Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Perus 330i manuaalilaatikolla tasan 6sek. (271hv) Eli vain 0,3sek eroa Volvoon. Tuo 5,7 kiihtyvyys taitaa tulla ärrämallin pienimmällä autolla s60 manuaalilla? V70R automaatilla onkin jo 8-sek lahna :laugh:

 

Ainankin meidän entinen volvo v70r (ilman viritystä) oli kiihtyvyys 0-100 5,9-sek.

Nykynen S80 v8 kiihtyvyys on 6-sek 0-100.

 

 

T:Teemu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prahan katiskoita  :P

 

Kivat äänet kun ekaa kertaa kuulin.

[ attachment removed / expired ]

 

Jollain tapaa ristiriitainen kuva. Auto ja sen kuljettaja eivät vain jotenkin näytä natsaavan toisilleen.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jollain tapaa ristiriitainen kuva. Auto ja sen kuljettaja eivät vain jotenkin näytä natsaavan toisilleen.  ;)

 

Miten niin? Korkea elintaso näkyy kuskista ja autosta todella hyvin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ei muuten varmaan jää STI WRX jollekin Fiudelle!  :laugh: Ei sille pärjää paikaltaan lähdössä kunnolla ees "Ärrä" Volvo.  :-\

Missä kohtaa sanoin että olin Fiudella liikenteessä?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä kohtaa sanoin että olin Fiudella liikenteessä?  8)

 

Ai niin, se olikin Ferrari!  ;)

 

Olisit varmaan maininnut aiemmin, jos olisit ollut jollain muulla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai niin, se olikin Ferrari!  ;)

 

Olisit varmaan maininnut aiemmin, jos olisit ollut jollain muulla?

...Ferrarista puheenollen, siellä pyöri samana iltana se sama Ferrari mikä oli jumbossa silloin arvonnassa.. tai ainakin sama malli ja väri.. jollain käynyt kiva munkki.. :thmbup:

 

Ja kaverin kanssa olin tuolla pyörimässä eli sen autolla... :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Ferrarista puheenollen, siellä pyöri samana iltana se sama Ferrari mikä oli jumbossa silloin arvonnassa.. tai ainakin sama malli ja väri.. jollain käynyt kiva munkki.. :thmbup:

 

Ja kaverin kanssa olin tuolla pyörimässä eli sen autolla... :laugh:

 

Ai se kaltoin kohdeltu keltanen Modena? No tuuri ja tuuri, kamalassa kunnossa se ainakin oli.  :(

 

Jaa no jos kaverisi autolla olit, siinä täytyy olla ainakin 350hv, jos te sen Suparun jätitte kuusnolla kun siltä loppukaista...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai se kaltoin kohdeltu keltanen Modena? No tuuri ja tuuri, kamalassa kunnossa se ainakin oli.  :(

 

Jaa no jos kaverisi autolla olit, siinä täytyy olla ainakin 350hv, jos te sen Suparun jätitte kuusnolla kun siltä loppukaista...  ::)

No kyllä mulle kelpais vaikka vähän huonommassa kunnossa oliskin..  8)

 

Ja eikö se nyt riitä selitykseksi että siellä oli nainen ratissa? ;D Tai ehkä sekin veteli vain pintakaasulla... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cuore sportivo! Eli muutama kuva italian ihmeistä:

[ attachment removed ]

 

Ei varmasti miellytä kaikkia, mutta oma sydämeni on kuin sulaa vahaa näiden 80-luvun italialaisten autojen edessä!

GTV 2.0 -85 ja 75 2.0 -86, jos oikein muistan vuosimallit

[ attachment removed ]

 

164 3.0 V6 -89, joku englantilainen auto vuosimallia -63 ja Giulia 1600, vm 196?

[ attachment removed ]

 

Alfasud, valmistettu vuosina -71 - -89, ei tietoa tämän yksilön vuosimallista. Käsittämätöntä, kuinka jotkut väittävät italialaisten autojen muka ruostuvan...

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joku englantilainen auto vuosimallia -63

Jaguar E-type.

 

Tuo 75 Alffa vaan on niin nätti 8) Melkein kuin E36 koppanen Bemmi... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaguar E-type.

 

 

;) Tiesin...

 

Alfa 75:ssä on kieltämättä samoja seikkoja, kun vanhoissa 300-sarjan Bemuissa; suhteellisen tehokas moottori edessä ja takaveto. Tosin Alfassa on (en tiedä Bemusta) vaihdelaatikko taka-akseliston yhteydessä täydellisen 50:50 painojakauman aikaansaamiseksi! Alfathan ovat tunnettuja luotettavuudestaan ja varsinkin sähköistään. Muistankin joskus 80 ja 90 -lukujen taitteessa istuneeni isäpapan Alfan etupenkillä useammankin ajomatkan pitäen käsin ovea kiinni, koska sähköinen keskuslukitus ei vain suostunut toimimaan pakkasella... Takaovet pysyivät välillä kiinni ainoastaan ovenkahvasta ovenkahvaan kireälle sidotulla köydellä. Muutenkin "ajotietokoneen" näyttö muistutti lähinnä joulukuusta kaikkien valojen vilkkuessa pakkasella. Kuitenkin, kun sitten vihdoin koitti se päivä, että kaikki autossa toimi niinkuin pitää (eli harvoin), oli kaikki ongelmat taas unohdettu! ;D

 

Edit:

vielä muutama italosportti:

Lancia Delta HF Integrale -91

[ attachment removed ]

 

Lancia Thema -91

[ attachment removed ]

 

Fiat 500 1.2 Lounge -08

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää Italialaisia 8) Mökkireissulta tarttui ihan kiva kuva kännyllä... :P

 

[ attachment removed ]

 

 

On se muuten pirun tyylikäs peli tuo 500:nen fiude! Milanossa noita näki (luonnollisesti) vähän enemmän.. kyllä jos ois vielä vähän rahaa niin ostasin tollasen kans..  :thmbup::laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari porvoossa vieraillutta kinneriä....

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Ai ei autoja vai....., on ne  ...polkuautoja  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen mitä olen kaverin Alfa 75:ssa ollut kyydissä, ei kyllä Bemarilla päästä lähellekään niitä fiiliksiä, mitä jo pelkkä kyydissä istuminen antaa. Autoa käynistettäessä auto tärisee! Kyllä! Tärisee! Loistavaa! Ja moottorin saundit on sopivan mureat, raa'at ja silti sivistyneet. Hieno auto, todella ajajan auto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

On se muuten pirun tyylikäs peli tuo 500:nen fiude! Milanossa noita näki (luonnollisesti) vähän enemmän.. kyllä jos ois vielä vähän rahaa niin ostasin tollasen kans..  :thmbup::laugh:

 

Samaa mieltä, ehdottomasti! Vaikka kyllä tuo Bravokin on todella tyylikäs auto. Ei voi samana päivänä puhua Golfista, Astrasta tms. "saman luokan" autosta. Jos 500:nen ei olisi päätynyt Deltan tuontiohjelmaan, olisin saattanut hakea sen esim. Saksasta. Jos en, niin olisin luultavasti päätynyt Grande Punto Sporting:iin tai juurikin tuohon Bravoon. Taitaa vaan olla niin, että italialaiseen autoon päädytään usein muista kuin järki syistä.

Ensi talvi sitten pitkälti näyttäneekin, onko laatu onnistuttu nostamaan sille tasolle, mitä Fiatti mielellään kertoo nykyisten autojensa olevan...

 

 

Sen mitä olen kaverin Alfa 75:ssa ollut kyydissä, ei kyllä Bemarilla päästä lähellekään niitä fiiliksiä, mitä jo pelkkä kyydissä istuminen antaa. Autoa käynistettäessä auto tärisee! Kyllä! Tärisee! Loistavaa! Ja moottorin saundit on sopivan mureat, raa'at ja silti sivistyneet. Hieno auto, todella ajajan auto.

 

On nimen omaan ajajan auto, ja pitkäpinnaisen sellaisen. Vanhan Alfan kanssa kun ei saa välittää ihan jokaisesta pienestä murheesta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa vaan olla niin, että italialaiseen autoon päädytään usein muista kuin järki syistä.

 

Ja ne, jotka päättyvät italoon järkisyistä, katuvat sitä jälkeenpäin, ankarasti.  :P

 

Tuli hommattua tuliterä Punto, kun sain arvottomasta romuraudasta pari tonttua vaihdossa. Muoviosia tippuilee lattialle. Sain asentaa tavaratilan maton itse oikealle paikalleen. Jalkamatot oli laitettu väärinpäin. Sivupeilienpeilien vipujen kuoret halkeilevat, vaihdettu jo pariin kertaan ja taas on halki. Bensan täyttöaukko suunniteltu persiilleen - kun pistooli naksahtaa, niin tankki on vasta 1/3 täynnä, ja välillä sylkee bensat kengille. Renkaanvaihtotyökalut on kiinnitetty ärsyttävän pitkällä ruuvilla, on hiki otsassa jo ennen töiden aloittamista. Pissapojan täyttöaukko on naurettavan pieni, kuin mehupillistä yrittäisi säiliötä täyttää. Etuistuimen kaatosysteemit jumittivat (3 ovinen auto). Keskuslukituksen kauko-ohjaimen kantomatka helvetin lyhyt. Kylmällä säällä starttaa vain kaasu pohjassa, mikä toivottavasti korjaantuu huollossa... Pikkuasioita, mutta koska mun ferrari ei edes kulje kuin Ferrari, niin pännii. 17 vuotta vanha Mitsu toimi kuin unelma, oli vain loppuun ajettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ne, jotka päättyvät italoon järkisyistä, katuvat sitä jälkeenpäin, ankarasti.  :P

 

Tuli hommattua tuliterä Punto, kun sain arvottomasta romuraudasta pari tonttua vaihdossa. Muoviosia tippuilee lattialle. Sain asentaa tavaratilan maton itse oikealle paikalleen. Jalkamatot oli laitettu väärinpäin. Sivupeilienpeilien vipujen kuoret halkeilevat, vaihdettu jo pariin kertaan ja taas on halki. Bensan täyttöaukko suunniteltu persiilleen - kun pistooli naksahtaa, niin tankki on vasta 1/3 täynnä, ja välillä sylkee bensat kengille. Renkaanvaihtotyökalut on kiinnitetty ärsyttävän pitkällä ruuvilla, on hiki otsassa jo ennen töiden aloittamista. Pissapojan täyttöaukko on naurettavan pieni, kuin mehupillistä yrittäisi säiliötä täyttää. Etuistuimen kaatosysteemit jumittivat (3 ovinen auto). Keskuslukituksen kauko-ohjaimen kantomatka helv**** lyhyt. Kylmällä säällä starttaa vain kaasu pohjassa, mikä toivottavasti korjaantuu huollossa... Pikkuasioita, mutta koska mun ferrari ei edes kulje kuin Ferrari, niin pännii. 17 vuotta vanha Mitsu toimi kuin unelma, oli vain loppuun ajettu.

 

Pitkä ja ytimekäs lista miksi EI kannata sijoittaa Fiatiin.  :-\ Tahi Fordiin, samaa sarjaa...  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sano kaverilles että vaihtaa moottorin kumityynyt  ;)

 

Ei stana...  :P Kyse oli pyörivästä kardaanista johtuvasta tärinästä, koska se tosiaan ylempänä selvitettiinkin, että se vaihdelaatikko-osasto on hieman eritavalla tehty kun yleensä.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei stana...  :P Kyse oli pyörivästä kardaanista johtuvasta tärinästä, koska se tosiaan ylempänä selvitettiinkin, että se vaihdelaatikko-osasto on hieman eritavalla tehty kun yleensä.  :D

 

juu, tsoukkina heitin..... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ne, jotka päättyvät italoon järkisyistä, katuvat sitä jälkeenpäin, ankarasti.  :P

 

Tuli hommattua tuliterä Punto, kun sain arvottomasta romuraudasta pari tonttua vaihdossa. Muoviosia tippuilee lattialle. Sain asentaa tavaratilan maton itse oikealle paikalleen. Jalkamatot oli laitettu väärinpäin. Sivupeilienpeilien vipujen kuoret halkeilevat, vaihdettu jo pariin kertaan ja taas on halki. Bensan täyttöaukko suunniteltu persiilleen - kun pistooli naksahtaa, niin tankki on vasta 1/3 täynnä, ja välillä sylkee bensat kengille. Renkaanvaihtotyökalut on kiinnitetty ärsyttävän pitkällä ruuvilla, on hiki otsassa jo ennen töiden aloittamista. Pissapojan täyttöaukko on naurettavan pieni, kuin mehupillistä yrittäisi säiliötä täyttää. Etuistuimen kaatosysteemit jumittivat (3 ovinen auto). Keskuslukituksen kauko-ohjaimen kantomatka helv**** lyhyt. Kylmällä säällä starttaa vain kaasu pohjassa, mikä toivottavasti korjaantuu huollossa... Pikkuasioita, mutta koska mun ferrari ei edes kulje kuin Ferrari, niin pännii. 17 vuotta vanha Mitsu toimi kuin unelma, oli vain loppuun ajettu.

 

Jos kyseessä on tuo edellisen mallin (2001-) Punto, niin en välttämättä ihmettele. Juuri tuosta osien irtoilemisesta on ollut juttua eri autoilumedioissa aikaisemminkin. Itse todellakin toivon, että laatu olisi Fiatin tuotteissa parantunut, kuten he haluavat kovasti väittää. Tätä onneksi tukee näkemieni testien tulokset esim. TM:ssä, jossa mm. Grande Punto sai hyvät arvostelut 60tkm kestotestissä ja 500:ssa käytettyjen materiaalien ja työn laatua kehtuttiin todella hyviksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei stana...  :P Kyse oli pyörivästä kardaanista johtuvasta tärinästä, koska se tosiaan ylempänä selvitettiinkin, että se vaihdelaatikko-osasto on hieman eritavalla tehty kun yleensä.  :D

 

Ei stana joo. Harvemmin se kardaani käynnistettäessä pyörii, jollei vaihde päällä ilman kytkintä vääntele startista. Siinä vaiheessa täristää varmasti. Alfa 75:ssa taitaa olla vielä sekin ongelma - tästä nimenomaisesta vaihdelaatikon "eritavalla" tekemisestä - ettei siinä ole kardaania laisinkaan... Tärinälle saa etsiskellä syitä ihan muualta. Alfahan on kyllä tunnettu äärimmäisen mutkikkaista ripustuksistaan, joita tuo taakse sijoitettu vaihdelaatikko on omiaan monimutkaistamaan. Siellä on melkoisen monta puslaa, linkkiä ja kumityynyä, joiden kuluminen aiheuttaa jos jonkinlaista kolinaa ja vipellystä. Tietty, jos kyse on ihan vaan vapauttamistaan odottelevassa voimassa, vähän niin kuin meiksinkin entinen armas Camino, jonka koko koria vääntö käänsi sivulle kaasua painettaessa  :P Tärinäksi en sitä kuitenkaan menis kutsumaan... Tosin kun noita Alfa 75:n teho/vääntöarvoja katselee, rohkenen epäillä, ettei kyse ole tuostakaan ilmiöstä.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutaman lasin läpi vedetty shotti hesan suunnalta.

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään