Niilo Raappana

Adobe Photoshop CS6 ongelma

6 viestiä aiheessa

Hei,

mulla on tullut esillle sellainen ongelma Photoshopissa, etten voi avata RAW-tiedostoja, tässä tapauksessa RW2.

Olen kuullut ja lukenut netistä, ettei sen pitäisikään avata niitä suoraan, mutta sitten myös kuullut että joillain toimii ihan niinkuin pitääkin.

Googlesta hakemalla siinä oli ohjeena ladata ''Camera RAW'' -plugin, ja sen latasinkin. Ei toimi siltikään, rawit ei aukea. Koitin vieläpä ladata kahta eri versiota niistä plugineista, mutta ei toimi.

Onko jollain kokemusta / osaako joku auttaa? Olisi ihan mukava jos ei tarvisi jpeg kuvia ottaa sen takia että voi photoshopilla käsitellä.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kamera on uusi (esim. Canon 70D lasketaan uudeksi), Photoshop CS6 ei enää "osaa" avata sitä. Tarvisi Photoshop CC:n. Kokeile kuitenkin ladata vielä Adobe dng converter, jolla saat luultavasti muutettua rawisi dng:ksi jota photari lukee. Ei näppärä ratkaisu mutta ainakin itselleni toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kamera on uusi (esim. Canon 70D lasketaan uudeksi), Photoshop CS6 ei enää "osaa" avata sitä. Tarvisi Photoshop CC:n. Kokeile kuitenkin ladata vielä Adobe dng converter, jolla saat luultavasti muutettua rawisi dng:ksi jota photari lukee. Ei näppärä ratkaisu mutta ainakin itselleni toimii.

Latasin ''raw2tiff'' konvertointiohjelman niin muunnan rawit tiffiksi ja siitä muokkaan photarissa.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kamera on uusi (esim. Canon 70D lasketaan uudeksi), Photoshop CS6 ei enää "osaa" avata sitä. Tarvisi Photoshop CC:n.

Kyllä mulla PS CS6 Camera RAW -plugarilla varustettuna avaa 70D:n raakatiedostot (en omista kyseistä kameraa, mutta ainakin näillä 70D:n että 5Ds:n testikuvilla toimii) ihan nätisti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla PS CS6 Camera RAW -plugarilla varustettuna avaa 70D:n raakatiedostot (en omista kyseistä kameraa, mutta ainakin näillä 70D:n että 5Ds:n testikuvilla toimii) ihan nätisti...

Mulla on Panasonic Lumix DMC-FZ1000, ja ei avaa kuvia vaikka voissa paistais.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Panasonic Lumix DMC-FZ1000, ja ei avaa kuvia vaikka voissa paistais.

Testifile täältä aukeaa ilman ongelmia.

Muistelisin että jokunen vuosi sitten sain tapella jonkun aikaa tuon Camera RAW -plugarin kanssa, ennen kuin sain Canon 6D:n raakatiedostot aukeamaan CS6:lla. En kylläkään muista mistä homma kiikasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään