Aleksi Tihula

Mädärin matkassa [ARN-BLL]

7 viestiä aiheessa

Kuten täällä foorumillakin on noteerattu, Danish Air Transportin MD83 (OY-RUE) on SASlla kolmen viikon ajan käytössä lentämässä lähinnä Arlandan lentoja. Kyseinen kone ollaan ehditty näkemään muutamaan otteeseen kuluneen viikon aikana myös täällä Suomessa Vantaalla ja Turussa. Tämä tilaisuus oli käytettävä, mutta HEL-ARN -välin lennot lennettiin sen verran huonoina päivinä itselleni, että päätin varata kyseisellä koneella lennot Arlandasta Billundiin, Tanskaan.

Saavuin Arlandaan SASn aamukoneella Helsingistä ja vaihdoin suoraan jo putkessa 14 odottelevaan yli 25-vuotiaaseen MD83:een. Matkustajia tällä lennolla oli melko vähän, suurin osa pakkautunut mahdollisimman eteen. Istuunnuin paikalle 31F ympärilläni muutama muu matkustaja. Takaosassa olevat kaksi lentoemäntää kuitenkin suosittelivat kaikkia siirtymään eteenpäin kovan moottorimelun takia ja minua lukuunottamatta kaikki tekivätkin näin. Lentoemännät ihmettelivät miksi en haluaisi siirtyä pois melusta, johon totesin lentäväni kyseisen lennon vain konetyypin takia. Molemmat hämmästelivät pientä harrastustani, mutta toivottivat tervetulleiksi viettämään lentoni moottorin vieressä. Hetkeä myöhemmin koneen purseri tuli rivilleni ja ilmoitti, että kapteeni haluaisi nähdä minut ohjaamossa vielä ennen lähtöä. Niinpä nappasin kameran mukaan ja kävin vaihtamassa muutaman sanan ohjaamossa. Hieno ele miehistöltä  8)

 

OY-RUE:n ohjaamoa vielä maassa Arlandassa

img_2978.jpg.cc7d5fab710a017aa464d51a0baeeac6.jpg

 

Lähtöaika lähestyi ja ovet piti sulkea, joten palasin takaisin paikalleni. Olin lopulta ainoa matkustaja koneen takaosassa.

 

Sää oli sateinen, sukelsimme pilveen lähes heti ilmaan päästyämme.

 

 

img_2995.jpg.dfae3104df29a71b0f9d20e44f2e2a44.jpg

 

SASn konseptin mukaisen kahvitarjoilun jälkeen matkustamomiehistö vietti loppulennon koneen etukeittiössä, niinpä sain rauhassa ihailla konetta sisältäpäin.

 

 

img_2992.jpg.f4c7b50a3992ddb0e48cab035c28bb36.jpg

 

 

img_3013.jpg.67b480c130549846bba593bec79c9ccc.jpg

 

 

p> 

 

img_3024.jpg.5c59c34572bc7d199986897ed7bbd8bc.jpg

 

 

p> 

 

img_3026.jpg.ebf95c314f6d659e9eb36d6719fc8419.jpg

 

Kaikki hauska loppuu aikanaan ja lopulta oli aika laskeutua Billundiin

p> 

Samaisen yhtiön toinen mädäri, MD87 (OY-JRU) oli myös parkissa Billundissa

img_3042.jpg.04ce841627a3435460e107cd2cf94d2c.jpg

 

 

p> 

Vielä lopuksi Billundin kentän parkkipaikalta otettu kuva, kun OY-RUE jatkoi matkaansa takaisin Arlandaan.

img_3060.jpg.5eac26dae109bf33bb05c5a9be1e7112.jpg

>img_2981.jpg.953cb341178980bd1624999b4f21bead.jpg

>img_2992.jpg.7d31b991907ee5cd3104ef837aa16e19.jpg

p>img_3018.jpg.ebb8ce39a69c99bb8a8ac41f610b6c11.jpg

p>img_3034.jpg.ad1d1284cf6e663b1f1c6cfd1bb2175a.jpg

p>img_3037.jpg.f04a149b0f957039f5a95a9198b8d41d.jpg

p>img_3044.jpg.8e6c92c5e95181f741aa49a6fb6d21c1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Samaisen yhtiön toinen mädäri, MD87 (OY-JRU) oli myös parkissa Billundissa

...

 

OH-LMA (cn 49403/1404, delivery 1.11.1987 ) =>EC-HMI => SE-RBA => OY-JRU

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla