Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Haluaisivat vissiin vanhan autoni tämän vuoden puolella, koska psykologisista syistä sen saisi ehkä myytyä hieman kalliimmalla eteen päin, kuin vasta ensi vuonna. En tiedä. Täytyy kysellä jotain toista autoa siksi aikaa käyttöön.

Kyllä siinä liikkeessä mahtavat sitten olla myyjän markkinat, kun tuollaista edes kehtaavat ehdottaa. Jos vanhan auton antaa vaihdossa, niin kyllä se annetaan siinä vaiheessa, kun uusi auto luovutetaan. Pitkä toimitusaika on siinä mielessä hyvä asia, että ne odotusajan kilsat ovat kutakuinkin ilmaisia, kun kerran auton arvo on jo määrätty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli se riisikippo tai ei, niin teknisesti Toyotat on aina olleet todella hyviä. Taisi joku 1.0 VVTi Toyotan moottori saada moottoripalkinnonkin tuossa kun markkinoille Yarikseen työnsivät sen. Joten teknisesti kun ajattelee, niin se joka Toyotaa mollaa vakavissaan huonosta tekniikasta, ei paljoa asiasta kyllä tiedä.

Honda on sama juttu, yleensä kaikki Japanilaiset autonvalmistajat on Eurooppalaisia askeleita edellä olleet aina.

No voi itku :P Kylläpä nyt taisi taas kalikka kalahtaa? Et kestä Toyotasta samaa, mitä itse aloitit VW:stä (ja mitä mieltä yleisesti taidat olla mieltä muista, paitsi jenkeistä, niin ja Toyotasta näköjään :P)...

Ja väännetään nyt vielä varmuuden vuoksi rautalangasta. Jatkoin tosiaan ihan samaa jankkaamista, mitä sinä aloitit VW:stä. Ainoa ero, että vaihdoin merkin Toyotaan... Tosiasiahan on, että ihan samanlaista skeidaa ne nuo kaikki saman hintaluokan autot on keskenään...

Ja jatketaanpa nyt sitten VIELÄ samaa typerää jankkaamista. Sanoppa nyt sitten sinä vuorostasi, mikä siinä VW:ssä nyt on niin huonoa, että sitä piti ruveta mollaamaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi itku :P Kylläpä nyt taisi taas kalikka kalahtaa? Et kestä Toyotasta samaa, mitä itse aloitit VW:stä (ja mitä mieltä yleisesti taidat olla mieltä muista, paitsi jenkeistä, niin ja Toyotasta näköjään :P)...

Ja väännetään nyt vielä varmuuden vuoksi rautalangasta. Jatkoin tosiaan ihan samaa jankkaamista, mitä sinä aloitit VW:stä. Ainoa ero, että vaihdoin merkin Toyotaan... Tosiasiahan on, että ihan samanlaista skeidaa ne nuo kaikki saman hintaluokan autot on keskenään...

Ja jatketaanpa nyt sitten VIELÄ samaa typerää jankkaamista. Sanoppa nyt sitten sinä vuorostasi, mikä siinä VW:ssä nyt on niin huonoa, että sitä piti ruveta mollaamaan...

VW Phaeton on valittu joskus kokonaisuudessaan maailman parhaaksi autoksi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaanpa tähän tälläänen juttu..

Top 5 World’s Most Successful Cars Ever

1. Toyota Corolla

060901002.1_mn.jpg

Toyota Corolla is the best-selling nameplate in automotive history

The making of Corolla started in 1966 when Japanese manufacturer decided to present a small compact car which integrates quality, style and cost-effectiveness of more prestigious models.

During 40 years Corolla had as many as nine generations, and in 1997 it was the best selling car of all time.

To the present day more than 35 million vehicles were sold and we can expect it to stay on the top in the future.

2. Ford - F series

3. Volkswagen Golf

4. Volkswagen Beetle

5. Ford Model T

Ei ehkä laadullisesti paras(?) mutta eniten myyty kumminkin :P

Toyota - muut, 1-0 ;D

http://www.automotoportal.com/article/Top_5_Worlds_Most_Successful_Cars_Ever

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin. Me tehtiin viikonloppuna (no ok, lauantaina ja maanantaina) autokauppoja. Vaimon -98 TDI Golf ja minun -98 TD Avensis STW vaihtuivat -97 Volvo 850TDI:hin ja -88 VW Caddy TD:hen. Lisäksi näppeihin jäi vielä iso puntti rahaa. Nyt on vaimo tyytyväinen kun on iso auto millä kuskata koiria ja minä pääsin eroon anjoviksesta ja sen ajo-omituisuuksista. Noh, caddyssä ei ole ilmastointia mutta kai sen kanssa pystyy elämään. Lisäksi Caddy kulkee kovempaa kuin mitä sillä uskallan ajaa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja pakko kyllä sanoa se vielä, että niin monet kerrat olen naapureitten autohuolia kuunnellut, millon on Ooppelista sitä tätä tota rikki, millon Wolkkarista meni mittaristo pimeäksi, millon sitä millon tätä. Itsellä Toyotan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, ei yhtään mitään. Naapurit korjaavat noita "arvostettuja" saksalaisia merkkejä kokoajan, vaikka kaiken järjen mukaan niiden ei pitäisi vielä moneen vuoteen oireilla sellaisia vikoja, mitä ne nyt jo alle vuoden vanhana oireilevat.

Juupajuu. Osasyy tojotan hyvän laadun maineeseen on se, että eipä huollossa juuri kerrota että mitä takuukorjauksia autolle tehdään. Sivusta seuranneena olen hiukan ihmetellyt tojotan "viatonta" mainetta. Huollossa on jopa vaihdettu moottoreita tojotiin kertomatta asiakkaalle. Sillä juurikin halutaan suojella tojotan mainetta vikaantumattomana autona.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat ei näy (noin parilla viimeisellä sivulla)... Onkohan mulla asetuksissa jotain vikaa?

Ketjun otsikon voisi itse asiassa muuttaa "autokeskusteluksi". Se on kuitenkin ihan varma, että autojen kuvia ja keskustelua autoista ei voi pitää erillään...

EDIT: My wish is my command ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tässä itku päässyt, ymmärrän nyt miltä Artusta tuntui kuin taannoin väännettiin Suveista kättä täällä.  ;D

Öö öö ei mulla oo Wolkkareista mitään kokemuksia,  ei pysty sanomaan muuta kun kuulo ja lukemisen perusteella. Ainakin se taannoinen naapuri kirosi sitä Poloa muistaakseni, mutta siitäkin on JO aikaa tosin.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä ollut myös aina noin, että vanha vaihdossa samana päivänä kun uuden tilalle olen hakenut. Oudolta kuullostaa.  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä Toyotassa on niin jumalattoman kamalaa teille, jotka sitä halveksutte? Kertokaa, eikä mitään hemmetin Toyota jos et muut saa shaissea.

Ainakin minun silmään Tojotat ovat olleet ja ovat edelleenkin sellaisia tasaisenharmaita mattivanhas-malleja, joissa ei oikein ole mitään "fiiwistä". Eli yleisesti sellaista hieman vanhahtavaa designiä yms (muotoilullisesti ja sisältä)... Nissanissa sama ongelma ja aika monissa muissakin japani-akselin autoissa.

Tosin Toyotalla on vähän muutosta ollut ilmassa viime malleissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin minun silmään Tojotat ovat olleet ja ovat edelleenkin sellaisia tasaisenharmaita mattivanhas-malleja, joissa ei oikein ole mitään "fiiwistä". Eli yleisesti sellaista hieman vanhahtavaa designiä yms (muotoilullisesti ja sisältä)... Nissanissa sama ongelma ja aika monissa muissakin japani-akselin autoissa.

Tosin Toyotalla on vähän muutosta ollut ilmassa viime malleissa.

Hei kerrankin asiaa!  :)

Olen täsmälleen samaa mieltä. Ne ei herätä minkäänlaisia kiksejä, ei yhtään mitään, ei edes tuo Yaris, ei edes Tsporttina. Tasasen harmaita perusarkikäyttöautoja, mutta juuri siksi niin suosittuja. Hallintalaitteet on juuri sielä mistä niitä ekana etsii ja kaikki toimii kevyesti ja loogisesti. Ja meikäläinenkin on kuitenkin tavallinen peruspulliainen, niin Toyota on edullinen hyvälaatunen laitos ylläpitää. Vaikkei tosiaan se herätäkään juuri mitään kiksejä, ei yhtikäs mitään. Mutta ei sen tarttekaan. Eikä autoa oseta tässä tapauksessa näyttämisen takia....................

Ja edelleen yhdyn Kaiman tekstiin, kun tämä uusi Corolla (puhutaan nyt noin 2006) vuoden mallista tuli markkoille, alko Toyotalla todella muutoksen kausi. Autot on tänäpäivänä täysin eri näkösiä sisältä ja ulkoa mitä ne olivat 90-luvun alussa. Ei voi puhua samana päivänäkään niistä 90-luvun alun malleista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se nyt ole selkiö? Lähes kaikissa on muuttunut.

Jååå jååå on on mutta siis Toyota oli ennen todella "vanhanaikainen" muotoilultaan. Todella siis mietippä nyt noita 10v takasia Corolloita, todellisia pappaautoja. Nykyään ei voi puhua siitä, että Toyotalla olisi enää sama imago kun sillon joskus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö öö ei mulla oo Wolkkareista mitään kokemuksia,  ei pysty sanomaan muuta kun kuulo ja lukemisen perusteella. Ainakin se taannoinen naapuri kirosi sitä Poloa muistaakseni, mutta siitäkin on JO aikaa tosin.  :-[

Näiden tietojen pohjalta on hyvä lähteä mollaamaan VW:n tekniikkaa joka on Bentleyssä? Voi Bentleyn tekniikka ehkä "hieman" erota muista karvalakkimalleista saatikka tuosta Polosta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bullittin takaa-ajo YouTubessa http://www.youtube.com/watch?v=36MFh4of6lE. Kannattaa laittaa kaiuttimiin volyymia.

Mikä ihme tässä Bullitin takaa-ajossa "kaikkia" niin kovasti miellyttää? Kaverit vaan ajelee autoilla (kivoilla sellasilla) eikä tuossa mitään kovin ihmeellistä ole tai erikoista tapahdu. Taisi Sami joskus mainita jotakuinkin näin "..kun kaveri painaa tallan pohjaan mäessä on loppu historiaa elokuva-alalla", mutta en kyllä tajua miksi... kyllä oma heppi nousee pystyyn ihan muita pätkiä katsottaessa kuin tätä.

Kyllähän ton pätkän kerran katsoo=tylsä pätkä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden tietojen pohjalta on hyvä lähteä mollaamaan VW:n tekniikkaa joka on Bentleyssä? Voi Bentleyn tekniikka ehkä "hieman" erota muista karvalakkimalleista saatikka tuosta Polosta...

En minä sitä tekniikkaa mollaa, vaan sitä, että mitä Wolkkarin tekniikka tekee Benteleyssä!

Sama asia se olisi, jos Ferrarissa olisi Nissanin tekniikka? Jotenkin niiku tämä erek..... lopahtaa.... you nou.... ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bullittin takaa-ajo YouTubessa http://www.youtube.com/watch?v=36MFh4of6lE. Kannattaa laittaa kaiuttimiin volyymia.

Jep, tossa on tajuttu asiaa. SIinä kohtaa kun se kyttäys loppuu ja se Chargeri avaa pellit sinne ylämäkeen... Jostain syystä loppuu musiikki ja sitten laulaa voima. Mutta on tossa yks moka tehty. Tossa Mustangissa tuskin on 16 pykälän vaihteistoa siinä takaa-ajon lopussa...  :'(

Mutta sitten taas.. kuinka moni näyttelijä ajaa itse tohon tahtiin tota Mustangia kuin Steve McQueen....................

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höhö, nyt on Samilla tiukkaa  ;D

Noo tuo on nähty ja kuultu ja kuolattu ja r..... niin monta kertaa, että pahimmat paineet on saatu pois jo aikoja sitten. Silti kultti leffa, aivan super loistava. Ja näitä "Bullit" kopioita onneksi näkee Stadissakin, fiiliksiä antamassa.

Ja kuulemma uudesta tän vuoden Mustangista tehdään Jenkkilään ja Cänädään Bullit painos valmistusmäärältään 7700kpl.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä ei kyllä pahemmin vastaan tule.  ???

...Enää nykyisin, pikkunassikkana noita kyllä näki vielä paljon  :P

No, lisää suolaa vain kuiville ja sulille teille  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei minustakaan tuo Bullittin taka-ajo niin ihmeellinen ole. Onhan se nyt ihan mukava, mutta ei sen enempää.

Ja tuosta Datsunista, että nätti on ja kyllä kelpaisi!  :thmbup:

Sitten viellä asiasta kolmanteen, eli kuinkas moni on menossa viikon päästä Helsinki Motor Show:hun?

Itse ainakin olen menossa, kuten viime vuonna. HMS:n ohellahan järjestetään tänä vuonna myös Moottorikelkka & ATV 07 -messut ja ammattitapahtuma Auto & Korjaamo 07.  :) Laitetaas muutamat kuvat viime vuodelta tuolta HMS:tä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään