Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Niin ja hyvä pointti tosiaan se, että ei se hinta määrää sitä onko jokin romu vai ei, voinhan mäkin myydä ladan miljoonalla jos joku on niin tyhmä että sen ostaa, mutta se se sitä tee, että se ei enää romu olisi :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo totta joo harvinaisuus aste ei kerro, että onko se hyvä kuntonen vai ei. Mutta tarkotin lähinnä, että esim, joku 100kpl valmistettu Hemi avo Cuda maksaa amerikassa alkuperäsenä tänä päivänä about 200 000-500 000 dollaria, mitä paremmassa kunnossa, sen paremmassa hinnassa ne on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joops mielipide asioitahan nämä ovat, tässä pengoin kovalevyltä vähän aiempaa materiaalia, nää on kuvattu Canonin Power Shot A75:llä ja Fuji Finepix S5500:sella, sillon kun opettelin näitä kuvaushommia vasta.

Näitä sais taas näkyä.... :P

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Viattoman näkönen laite......... :laugh:

[ attachment removed ]

Öhö... :o ???

[ attachment removed ]

Joops, ehkäpä nämä riittää, ois tuola sellanen 20cm nippu filmikameralla otettuja kuvia autoista vuosien varrelta, jopa M5 Bemaria löytyy, sillon kun tämä Mikon ja mun suosikki M5:nen tuli markkinoille, mutta en jaksa kyllä skannata niitä, menee vuos kun ne käy läpi.-  :-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sami: En nyt tiedä onko tämä se sun suosikki M5, mutta tästä euro vehkeestä et voi sanoa, etteikö tehoa piisaisi ;)

http://video.google.com/videoplay?docid=-6576220687816499747&q=m5

No joo, tosta korimallista yks uudempi, eli tää nykysen 500 sarjan edeltäjä. Menee vaikeeks selittää, Mikolla varmaan on korikohtaset koodit halussa paremmmin. Mutta toikin malli on mun mieleen, sopivan räyhän näkönen. Tehoa piisaa joo, tosin ei toi vakio ollu kai  ;D

Mutta asia video, tak.

Oikeesti pojat, tässä topikissa on kyllä fiilistä enemmän kun aikasemmissa, ei pilatata tätä nyt sitten millään euro vs muu maailma sodalla, jookos?  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, tosta korimallista yks uudempi, eli tää nykysen 500 sarjan edeltäjä. Menee vaikeeks selittää, Mikolla varmaan on korikohtaset koodit halussa paremmmin. Mutta toikin malli on mun mieleen, sopivan räyhän näkönen. Tehoa piisaa joo, tosin ei toi vakio ollu kai  ;D

Mutta asia video, tak.

Oikeesti pojat, tässä topikissa on kyllä fiilistä enemmän kun aikasemmissa, ei pilatata tätä nyt sitten millään euro vs muu maailma sodalla, jookos?  8)

Jep toi on se edellinen, sun lemppari on E39 (myös meillä ollut sellanen aikasemmin, todella hyvä auto) ja nykyinen on E60. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä, niinkuin muissakin autokuvissa/threadeissa ja keskusteluissa tuntuu keskustelu ja keuliminen menevän aina sinne tehojen ja vääntöjen puolelle, eli millään muulla ei ole väliä kun sillä teholla.

Mulla sattuu olemaan hyvä video siitä muistutuksesta, mistä kaikesta hyvä ja _nopea_ auto koostuu, se ei ole pelkkä teho. Lähinnä tämän takia itseäni ei vanhemmat jenkit tai vähän uudemmatkaan jaksa sytyttää, koska niissä tunnutaan panostettavan enemmän siihen tehoon ja miten se menee suoraan, mutta mutkassa sitten eri asia. Ja Sami tämä ei todellakaan ole provo vaan minun mielipide asiasta, ja tämä että jenkit ei mene mutkassa niin ei tietenkään koske kaikkia jenkkejä, esim uusimpia vettejä jne ;)

Seuraavassa klipissä on kuin saksalainen vs. jenkki vaikka molemmat tässä tapauksessa ovatkin bemareita. Jokainen voi katsoa videon ja todeta sen jälkeen tämän saman asian:

Power is nothing without control!

http://www.carfreaks.net/video/ cf-turbo_vs_na-motopark04-xvid.avi

(Modet: Linkki tehty tahallaan klikkaamattomaksi, joten jos mahdollista, antakaa sen myös sellaisena pysyä, kiitos :))

Edit: Kopioikaa linkki ja poistakaa tekemäni välilyönti "/video/" kohdan jälkeen niin homma pelittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonii tulihan se aika pikasesti se tieto. Itse tosiaan tohon nykysen 5 sarjan edeltäjään oon rakastunut, rakastuin jo sillon joskus siihen kun se tuli liikenteeseen. Ainoo, mikä siinä mättää on se, että vaikka oon suht läheltä sellasen kenkäsyn kuullut, niin ääntä ei tahdo lähtee millään.  :-\ Saisivat oikeesti laittaa noihin ton henkisiin laitteisiin kunnon äänet, vaikkapa 3000rpm:stä ylöspäin. Jotenkin vaan tylsää, kun kuuluu vaan pihinää tollasesta Kasista  :'( Kun auton luonne on kuitenkin vauhtia kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä, niinkuin muissakin autokuvissa/threadeissa ja keskusteluissa tuntuu keskustelu ja keuliminen menevän aina sinne tehojen ja vääntöjen puolelle, eli millään muulla ei ole väliä kun sillä teholla.

Joo tosta tehosta, sehän on vaan sellanen nimellinen arvo. Esim, diisseleissä ilmotetaan huipputehot helposti tonne 4000 rpm:n kohdille, mutta mitä sillä tekee kun vääntö on 1000-3000 se maksimi. Raskaissa diisseleissä vielä selkeempi, 2000rpm huipputehot 300hv esim, ja paras vääntö 800-1300rpm 1500Nm. Eli ei sitä autoo tehoilla ajeta, väännöllä se kulkee :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tosta tehosta, sehän on vaan sellanen nimellinen arvo. Esim, diisseleissä ilmotetaan huipputehot helposti tonne 4000 rpm:n kohdille, mutta mitä sillä tekee kun vääntö on 1000-3000 se maksimi. Raskaissa diisseleissä vielä selkeempi, 2000rpm huipputehot 300hv esim, ja paras vääntö 800-1300rpm 1500Nm. Eli ei sitä autoo tehoilla ajeta, väännöllä se kulkee :)

Mun pointti ei kyllä ollut nimenomaan se, että millä se auto kulkee vaan se, että se voi kulkea myös pienillä tehoilla ja pienillä väännöillä :P

Esim hitaimman Boxterin perässä Ahvenistolla ei pysy lähes mikään peli, vaikka sitä tehoa olis tuplasti Boxteriin nähden... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun pointti ei kyllä ollut nimenomaan se, että millä se auto kulkee vaan se, että se voi kulkea myös pienillä tehoilla ja pienillä väännöillä :P

Esim hitaimman Boxterin perässä Ahvenistolla ei pysy lähes mikään peli, vaikka sitä tehoa olis tuplasti Boxteriin nähden... :)

Juu siis joo en mä tota meinannu. Tarkotin vaan, kun hehkutetaan sitä että on 300hv tehoa, mutta vääntöä 200Nm, että se ei oo ihan se oikee tapa kyllä rakentaa moottoria. Joo katoin ton videon, tuntu että se edellä oleva katos jonneki siinä suoralla ja mutkissa tuli peräedellä vastaan....

Auton rakentaminen nopeeks on kyllä aika taidelaji, helvetisti pitää olla tietoa ja rahaakin, että saa oikeet palikat kiinni. Tak videosta!

Mitäs mieltä Mikko ja muut olette tästä? Pakko ihan kysyä vaan kun tässä nyt on vähän vauhtia ja ihmettelyä ollut.

http://www.rmotorsport.com/saku/BMW_Summer_2005.avi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Mitäs mieltä Mikko ja muut olette tästä? Pakko ihan kysyä vaan kun tässä nyt on vähän vauhtia ja ihmettelyä ollut.

No suoraan sanottuna, itseä ei tämä tuunaus tällä asteikolla, tai oikeastaan millään asteikolla kiinnosta, kun ei tuollakaan ole mitään tekemistä enää Bmw:n kanssa.. Tuon tehon ottaminen kun ei periaatteessa ole kuin raha kysymys lopussa (kyllä toki siihen taitoa tarvitaan jne, mutta sitäkin saa rahalla) niin ei vaan oikein nämä asiat kiinnosta :)

Miksei suoraan osta kaupasta sitä nopeaa autoa ;) Pagani Zonda F1, Conigsegg CC jne  ;D (juu juu maksaa maltaita..)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu siis joo en mä tota meinannu. Tarkotin vaan, kun hehkutetaan sitä että on 300hv tehoa, mutta vääntöä 200Nm, että se ei oo ihan se oikee tapa kyllä rakentaa moottoria. Joo katoin ton videon, tuntu että se edellä oleva katos jonneki siinä suoralla ja mutkissa tuli peräedellä vastaan....

Auton rakentaminen nopeeks on kyllä aika taidelaji, helvetisti pitää olla tietoa ja rahaakin, että saa oikeet palikat kiinni. Tak videosta!

Mä oon sitä mieltä, että tuo video ois pitäny olla paremmalla laadulla, koska noi E30 Bemut on mun heikkous :)

Josta tulikin mieleen, että eräällä vanhalla duunikaverilla on ollu (en tiedä onko vieläkin) tismalleen samanlainen väriltään, vanteiltaan ja perus olemukseltaan oleva 316i, jonka todellista polle määrää ei suostunu paljastamaan. Ettei vaan olisi juuri videon yksilö. En satu rekkariakaan muistamaan tähän hätään.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5715040173272660819&q=m5 Tuossa on muuten Sami sulle tuo aikaisemmin linkkaamani M5 radalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuohan on varmaankin enemmän driftingiin tehty, tosin tuunauksesta en tiedä. Viritetty on mutta ei mitään ylimäärästä härpäkettä, mikä taas kuuluu tuuninkikulttuuriin, käsittääkseni näin ainakin Tikkurilassa  ::)

Jep kukin tavallaan, niinhän tuo menee, oli vaan pakko laittaa toi video pätkä, sen verran hyvin palaa rengas  :P Tosta liikenne kiihdyttelystä en kommentoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huipputehot 300hv esim, ja paras vääntö 800-1300rpm 1500Nm. Eli ei sitä autoo tehoilla ajeta, väännöllä se kulkee :)

Teho = Vääntö x kierrokset

Kyllähän vaikka Nissan Micrasta saadaan ykkösellä pyörästä ulos vääntöä ihan sikana mutta ei se mihinkään kuitenkaan liiku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman UAZi pulassa  :laugh:

Tais kuitenki tulla ilman apuja?

UAZ ei tullut tuolta ihan omin avuin, tällä lähti.

AVRO-DSC00101.JPG

Olihan se aika syvällä, vesiraja menee aika mukavasti...autossa pojat...autossa!!

AVRO-DSC00103.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos kukaan siellä Malmin lentokentällä järjestetyssä X-Treme Festivaaleilla? Itse muistin vähän turhan myöhään ja kentän parkkipaikalla oli klo 20:n aikaan ainoastaan tämä:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ja millä itse kaahasin paikalle ;D :

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi, että oli sateinen keli, muuten oisin mennyt mestoille ja vienyt mukanani parit ripeät pelit, mutta nyt kävi miten kävi >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Tuo Nissani rakennettiin vuonna 2005 Xtreme Car Showssa Helsingissä. Eli siellä oli sellainen Pimp My Ride juttu, johon oli pystynyt lähettämään oman ilmoituksen etukäteen, jossa piti kertoa itsestään ja autostaan (muistaakseni). Sitten "hakemusten" perusteella valittiin yksi, jonka auto tultaisiin "tuunaamaan" tuolla Xtreme Car Showssa ja tuo on se auto joka siellä sitten tuunattiin, olisko ollut kolmen päivän aikana. Itse olin tuolla Xtreme Car Showssa myös tuolloin.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitten kukaan kuvannut Xtremeillä niitä kunnon autoja? ;)

Vähän eurooppalaista osaamista:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

//Sami

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuo VW puoli jostain "kumman" syystä loistaa poissaolollaan, niin lisätäämpä omista kokoelmista muutamat.  :)

- Marko -

Muutama kuva bussi/paku osastolta

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Schwimmwagen

[ attachment removed ]

Ja jos joku töpeksii liikennevaloissa ...   >:( 

[ attachment removed ]

Kupla kiiltää kuin ...  8)

[ attachment removed ]

Ja lopuksi TIETTY oma harrastepeli. Esittelijänä Joni 4v. (v2004)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oujee, kunnon Volkkareita, hienossa kunnossa, todella viimisen päälle!  8)

Noita ei todellakaan kamalasti nää enää, joten kiitosta kuvista!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään