Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Tossa Fordissa on sitä jotakin, tyyliä!  :P Ainut, että se on Fordi...  :-\

 

Noooohh... jopa tälläselle Jänkki diggarille tuo oli varsin mykistävä ilmestys.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jänkki diggarille tuo oli varsin mykistävä ilmestys.  ???

 

Nimenomaan siinähän tuossa F650:ssä on kyse. Mykistävä! Olisi kiva nähdä monien "teinilippisteinien" ilmeet kun tollasen parkkeerais niiden Civiccien viereen!  :laugh:

 

On se hieno...  ;D

 

 

E:/ Sami, mikä tuon Porschen se juttu on? Miten se erottuu muista (teho(ko)?)? Ainakin siinä on lasikuitua käytetty...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvista saa ehkä hieman väärän käsityksen tuon koosta. Tää on semmonen mikä ei meinaa mahtua kaistojen väliin. Taitaa olla uusi ilmestys täällä kun näin ekaa kertaa tänään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mikä tuon Porschen se juttu on? Miten se erottuu muista (teho(ko)?)? Ainakin siinä on lasikuitua käytetty...  ;D

 

Olihan se aikanaan "se katuauto". Valmistuessaan nopein katulaillinen sarjavalmisteinen urheiluauto, eka neliveto-Porsche jne jne... Ja kun sitä on tehty vain reilu 330kpl, onhan se varsin harvinainenkin peli. Enpä ole itsekkään koskaan moista livenä onnistunut näkemään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se voi olla yli 2,55m levee...  ;) (vai mikä se nyt oli)

Ei varmaan edes sitä. Kuinka usein näet stadissa jakoauton joka mahtuu edes jotenkin kaistojen väliin? Ei se aina vaan mahdu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan edes sitä. Kuinka usein näet stadissa jakoauton joka mahtuu edes jotenkin kaistojen väliin? Ei se aina vaan mahdu.

 

Kaistojen väliin, kaistan väliin vai "kolmanneksi osapuoleksi" tielle...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuullostaa kyllä mielenkiintoiselle kapistukselle, neliveto Porsche.  :laugh:

 

Nykyäänhän tuo ei ole mikään omituisuus. Eikös Carrera 4:t ja 4S:t ole nelivetoja kaikki? Ja onkos niitä muitakin (Cayenne tietty, mutta sitä ei lasketa)?

 

Kaipa sitä tuolla(kin) kerkeäis...  :thmbup:

 

Niin, 317km/h huiput vakiona. Moottorista tosin olisi otettavissa vielä parisataa kaakkia lisää :) Ihan riittävästi siis :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan meinas unohtua laittaa tänne pari autokuvaa Iranista.

 

Eri hieno sitruuna Efahanissa (tai ainakin oletan tän olevan Citroën). Yleensä en ranskalaisista autoista piittaa, mutta tässä ois tyyliä!

[ attachment removed ]

 

 

Paykan Tehranin kaduilla. Näitä Hilman Hunterin lisenssituotteita puksuttelee Tehranin kaduilla arviolta pari miljoonaa kappaletta. Paykan on myös yksi suurimmista syistä Tehranin ilmansaasteisiin, 15l/100km eikä mitään tietoa mistään saastelaitteista. Valmistus on lopetettu vuonna 2005 juuri saastuttavuuden ja suuren kulutuksen vuoksi.

[ attachment removed ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaistojen väliin, kaistan väliin vai "kolmanneksi osapuoleksi" tielle...  ;)

Tää menee kohta keskusteluun liikenteestä, mutta todettakoon vielä, että joskus joku roskakuski joutuu kolmantena osapuolena tukkimaan ensimmäisen ja toisen väylän, vaikka 5 metriä edempänä olisi sopiva aukko pysäköidyissä autoissa, mistä päästää ohimenevät. Eihän se jäteastian työntäminen muutamaa metriä enempää voi olla niin vaikeeta :P Jos saman kadun varrella on useita stoppeja, niin siitä vasta härdelli syntyy kun ei ohi pääse ja jono takana yltää tukkimaan useat risteykset.

 

 

Ehkä se roskakuskina olo liian kauan alkaa kypsyttää ja ajaa moiseen välinpitämättömään käytökseen. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyäänhän tuo ei ole mikään omituisuus. Eikös Carrera 4:t ja 4S:t ole nelivetoja kaikki? Ja onkos niitä muitakin (Cayenne tietty, mutta sitä ei lasketa)?

 

 

 

Juu, Cayennea ei lasketa. Niin tosiaan nuo Carrerat taitaa olla...  :-\

 

Niin, 317km/h huiput vakiona. Moottorista tosin olisi otettavissa vielä parisataa kaakkia lisää :) Ihan riittävästi siis :)

 

Parisataa... kuulostaa hurjalta... Tosin turbopeleissä se tehon lisääminen käykin helpommin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyäänhän tuo ei ole mikään omituisuus. Eikös Carrera 4:t ja 4S:t ole nelivetoja kaikki? Ja onkos niitä muitakin (Cayenne tietty, mutta sitä ei lasketa)?

Mulle on jostain tullut sellainen käsitys että Boxteria lukuunottamatta kaikki Porsset on nykyään nelivetoja ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle on jostain tullut sellainen käsitys että Boxteria lukuunottamatta kaikki Porsset on nykyään nelivetoja ???

 

Jostain on sitten tullut väärä käsitys :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain on sitten tullut väärä käsitys :)

Juu niin kuin sanoin niin se oli  ihan käsitys vaan, kun en ole antanut itseni kiinnostua muista Porsaista kuin 924:stä, koska se on ainut mihinkä riittäisi rahat ;D:-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olihan se aikanaan "se katuauto". Valmistuessaan nopein katulaillinen sarjavalmisteinen urheiluauto, eka neliveto-Porsche jne jne... Ja kun sitä on tehty vain reilu 330kpl, onhan se varsin harvinainenkin peli. Enpä ole itsekkään koskaan moista livenä onnistunut näkemään...

 

Jep, hämäriä muistikuvia itselläkin tälläsestä tapauksesta. Heti kun tuon siitä autorykelmästä erotin, tiesin että tällästä ei ihan joka päivä nääkkään.

Hullu laite, mutta erittäin pitkälle viety tekniikan osalta. Loistavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

924 ei ole mikään Porsche. Se on Audi :P

 

Aito Porsseja on ainoastaan 911. Ja vielä ne ilmajäähdytetyt on niitä ihan IHAN aitoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle on jostain tullut sellainen käsitys että Boxteria lukuunottamatta kaikki Porsset on nykyään nelivetoja ???

911 4/4S, Turbo ja Cayennet on nelivetoja, muut takavetoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykyäänhän tuo ei ole mikään omituisuus. Eikös Carrera 4:t ja 4S:t ole nelivetoja kaikki? Ja onkos niitä muitakin (Cayenne tietty, mutta sitä ei lasketa)?

 

Niin, 317km/h huiput vakiona. Moottorista tosin olisi otettavissa vielä parisataa kaakkia lisää :) Ihan riittävästi siis :)

 

Eiköhän tuosta moottorista saa irti paljon enemmänkin kuin 200hv

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai sitä voisi täälläkin hehkutella uutta ostostani, vaikka enemmän lukijana täällä foorumilla toimin. Kiva on, tykkään  :thmbup:

edesta.jpg

takaa.jpg

 

Edit: Huom, kilven numerot on muokattu  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo 959 oli siitä mielenkiintoinen pirssi, että jos sellaisen sai ostettua, niin sen pystyi heti samantien myymään kalliimmalla hinnalla eteenpäin. Ja nimenomaan JOS sellaisen sai ostettua, koska Porsche oli hyvin tarkka siitä kenelle niitä myytiin, pelkkä raha ei riittänyt. Muiden muassa tennistähti Boris Becker ei kelvannut ostajaksi. Bill Gates sai omansa, mutta saadakseen rekisteröityä sen Jenkkilään, hänen olisi pitänyt ostaa muutama lisää sikäläisiä kolaritestejä varten ja jotenkin saada ne läpäisemään tiukat saastemääräykset. Sittemmin säädöksiä on taidettu lieventää eikä jenkkiläisten omistajien (mm. Paul Allen, Don Johnson ja Jerry Seinfeld) enää tarvitse tyytyä säilyttämään 959:änsä autotallissa, vaan voivat jopa ajaa yleisillä teillä huimat 2500 mailia vuodessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kattelin tänään discovery kanavaa ja sieltä tuli tuunaajat jossa laitettiin amerikan pelkokertoimen juontajalle barraguda ööwer makeeksi, no tää pelkokertoimen heebo totesi että Porschet on homojen golfkärryjä:)

 

No en nyt aivan tuota nykyisen sallivuuden aikakautena allekirjoita, mutta täytyy myöntää että mun ajatusmaailmassa on aina ollut sellanen mielikuva että porsche on naissukupuolen rassi ja tosimiehet ajaa  Mach 1 mustangilla, teinit ja lapsenomaiset bmw:llä ja maaseudunväki volvoilla.

 

Itse ajelen saabilla ja fiksailen vanhaa fiat 600 lopun elämääni, mihinkähän lokeroon mahdan kuulua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään