Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Kuinkakohan Suomessa suhtausuttaisiin esim. tällaiseen  8)

Jossain olen muistaakseni nähnyt Suomen rekisterissä olevan Caterhamin.. ???

 

Suomessahan Caterhamin tapaisilla Locosteilla (http://www.locostfinland.com on ajettu kilpaa jo parinakin vuotena, niitähän ei tosin taida saada rekisteröityä.

 

Hemmetin hauska vehjehän Caterham kyllä olisi... 8) Ei mitään turhuuksia, vaan yksinkertainen pirteä perustekniikka veikeällä korilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se jossa tuo lastutus näkyy merkkihuollolle on moottorin säätöarvot. Nehän ovat muuttuneet aika radikaalistikin. Eli jos huoltomies lähtee ajelemaan autolla diagnostiikkavehje kiinni jolloin laite vertaa moottorin arvoja muistissa oleviin arvoihin.

 

Siinä vaiheessa jos/kun se moottori alkaa nikottelemaan niin ihan varmasti aletaan katselemaan säätöarvoja.

 

Ostakaa kerralla kunnon auto niin ei tarvi lastuttaa.  :P

 

 

Hei te pro-kuvaajat  ;D miten saatte tuon mustan taustan? Otattetko kuvat aina pimennetyssä paikassa vai?

 

Auto laitetaan isoon jätesäkkiin ja kuvataan siellä. Jotkut autot jätetään sinne...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä vaiheessa jos/kun se moottori alkaa nikottelemaan niin ihan varmasti aletaan katselemaan säätöarvoja.

 

Ostakaa kerralla kunnon auto niin ei tarvi lastuttaa.  :P

 

 

Niin ja eikö muka 150hv riitä jokapäiväisessä käyttöautossa tänäpäivänä? Entä vaihdelaatikko? Onko sitä mitoitettu kestämään kasvaneet voimavarat, tehohan ei sinäänsä syö sitä, mutta lisääntynyt vääntömomentti syö. Entä vetoakselit? Entäpä kytkin? Onko näitä mitoitettu kasvaneille voimavaroille alunperin? Onko sielä varaa lisätä tosta vaan 50hv+/50Nm+ muuttamatta mitään auton tekniikassa?

Jos jotain hajoaa, syy yhteyttä voidaan varmasti hyvin helposti käyttää, mikäli auto on lastulla viritetty. Etenkin voimansiirron/moottorin kohdalla varmaankaan asiasta ei edes neuvotella.

 

Mietin vaan, että itse en ole koskaan omistanut autoa, jossa on 86hv enempää. Vähemmälläkin on pärjätty vallan mainiosti niin maantiellä kuin kaupungissa, ja vieläpä edullisesti. Vaikka miten minäkin autoista diggaan ja voima on kiva juttu, mutta järjenkäyttö on sallittua kyllä näissä asioissa, etenkin uuden auton kohdalla, jossa merkitsee myöhempää aikaa ajatelleen takuut ja jälleenmyyntiarvot aika paljon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja eikö muka 150hv riitä jokapäiväisessä käyttöautossa tänäpäivänä? Itsellä koskaan ollut autoa, missä on 86hv enempää, silti kaikki reissut taitettu nätisti ja mukavasti ja edullisesti. No kaipa se jokaisella tarpeensa on sitten.

 

Et vain vieläkään taida haluta ymmärtää, että se "tarve" ei ole aina se, mikä sanelee asioiden kulun  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et vain vieläkään taida haluta ymmärtää, että se "tarve" ei ole aina se, mikä sanelee asioiden kulun  ::)

 

En taida joo, lähinnä ihmettelen, että jos 150hv ei riitä, niin miksei se riitä? SIllä pärjää enemmän kun hyvin, turha kenenkään sitä alkaa kiistämään.

Senkö takia, että kavereilla on 200hv ja itselläkin pitää olla 200hv? Minkä takia? AIka tyhmä motiivi tuhota auton takuut?

Ymmärtäisin alustan/jarrujen viilaukset paljon paremmin kuin 150hv käyttöauton lastuttamisen, etenkin uuden sellaisen....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En taida joo, lähinnä ihmettelen, että jos 150hv ei riitä, niin miksei se riitä? SIllä pärjää enemmän kun hyvin, turha kenenkään sitä alkaa kiistämään.

Senkö takia, että kavereilla on 200hv ja itselläkin pitää olla 200hv? Minkä takia? AIka tyhmä motiivi tuhota auton takuut?

Ymmärtäisin alustan/jarrujen viilaukset paljon paremmin kuin 150hv käyttöauton lastuttamisen, etenkin uuden sellaisen....

 

Duunikaverin Imprezassa on lähelle 400hp. Omassani on hepokatteja 110 kappaletta. Ne riittävät minulle mainiosti mutta ymmärrän myös hyvin duunikaveriani. Onhan se kiihtyvyys kyydissäkin koettuna melkein sanoin kuvaamatonta (eikä nyt tarvitse moralisoida, että ajellaan tuhatta ja sataa kehän ruuhkissa, tjsp...)

 

Omaa versioita olen päässyt ajamaan paljon tehokkaampinakin versioina. Mm. dieselinä ja ahdettuna. Niillä ajaminen on paljon nautittavampaa, vaikka pärjäänkin omallani ihan mainioisti. Omaan "perusversioon" palaaminen tuntuu kuitenkin aina hetken aikaa hieman hengettömälle.

Ja näillä "tehoversioilla" ajotapani ei muutu.

 

Jos minulla olisi varaa valita konepuolella, niin varmasti tämän hankkisin tämän mallin tahokkaammalla (ja mielellään myös taloudellisella) koneella.

 

Mielestäni asetat kysymyksen väärin, sillä onko edes auton pitäminen kovin järkevää pääkaupunkiseudulla ajavalle? Ja kysymyshän on  harvoilla vain moottorin riittävyyden järkevyydestä. Sinä, jos joku,  tiedät että autoilu on myös osin tunnetta. Myös sen laittaminen on joillekkin tätä samaa asiaa.

Toiselle riittää metalliväri, toinen haluaa enemmän.

 

Eli tätäkin harrastetaan, kuten monta muutakin asiaa, jonka järkevyydestä tai tarpeellisuudesta voivat ulkopuoliset olla montaa mieltä.

 

Ei tämän ymmärrys voi olla niin vaikeaa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin sanottu Henri! Kyllä se täytyy seuraavaks varmaan ostaa sellanen mikä on tarpeeks tehokas ilman mitään virejä...  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En taida joo, lähinnä ihmettelen, että jos 150hv ei riitä, niin miksei se riitä? SIllä pärjää enemmän kun hyvin, turha kenenkään sitä alkaa kiistämään.

Senkö takia, että kavereilla on 200hv ja itselläkin pitää olla 200hv? Minkä takia? AIka tyhmä motiivi tuhota auton takuut?

Ymmärtäisin alustan/jarrujen viilaukset paljon paremmin kuin 150hv käyttöauton lastuttamisen, etenkin uuden sellaisen....

 

No se on semmoista, että autoa voi virittää joko tuollaisen turhuudellisen leikkimisen vuoksi tai sitten ihan lisätäkseen ajonautintoa ja suorituskykyä, mikä vaikkapa tuolla moottoritienopeukissa ohitellessa on ihan mukava asia. Siellä on tietty ohituskaistat, joten sanotaan nyt sitten valtatienopeuksissa.

 

Mulla on tuossa nykyritsassa 163-heppainen turpo ja täytyy myöntää, että kyllä sitä pikkuinen laiskuus ja väännönpuute vaivaa silloin, kun haluaisi vähän ripeyttä touhuun. 200-kaakkinen versio samasta laitteesta on olennaisesti nautinnollisempi ajaa. Siinä alkaa olla jo moiselle perheautolle ihan mukavasti potkua. Modernit autot kun ovat vielä aika helppoja hallita, vaikka niissä olisiki vähän enempi kaakkeja kuin 70-luvun Kadettissa (muistaaksein 55 hv 1,2 litrasta...). Tarkoitus nyt ei ole enää tällä iällä niinkään kaahaus, vaan semmoinen mukava ja ripeä suorittaminen silloin, kun sitä tarvitaan. Olin muuten taannoin uudenkarhean ja lastutetun diisseli-Skodan kyydissä, ja tauti miten se väänsi. Mahtaa olla kiva ajaa sellaista.

 

Mulla oli lapsena semmoinen kolmisensataa pollea sisältänyt Chevy, jossa oli kyllä vauhtia ja vääntöä ihan mukavasti. Se leikkiminenkin oli aika lystiä puuhaa  :-[

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mielestäni asetat kysymyksen väärin, sillä onko edes auton pitäminen kovin järkevää pääkaupunkiseudulla ajavalle? Ja kysymyshän on  harvoilla vain moottorin riittävyyden järkevyydestä. Sinä, jos joku,  tiedät että autoilu on myös osin tunnetta. Myös sen laittaminen on joillekkin tätä samaa asiaa.

Toiselle riittää metalliväri, toinen haluaa enemmän.

 

Eli tätäkin harrastetaan, kuten monta muutakin asiaa, jonka järkevyydestä tai tarpeellisuudesta voivat ulkopuoliset olla montaa mieltä.

 

Ei tämän ymmärrys voi olla niin vaikeaa?

 

 

Hmm no joo ehkä asetin. En vaan aina ymmärrä oikein, että eikö mikään riitä.  :-\ 150hv on näin nopeasti ajateltuna enemmän kun riittävästi, tottakai voima on kiva juttu ja vääntö etenkin. Onhan se varmasti upea tunne kun selkänojasta tulee yllättävän kiva asia kun pedaalin niittaa lattiaan.

No joo tökerösti taisin asiani ilmaista. En vaan ymmärrä sitä toisinaan, että uusi pitää heti päivittää, kun ei ole sinäänsä tarvetta, kun tuollakin sujuu erinomaisesti ja kiksejä antavasti ohitukset ja liittymiset suuremmille nopeuksille.

Eihän sitä voimaa ole koskaan tarpeeksi jos lähdetään tolle tielle, 400hv ei tunnu kuukauden jälkeen miltään ja 500 on pakko saada, sekään ei tunnu kohta kummemmalta, joten 600hv on tavote....  :-\

 

No enivei, otetaan sanoja takasin vähän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin sanottu Henri! Kyllä se täytyy seuraavaks varmaan ostaa sellanen mikä on tarpeeks tehokas ilman mitään virejä...  :laugh:

 

Osta sellanen Cupee GT Bentley mikä pyöri tänään Martsarissa......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mulla on tuossa nykyritsassa 163-heppainen turpo ja täytyy myöntää, että kyllä sitä pikkuinen laiskuus ja väännönpuute vaivaa silloin, kun haluaisi vähän ripeyttä touhuun. 200-kaakkinen versio samasta laitteesta on olennaisesti nautinnollisempi ajaa.

 

-A-

 

Ei perklele, 163hv ja laiska.  ;D Justiinsa joo.  :P Mikäs mun perhepurkki sitten on? Tahnapumppu?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osta sellanen Cupee GT Bentley mikä pyöri tänään Martsarissa......

Nääh, tollanen Mitsu Lancer Evo ois siisti.. 9 tai 10...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nääh, tollanen Mitsu Lancer Evo ois siisti.. 9 tai 10...  :thmbup:

 

Sellanen tuli eilen ja toissapäivänä vastaan, sellanen joku musta ja kamala pörinä hanruissa.

Silti se Skuderia oli Manskulla ihan poikkeavan näkönen raitojensa takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei perklele, 163hv ja laiska.  ;D Justiinsa joo.  :P Mikäs mun perhepurkki sitten on? Tahnapumppu?  :P

 

Enhän mä sanonut sen olevan laiska, vaan että sitä vaivaa pikkuinen laiskuus ;) Se on vaan sillä viisiä, että kun tuolla nykyisillä isoilla valtateillä satasen alueella rekat hyytyy ylämäkeen kuuteen-seitsemäänkymppiin, perässä roikkuminen ei paljon mieltä ylennä. Ohituspaikkoja on kuitenkin monesti harvassa. Kun sellainen tulee, se olisi kiva päästä hyödyntämään viiveittä. Ja joo, joskus muinoin ajelin jollain vuokra-Yariksella mökille tuolta Savon kautta. Kun Suomessa on joku kumma tapaa rakentaa ohituskaistat ylämäkeen, mopo hyytyi juuri silloin, kun voimaa olisi tarvittu. Kyllä semmoinen ahdistaa. Kyllähän tuolla nykyisellä pääsee ja ehtii eikä sitä ole tullut lastutetuksi, mutta hetkittäin kyllä tekisi mieli.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on tuossa nykyritsassa 163-heppainen turpo ja täytyy myöntää, että kyllä sitä pikkuinen laiskuus ja väännönpuute vaivaa silloin, kun haluaisi vähän ripeyttä touhuun. 200-kaakkinen versio samasta laitteesta on olennaisesti nautinnollisempi ajaa.

-A-

 

Menenkö pahasti metsään jos sanon, että puhumme Volvon x40 -sarjalaisesta?

 

Itsellä kanssa tuo kaksilitrainen matalapaineturbo 165 hevosvoimainen ässä ja täytyy yhtyä Antin sanoihin. Varsinkin maantienopeuksissa, ohituksissa, koneesta yksinkertaisesti loppuu puhti. Paikaltaan lähdöissä sekä matalammissa nopeuksissa kone vääntää loistavasti. Mutta ei sitä tehoa ole koskaan liikaa...

 

Nimim. isompaa turboa autoonsa etsivä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäkin olen huomannu, ettei 192hv mihkään riitä 1300kg painavassa autossa. Kyl se vaatis 250, niin vois laittaa tekstin vanhaan amistyyliin: "haastaja" :laugh:

 

Mut mä tykkään bemarin kutosen äänistä, joten en mihkään 200-säxään vaihda.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseä himottaisi uittaa ensi kesänä Saksasta tuollainen pirteä 1.3 litranen ja 231 kaakkia potkiva japski. Arvaakos joku, että mikäs se on...? 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseä himottaisi uittaa ensi kesänä Saksasta tuollainen pirteä 1.3 litranen ja 231 kaakkia potkiva japski. Arvaakos joku, että mikäs se on...? 8)

 

 

Mazda Rx7 tai Rx8  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mazda Rx7 tai Rx8  :)

Jälkimmäinen oikein, eikä mennyt kun alle 3min. :P RX-8 olisi hinta-laatu-näyttävyyssuhteeltaan tosi hieno auto ja jälleenmyyntiarvokin olisi Suomessa kohdillaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jälkimmäinen oikein, eikä mennyt kun alle 3min. :P RX-8 olisi hinta-laatu-näyttävyyssuhteeltaan tosi hieno auto ja jälleenmyyntiarvokin olisi Suomessa kohdillaan. :)

 

Ja kivat huoltokulut, bensankulutus, öljynkulutus, mäntienkulutus... kaikki kiitos wankel -moottorin. Nättihän se on ja kivasti kiertävä...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Nimim. isompaa turboa autoonsa etsivä...  ;D

Vaihda lastu?

 

Volvollahan nuo matalapaineturbot on aika huonossa maineessa, siis tuo 2.0T ja 2.4T (josta tuli myöhemmin 2.5T).

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihda lastu?

 

Volvollahan nuo matalapaineturbot on aika huonossa maineessa, siis tuo 2.0T ja 2.4T (josta tuli myöhemmin 2.5T).

 

 

Lastulla ja turbonvaihdolla saa mukavasti irti, ennen kuin tarvitsee nokkia tai muita koneen sisäosia ruveta vaihtamaan.

Ei tosin vielä viitsi kun on tuo autoliikkeen antama takuu voimassa...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään