Ten points! Tunnetasollahan tässä tosiaan taidetaan liikkua paljon enemmän kuin oikeissa faktoissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 12, 2008 Mun mielestä sekin on aika köyhää jos omistan urheiluauton jossa pyttyjä vaikka nyt sitten se 8 ja naapurilla on vanha jenkkilaiva joka samalla pyttymäärällä kulkee hädintuskin sataa. Eipä se kasi tee autosta urheiluautoa vaan ihan muut seikat. Niin joo jos tarkotit näitä 20, 30, 40-lukujen moottoreita?. Sillon oli näitä Fordin Flatheaddeja, niistä irtos noin 100hv, jos sitäkään ja pyttyjä oli 8. Moottorit kiersi noin 5000rpm ja vääntö alko sieltä 500rpm hujakoilta. Tietäen miten tollasta vierittää, voi oikealla toiminnalla saada tollaset 150-170hv irti tollasesta moottorista. Tosin ei noista kaikista varhaisimmista sentään. KUn ottaa huomioon, että tyypillinen laite mihin tollasen pannun laittaa tänä päivänä on noin 1300kg verran painava rodi, laite kiihtyy välityksistä riippuen 8-10s sataseen. Mutta nautittavampaa on ehkä se, miten se vääntää esimerkiksi 60-140kmh välillä vauhtia mittariin. Mutta tosiaan joo eihän toi moottorin sylinterimäärä... mietin vaan pikasesti, että jos nyt pitäisi "tosi miehen urheiluauto" ostaa, niin kyllä siinä ihan syystäkin pitäs enemmän sylintereitä olla kuin pihan familysedaneissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 12, 2008 Niin joo jos tarkotit näitä 20, 30, 40-lukujen moottoreita?. En mä mitään erityisesti tarkoittanut. Yritin vain tuoda pointtia esiin siitä, että ei sylinterien määrä kerro auton urheilullisuudesta mitään. Toisaalta jokainen saa kiksinsä mistä saa ja jos jollekin sylinterien määrä on tärkein asia urheilullisessa autossa niin ihan vapaasti vain. Terveisin Jukka ja 6 sylinetrinen familyfarkku. (ei oo voorti) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 12, 2008 En mä mitään erityisesti tarkoittanut. Yritin vain tuoda pointtia esiin siitä, että ei sylinterien määrä kerro auton urheilullisuudesta mitään. Toisaalta jokainen saa kiksinsä mistä saa ja jos jollekin sylinterien määrä on tärkein asia urheilullisessa autossa niin ihan vapaasti vain. Terveisin Jukka ja 6 sylinetrinen familyfarkku. (ei oo voorti) No joo lähinnä mun pointti, enemmän tai vähemmän humoristinen sellanen on se, että jos urheiluauton omistaa, niin kyllä siinä pitäs olla enemmän munaa kun stanun verran. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla