Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Tuo ylempi ku ois ollu suoraan edestä ja alhaalta niin aiai... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Ollilta ei voi tulla liikaa kuvia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Oletkos laittanut jotain palikkaa autoon, vai kävitkö ihan vakiota dynottamassa? EDIT: Vai säädettiinkö autoa paikan päällä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Mitä lukemia dyno antoi? 161hv ja 250nm vakiona Tehtaan papereissa 150hv/206nm (sportilla 230nm)... mä luulin että noi heittää yleensä ylöspäin... Oletkos laittanut jotain palikkaa autoon, vai kävitkö ihan vakiota dynottamassa? EDIT: Vai säädettiinkö autoa paikan päällä? Säädettiin paikan päällä Aika haxx0r hommaa kun kolmella eri läppärillä vaan säädellään noita... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Pyörätehoa vai itse koneella? Vai onko tuosta otettu pois jo voimansiirron hävikki, n. 10% etuvetosissa manuaaliaskeissa? Dyno tulos antaa vähän ylöspäin. Kadulla se on tod. näk. siinä 150 paikkeilla... E: Minkä lastun otit ja missä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Pyörätehoa vai itse koneella? Vai onko tuosta otettu pois jo voimansiirron hävikki, n. 10% etuvetosissa manuaaliaskeissa? Dyno tulos antaa vähän ylöspäin. Kadulla se on tod. näk. siinä 150 paikkeilla... E: Minkä lastun otit ja missä? Njää noista en tiedä, paikka oli Motorbit Ja luvut uudelleenohjelmoinnin jälkeen about 190/300, kelpaa mulle 8) Kyllä sen todellakin huomasi tuolla kun ajeli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Njää noista en tiedä, paikka oli Motorbit Ja luvut uudelleenohjelmoinnin jälkeen about 190/300, kelpaa mulle 8) Kyllä sen todellakin huomasi tuolla kun ajeli... Kauanko sulla oli autossa vielä takuuta jäljellä? Toivottavasti kaikki menee auton kanssa hyvin jatkossa, kun takuut taisivat nyt sitten mennä uuden lastun kanssa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Kauanko sulla oli autossa vielä takuuta jäljellä? Toivottavasti kaikki menee auton kanssa hyvin jatkossa, kun takuut taisivat nyt sitten mennä uuden lastun kanssa? Sano ettei sitä kyllä missään huomata että tuota ohjelmaa on muokattu. Ei huollossa, ei katsastuksessa eikä missään muuallakaan. Ja jos tulee jotain isompaa takuu/vakuutusremppaa niin sano että tuot vaan tänne ni laittaa ilmaseks sen vakio-ohjelman takas. Ja sitten kun taas laittaa tuon uuden ohjelman niin ei tarvitse maksaa sitä ohjelman hintaa kun se kerran on maksettu, vaan täytyy maksaa vain se ns. "korjaamotyön" hinta, eli mikä aika siinä nyt sitten meneekään kun puskee sen ohjelman tuonne uudestaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Se on sitten soronnoo tehtaan takuulle! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Sano ettei sitä kyllä missään huomata että tuota ohjelmaa on muokattu. Ei huollossa, ei katsastuksessa eikä missään muuallakaan. Ja jos tulee jotain isompaa takuu/vakuutusremppaa niin sano että tuot vaan tänne ni laittaa ilmaseks sen vakio-ohjelman takas. Ja sitten kun taas laittaa tuon uuden ohjelman niin ei tarvitse maksaa sitä ohjelman hintaa kun se kerran on maksettu, vaan täytyy maksaa vain se ns. "korjaamotyön" hinta, eli mikä aika siinä nyt sitten meneekään kun puskee sen ohjelman tuonne uudestaan... Tämä selvä. Laitetaas vielä yksi kesäinen kuva. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Se on sitten soronnoo tehtaan takuulle! Elämä on Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Joo Fiudessa ei ehkä lastun vaihtoa huomatakaan, mutta Mersussa on turha yrittää vaihtamalla vanha takaisin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Ainakin Ocuissa joka lastujen vaihdoista jää "jälki", joka saadaan esille, vaikka toisin usein väitetään virityspajoilla. Luulisin että Fiudella on kanssa omat keinonsa saada asiat esille? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Siis kun nimenomaan mitään ei vaihdeta vaan vanha ohjelmoidaan uudelleen ??? Mitään koneesta tai muualta ei irroteta tai lisätä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Siis kun nimenomaan mitään ei vaihdeta vaan vanha ohjelmoidaan uudelleen ??? Mitään koneesta tai muualta ei irroteta tai lisätä... Ihan varmasti kaikesta sormeilusta jää jälki, joka on ongittavissa esiin, mikäli halutaan. Kyllä voit ihan varmasti heittää hyvästit takuulle... Mitenkäs muuten vakuutusyhtiö suhtautuu lastuttamiseen? Jos tehoja nostetaan 150:stä 190:een, luulisi, että auto ei enää vastaa vakuutusyhtiön silmissäkään sitä kokoonpanoa, jolle vakuutus on tehty... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Onko autonkin virittäminen jo laitonta täällä? En tietääkseni ole ainut tässäkään asiassa... ??? Enkä epäile yhtään etteikö jotain jälkeä laitosta jäisi mutta ei ne kyllä varmasti kovin helpolla löydy... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Laitetaas vielä yksi kesäinen kuva. Ai hitto, tuossa on tunnelmaa! Onko 1200L? Pyöreälamppuisissa on sitä jotain.. Näkyy olevan jopa aito ja alkuperäinen rattikin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Onko autonkin virittäminen jo laitonta täällä? En tietääkseni ole ainut tässäkään asiassa... ??? Ei ole laitonta, eikä kukaan ole sellaista väittänytkään. Mutta nyt autosi ei enää ole sama auto, jolle olet vakuutuksen tehnyt. Jos vakuutusyhtiö niin haluaa, se voi periaatteessa kieltäytyä korvaamasta, mikäli sen mielestä autosi ei enää täytä vakuutusehtoja... Lisäksi katsastusmies, ja sitä kautta myös poliisi saattaa jo tuossa vaiheessa ruveta sanomaan jotain? Kuten esim., että jarruja on laitettava tehokkaammiksi tjsp... Enkä epäile yhtään etteikö jotain jälkeä laitosta jäisi mutta ei ne kyllä varmasti kovin helpolla löydy... Eiköhän tuo ole sille takuukorjauksen tekevälle Fiuden merkkihuollolle parin hiirenkliksauksen takana, että näkevät ohjainyksikön näpelöintihistorian. Siinä on sitten turha nurista, kun eivät korjaakkaan sitä moottoria takuuseen, vaikka vika itsessään olisikin takuun piikkiin kuuluva Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Siis kun nimenomaan mitään ei vaihdeta vaan vanha ohjelmoidaan uudelleen ??? Mitään koneesta tai muualta ei irroteta tai lisätä... Siis oletko sä nyt vähän yksinkertainen vai esitätkö vain tyhmää?? Mikäli sun auton moottorinohjausyksikköön on koskettu, oli sitten palikkaa vaihtamalla tai ohjelmoiden, niin se näkyy käytännössä väkisin seuraavan kerran, kun lyövät merkkihuollossa siihen kaapelin kiinni. Sitä ohjelmistoa on muutettu ja herja tulee heti, ei tarvitse etsiä tai hiirellä edes klikkailla. Muuten en olisi sinuna niin kovin huolissani, mutta kun sulla on Fiatti, jotka eivät ole kovin kestävän auton maineessa, edes takuuaikanaan... Todennäköisesti eivät siihen merkkihuollossa puutu, mikäli autossa ei ole ohjelmoinnista johtuvaa muuta vikaa (vikakoodeja tai ihan fyysistä feilua). Mutta huoli pois, kirjaavat sen asian kyllä ja jos myöhemmin jotain ilmenee, niin.... Sullapa ei ole enää takuuta siinä sun kiesissä. Se on mennyt viimeistään tasan sinä päivänä kun kirjaavat asian omiin tietokantoihinsa. Olisit nyt vähän malttanut. Tai sitten ostanut kerralla sellaisen pelin jota ei heti tarvitse olla virittämässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Nojoo miten vaan, en jaksa alkaa tähän aikaan enää väittelemään Jos tarvitaan jotain fakin isompia jarruja niin sitten sellaset laitetaan, that's it Asia on loppuun käsitelty. Tällä foorumilla en kyllä enää kirjota tähän osioon mitään ainakaan omaan autoon liittyvää, ei täällä tule kun aina jotain kuittia joka asiasta.. milloin vanteista ja milloin autosta ja milloin mistäkin... En edes tiedä miks piti nytkin avata suu ja ruveta puhumaan tostakin asiasta Harvinaisen paskaks menny tääkin foorumi. Eihän täällä enää näy kun valitusta joka asiasta Ja tuohon Matin viestiin, eipä ole toi mun auto ainoa tollanen joka on laitettu, abt 15 noitakin samanlaisia kärryjä on viilattu. Ja mun puolesta tää asia voi tosiaan jäädä tähän, se tuskin on teidän ongelma jos on takuut sun muut menny, joten mitä valittamaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Ai hitto, tuossa on tunnelmaa! Onko 1200L? Pyöreälamppuisissa on sitä jotain.. Näkyy olevan jopa aito ja alkuperäinen rattikin? Jep, 1200L on kyseessä ja ratti on myös alkuperäinen, kuten oikeastaan kaikki muukin autossa. Mittarissakin alle 60000 kilometriä (ei muista tarkkoja kilometrejä). Ei ole vielä omissa nimissä, mutta ehkä ensi kesänä sitten, kun tuo tulee taas kaivettua talviunilta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2008 Mikäli sun auton moottorinohjausyksikköön on koskettu, oli sitten palikkaa vaihtamalla tai ohjelmoiden, niin se näkyy käytännössä väkisin seuraavan kerran, kun lyövät merkkihuollossa siihen kaapelin kiinni. Sitä ohjelmistoa on muutettu ja herja tulee heti, ei tarvitse etsiä tai hiirellä edes klikkailla. Muuten en olisi sinuna niin kovin huolissani, mutta kun sulla on Fiatti, jotka eivät ole kovin kestävän auton maineessa, edes takuuaikanaan... Ei näy suoraan. Eivät näe merkkihuollossa (ainakaan volkkarilla) edes softaversiota joka on sisällä. Diagnostiikka toimii ihan normaalisti lastutuksen jälkeenkin ja se on se mitä merkkihuollossa katsotaan ja nollataan vikamuisti. Se jossa tuo lastutus näkyy merkkihuollolle on moottorin säätöarvot. Nehän ovat muuttuneet aika radikaalistikin. Eli jos huoltomies lähtee ajelemaan autolla diagnostiikkavehje kiinni jolloin laite vertaa moottorin arvoja muistissa oleviin arvoihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2008 Kuinkakohan Suomessa suhtausuttaisiin esim. tällaiseen 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla