Lauri Matikainen

Näkyykö heijastukset MX-korteilla?

25 viestiä aiheessa

Saan jouluksi FS9:n ja nyt mietityttääkin, että näkyykö heijastukset. Itelläni on siis Geforce 4 MX 64mb ja FS2002lla ei heijastuksia näkynyt ennen kuin imuroin muokatun display.cfg:in. FS9:n ei siis löydy mitään kikkaa jolla tuon saisi korjattua kuin että ostaa uuden näyttiksen? Olen lukenut joiltain sivuilta, että mikään MX-kortti ei kuulemma heijastuksia näytä. Haluaisinkin kuulla kokemuksia, että näyttääkö teillä MX-kortit heijastuksia FS9ssä ja että tarvittiinko siihen mitään kikkoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei sen pitäis tarvita mut jos haluut "hienommat" vesi-efektit niin pitää olla DX9 tukeva kortti ja avsimistä yks päcki. Eli vakiona vaan water effects korkeelle :P

Mistä tietää, tukeeko kortti DX9:ä? Ja kerrohan vielä hölmölle että mistä pystyy katsomaan, mikä näytönohjain on käytössä, sieltä varmaan selviää samalla tukeeko se DX9:ä..? FS:än valikostahan sen näyttiksen näkee options->settings->display->hardware mutta täytyy olla helpompikin tapa :)

"hienommat" vesi-efektit

Eikös se ole niin, että jos on kortti joka ei tue DX9:ä niin ei ole ollenkaan vesi-efektejäkään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kortin DX9 tuki selviää varmaan valmistajan sivuilta tai kysymällä vaikka täältä, ei kait sitä muuten tiedä. :D. Voi asiaa tietysti järkeillä niin, että kovin vanhat kortit sitä ei tue...

Ainakin laitehallinnasta näkee mikä näytönohjain koneessa on. Ja minulla ainakin näkee myös silleen kun painat hiiren oikean puoleista painiketta ja sitten: Ominaisuudet, asetukset ja lisäasetukset, sitten jostain niistä väli lehdistä. (minulla ainakin näkyy sovitin väli lehdessä) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kortin DX9 tuki selviää varmaan valmistajan sivuilta tai kysymällä vaikka täältä, ei kait sitä muuten tiedä. :D. Voi asiaa tietysti järkeillä niin, että kovin vanhat kortit sitä ei tue...

Ainakin laitehallinnasta näkee mikä näytönohjain koneessa on. Ja minulla ainakin näkee myös silleen kun painat hiiren oikean puoleista painiketta ja sitten: Ominaisuudet, asetukset ja lisäasetukset, sitten jostain niistä väli lehdistä. (minulla ainakin näkyy sovitin väli lehdessä) :)

OK kiitoksia, tuoltahan sen näkee :)

Mikäli en väärin muista niin toi sun korttis tukee DX9:iä mut 100% varma en ole

OK..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tukeeko GeForce FX 5200 DX9:ä?

Eiköhän FX-sarjan kortit tue. Ja Laurille sen verran, että edes GF4 Ti-4600 ei tuo DX9:ä, joten siitä voi päätellä paljon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän FX-sarjan kortit tue. Ja Laurille sen verran, että edes GF4 Ti-4600 ei tuo DX9:ä, joten siitä voi päätellä paljon...

Eli heijastuksiin on hankittava uusi näyttis.. oliskohan esim Radeon 9600pro:lla hyvä hinta/laatusuhde..? Onko hyvä simuhommissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, GF2 Pro ei taida tukea kuin nippa nappa DX7:ää, mutta kyllä sillä ainakin FS2002:ssa näkyy heijastukset... 8)

DirectX 9.0b tuli asennettua, jotta sai Max Payne 2:n demon pyörimään. Viimeisintä 3DMark-ohjelmaa lukuunottamatta ei ainakaan vielä ole tullut valituksia "liian vanhasta" kortista.

Täyttä DX9-tukea vaativia pelejä ei taida vielä edes olla markkinoilla. Vanhemmilla korteilla pelaavat ehkä jäävät ainoastaan paitsi joistakin grafiikkajipoista.

Tuskin FS2004:ssä nuo heijastukset kovin paljoa poikkeavat FS2002:sta, joten luulisi ainakin jotain kiiltoa näkyvän myös 4MX-korteillakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin FS2004:ssä nuo heijastukset kovin paljoa poikkeavat FS2002:sta, joten luulisi ainakin jotain kiiltoa näkyvän myös 4MX-korteillakin.

Siihen vaadittiinkin muokattu display.cfg jota FS9ssä ei ainakaan nyt taida olla saatavilla.. näkyikö sulla heti ne heijastukset vai pitikö lataa joku korjaus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DX9:n kaikki kilkkeitä tukevat Geforcen puolella FX-piirit. Radeoneissa raja taisi olla 9500 ja siitä ylöspäin. Heijastusefektit yms. saa aika lailla näyttävämmäksi näillä korteilla kuin vanhemmilla. FS:ssä ero vedessä ja horisontissa oli silmiinpistävin kun vaihdoin GF4 MX:n FX:ään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no jos (kuten minulle) maisemat ovat sinulle tärkeät, niin kannattaa vaihtaa. FX 5600 Ultran 256 MB muistilla saa aika tolkulliseen hintaan. Nopeus siinä ei kumminkaan lisäänny mitenkään järjettömän paljon, näyttävyys vain, ja se miten paljon se sietää efektejä. FX 5200 sen sijaan ei kannata nykyään, se on todella paljon hitaampi ja vain vähän halvempi. Atin vermeistä ei ole kokemusta muutamaan vuoteen, mutta jos olet halukas investoimaan enemmän kuin 5600 mutta et niin paljon kuin 5900, sitten ratkaisut löytyvät Atilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En niitä hirveästi hakenut, kun halusin joka tapauksessa yleisen mielenkiinnon vuoksikin selvittää, mitä tuo liukulukuohjelmoitava pikselivarjostin käytännössä merkitsee. En siis etsinyt GF4:llä toimivaksi viilattuja vesiefektejä tms. Minulle ero oli tällainen:

[ Attachment removed / expired ]

[ Attachment removed / expired ]

Uudemmassa on siis myös pilviasetukset ym. sen verran isommalla, että näytönpäivitys on suunnilleen samaa luokkaa, mutta muuten paikka, aika, kone ja sää on samat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ostaa ennemmin R9500/9500PRO, 9600Pro/Xt jos meinaa haluta näyttiksen jossa on hinta ja tehosuhde kohdallaan. Nvidian korteissa jos haluu löytää vastinetta rahalle ni pitää olla jo FX 5900/ultra tai 5950/ultra. Muut FX on sit mitättömiä :=)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eroaako noi vielä uudemmat näyttikset paljonkin tosta radeon 9600pro:sta?

Edit: Ja tommosia vesitekstuureja en kyllä suostu nielemään, huh sentään :-X ;D

Mistä muuten hankit noi kuvat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeon 9600XT muistin ja coren kellotaajuudet on korkeammat mitä esim on 9600PRO:ssa ja smartshader 2.1 tuki muistaakseen on vielä ominaisuutena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tukeeko GeForce FX 5200 DX9:ä?

teoriassa kyllä käytänössä ei oikeastan.... GF4 4800ti toimi oikeastan paremmin dx9 kuin GF FX5900...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeon 9600 ja FX 5600 ovat aika samoissa. Radeoneissa 9600 on puolikas 9800:sta, Geforcella taas kyseessä on aivan eri piiri.

Väitteelle, että GF4Ti toimisi paremmin kuin FX5900 tuskin löytyy mitään muuta kuin henkilökohtaisia perusteita. FX-piirit ovat kyllä varsin ylivoimaisia FS-käytössä, jos yhtään välittää miltä maisema näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väitteelle, että GF4Ti toimisi paremmin kuin FX5900 tuskin löytyy mitään muuta kuin henkilökohtaisia perusteita. FX-piirit ovat kyllä varsin ylivoimaisia FS-käytössä, jos yhtään välittää miltä maisema näyttää.

Tuota minä ajoinkin takaa. Nimittäin itsellä on FX5900 ja ero Ti-4600:een (no joo, ei ole 4800 mutta kuitenkin) on huikea...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota minä ajoinkin takaa. Nimittäin itsellä on FX5900 ja ero Ti-4600:een (no joo, ei ole 4800 mutta kuitenkin) on huikea...

Millä lailla tuo sitten paransi maisemaa? Hienommat pilvet ja heijastukset?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä lailla tuo sitten paransi maisemaa? Hienommat pilvet ja heijastukset?

Vastaampa Mikon puolesta, KAIKKI grafiikka nätimpää, saa lätkäistä Antialiasing ja Anisotrofic filtering päälle, FPS:jä about 50% enemmän näillä paremmilla graffa-asetuksilla.

Eli nämä kalleimmat ja parhaimmat ohjaimet (GF FX5800 & GF FX59000 ja erityisesti Atin 9700Pro, 9800Pro sekä 9800FX) hakkaavat mennen tullen kaikki muut ns. "budjetti"-ohjaimet FS-käytössä. Jos simuilu on "elämää isompi" asia, ei toista kertaa tartte miettiä, jokin yllä mainituista ohjaimista on must, itse suosittelen 9800Pro-piirillä varustettua(olen testannut kaikkia noita).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään