Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Miten ihmeessä se voi hankaloittaa? Sä et pysty peruuttamaan kun joku piippaa?

Säikäyttää pirusti kun se yhtäkkiä rupee soimaan. Luulee, että olenko nähny jotain huomaamatta ja törmäämässä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erehdyin kerran tätä liikenne puolella pohtimaan ja se keskustelu sai tajuamaan sen, että jotkut oikeasti tarvitsevat sellasta peruutustutkaa 4m henkilöautossa. Pidin sitä itsekin aikaisemmin turhana, mutta on oikeasti mummeleita ja pappoja, joita se voi hyödyttää ihan oikeasti.

Noissa turhissa apuvälineissä vaan on se huonopuoli että siinä unohtaa sen itse ajamisen: automaattiloota ja cruise control niin ei tarvitse kiihdytellä itse eikä huolehtia nopeuden pitämisestä, parkkitutkat ja park assistancet niin ei tartte pysäköidä itse ja sitten vielä mitä niitä on että kun ajaa liian lähelle edellä menevää niin auto itse jarruttaa.. Ja ABS:t ja ESP:t ja luistonestot.. mitään ei tartte enään tehdä ajaessa itse ja homma pysyy hanskassa kiitos noiden järjestelmien. Mutta lamppuja ei voi ***kele enään itse vaihtaa.. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erehdyin kerran tätä liikenne puolella pohtimaan ja se keskustelu sai tajuamaan sen, että jotkut oikeasti tarvitsevat sellasta peruutustutkaa 4m henkilöautossa. Pidin sitä itsekin aikaisemmin turhana, mutta on oikeasti mummeleita ja pappoja, joita se voi hyödyttää ihan oikeasti.

Ei tarvitse olla mikään mummo tai pappa huomatakseen tuonkin laitten hyödyt. Mm. vieraat pihat ja siellä olevat betoniporsaat ja kannot sun muut, voivat yllättää kenet tahansa. Ja lapsirikkaassa kerrostalossa asuvana jossa kinderit voivat leikeissään sujahtaa sopivasti katveeseen, tuollaisella olisi oma paikkansa. Siinä kun ei aina auta "ammattilaisenkaan" katse. Hieman mielenrauhaa tutkat voivat antaa ja jo yksi säästetty pusu voi maksaa vehkeen takaisin. Itselläni moista ei ole, mutta toivottavasti jo seuraavassa on.

Itse vastaanotan autoihinkin mielellään uutta varustetta kehityksen kanssa. Niin ne kännykätkin ja muut vimpaimet kehittyy. Autojen ei tarvitse jäädä kehityksestä syrjään.

Monissa uusissa autoissa polttimoiden vaihto voi olla uskomattoman hankalaksi tehtyä, jollei jopa mahdotonta. Toisaalta monissa autoissa on toisinkin päin. Omassa autossa umpio on pikakiinnikkeillä autossa ja sen saa helposti vedettyä ulos polttimon vaihtoa varten. Miksi tätä ideaa matkita automaailmassa useamminkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta tyhmähän sä olet jos yleistät noin. Sulle siis korisarjalliset Biimerit tai Mersut on raiskattuja. Ihan hyvin niitä voi ajaa rauhallisestikkin..

Nyt vedit kyllä vähän turhan jyrkästi.  :-\

Olisi pitänyt sanoa, että jälkiasennetut alusta sun muut sarjat ainakin minulla herättää epäilykset heti. Varmasti mielipiteitä on monia, mutta itse en ostaisi tuunattua autoa, miettisin tarkasti vaikka ne olisivat tehtaan korisarjojakin, jotka on jälkeenpäin autoon asennettu.

Täysin eri asia on tehdasasennetut, alkuperäiset korisarjat. Ne on alkuperäsesti olleet autossa ostohetkellä kiinni. Sillon asia on ihan eri, koska esim. jäykempi alusta ym. vanteet sun muut on tehtaalla jo siihen pultattu ja täten sisältävät takuut auton tekniikallekin. Toisin kuin jälkiasennettuna.

Tottakai nuo tehdasviritetyt saa kenkää, mutta ne on sentään tehtaalla jo "säädetty" kovemmalle ajolle kun jälkikäteen autoon asennetut palikat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari Tallinnasta:

Audi S8 ja Ässä-Mersu

[ attachment removed / expired ]

Gaz M20. Kyseinen yksilö ollut Hesassa taksina 50-luvulla.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säikäyttää pirusti kun se yhtäkkiä rupee soimaan. Luulee, että olenko nähny jotain huomaamatta ja törmäämässä. :P

Luulisi tuohon tottuvan aika nopeasti kun tietää tutkan olemassaolon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saas nähä koska täällä taas roihahtaa liekkeihin ainakin muilta autofoorumeilta tuttu "Pitäis ajokortti ottaa niiltä pois jotka ei ilman parkkitutkia osaa pysäköidä". En ole ikinä kokeillut mitään parkkitutkaa/pysäköintikameraa/pysäköintiavustinta, mutta kyllä minä sellaisen ottaisin jos saisin. Ehkä en kalliista laitteistosta maksaisi ylimääräistä kovinkaan paljon, mutta kyllä kelpaisivat.

Ja mä en aidosti usko siihen että ajotaito mitenkään katoaa jos käyttää esim. vakionopeudensäädintä tai muuta laitteistoa. Kaikki ne on tehty helpottamaan ajamista ja ehkä tulevaisuudessa automatiikka parantaa turvallisuuttakin huomattavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ehkä tulevaisuudessa automatiikka parantaa turvallisuuttakin huomattavasti.

Kyllä se turvallisuus lähtee asenteista ja muista tiellä liikkujista, ei mistään turhista vekottimista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se turvallisuus lähtee asenteista ja muista tiellä liikkujista, ei mistään turhista vekottimista.

Eli vekottimilla ei ole mitään merkitystä?

Ei tuossa puhuttu siitä, että mistä se lähtee vaan ainoastaan mainittiin että vekottimilla sitä voidaan vielä entisestäänkin parantaa. Ei vekottimilla puuttuvaa asennetta korjata, mutta oikean asenteen kanssa saadaan liikenteestä vieläkin turvallisempaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parkkitutka lienee tarkoitettu niille, jotka eivät jaksa tai viitsi nousta autosta kurkkaamaan paljonko siellä takana vielä on tilaa. Onneksi nykyään myös köyhemmät voivat hankkia feikkiperuutustutkan eli neljän puskuriin liimattavan napin sarjan. Meikäläiselle riittää vetokoukku peruutustutkaksi.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli vekottimilla ei ole mitään merkitystä?

Ei tuossa puhuttu siitä, että mistä se lähtee vaan ainoastaan mainittiin että vekottimilla sitä voidaan vielä entisestäänkin parantaa. Ei vekottimilla puuttuvaa asennetta korjata, mutta oikean asenteen kanssa saadaan liikenteestä vieläkin turvallisempaa.

Niin ennen  minäkin vaahtosin, että turha laite. No varmasti sille löytyy ottajia, jos Stadissakin esimerkiksi pysäköi paljon ja ei välttämättä aja kovin usein, niin eihän sitä nyt mikään pysäköinti mestari ole. Itsellä ei ole sellaista, eikä tule, ellei ole pakko sellanen ottaa joskus. Mutta liikaa niihin ei saa luottaa, sitten hävii ne taidotkin.  :(

Ennemminkin kaipaisi isompia peilejä, josta näkisi Yariksen kyljen etuovesta lähtien ja takapyörät.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onpas jänniä asenteita parkkitutkaa vastaan.

Mielestäni parkkitutka on oikeen näppärä apuväline. Yhtälailla apuväline se on peruuttamisessa kuin peilitkin. Peilejä paremmin tutkan avulla huomaa auton takana olevat mahdolliset esteet sekä pyöreälinjaisissa autoissa hahmottaa auton äärirajat.

Mielestäni ne ketkä ei laitetta ole kokeilleet, voivat kirjoittaa mielipiteensä vaikkapa notepadiin, tallentaa tiedoston työpyödälle ja painaa delete-nappia sen päällä, koska laitteesta eivät mitään tiedä.

Outoa että Aaltosen Sami teiden ritarina vastustaa turvallisuutta parantavaa (tai ainankin naarmuuntumista vähentävää) apuvälinettä eikä ota tätä loistavaa pikku apuria avosylin vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onpas jänniä asenteita parkkitutkaa vastaan.

Mielestäni parkkitutka on oikeen näppärä apuväline. Yhtälailla apuväline se on peruuttamisessa kuin peilitkin. Peilejä paremmin tutkan avulla huomaa auton takana olevat mahdolliset esteet sekä pyöreälinjaisissa autoissa hahmottaa auton äärirajat.

Mielestäni ne ketkä ei laitetta ole kokeilleet, voivat kirjoittaa mielipiteensä vaikkapa notepadiin, tallentaa tiedoston työpyödälle ja painaa delete-nappia sen päällä, koska laitteesta eivät mitään tiedä.

Outoa että Aaltosen Sami teiden ritarina vastustaa turvallisuutta parantavaa (tai ainankin naarmuuntumista vähentävää) apuvälinettä eikä ota tätä loistavaa pikku apuria avosylin vastaan.

En minä vastusta. Mutta en tohon Yarikseen sellaista tarvitse kun en liiku keskustassa liiemmälti ja muutenkin auto on pieni, hanuri loppuu siinä missä on takalasikin. Enemmän kokisin apuja siitä, että peileistä näkisi enemmän.

Kuten sanoin, varmasti on ihmisiä joille tuo on todella käytännöllinen juttu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten sanoin, varmasti on ihmisiä joille tuo on todella käytännöllinen juttu!

;D Minulle tämä olisi todella sopiva ja mikäli vaihtaa autoni tulevaisuudessa, varmasti ostaa myös peruutustutka. Nyt minun peruutustutkana toimia ystävä kun pysäköidä ahdas alue  ;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parkkitutkaa hyödyllisempi olisi kuorma-autoista tuttu peruutuskamera. Jonkin verran sekin vääristää, mutta vähemmän probleemaa luulisi olevan häiriötekijöiden osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parkkitutkaa hyödyllisempi olisi kuorma-autoista tuttu peruutuskamera. Jonkin verran sekin vääristää, mutta vähemmän probleemaa luulisi olevan häiriötekijöiden osalta.

Tosin kumpaan sitten luottaa enemmän, peileihin vai kameraan/näyttöön? ;D Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli koitettua ensimmäisen kerran autoa, jossa on ns. pysäköintiavustin, eli auto laittaa itsensä taskuparkkiin.

Täytyy sanoa että aika outo olo olla matkustajana kuskin paikalla, kun auton ratti pyörii ja itse tarvitsi vain vaihtaa automaatin lootasta vaihdetta eteen tai taakse ja auto ohjasi itsensä ruutuun. Ainakin tuossa uudessa Superbissa on näkymä etenkin taakse aika huono, sillä iso takaikkuna on aika "viiru" kuskin paikalta katsottuna + kontti siihen vielä päälle, eli tuossa tuo puolustaa ehdottomasti paikkaansa, nimenomaan avustimena.

Ensikokemus siis ennemminkin epäuskoinen kuin autuas, mutta kun tuohon tottuu, niin varmasti siitäkään varusteesta ei pian halua luopua, ainakaan tuon kokoisessa autossa. Sen verran tarkkaan ja läheltä vieressä pysäköityjä autoja osasi tuo järjestelmä auton sovittaa, että "manuaalisesti" olisi varmasti epäilyttänyt yrittää, tutummallakaan autolla.

Koitettiin vielä huijata systeemiä paikassa jossa muut autot olivat parkkeerattu eri tavalla ja laite lopetti homman heti kun tajusi tilanne ei ollut ns. normaali. Eli tarkoituksellakaan ei oikeastaan saanut tuota "assistanttia" mokaamaan, pikaisella kokeilemisella ainakaan.

Ei voi sanoa kuin että kaikkea ne insinöörit meille keksii! Ja tämä todellakin positiivisessa sävyssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  ;D

Tämä olla myös minun ongelma  :-[ Minulla vaikeata nähdä auton takaosa kun olen pieni ja kokematon kuljettaja.

Kaupan P-alue minä pysäköidä pitkälle ovesta kun saada tarpeeksi tilaa ja en varmasti kolaroida toiseen autoon. Minä jaksaa kävella pidempi matka kun Suomalainen  ;D

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaupan P-alue minä pysäköidä pitkälle ovesta kun saada tarpeeksi tilaa ja en varmasti kolaroida toiseen autoon. Minä jaksaa kävella pidempi matka kun Suomalainen  ;D

Noin teen kyllä minäkin, mielestäni aivan järjetöntä tunkea sinne oven välittömään läheisyyteen ja änkeä niihin pieniin väleihin kun 10metrin päässä on pelkkää tyhjää. En pelkää sitä että kolaroisin vaan että joku muu tekee niin :laugh: Tai sitten siihen viereen tulee joku 80v mummo kuka räjäyttää sen oven täysiä sieltä kylkeen kun ei muuten pääse ulos tai sitten jotain pentuja mitkä ei ymmärrä..  :P

Ja noin on kyllä käynytkin.. tosin onneksi entisellä autolla..

Tänään tuli koitettua ensimmäisen kerran autoa, jossa on ns. pysäköintiavustin, eli auto laittaa itsensä taskuparkkiin.

Tuo ois kyllä varmasti mielenkiintoista kokeilla...  :thmbup: Täytyypä joskus varmaan käydä koeajamassa tollanen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vaan ihan turha myös kuorma-autoissa (ainut hyöty on viimeisen +-5 cm matkalla, kun sovitetaan vaikka perälautaa tarkasti laiturin reunaan... Jos kuormurin saa peruutettua arvioiden 10 cm tarkkuudella reilusti yli metrin päähän esteestä x, niin on se kumma, ettei sama onnistu henkilöautolla.

Jos ei ilman tuollaisia pärjää, niin kannattanee ottaa lisävarusteeksi myös kuljettaja (tällöin puhutaan esimerkiksi taksista).

Tosin kumpaan sitten luottaa enemmän, peileihin vai kameraan/näyttöön? ;D Mulla kyllä peilitkin vääristää aika helvetisti, kun näyttää että on ihan kiinni seinässä ja sitten kun menee ulos ja kattoo niin oho hups, auto onkin 1,5metrin päässä seinästä  ;D

No samalla tavalla kuin se takana oleva objekti, vääristyy myös auton kylki siinä peilin tarjoamassa kuvassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vaan ihan turha myös kuorma-autoissa (ainut hyöty on viimeisen +-5 cm matkalla, kun sovitetaan vaikka perälautaa tarkasti laiturin reunaan...

...Tai siirretään vaihtolava veturista kärryyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..tai toivotaan ettei siellä ole hirveän montaa mummelia tai muuta estettä alla..

Tosin eipä tunnu paljon kamerakaan pelastavan. Ymmärtääkseni ainakin osassa roska-autoista on tuo peruutuskamera, mutta ei ilmeisesti kaikissa tai sitten eräs taituri ei vain osannut käyttää ks. laitetta. Pakitti naapurin pihalta meidän puutarhajätelootan tuhannen säpäleiksi ja pakeni paikalta samalla kun minä katselin ikkunasta  :D Myönsi tekonsa vasta ku soiteltiin perään L&T:lle. Tuskin jäi ainakaan huomaamatta tuo törmäys kun sellanen pamahdus siitä kuului.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..tai toivotaan ettei siellä ole hirveän montaa mummelia tai muuta estettä alla..

Tosin eipä tunnu paljon kamerakaan pelastavan. Ymmärtääkseni ainakin osassa roska-autoista on tuo peruutuskamera, mutta ei ilmeisesti kaikissa tai sitten eräs taituri ei vain osannut käyttää ks. laitetta. Pakitti naapurin pihalta meidän puutarhajätelootan tuhannen säpäleiksi ja pakeni paikalta samalla kun minä katselin ikkunasta  :D Myönsi tekonsa vasta ku soiteltiin perään L&T:lle. Tuskin jäi ainakaan huomaamatta tuo törmäys kun sellanen pamahdus siitä kuului.

Kuulemma käytännössä kaikissa jätepakkaajissa on peruutuskamera pikakontteihin kiinni ajamista varten.

Tuo roska-astiaepisodi ei olis kylläkään sillä ollut pelastettavissa, koska se on täysin melko suuresta takaylityksestä kiinni että noin välillä käy.. Huolimattomuutta on mun veikkaus..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään