Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Jep, varmastikkaan kukaan (niin firma kuin yksityinenkään) ei ole kovin halukas ostamaan piloille tuunattua autoa.

Ja sieltä tuli se ammattilaisen mielipide! :thmbup: Niinkuin ei riittäisi että Sami sanoo sen että se auton arvo romahtaa, tottakai se romahtaa, heti ku sen ajaa kaupasta ulos ::) Ja mistähän mr. Leppävirta luulee tietävänsä mitä kukakin haluaa ostaa? Ja mikä on kenenkin mielestä "piloille tuunattu"...  :P Ja jos toi on sun mielestä piloille tuunattu niin... kannattaa pysyä vaan siinä mopossa eikä tulla tänne pätemään olemattomilla tiedoilla 8)

 

Suosittelen kattomaan vaikka tonne nettiauton puolelle ja sieltä vaikkapa tuning-autot ja että millä hintaa niitä myydään.. ja millasia autoja..  :P

 

Ja jos joku muistaa vielä sen kaverini Honda Accordin niin siitä voisin jo melkein sanoa että piloille tuunattu, se kun muutti auton ilmeen kokonaan(ja huonompaan suuntaan), varsinkin se etupuskuri aka lumiaura ::) Vähän eri kuin tuo minkä näytin.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kattomaan vaikka tonne nettiauton puolelle ja sieltä vaikkapa tuning-autot ja että millä hintaa niitä myydään.. ja millasia autoja..  :P

 

Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa...  ;)

 

Toisaalta kauanko nuo ovat / ovat olleet myynnissä esim. Nettiautossa...?

 

Luulenpa vain, että ei nuo Tuning-autot käytettyjen markkinoilla kovin myyntilistojen kärjessä ole...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa...  ;)

 

Toisaalta kauanko nuo ovat / ovat olleet myynnissä esim. Nettiautossa...?

 

Luulenpa vain, että ei nuo Tuning-autot käytettyjen markkinoilla kovin myyntilistojen kärjessä ole...?

No kauan nyt yleensä auton myynnissä menee :P Et varmaan itsekään autoa mene tosta vain ostamaan?

 

Ja toisekseen, en nyt ole tuota ihan heti myymässäkään eli...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja toisekseen, en nyt ole tuota ihan heti myymässäkään eli...

 

Toisaalta, mikäs sen mukavampi kulkuneuvo, kuin loppuun asti revitetty Tuning-auto, mistä korisarja halkeillut ja kiinnitykset irvistelevät yms.

 

Ja josta joku vielä pyytää enemmän myyntihintaa, kuin suht uudehkosta vakioautosta, siksi kun on monen tonnin tuning systeemit pultattu kiinni.... :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kattomaan vaikka tonne nettiauton puolelle ja sieltä vaikkapa tuning-autot ja että millä hintaa niitä myydään.. ja millasia autoja..  :P

 

Mitä olen itse seuraillut nettiautosta noita tuning autojen myyntejä(työn puolesta joutunut seuraamaan), niin ne autot ovatkin hinnoiteltu niin ettei kukaan niitä osta. Ne ovat siellä ainoastaan näytillä ja että omistaja saa kehuja ja kyselyjä toisilta samanhenkisiltä. Niillä pyyntihinnoilla ei ole mitään tekemistä niiden autojen arvon kanssa. Jos vie autoliikkeeseen vaihdossa, niin myyjä tarjoaa samaa hintaa mitä perusvarustellusta vastaavasta autosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mistähän mr. Leppävirta luulee tietävänsä mitä kukakin haluaa ostaa?

Arvaan. Itse en meinaan tunne yhtäkään ihmistä joka menisi innosta kirkuen ostamaan jonkun amiksen tuunaaman paskan.

 

kannattaa pysyä vaan siinä mopossa eikä tulla tänne pätemään olemattomilla tiedoilla 8)

Missä helevetin mopossa? ???

 

Ja toisekseen, en nyt ole tuota ihan heti myymässäkään eli...

Voin vain kuvitella millainen NASA-foliolla vuorattu lowrider toi sun kinnerisi on kolmen vuoden päästä ;D

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

noh, joku tykkää äitistä ja joku tyttärestä.

 

En kyllä voi mennä kiistämään etteikö omaa silmää miellyttäisi tyylillä laitettu auto.

 

Siitäkin huolimatta kaikkien aikojen auto on omasta mielestäni BMW 2002 Turbo (E20). Sellainen tähän perheeseen tullaan jossain vaiheessa ostamaan, makso mitä makso.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin joo varmasti on tarjontaa, mutta onko kysyntää?

Ei tollasia enemmän ja vähemmän tuunattuja uudehkoja perheautoja kukaan muu suunnittele ostavansa kuin nuorehko tuunauksesta diggaava kundi. En usko, että jos autoliikkeeseen menee tollasta korisarja/vanne/putkisto fiksattua laitetta tarjoamaan, siitä sen enempää maksetaan tai sen hinta voi jopa olla vähemmän mitä fiksaamattomasta maksettaisiin.

 

Perustelut on ihan helppo jokaisen itse päätellä. Mistä sitä tietää millasta kenkää tollanen tuunattu auto on saanut? Mistä sen kytkimen ja vaihdelaatikon kunnon tietää tai vetoakseliston, jos on kenkää annettu oikein huolella. Ei sellasta voi ainakaan ihan huoletta myydä ja sanoa, että kunnossa on vaikka alustaa on tiputettu 5cm, korisarja ja 2 kertaa isommat vanteet autosta löytyisivätkin.

 

En asiasta sen enempää faktaa tiedä, mutta itse en missään tapauksessa uudehkoa perheautoa osta, jossa vaikka vain ja ainostaan alustasarja asennettuna. Se kertoo väkisinkin auton historiasta, halusi tai ei. Johonkin tarkotukseenhan se vakiota kovempi ja matalempi alusta on haluttu asentaa, tuskin ihan huvikseen.....

Joten kyllä tuo jälleenmyyntiarvon kyseenalaistaminen on ihan aiheellista, minun mielestäni.

 

Ja sivusta seuranneena useamman tuunatun auton myymistä, ei se kyllä kovin helppoa ole ollut, oli kyseessä vanhempi tai uudempi maltillakin rakennettu auto.

 

Se olisi ihan eri asia, jos vaikka jonkun 90-luvun alun autoa olisi rakentamassa, sillon ei tollasia jälleenmyyntiarvoja enää kamalasti mietitä, ellei kyseessä ole super harvaisuus, joita ei totisesti lähdetä raiskaamaan, jos tällänen kyseessä on.

Mutta uusi on aina uusi. Sen vaihtaminen sitten joskus on varmasti vaikeampaa kuin ei rakennetun. Valitettavasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Siitäkin huolimatta kaikkien aikojen auto on omasta mielestäni BMW 2002 Turbo (E20). Sellainen tähän perheeseen tullaan jossain vaiheessa ostamaan, makso mitä makso.

 

Tarkotatko nyt alkuperäistä mallia? Niitä ei taida olla Suomessa kuin tasan yksikappale, ja se tuskin on myynnissä.

Uusimmassa Mobilistissa oli sattumalta tästä autosta iso juttu. Alkuperäinen BMW 2002 tehdas turbo vuodelta 1973 muistaakseni. Todella upea ja Brutaali laite ajalta, jolloin Bemareissa oli sitä jotakin!

 

Asiasta kolmanteen. Mykistyin taas kerran. :o

 

http://www.youtube.com/watch?v=O0BYVNb2zWk

 

 

Eli kyseessä on siis FIA:n GT sarjaa kiertävä Lamborghini Murcielago R-GT.

6 litraa, V12, ilmoitettu 580hv/720Nm muistaakseni ja painoa 1100kg sääntöjen vaatima lukema muistaakseni tämä.

Enivei, en tosta tehosta ole ihan varma, meinaa samaa sarjaa kiertänyt/kiertävä McLaren F1 GTR tarjoaa saman kokoisesta Bemarin padasta ainakin sen 668hv, joten taitaa tossa ilmotetut tehot olla vähän alakantissa, jos tolla tosiaan pärjätä halutaan.

Kerrassaan UPEA laite tuo R-GT, mieletön saundi. Ja ajamisessa sitä, mikä Formuloista puuttuu täysin, ja sitä sanotaan sanan varsinaisella merkityksellä, TÄSSÄ HOMMASSA ON MUNAA.  :P

 

Kuten myös tästä aika harvinaisesta videon pätkästä LeManssista voidaan päätellä. Kyseessä McLaren F1 GTR, samanlainen auto jolla muuan Jyrki Järvilehto voitti vuonna 1995 LeManssin. Kerrassaan mielettömän upeaa katsottavaa ja kuunneltavaa.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En asiasta sen enempää faktaa tiedä, mutta itse en missään tapauksessa uudehkoa perheautoa osta, jossa vaikka vain ja ainostaan alustasarja asennettuna. Se kertoo väkisinkin auton historiasta, halusi tai ei. Johonkin tarkotukseenhan se vakiota kovempi ja matalempi alusta on haluttu asentaa, tuskin ihan huvikseen.....

Joten kyllä tuo jälleenmyyntiarvon kyseenalaistaminen on ihan aiheellista, minun mielestäni.

Tarkoittaako tämä siis sitä että mielestäsi auto, jossa on vaikka muut kuin orkkisvanteet, tai uusi alusta niin se on jonkun amiksen loppuun raiskaama paska? ???

 

Arvaan. Itse en meinaan tunne yhtäkään ihmistä joka menisi innosta kirkuen ostamaan jonkun amiksen tuunaaman paskan.

Missä helevetin mopossa? ???

Voin vain kuvitella millainen NASA-foliolla vuorattu lowrider toi sun kinnerisi on kolmen vuoden päästä ;D

On se kova pätemään... vähän turhankin kova...  ::) Jos noin kova into on avautua niin mun puolesta voit vaikka suoraan privana jatkaa...  8) Olis kyllä hauska nähdä ihan IRLissä ja kattoa miten se suu käy face to face..  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaako tämä siis sitä että mielestäsi auto, jossa on vaikka muut kuin orkkisvanteet, tai uusi alusta niin se on jonkun amiksen loppuun raiskaama paska? ???

On se kova pätemään... vähän turhankin kova...  ::) Jos noin kova into on avautua niin mun puolesta voit vaikka suoraan privana jatkaa...  8)

 

Kannattaa lukea tuo Samin teksti uudestaan tai sitten opiskelet mitä eroa on alustasarjalla ja vanteilla!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa lukea tuo Samin teksti uudestaan tai sitten opiskelet mitä eroa on alustasarjalla ja vanteilla!  ;)

No mä ymmärsin tuon pätkän niin että jos se on tuunattu auto niin se on pakko olla joku amiksen loppuun raiskattu paskaläjä  :P

 

Tämäkin Corvette on varmasti jonkun amiksen piloille tuunattu, loppuun revitelty paska mitä ei kukaan halua ostaa koska auton arvo on ihan nollissa.. :P Tai vaikka tuo Lassen postaama Porsche.. täytyy olla jonkun amiksen kun siihen on laitettu vähän helmaa sun muuta.. siis aivan piloille tuunattu!  :P

 

Mun puolesta tämä joutava tuning-lässytys voidaan lopettaa...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaako tämä siis sitä että mielestäsi auto, jossa on vaikka muut kuin orkkisvanteet, tai uusi alusta niin se on jonkun amiksen loppuun raiskaama paska? ???

 

Ei tarkota. Vaan sitä, että se ei ole enää alkuperäinen. Jos pistän 15 tonnia likoon käytetystä uudehkosta perheautosta, en todellakaan halua siinä olevan mitään vaihdettuja alustasarjoja. Takuiden, kestävyyden ja auton ajohistorian takia. Alkuperäisyydellä tiedän, että sitä ei ainakaan ole muunneltu teknisesti, jolloin tiedän sen, että tehtaan mahdollinen takuu osille on voimassa. Kukaan huolossa ei voi tulla sanomaan jotain hajotessa, että "kun tässä on tämä alustasarja, niin ei voida antaa takuita noille fillareitten laakereille..." Tyyliin tämä. Eikä auton myyjä voi sanoa, että "emme vastaa vaihduista alustanosista, jos jotain ilmenee heti kaupan teon jälkeen".

 

Okei, onhan mullakin Yariksessa aluvanteet ja pakoputken jatke. Mutta ne vanteet on vakiorengaskoolle asennetut ja putken jatke on krominen 20cm viipale asennettuna ruuvilla vakioröörin päälle. Eli mitään tekniikka muutoksia ei ole tehty. Asia olisi täysin eri, jos olisin pultannut tuohon 16' vannesarjan ja pärinäpöntön. Autoa vaihtaessa takuulla tulee kysymyksiä, että miksi ja miten on kestänyt, onko tallella alkuperäiset vanteet kenties... ym.

 

Ainakin itse näin ajattelen näitä asioita, en tiedä muista sitten.

 

Eri asia, kuten sanoin on rakentaa jotain 90 luvun alun tai 80 luvun lopun autoa. Juuri joku vuoden 85 Corvette, no joo varmasti on kenkää saatu ja varmasti löytyy erilaisia virityksiä kun autoa tutkii. Mutta sitä ei olla vaihtamassa merkkiliikkeessä. Yleensä tollasen ostaja on autoharrastaja, joka osaa korjata jos niin pitää. Eikä tälläsessä yli 10v vanhassa Jenkissä enää katsota sitä jälleenmyyntiarvoa sillä tavalla. Ellei kyseessä ole 1000kpl valmistettu erikoismalli, jota tuskin olisi lähdetty missään auton elinkaaren vaiheessa teknisesti muuttamaan alkuperäisyydestä poispäin, ja jos on; todennäköisesti ns. bolt on-muutoksilla, alkuperäiset osat visusti säästäen ja huolella säilyttäen mahdollista ostaja ehdokasta varten, joka kenties alkuperäisyydestä on tinkimätön.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei, onhan mullakin Yariksessa aluvanteet ja pakoputken jatke. Mutta ne vanteet on vakiorengaskoolle asennetut ja putken jatke on krominen 20cm viipale asennettuna ruuvilla vakioröörin päälle. Eli mitään tekniikka muutoksia ei ole tehty. Asia olisi täysin eri, jos olisin pultannut tuohon 16' vannesarjan ja pärinäpöntön. Autoa vaihtaessa takuulla tulee kysymyksiä, että miksi ja miten on kestänyt, onko tallella alkuperäiset vanteet kenties... ym.

No jos mä nyt heitän tohon alle noi 18" vanteet ja tuon korisarjan ja uuden putkiston niin emmä sillä ainakaan ajatellut sen enempää revitellä kuin ilman niitä vanteitakaan, päin vastoin. ??? Ja tottakai säilytän myös ne alkuperäiset vanteet, ei kai kukaan idiootti nyt laita vaihtoon mitään "omia" ostettuja ja hienompia.. Mielummin sitten vaihtaa kaikki takaisin orkkiksiin kun on myymässä eteenpäin / vaihtamassa, ja myy sitten erikseen vanteet / korisarjan sun muut..

 

Nojoo, laitetaas niitä kuvia kans välillä.. kun löytyi näin helvatan komia auto duuniparkkikselta...  ;D Kyllä se erottuu edukseen tuolta massasta ainakin meikäläisen mielestä.. heti pomppasi silmään kun tonne parkkikselle ajoin.. tosin saattaa olla silläkin vaikutusta että itellä samanlainen ja että se oli tuossa "näytillä" edessä..  :laugh: Tässä yksilössä näytti olevan ainakin tuo parkkitutka vai mikä onkaan.. en huomannu kattoa ja kuvasta ei hirveesti saa selvää mutta näyttäis vähän että ois tuo lasitettu katto/kattoluukkukin...  8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä yksilössä näytti olevan ainakin tuo parkkitutka vai mikä onkaan..

Kyllä. Semmosia palleroita takapuskuri täynnä. Järkeä laittaa henkilöautoon parkkitutka! :thmbdn: Jossakin malleissa se on vielä vakiona, eikä saa pois :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Semmosia palleroita takapuskuri täynnä. Järkeä laittaa henkilöautoon parkkitutka! :thmbdn: Jossakin malleissa se on vielä vakiona, eikä saa pois :-\

Joo näyttää aika hölmöltä noi nappulat tuolla puskurissa.. ;D Mitenköhän tuo pelittää edes? Piippaa vaan sitten kun on joku este takana tarpeeksi lähellä?  :P Sellanen peruutuskamera ois siisti kuten joissain autoissa..  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenköhän tuo pelittää edes? Piippaa vaan sitten kun on joku este takana tarpeeksi lähellä?  :P

Piipittää liiankin aikaisin. Se on yhtä ininäää vaikka esteeseen on vielä puoli metriä. Piippaa myös tolppien mennessä suht läheltä auton kylkiä. Ja ennen kaikkea hankaloittaa parkkeeraamista ahtaaseen väliin, kun pitäisi nimenomaan helpottaa, ainakin omasta mielestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piipittää liiankin aikaisin. Se on yhtä ininäää vaikka esteeseen on vielä puoli metriä. Piippaa myös tolppien mennessä suht läheltä auton kylkiä. Ja ennen kaikkea hankaloittaa parkkeeraamista ahtaaseen väliin, kun pitäisi nimenomaan helpottaa, ainakin omasta mielestä.

 

Miten ihmeessä se voi hankaloittaa? Sä et pysty peruuttamaan kun joku piippaa?

 

Itselläni on parkkitutka henkilöautossa ja on kiva ja hyödyllinen peli kyllä. On sen verran iso auto, että takakulmien hahmottaminen ei ole mahdottoman helppoa. Osaan toki parkata ilmankin mutta kyllä tuo helpottaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo näyttää aika hölmöltä noi nappulat tuolla puskurissa.. ;D Mitenköhän tuo pelittää edes? Piippaa vaan sitten kun on joku este takana tarpeeksi lähellä?  :P Sellanen peruutuskamera ois siisti kuten joissain autoissa..  ;D

 

Alkaa piippaamaan jotain puoli metriä ennen estettä ja piippaus tihenee kun este lähenee. Jotain 10 cm vai olikohan 20cm ennen estettä piippaus on sitten jo jatkuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan väliin kuvaakin. 8)

"Vähän" muokattu. ::)

 

Mitäs muuta muokkausta tuossa on kuin se, että kontrasti on muokattu päin prinkkalaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On sen verran iso auto, että takakulmien hahmottaminen ei ole mahdottoman helppoa. Osaan toki parkata ilmankin mutta kyllä tuo helpottaa.

Mikäs se noin iso henkilöauto on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän ei kerro mitään ajohistoriasta. Mielikuvaan se perustuu, ei tohon sun olettamukseen!

 

Tuunattu uudehko perheauto -> Oletus enemmän ja vähemmän kovaajamista -> ajohistoria ei välttämättä hyvä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Semmosia palleroita takapuskuri täynnä. Järkeä laittaa henkilöautoon parkkitutka! :thmbdn: Jossakin malleissa se on vielä vakiona, eikä saa pois :-\

 

Erehdyin kerran tätä liikenne puolella pohtimaan ja se keskustelu sai tajuamaan sen, että jotkut oikeasti tarvitsevat sellasta peruutustutkaa 4m henkilöautossa. Pidin sitä itsekin aikaisemmin turhana, mutta on oikeasti mummeleita ja pappoja, joita se voi hyödyttää ihan oikeasti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs se noin iso henkilöauto on?

 

Nykyhenkilöautot on niin pyöreitä, että niitten kulmia ei todellakaan välttämättä peileistä nää. Ja toiseksi henkilöautojen peilit on, ainakin ton Yarkisen peilit on suhteellisen pienet. Ei niistä kyllä liikaa nää. Joten en yhtään ihmettele, jos toi parkkitutka Jukkaakin pysäköinnissä auttaa.

Ehkä se johtuu siitä, että oon töissä tottunut näkemään laajemmin, mutta joskus kiroiluttaa todella nuo Yariksen pienet peilit, jotka eivät ole edes pienimmästä päästä mitä olen nähnyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään