Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Kännykamera? :P  No ei, mutta tuo Gumpertti vaikuttaa varsin pätevälle kulkineelle, vääntöä ja tehoa näyttää olevan iha riittävästi. Kuin myös hintaa...

Kyllä kyllä! Olisihan mun Nokia 6600 ollut toki kamera, mutta ne kuvat olisivat sitten ollut niin yhtä tyhjän kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh, kyllä se on vaan niin, että aina pitäisi olla kamera mukana.

Eilen, kun olin Nousiaisista (kunta 20km Turusta Raumalle päin) lähdössä Turkua kohti, niin pysähdyin STOP merkille ja katselin, että mikäs Ferrari oikealta tulee, niin eihän se lopulta mikään Ferrari ollutkaan, vaan kun auto tuli lähemmäs ja meni ohi, niin olikin se Saksan rekkarissa oleva Gumpert Apollo! Kyseinen auto meni viellä paikallisen Nesteen pihalle, mutta kun ei ollut kameraa, niin eipä paljon kuvia otettu.  >:( Ja kun oli muutenkin vähän kiire Turkuun. Olin kyllä hetken ihan ihmeissäni, että mitä tollainen auto tekee täällä "korvessa".  :P

http://www.rsportscars.com/eng/cars/gumpert_apollo.asp

Ilkka-lehdessä oli taannoin juttu uudesta KÖ-551 :stä ;)

-------------------

Autoharvinaisuus kiinnosti Seinäjoella

Jukka Mäntymaa

torstai 19.07.2007

Gumpert Apollo paistatteli päivää Seinäjoella. Kuva: Heikki Hakanen

Koulukadulla parkissa ollut punainen urheiluauto herätti suurta kiinnostusta ihmisissä. Auto oli monen kännykkäkameran kohteena, ja uteliaat arvuuttelivat auton omistajaa ja merkkiä.

Auto on kaksipaikkainen ja takavetoinen Gumpert Apollo. Auton kehitysprojektin takana on Audin entinen työntekijä Roland Gumpert. Autoja on tällä hetkellä maailmassa kymmenkunta, joten voidaan puhua todellisesta harvinaisuudesta.

Valmistajan mukaan tavoitteena oli tuoda rata-auton ominaisuudet tieliikennekelpoiseen autoon. Superautosta löytyy DTM-Audin tekniikka ja kahdella turboahtimella varustetusta V8-moottorista 650 hevosvoimaa. Auto tarvitsee kolme sekuntia sadan kilometrin ja vajaa yhdeksän sekuntia kahdensadan kilometrin tuntinopeuden saavuttamiseksi. Huippunopeus kohoaa 360 kilometriin tunnissa.

Auton omistajan, Jalasjärveläisen liikemiehen mukaan Saksassa valmistetun auton suorituskykyä on tarkoitus testata paremmin radalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh, kyllä se on vaan niin, että aina pitäisi olla kamera mukana.

Eilen, kun olin Nousiaisista (kunta 20km Turusta Raumalle päin) lähdössä Turkua kohti, niin pysähdyin STOP merkille ja katselin, että mikäs Ferrari oikealta tulee, niin eihän se lopulta mikään Ferrari ollutkaan, vaan kun auto tuli lähemmäs ja meni ohi, niin olikin se Saksan rekkarissa oleva Gumpert Apollo! Kyseinen auto meni viellä paikallisen Nesteen pihalle, mutta kun ei ollut kameraa, niin eipä paljon kuvia otettu.  >:( Ja kun oli muutenkin vähän kiire Turkuun. Olin kyllä hetken ihan ihmeissäni, että mitä tollainen auto tekee täällä "korvessa".  :P

http://www.rsportscars.com/eng/cars/gumpert_apollo.asp

No tolla pistetään suohon aika moni niin super nopeana pidetty laite mennen tullen. Hienon auton näit, tossa on sentään oikea määrä sylintereitä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tossa on sentään oikea määrä sylintereitä.  ;D

Totta, mutta saa niitä sylintereitä kai enenmänkin olla. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tommosen TSI:n kiihtyvyys, onko se oikeastiki kuin mainoksissa, vai kiihtyykö kuin vanha turbo-dieseli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tommosen TSI:n kiihtyvyys, onko se oikeastiki kuin mainoksissa, vai kiihtyykö kuin vanha turbo-dieseli?

9.3s näyttää kiihtyvän sataselle, ettei se niin "hurjaa" ole kuin mainoksissa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

9.3s näyttää kiihtyvän sataselle, ettei se niin "hurjaa" ole kuin mainoksissa  :P

Jaa, no eihän sitä voi sitten edes kiihtymiseksi sanoa, :P. No eipä tuommonen 1.4 kone oikein ripeästi voikaan kiihtyä, vaikka kuinka olisi ahtimet sun muut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni kyllä hotsittaisi tuo 1.4 TSI + DSG. Tehot ja taloudellisuus tuntuu olevan hyvässä balanssissa. Ja automaattisesti tietysti! Eikä vakuutusmaksujakaan maksaessa tule tippa silmään. Kakslitrainen TDI on varmaan vielä vähän mellevämpi tuon DSG:n jatkona, vai onko?

Mutta jos ei tuo yhdistelmä riitä tien päällä, niin sit kannattaa katsoa peiliin!  ;D

Kerrassaan tervetullutta tekniikkaa markkinoille, on minun mielipide  :) Kun saisi vielä tommosen...

T: corolla-miäs.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta jos ei tuo yhdistelmä riitä tien päällä, niin sit kannattaa katsoa peiliin!  ;D

Täytyykin tästä lähteä peilin eteen, kun ei tuommonen yhdistelmä riitä.

T: Meillä on Volvo s40 T4, 7sekuntia 0-100km/h, 200hv ja 300 nm vääntöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni kyllä hotsittaisi tuo 1.4 TSI + DSG. Tehot ja taloudellisuus tuntuu olevan hyvässä balanssissa. Ja automaattisesti tietysti! Eikä vakuutusmaksujakaan maksaessa tule tippa silmään. Kakslitrainen TDI on varmaan vielä vähän mellevämpi tuon DSG:n jatkona, vai onko?

Mutta jos ei tuo yhdistelmä riitä tien päällä, niin sit kannattaa katsoa peiliin!  ;D

Kerrassaan tervetullutta tekniikkaa markkinoille, on minun mielipide  :) Kun saisi vielä tommosen...

T: corolla-miäs.

Meillä muuten on ykkös autona 2 litranen VW Passat TDI, ton Golf Plussan rinnalla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyykin tästä lähteä peilin eteen, kun ei tuommonen yhdistelmä riitä.

T: Meillä on Volvo s40 T4, 7sekuntia 0-100km/h, 200hv ja 300 nm vääntöä.

Tässä ei nyt alettu tuolle "meilläpä onkin -linjalle".

Se mitä ihastelin, oli tuo että on saatu markkinoille noin hyvä moottori + vaihteistopaketti ja vieläpä samaan pakettiin. TSi -koneet ovat kuitenkin jotain oikeasti uutta ominaisuuksiltaan. Ja DSG -lienee tuotantoautoissa automaattirintamalla omalla sarallaan tällä hetkellä.

Sylintereitä, litroja, vääntöjä ja heppoja saadaan ulos ihan "perinteisilläkin" menetelmillä ja ahtamalla. Mutta siinä ei ole itsessään mitään teknisesti uutta. Ja ainakaan minua kiinnostavaa.

Varmasti siis T4 on oikein nopea, mutta pointti peiliin katsomisessa oli juuri siinä, että jos noilla suoritusarvoilla ei pärjää mielestään arkiliikenteessä, kyse ei ole enään niinkään autosta vaan asenteesta. Oli siinä sitten se TSi tai ei.

Nollasta sataan ynnä muut "pärjäämiset" jätän suosiolla hiekkalaatikkokeskusteluun muiden ratkottavaksi, jos ne todella merkitsevät jotain?

Edit: Mikko, onko tuo Passat myös DSG:n kera? Autot ovat tietysti erikokoisia mutta mitä ajatuksia on jäänyt mieleen kun kummastakin moottorista on kokemusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ei nyt alettu tuolle "meilläpä onkin -linjalle".

Se mitä ihastelin, oli tuo että on saatu markkinoille noin hyvä moottori + vaihteistopaketti ja vieläpä samaan pakettiin. TSi -koneet ovat kuitenkin jotain oikeasti uutta ominaisuuksiltaan. Ja DSG -lienee tuotantoautoissa automaattirintamalla omalla sarallaan tällä hetkellä.

Sylintereitä, litroja, vääntöjä ja heppoja saadaan ulos ihan "perinteisilläkin" menetelmillä ja ahtamalla. Mutta siinä ei ole itsessään mitään teknisesti uutta. Ja ainakaan minua kiinnostavaa.

Varmasti siis T4 on oikein nopea, mutta pointti peiliin katsomisessa oli juuri siinä, että jos noilla suoritusarvoilla ei pärjää mielestään arkiliikenteessä, kyse ei ole enään niinkään autosta vaan asenteesta. Oli siinä sitten se TSi tai ei.

Nollasta sataan ynnä muut "pärjäämiset" jätän suosiolla hiekkalaatikkokeskusteluun muiden ratkottavaksi, jos ne todella merkitsevät jotain?

Juu, kyllähän tuo TSI+DSG on varmasti toimiva paketti, oli vain pakko sanoa tuosta Volvosta. Ja eihän tuo 0-100km/h kiihtyvyys juuri mitään merkkaa, tärkeämpäähän on esim. 60-130km/h kiihtyvyys, joka todella liikenteessäkin merkkaa suht. paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, no eihän sitä voi sitten edes kiihtymiseksi sanoa, :P. No eipä tuommonen 1.4 kone oikein ripeästi voikaan kiihtyä, vaikka kuinka olisi ahtimet sun muut.

Juu, ei se ehkä ihan niin "hurjaa" olekkaan kuin mainoksissa, mutta hyvin kumminkin painutuu penkkiin kaasuttessa  :thmbup:

Sotketteko te nyt sen 103kW 1.4 TSI:n, mikä on tuossa Golf Plussassa ja Golf GT:n 125kW TSI:n?

Kakslitrainen TDI on varmaan vielä vähän mellevämpi tuon DSG:n jatkona, vai onko?

Tuli muuten tuossa alkukesästä testattua pikaisesti Karin 170hv Power TDi Passatti DSG-lootalla. Ja olipahan suht. miellyttävä kokemus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintosia automainoksia apu-lehti 1974

Talouskone  :laugh:

[ attachment removed ]

Tunturi-mopedia

[ attachment removed ]

Skoda

[ attachment removed ]

Corolla

[ attachment removed ]

Saab

[ attachment removed ]

Polski fiat 125 p

[ attachment removed ]

Fiat 127

[ attachment removed ]

Passat

[ attachment removed ]

Datsun 100 A

[ attachment removed ]

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hassulta tuntuu, kun itse sain ajokortin vuonna 1997 niin suurin osa yllämainitusta mainoksissa olleista autoista oli vielä aktiivisesti ajossa! Kymmenen vuotta ja kaikki on mystisesti hävinnyt??  :'(

Edit. Siis etelässä oli ajossa, pohjoisessa taitaa vieläkin jokunen 127 ym. ladanrähjät olla kauppakasseina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Cathylle melkoisesta retropläjäyksestä :thmbup:

Ole hyvä.

Minä valokuvata myös enemmän ja tämä olla viimeinen valokuvat.

MerCruiser

[ attachment removed ]

BP ??

[ attachment removed ]

Gulf öljy

[ attachment removed ]

Mainos 1978

[ attachment removed ]

Chrysler perämoottori

[ attachment removed ]

Castrol gtx moottoriöljy

[ attachment removed ]

Kesäloma aika minä tutkia isän "Varasto" ja löytää autokirja 1914. Minä nyt lukea tämä kirja ja kirja olla hauska. Kirja kertoa Automobiilin hoito ja kuljetus.

Tämä kirja olla vielä hauskempi mainos :laugh:

Mahdollisesti minä lähettää tämä kirja mainos tulevaisuus tämä foorumi (mikäli te haluta tämä asia)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahdollisesti minä lähettää tämä kirja mainos tulevaisuus tämä foorumi (mikäli te haluta tämä asia)

Kyllähän näitä vanhoja katselee oikein mielellään, joten pistä vain tulemaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän näitä vanhoja katselee oikein mielellään, joten pistä vain tulemaan. :)

Minä lähettää foorumi kun olla aika valokuvata kirja. Minulla ei mahdollinen valokuvata koko kirja kun olla 185 sivua.

Mahdollisesti sinä suositella osio:

Mainos

Automobiilin rakenne ja osat

Automobiilin jokapäiväinen hoito

Ajamisen taito

Neuvoja automobiilien ostajille

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään