Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Niin totta, mutta kun lähempää kattoo niin noi "normivalot" on pienemmät kun zeenonit..

Ja rumemmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin totta, mutta kun lähempää kattoo niin noi "normivalot" on pienemmät kun zeenonit..

Mutta ne Ksenonit maksaa varmaan aikalailla enemmän vaihtaa kun normaalilamput, kun menee lyhty pimiäksi?  :(

Mun puolesta vois noi KSENONIT kieltää lailla muutenkin, vähän väliä luulee, että tulee hälytysajoneuvo vastaan kun sinistä sävyä välkyy liikennevirran siimeksessä....  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ne Ksenonit maksaa varmaan aikalailla enemmän vaihtaa kun normaalilamput, kun menee lyhty pimiäksi?  :(

Mun puolesta vois noi KSENONIT kieltää lailla muutenkin, vähän väliä luulee, että tulee hälytysajoneuvo vastaan kun sinistä sävyä välkyy liikennevirran siimeksessä....  ???

Ksenonit tuskin hajoaa kovin herkästi.. eiköhän toi sen verran kestä että auto vaihtuu uuteen.

Ja toi värihän riippuu vaan niiden ksenonien tehosta... ja Skodissa ne on kaikenlisäksi täysin perseelleen suunnattu.. kuten täälläkin on todettu (taisit olla jopa sinä) että osoittavat aivan liian ylös...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ksenonit tuskin hajoaa kovin herkästi.. eiköhän toi sen verran kestä että auto vaihtuu uuteen.

Ja toi värihän riippuu vaan niiden ksenonien tehosta... ja Skodissa ne on kaikenlisäksi täysin perseelleen suunnattu.. kuten täälläkin on todettu (taisit olla jopa sinä) että osoittavat aivan liian ylös...

Aika paljon tulee pimeitä ksenoneita vastaan kun alkaa tiiraamaan.  ??? Tai sitten ne on niitä PROJEKTTORI lamppuja, jotka näyttää KSNENONEILTA nopiasti katottuna.

No joo Skodissa ne on ihan pärseellään muutenkin ja helvatan kirkkaita vielä. Etenkin jos ylämäessä, mäen nypyltä vastaan tulee, niin saa ihan tosissaan katsoa muualle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika paljon tulee pimeitä ksenoneita vastaan kun alkaa tiiraamaan.  ???

No joo Skodissa ne on ihan pärseellään muutenkin ja helvatan kirkkaita vielä. Etenkin jos ylämäessä, mäen nypyltä vastaan tulee, niin saa ihan tosissaan katsoa muualle.

Jaa.. mulla ei oo tullu yhtään vastaan.. ??? Sen takia ne on kirkkaat kun osoittaa suoraan eteenpäin, eikä alas kuten pitäisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa.. mulla ei oo tullu yhtään vastaan.. ??? Sen takia ne on kirkkaat kun osoittaa suoraan eteenpäin, eikä alas kuten pitäisi...

Aijaa no joo en tiedä sitten, mutta joo ne Skodan lamput kaikenlisäksi vielä valasee sivullekin ihan järjettömän paljon.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa no joo en tiedä sitten, mutta joo ne Skodan lamput kaikenlisäksi vielä valasee sivullekin ihan järjettömän paljon.  :-\

Joo toi tuli huomattua eilen kun tulin duunista. Tiedät varmaan sen "ulkomaanterminaalin suoran"? Olin siinä tikkurilantien risteyksen valoissa tulossa terminaalilta kun tollanen skoda octavia oli valoissa vasemmalla, tulossa tikkurilasta. Häikäs sieltä asti tänne sivulle, pahemmin kuin "oikein suunnatut" valot suoraan edestä... taitaa harottaa skodassa lamput vähän miten sattuu.. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän ksenoneilla oikeesti tee kaupungissa mitään, mutta pitemmillä valottomilla maantieosuuksilla niistä on hyötyä. Ei voi tietenkään verrata kunnon erillisiin lisävaloihin, mutta huomattavan paljon paremmin niillä näkee :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse katselin kanssa noita Skodan xenoneita tuossa muutama tunti sitten, kun ajelin kotia kohti ja itsekkin ajattelin aivan samaa, että kovin paljon ne näyttävät sivuille. Muutenkin noissa Skodissa tuntuu olevan todella kirkkaat nuo lyhdyt. Joissain tilanteissa tuollaiset pirun kirkkaat xenonit ovat kyllä hemmetin ärsyttävät, jos sellaiset tulevat vastaan.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuohon Pioneeriin Mikko päädyt, niin pistähn käytöstä kokemuksia julki. Itse ajatellut samaa omaan Volvoon...  ;)

Tänään sain vihdoin systeemin paikalleen ja erinäisten säätöjen jälkeen jopa puhelinominaisuudetkin pelaamaan. Ihan hauskalta lelulta vaikuttaa, joskin kyllä siinä tiettyjä epäkohtiakin tuntuu heti ensialkuun olevan. Mutta toki myös sitten hyvääkin vastapainoksi...

-Käyttöliittymä on hieman omituinen ja vaatii totuttelua. Hyvä vai huono, en osaa vielä sanoa.  ???

-Bluetooth-sydeemi toimii ihan hyvin, kunhan vaan saa vedettyä mikrofonin riittävän lähelle.  :thmbup: Mulla se on toistaiseksi vielä vähän turhan kaukana, kun en uskaltanut ruveta A-pilarin kuoria repimään auki, kun siinä on sellainen lätkä, joka varoittaa mahdollisesti sormille räpsähtävästä ilmapallosta :P

-Äänenlaadussa hakkaa vakiosoittimen satanolla. Jopa tuolla VW:n tehdasasennetulla kymmenen ämyrin kajaripaketilla äänen saa omiin tarpeisiin ihan riittävän hyväksi.  :thmbup:

-Asennus oli tällaiselle vähän vähemmän asioista perillä olevalle tehdessä hankalahko, mutta jälkikäteen ajateltuna ihan selkeä. Tietävälle varmasti helppo nakki. Vähän joutui näyttämään myös sahaa, että sen sai mahtumaan paikalleen :P

-Soittimen valot on ehkä vähän turhan kirkkaat. Ainakin jos soitin pitää asentaa noin ylös paneeliin, kuin Golfissa.  :thmbdn:

-Golffissa ei saa toimimaan samanlaista virranhallintaa, kuin vakiosoittimella. Heräte piti vetää suoraan sulakerasialta, kun vakiosoittimen heräte tulee väylää pitkin, eikä Pioneer ymmärrä moista ilman pirun kallista adapteria. Eli nyt joutuu pitämään virrat päällä, jos haluaa soitinta käyttää. Parkissa ollessa ei siis kehtaa hirveästi kuunnella  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse katselin kanssa noita Skodan xenoneita tuossa muutama tunti sitten, kun ajelin kotia kohti ja itsekkin ajattelin aivan samaa, että kovin paljon ne näyttävät sivuille. Muutenkin noissa Skodissa tuntuu olevan todella kirkkaat nuo lyhdyt. Joissain tilanteissa tuollaiset pirun kirkkaat xenonit ovat kyllä hemmetin ärsyttävät, jos sellaiset tulevat vastaan.  :P

Mulla on Ocu xenoneilla ja sanotaan että ne on hemmetin hyvät. Ne ei harota mihinkään ja automaattinen tasonsäätökin pitää siitä huolen. Siksi nuo voivat mm terävissä töyssyissä "välähdellä", kun tasonsäätö tulee aavistuksen perässä. Mutta olen kyllä huomannut että nämä Ocun xenonit näyttävät sivulle suht paljon hajavaloa ja ne näyttää jostain syystä siltä että olisivat kirkkammat kuin ovatkaan. Mutta noissakin on ihan omat säädöksensä ja niiden rajoissa nuokin kulkevat.

Olen huomannut että joissain merkeissä xenonit kuitenkin näyttää kirkkaammilta vastaantulijan silmin. Ocussa ja mm. Audin nokalla on näitä liikkeellä. On niitä muillakin. Kun taas Volvo tuntuu olevan merkki, jossa tuntuu olevan hyvät xenonit, jotka ei häikäise.

Ocun saamassa huomiossa lienee osuutta silläkin, että se on varmasti yleisin "xenon-auto" teillämme tätänykyään. Frendi on merkin maahantuojalla huoltokouluttajana ja mitään feelua noiden kirkkauksissa tai suuntauksissa ei ole ollut.

Kuskin paikalta nuo xenonit ovat kyllä sellaiset, että ilman niitä en enään autoa halua ottaa. Tai ainakaan halogeeneihin en enää palaa. Kohta kun nuo ledit tekevät tuloaan auton päävaloiksikin.

Xenoneissakin on kyllä eroja. Muistaakseni Primera oli onnistunut suunnittelemaan ne niin, että ovat jopa huonommat kuin halogeenit. Se on jo saavutus se.

Xenonit hajoavat hyvin harvoin. Epäilen että Sami on sekoittanut xenon-autoiksi sellaisia missä on xenonien näköiset linssit valoissa, taikka halogeeneinä "xenon -lookalike" valot, eli polttimot. En ole itsekkään vielä huomannut pimeita xenoneita vastaantulijoissa.

Mutta ne menettävät valotehoaan kyllä elinikänään. Jossain testattiin aikanaan käytettyjen autojen xenoneita ja etenkin ensimmäisten xenonien tehot olivat jo aika huonot. Vaikka niissäkin on tapahtunut, ja tapahtuu edelleen tuotekehitystä, niin jossain sadan tonnin paikkeilla ne varmaan kannattaa vaihtaa uusiin vaikka toimisivatkin. Sittenhän tuon näkee kun pääsee sinne asti.

Eikä niiden polttimoiden hinnat ole niin kalliit kuin yleisisti ehkä luullaan. Lisäksi noitakin saa jo ns. tavikepolttimoina helposti, jos ei halua maksaa ns. marmoritiskilisää. Alle satkun ne on ainakin reilusti omaan malliin. Ja siinä ajassa olisi mennyt varmasti jo monet hyvät halogeenipolttimot vaihtoon ja kyllä nekin maksaa kun tarpeeksi monet ostelee...

Ja en ainakaan itse ajattele noita kymppien eroja lopullisissa kustannuksissa, kun ne ovat sen verran hyvät, mikä on tärkeä turvatekijä meidän pimeillä teillä.

Jos noita ehtii luulla hälytysajoneuvoiksi niin on aistit herkässä. No, ehkäpä näin pysyy valppaana liikenteessä!  ;D

Kun joskus tuli Volvoon keltaiset kylkivalot, niin kyllä joku silloinkin "pelkäsi", että ne voi sekoittaa sivuvilkuksi jos äkkiä osuu silmiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesalle vielä muutama kuva soittimesta...

[ attachment removed / expired ]

Ei ihan ole sävy sävyyn soittimen ja mittariston valot, mutta ihan riittävän...

Puhelinsysteemit on ihan OK. Kun laittaa puhelimen ja soittimen BT-laitepariksi ja antaa luvan automaattiseen yhteydenmuodostukseen, ei tartte paljon puhelimesta välittää. Näytössä näkyy, kuka soittaa (olettaen, että numero on puhelimen puhelinmuistiossa ja siirretty myös soittimeen) tai vastaavasti numero ja vastaaminen tapahtuu tuota monitoimikiekkoa painamalla...

Ja kontaktiluetteloa pystyy tietty selailemaan ja hakuja tekemään kirjaimilla. Esimerkkinä E...

...jonka alta löytyy EFKU ATIS.

Ja sitten vaan soittamaan :)

Se on sitten eri asia, kumpi on turvallisempi tapa. Selata se tarvittava numero puhelimesta suoraan, vai tuosta vehkeestä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohonhan saa erinäppärän Pioneerin kaukosäätimen? Sillä omasta mielestä selaaminen muuttui paljon

turvallisemmaksi (siis liikkeellä ollessa..) eikä maksanut montaa kymppiä. Tämä siis olettaen että tuohon

käy Pioneerin puhelintoiminnoilla varustettu kake - uskoisin koska minulla se oli kiinni tuon 2DIN(?) laitteen

sisarmallissa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuskin paikalta nuo xenonit ovat kyllä sellaiset, että ilman niitä en enään autoa halua ottaa. Tai ainakaan halogeeneihin en enää palaa. Kohta kun nuo ledit tekevät tuloaan auton päävaloiksikin.

Skenoneista päästäänkin tähän toiseen päänsärkyyn, ledeihin. Audin A4:sessahan sellaset kivat ledit tuppaa keulilla olemaan. Helvatan kirkkaita nekin ovat ja vaikka käsittääkseni ne himmentyvät kun vilkun lyö päälle, niin silti sitä vilkkua on vaikea sieltä Ledin vierestä erottaa.

Takanahan noi Ledit on ollu jo pidemmän aikaa, se on kyllä silmälle myrkkyä sateisena aamuna/iltana esimerkiksi kun läjä erittäin terävän kirkkaita ledejä loistaa suoraan naamariin liikennevaloissa jarrun ollessa päällä. No kaipa ne sitten asiansa ajaa kun terävästi syttyvät ja näkyvät kauas. Mutta silmälle, herkkä silmäisille ne on kyllä myrkkyä, vaikka miten hienot, hyvät ja kuulit oliskin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa  :-[

Mun piti se erikseen ostaa siihen pienempään laitteeseen.

Aattelin vaan kun ei ainakaan ollut kuvien perusteella ratissa kiinni.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa  :-[

Mun piti se erikseen ostaa siihen pienempään laitteeseen.

Aattelin vaan kun ei ainakaan ollut kuvien perusteella ratissa kiinni.  ;)

Juu siis ei tuo mikään varsinaisesti rattiin kiinnitettävä ole, vaan ihan normaali kädessä pidettävä kaukosäädin :)

Tämmöinen siis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten mieleen että miten nyt laita on suomessa etu-sivuikkunoiden tummentamisessa. Kun oon semmosta kuullut että sitä sais nykyään tehdän joillain ehdoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu siis ei tuo mikään varsinaisesti rattiin kiinnitettävä ole, vaan ihan normaali kädessä pidettävä kaukosäädin :)

Tämmöinen siis

Hmmmm mitä radiokaukosäätimellä tekee autossa? Voi takapenkiltä vaihdella kanavia ja CD:eitä?  ;D

On tää kyllä menny aika hurjaksi tämä nykymaailma.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten mieleen että miten nyt laita on suomessa etu-sivuikkunoiden tummentamisessa. Kun oon semmosta kuullut että sitä sais nykyään tehdän joillain ehdoilla.

Kaipa siinä oli joku Prosentti-sääntö, miten tummaksi saa pistää. Mutta ei ehkä kannata kuitenkaan pistää kuin ne takasivuikkunat ja takaikkuna, jos nyt on ihan pakko. Ihan vaan oman turvallisuutensa vuoksi.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen siis

Jaa joo'o.

Mä tarkoitin tällästä:

kake.jpg

Tulee siis ratin kehän sisäpuolelle sellaisella remmillä. Toimii muistaakseni infralla tai radioaalloilla(?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaipa siinä oli joku Prosentti-sääntö, miten tummaksi saa pistää. Mutta ei ehkä kannata kuitenkaan pistää kuin ne takasivuikkunat ja takaikkuna, jos nyt on ihan pakko. Ihan vaan oman turvallisuutensa vuoksi.  :-\

Tietäääkseni se menee niin että jos tehtaalta saa ihan tummennetut lasit(kuten mulla noi takalasit) niin ok, mutta kalvoja ei saa etulaseihin laittaa. Pitikä se valonläpäisyprosentti olla nyt vähintään 75% tms...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ei ehkä kannata kuitenkaan pistää kuin ne takasivuikkunat ja takaikkuna, jos nyt on ihan pakko. Ihan vaan oman turvallisuutensa vuoksi.  :-\

Öö miten etusivuikkunan tummennus vaikuttaa turvallisuuteen negatiivisesti? (parantavasti esim. kalvotettuna mahdollisessa kolaritilanteessa pitää sirpaleet kasassa)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö miten etusivuikkunan tummennus vaikuttaa turvallisuuteen negatiivisesti? (parantavasti esim. kalvotettuna mahdollisessa kolaritilanteessa pitää sirpaleet kasassa)

Ei vaan päinvastoin. Tietääkseni juuri tuon takia niitä kalvoja ei siihen saa laittaa, koska ne lasit on jo tehty niin että hajotessaan ne pysyy kasassa. Ja kun tollasen siihen laittaa niin se ei "toimi" enää oikein. Muka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään