Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Hihii Olipas hauskannäköiset mikropitsan kokoiset jarrulevyt... Vai niiin, minkäs kokoset ne pitäs olla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Vai niiin, minkäs kokoset ne pitäs olla? No pitäisihän tuunaajan tietää, että mitä isommat ja kiiltävämmät, sitä hienommat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Ostit sitten auton. No turha tuota valintaa on enää murehtia, tehty mikä tehty. Sattuuhan noita vikapäätöksiä itse kullekin. Minähän tuolla aikaisemmin kirjoitin, että käy koeajamassa volkkarin TSI-moottorilla varustettu auto. Toisaalta saithan sinä nyt sitten harrastuksen. Voit tuolla liikenteessä aloittaa tutustumisen TSI-kuskien takavaloihin, sen pienen hetken minkä ehdit niitä näkemään. Sanovat, että on hyvä kun ihmisellä on jokin harrastus ja nythän sulla on. . . heheh, kyllä ne paapat jaksaa... Et varmaan ikinä ole ajanut tuollaista nyky-tdi:tä. Tuo TSI-moottori nimenomaan pyrkii yhdistämään noita diisselin etuja bensakoneeseen, eli pieni kulutus (perusmoottori tsi:ssä pieni esim. 1.4), ja hyvä vääntö (turbo tai jossain vw:n malleissa kaksikin), mutta väännössä ei diisselien arvoihin vielä aivan ole päästy. Etuna TDi-koneisiin on suurempi huippuväännön alue, eli ei lähde laskemaan niin nopeasti kierrosten noustessa, mutta toisaalta kulutus edelleen dieseliä on suurempi. Vertaa esim. volkkariryhmän 2.0 TDi:tä ja 1.4 TSi:tä - melko samanlaisia arvoja pienin eroin suuntaan jos toiseen. Harmi kun tuota ohituskiihtyvyyttä ei ole tuolla mainittu. Omassa käytössä diesel oli jo alusta asti se valinta talouspuolen asioiden takia. Volkkariryhmän DSG-vaihteisto on kuulemma aika noheva, sitä en ole kokeillut. Ja normaaliin vapaastihengittävään bensakoneeseen nähdenhän tuo Tsi (tai TDi) on aivan ehdoton. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Vai niiin, minkäs kokoset ne pitäs olla? Sen kokoiset että niistä on jotain iloa. Yleensähän autoon laitetaan isommat vanteet teknisessä mielessä sen takia, että saadaan isommat jarrut sopimaan. Onko takana samankokoiset levyt vai jopa vielä pienemmät? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Yleensähän autoon laitetaan isommat vanteet teknisessä mielessä sen takia, että saadaan isommat jarrut sopimaan. Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että yleisempää taitaa olla, notta ne isommat vanteet laitetaan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Isompien vanteiden laittoon on myös se syy notta jos haluaa laittaa matalaprofiiliset kumit autoon on renkaan ulkokehän oltava niissä mitoissa jotka valmistaja on automallille määrännyt, matalaprofiilinen kumi taas sopii paremmin kilparadalle missä tarvitaan erittäin nopeaa reagointia pyörän liikkeisiin, kadulla matalilla kumeilla ajaminen on yleensä aluksi ihan hyvää vaihtelua mutta pidemmän päälle jatkuva ratinruuvvaaminen ja tärinä alkaa nyppimään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Onko takana samankokoiset levyt vai jopa vielä pienemmät? Vaiko rumpujarrut? matalaprofiilinen kumi taas sopii paremmin kilparadalle Noilla jarruilla ei taida juuri kilparadalle asiaa olla, oli sitten kuinka matalat gummit hyvänsä. Näyttävätkin kyllä jotenkin... epäsuhtaisilta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että yleisempää taitaa olla, notta ne isommat vanteet laitetaan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä Joo, siksi laitoin ton "teknisessä" tuohon lauseeseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 matalaprofiilinen kumi taas sopii paremmin kilparadalle missä tarvitaan erittäin nopeaa reagointia pyörän liikkeisiin, Mites tää nyt näin menee? Formuloissahan on ihan hemmetin korkea profiili ja kuitenkin niillä tietääkseni ajellaan kilparadoilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 F1 autoissa voi vaikuttaa fian säännöt renkaan malliin,halutaan esim rajoittaa nopeuksia, ja f1 autoissa on hyvin vähän tilaa pitkäliikkeisille iskunvaimentimille jolloin renkaan kumi tekee osan joustosta le mans autoissa on vastaavasti matalaprofiilit koska niihin saa sijoitettua pitempiliikkeistä iskunvaimennustekniikkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Olisko sulla Petri lähikuvaa noista kiekoista? Kaukaa katsottuna näyttää kovin hennoilta, jopa [glow=red,2,300]oudoilta[/glow] ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 F1 autoissa voi vaikuttaa fian säännöt renkaan malliin,halutaan esim rajoittaa nopeuksia, ja f1 autoissa on hyvin vähän tilaa pitkäliikkeisille iskunvaimentimille jolloin renkaan kumi tekee osan joustosta le mans autoissa on vastaavasti matalaprofiilit koska niihin saa sijoitettua pitempiliikkeistä iskunvaimennustekniikkaa. Taitaa kuitenkin F1-autot mennä kovempaa myös mutkissa? Kuinka suuri ero noissa sitten on maavaroissa? Käsittääkseni Le Mans autotkin ovat kohtuu matalia, jolloin ei siitä pitkäliikkeisestä iskunvaimentimesta ole suurta iloa kun pohja ottaa maahan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Maavarojen mitoista en tiedä mutta uskoisin ettäjos mietitään sitä liikettä jonka renkaan napa tekee joustoliikkeessä on se F1 ja Le mans autossa varmaan aikalailla samaa luokka, lemans autossa jonnin verta enempi. Mutta kun ottaa F1 auton kumin elämisen huomioon jousto on varmaan samaa luokkaa. ykkösissä ei pahemmin ota pohja ainakaan etupäässä maahan kun on eturunko korkealla ilmassa, taitaa ykkösissä muuten noi pitkät tukivarretkin joustaa reippaasti mene ja tiedä. lapsena ajelin mikroautolla kyllästymiseen asti(lue siihen asti kun heräsin että musta ei tule Keke Roosperia ei sitten millään). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Kyllä radalla on aina matalampi profiili parempi. Joissain kilpa-autoluokissa (mm. formulat) halutaan vain mennä pers edellä puuhun ja vaikeutetaan auton kehitystä ja hillitään samalla nopeuksia erilaisilla säännöillä. Formuloissa rengas onkin olennainen osa jousitusta. Ja mitä noihin suuriin vanteisiin tulee jossain mamman kauppa kassissa, niin lähinnä naurattaa. Levyistä näkee, että renkaat eivät ole missään suhteessa auton muuhun suorituskykyyn, ja ulkonäkökin on sitten mitä on... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Olisko sulla Petri lähikuvaa noista kiekoista? Kaukaa katsottuna näyttää kovin hennoilta, jopa [glow=red,2,300]oudoilta[/glow] ??? Ei ole, pitää joskus ottaa parempia kuvia kunnon kameralla. Kato googlesta König Hotswap Ja muille vinkujille, miks helvetissä tossa pitäs olla isommat jarrut kun ei tuo tietääkseni mikään kilpa-auto ole eikä sillä radalla ajeta Ja noi on 18", ja samankokoset siihen ois saanu suoraan lisävarusteenakin joten... Ihme lässytystä jostain kilparadoista sun muusta paskasta, olenko muka ainoa kenellä on 18-tuumaset vanteet? Tuskin. Ja vähän epäilen sitäkin että kaikki kunnon "tuunaajat" ostavat isommat vanteet sen takia että niillä voi ajaa kilpaa tai sinne mahtuu isommat jarrut Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että yleisempää taitaa olla, notta ne isommat vanteet laitetaan puhtaasti ulkonäöllisistä syistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Ostit sitten auton. No turha tuota valintaa on enää murehtia, tehty mikä tehty. Sattuuhan noita vikapäätöksiä itse kullekin. Minähän tuolla aikaisemmin kirjoitin, että käy koeajamassa volkkarin TSI-moottorilla varustettu auto. Toisaalta saithan sinä nyt sitten harrastuksen. Voit tuolla liikenteessä aloittaa tutustumisen TSI-kuskien takavaloihin, sen pienen hetken minkä ehdit niitä näkemään. Sanovat, että on hyvä kun ihmisellä on jokin harrastus ja nythän sulla on. . . Ei lainauksia kuviin /SP Juu, ja joidenkin itsetunto kestää sen vaikka saisi joskus katsella muidenkin takavaloja TSI on kyllä sinänsä ihan hieno keksintö. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Minusta kyllä nuo on ihan hienon näköiset vanteet ja sopii jopa aika hyvin tuohon autoon, välillä näkee aika hirveitä virityksiä kun joihinkin autoihin on väkisellä laitettu mahdollisimman isot vanteet vaikka eivät sovi yhtään ulkonäöllisesti. Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Minusta kyllä nuo on ihan hienon näköiset vanteet ja sopii jopa aika hyvin tuohon autoon, välillä näkee aika hirveitä virityksiä kun joihinkin autoihin on väkisellä laitettu mahdollisimman isot vanteet vaikka eivät sovi yhtään ulkonäöllisesti. Hannu Jep omasta mielestäkin käy kuin nyrkki silmään 8) Pitää vielä joku päivä sovitella niitä kromeja tohon ja kattoo miltä näyttäis.. tuo pelkkä mustakin on kyllä komee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Ja muille vinkujille, miks helvetissä tossa pitäs olla isommat jarrut kun ei tuo tietääkseni mikään kilpa-auto ole eikä sillä radalla ajeta Ja noi on 18", ja samankokoset siihen ois saanu suoraan lisävarusteenakin joten... Ihme lässytystä jostain kilparadoista sun muusta paskasta, olenko muka ainoa kenellä on 18-tuumaset vanteet? Tuskin. Ja vähän epäilen sitäkin että kaikki kunnon "tuunaajat" ostavat isommat vanteet sen takia että niillä voi ajaa kilpaa tai sinne mahtuu isommat jarrut Heh. Miksi sitten laitat kuvia autostasi tänne jos et mitään arvostelua tai eriäviä mielipiteitä siedä? Makuasioitahan nuo on mitä suurimmissa määrin ja täällä vallitsee kait jonkinmoinen ilmaisunvapaus kuitenkin..? Mielestäni vaan kokonaisuus ei yhtään osu omaan silmääni, vanteet ovat aivan turhan isot noihin jarrulevyihin verrattuna. Vanne on vielä aivan turhan "avonainen", nyt tuo onnettoman kokoinen jarrulevy paistaa silmään ja saa kokonaisuuden näyttämään lähinnä hiukan huvittavalta. Tämä on tietty automallista riippumaton makuasia, johon muutkin kuin minä kiinnittivät huomiota. Jospa tuo vanne olisi edes toisen värinen, ettei tuo kontrasti tuohon kiiltävään levyyn olisi niin suuri. Häivyttäisi edes vähän... Nyt olet pilannut hienon vanteen ja nätin auton laittamalla ne samaan pakettiin. Jos jarrulevy on yhtä iso kuin kilpikonnan persaukon halkaisija niin tuollainen avonainen iso vanne saa sen levyn näyttämään vain entistäkin säälittävämmältä. Tuumaa, jopa kahtakin pienenpi, maulla valittu vanne näyttäisi paljon paremmalta, kun sinänsä tuo punaiseksi maalattu jarrusatula on hieno yksityiskohta ja saisi siten mielellään tulla esiin. Nyt on kuitenkin menty yli. Mutta kuten sanoin, makuasioita. Pääasiahan on, että omistaja itse tykkää. Ei muista niin väliä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 Heh. Miksi sitten laitat kuvia autostasi tänne jos et mitään arvostelua tai eriäviä mielipiteitä siedä? Makuasioitahan nuo on mitä suurimmissa määrin ja täällä vallitsee kait jonkinmoinen ilmaisunvapaus kuitenkin..? No siis tottakai saa olla erimieltä, en sitä tarkoittanut, mutta mitä ihmettä tämä liittyy mihinkään kilparatoihin tai -autoihin? ??? Jos tuo nyt jonkun mielestä näyttää hölmöltä niin sitten näyttää, voi voi. En minäkään niin niistä perusta että jotkut laittaa jotkut 20" kromivanteet johonkin ruosteiseen amiskorollaan Noh, kauneus on katsojan silmässä vai miten se oli Tottakai jossain autourheilussa/rata-autoilussa voidaan laittaa niitä isompia vanteita vaikka sen takia että ne isommat jarrut mahtuu, mutta veikkaan että siinätapauksessa sillä ulkonäöllä on se pienin merkitys... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2008 Vanne on vielä aivan turhan "avonainen", nyt tuo onnettoman kokoinen jarrulevy paistaa silmään ja saa kokonaisuuden näyttämään lähinnä hiukan huvittavalta. Jarrulevyjen koko juurikaan haittaa, mutta vanne on aika rimpulan näkönen. Paksummat puolat, niin 10+ Ei toi nyt kumminkaan ihan syteen ja saveen menny Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2008 Ulkonäköasioitahan nuo levytkin varmasti ovat. Suurin osa varmasti laittaa autoaan vain ulkonäön takia. Omastaan silmäännuo mustat vanteet eivät vaan millään sovi. Ensivaikutelma on kuin autossa olisi mustat vanteet ilman kapseleita. Ja nyt minun silmään autosta pistää ehkä liikaa kirjavuutta. Keltainen tarra, mustien vanteiden johdosta punaiset satulat pistävät silmään nyt "liikaakin". Nuo puolat ovat kanssa kapeat, mitä musta väri korostaa. Sulla oli ehdolla muistaakseni hyviä mustan ja hopen yhdistelmiäkin. Olisko niitä ollut jopa Fiuden omassa mallistossakin? Tosin onhan noihinkin ne kromipalikat sulla olemassa, joten en tiedä mikä on vaikutus ulkonäköön. Mutta kuten sanottua, makuasioita nämä ovat. Autoaan kukin laittaa vain itselleen eikä muille. Meitä neuvojia aina riittää! Joten sinänsä ihan kiva nähdä tämän näköinenkin auto, vaikkei olekkaan omaan makuun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2008 Tarttee laittaa sit uudet "jarrulevyt" jos ei alkuperäiset riitä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2008 Aamulla kouluun lähtiessä meinasin lentää perseelleni kun tällainen seisoi pihassa. [ attachment removed ] Onhan noita Monacossa sun muualla nähty, mutta ei liian usein satu kotipihalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2008 Miksi tuollainen oli teidän pihassanne? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla