Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Sitä kun on oppinut soittelemaan musiikin mp3:lta autossakin, niin eihän ilman sellaista soitinta voi ajella. Nyt tuossa perheeseen tulevassa vitoskoppasessa Golfissa ei mp3-toistajaa kuitenkaan ole ja olenkin ajatellut ensitöikseni vaihtaa sen vakiosoittimen todennäköisesti tähän:

http://www.pioneer.fi/fi/products/25/121/61/FH-P80BT/index.html

Ongelma on, että tuohon tarvitsee ilmeisesti jotain adaptereita, mutta kun on vähän käsi noiden systeemien kanssa, niin enhän minä googletuksista huolimatta ole päässyt oikein perille, mitä tosiasiassa tarvitsee. Siispä: Sattuuko forumilla olemaan VW:n sielunelämään perehtyneitä? Toisin sanoen osaako kukaan sanoa, mitä tarkalleen tarvitsen soittimen lisäksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

haluatko siis näkymään radiokanavat yms. johonkin mittariston näytölle vai vaan muuttaa alkuperäisen soitinaukon kahden din-aukon soittimelle sopivaksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä kun on oppinut soittelemaan musiikin mp3:lta autossakin, niin eihän ilman sellaista soitinta voi ajella. Nyt tuossa perheeseen tulevassa vitoskoppasessa Golfissa ei mp3-toistajaa kuitenkaan ole ja olenkin ajatellut ensitöikseni vaihtaa sen vakiosoittimen todennäköisesti tähän:

http://www.pioneer.fi/fi/products/25/121/61/FH-P80BT/index.html

Ongelma on, että tuohon tarvitsee ilmeisesti jotain adaptereita, mutta kun on vähän käsi noiden systeemien kanssa, niin enhän minä googletuksista huolimatta ole päässyt oikein perille, mitä tosiasiassa tarvitsee. Siispä: Sattuuko forumilla olemaan VW:n sielunelämään perehtyneitä? Toisin sanoen osaako kukaan sanoa, mitä tarkalleen tarvitsen soittimen lisäksi?

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2747182

Tuota soveltamalla varmaan pääsee aika pitkälle.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en näitä niin tunne, mutta frendillä on iPod jonka laittaa soittamaan musaa auton (nykyinen Polo) mankalla, radiotaajuudella siis. Eli podi lähettää soittoaan jollain taajuudella ja ei kun auton mankka samoille aalloille. Ei tuo ehkä hifistin kriteereitä täytä mutta jos on niitä jotka tyytyy vakiomankan "laatuääneen" niin tuokin menettelee. Ihan häiriöttömästi soi tuossa mielestäni.

Ja ainakin näyttää helpommalta ratkaisulta kuin mm. tuo yllämainittu tapa  ;D

Oletko käynyt jo UltimateVW:n puolelta katsomassa/kyselemässä? Sieltä saa yleensä vastauksen mihin vain, VAG-konsernin tuotteisiin liittyvissä asioissa.

Mulla on Octaviassa ilmeisesti sama mankka teknisesti kuin tuossa viitosgolffissa ja siinä pelittää kyllä mp3. Tosin on ollut vasta viimeiset pari vuotta noissa mukana. Luulisi että VW:n hyllyltä löytyisi ihan orkkismankkakin tuolla mp3:lla? Istuisi kuitenkin auton tyyliin thä saumattomasti, vaikka jälkiasentaisitkin.

Marmoritiskiltä hankittuna niillä on tietysti hintaa mutta noitakin saa varmasti esim. Saksasta edullisesti.

Tai tämmösiä...   ::)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

haluatko siis näkymään radiokanavat yms. johonkin mittariston näytölle vai vaan muuttaa alkuperäisen soitinaukon kahden din-aukon soittimelle sopivaksi?

Joo siis autossa on ajotietokone ja sen "näyttö", mutta mun käsittääkseni siinä ei näy radiokanavat? Anyway, se ei ole tarpeellistakaan, vaan...

Olen ymmärtänyt, että tarvitsen itse asennukseen "peitelevyn", johon tuon uuden 2din-vehkeen saa kiinni. Mutta sitten noilla ei forumeilla puhutaan kaiken maailman aerial adaptereista (jotain antennijutskia?) ja muista, joista en oikein pääse jyvälle. Ja paljon on puhetta myös virransyötöistä. Lähinnä siis, että sitä uuden soittimen virtapiuhaa ei voi noin vain mennä kytkemään "mihin tahansa plussaan", ellei halua sekoittaa auton tietokoneita tjsp...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en näitä niin tunne, mutta frendillä on iPod jonka laittaa soittamaan musaa auton (nykyinen Polo) mankalla, radiotaajuudella siis. Eli podi lähettää soittoaan jollain taajuudella ja ei kun auton mankka samoille aalloille.

Olisi pitänyt sanoa, että omenoita ei mun autolla kuskata. Olen allerginen elektroniomenoille :P Enkä muutenkaan jaksa innostua noista "purkkaviritelmistä". Haluan yhden soittimen, enkä yhtään ylimääräistä vekotinta...

Oletko käynyt jo UltimateVW:n puolelta katsomassa/kyselemässä?

Olen kahlaillut läpi ja pää menee aina vaan enemmän pyörälle. Eihän siinä mitään, kun voisi itse kysyä suoraan, mutta syystä tai toisesta se ei anna minun rekisteröityä, vaan väittää koko ajan, että username on jo käytössä (ei ole, olen tarkistanut), ihan sama mitä siihen laittaa...

Luulisi että VW:n hyllyltä löytyisi ihan orkkismankkakin tuolla mp3:lla? Istuisi kuitenkin auton tyyliin thä saumattomasti, vaikka jälkiasentaisitkin.

Löytyy kyllä, mutta kuten itsekin sanoit, maksaa. Ja toisekseen on tuo Pinohiiri vähän tyylikkäämpikin, plus että se on myös vähän monipuolisempi. Siis "jyrkkä" ei VW-originaaleille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka Mikko sanoitkin, että haluat vain yhden laitteen, niin siitä huolimatta mainitsen tästä: Oletko tutustunut Solistoon? Suvin autossa sellainen on ja se on ihan ok peli.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka Mikko sanoitkin, että haluat vain yhden laitteen, niin siitä huolimatta mainitsen tästä: Oletko tutustunut Solistoon? Suvin autossa sellainen on ja se on ihan ok peli.

tomppa

Olen juu. Ja tulin siihen tulokseen, että ei kiitos. "Liikaa liikkuvia osia" :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen juu. Ja tulin siihen tulokseen, että ei kiitos. "Liikaa liikkuvia osia" :P

Ok. Minkälainen vitonen tulee? 1.9TDI ilmeisesti jostain aiemmasta viestistäsi päätellen? Onnistuitko löytämään 4Motionin?

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Minkälainen vitonen tulee? 1.9TDI ilmeisesti jostain aiemmasta viestistäsi päätellen? Onnistuitko löytämään 4Motionin?

Tulin järkiini ja tuumasin, että pärjään ilman nelivetoakin, paitsi perjantai-iltaisin :P Oli hinnoissa kuitenkin sen verran suolaa päällä, että en raskinut sitten lopulta panostaa. Nyt tulee sata tonnia rullattu -04 Suomi-auto kevyillä lisävarusteilla (ilmastointi, ajotietokone, vak.nop.sääd., ESP). Eiköhän sillä sitten taas muutaman vuoden ajele...

Ja tosiaan ei oikein tuo Solisto nappaa. Se on kuitenkin vähän rajoittunut ja muutenkin haluan myös pysytellä erossa kaikesta ylimääräisestä. Soitin + CD on tuttu ja turvallinen vaihtoehto :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin ulkoiluttaa peltoautona toimivaa bemmiä...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tästä johtosarja-adapteri: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=42_63&products_id=2153

ja 2-din soitinkehys: http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=42_205&products_id=6340

Kannattaa liikkeestä vielä varmistaa että käy varmasti juuri sun autoon/soittimeen.

Itseasiassa sanoivat AutoStudiolla, että johtosarja-adapteriksi tämä:

http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=7009

Tuossa on mukana antenniadapteri, jota ei siinä Caliberin sarjassa ole...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FFP:n sivuilta ainakin löytyy hieman infoa tuosta ketjusta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91084 Toki siinä nyt on aika paljon muutakin ei olennaista, mutta on sitä olennaista myöskin tämän asian kannalta.

Muutenkin olen itse pitänyt FFP:n sivua parempana kuin UltimateVW:tä. FFP:n sivuilla on ehkä tuuninki puolta hitusen enemmän mutta niin on myös muutakin asiaa ja foorumin haku sentään toimii huomattavasti paremmin. Eipä tuossa omassa Mk.IV GTI Golfissa ole vikoja ollut mutta nekin asiat mitkä on auton suhteen aiheuttanut ihmettelyä niin on tuolta löytynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Minkälainen vitonen tulee? 1.9TDI ilmeisesti jostain aiemmasta viestistäsi päätellen?

Siinä se nyt sitten on pihassa parin päivän kurat jo niskassaan. Kesäksi sitten vannetta, alustasarjaa jne. etsimään...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarviiko tuo mitään alustasarjoja? Luulisi nyt noin uuden Sakemannin olevan jo erittäin hyvä auto ajaa. Testivoittaja moneen eri kertaan, ja ajettavuutta kehuttu..................... ::)

Mutta enivei, onnittelut uudesta ajokista!  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä se nyt sitten on pihassa parin päivän kurat jo niskassaan. Kesäksi sitten vannetta, alustasarjaa jne. etsimään...

Ai vaihtui Golffi vähän uudempaan versioon? Onnea vaan!

Miltäs on tuntunut tuoreempi painos? 8) Offroadiakin ehtinyt jo vetelemään kun noin kurassa...  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarviiko tuo mitään alustasarjoja? Luulisi nyt noin uuden Sakemannin olevan jo erittäin hyvä auto ajaa. Testivoittaja moneen eri kertaan, ja ajettavuutta kehuttu..................... ::)

Mutta enivei, onnittelut uudesta ajokista!  :D

Noo, kyllä siinä mielessä tarvii, että kesäkumit on saatava matalammalla profiililla, kuin nuo 15" nastalliset traktorin pyörät. Ei tuollaisia sivuttaisletkuja ole tarkoitettu sulalle asfaltille. Ja kun vannekokoa kasvatetaan tuosta, alkaa laitos näyttämään lähinnä koomiselta, ellei sitä myös madalla. Se alustasarja kun on loppujen lopuksi muutakin, kuin pelkästään ajo-ominaisuuksien muokkausta :)

Miltäs on tuntunut tuoreempi painos?

Ihan ok. Nyt vain ihmettelen, miten olen pärjännyt ilman dieselin vääntöä kaikki nämä vuodet ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan ok. Nyt vain ihmettelen, miten olen pärjännyt ilman dieselin vääntöä kaikki nämä vuodet ;D

Onnea. Kivaa on kaksi viikkoa, sitten siihen tottuu..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea. Kivaa on kaksi viikkoa, sitten siihen tottuu..  ;)

Juu, aivan varmasti. Jännä ylipäätään, miten nopeasti uuden auton sinällään omaksuu ja vanha unohtuu niin äkkiä. Eilen vanha joutui luovuttamaan tallipaikan uudelle, vaan en meinannut osata ajaa sitä vanhaa enää pois sieltä tallista. Kytkin tuntui niiiiin oudolta ja jarrupoljinta piti painaa lattian läpi, että jotain tapahtui :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm...

Nykyinen karvalakkimalli 15" VW-originaaleilla...

[ attachment removed ]

Eri vaihtoehtoja n. 18" tuumaisilla..

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ei tule olemaan helppoa  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään