Osmo Jalovaara

Auton huolto

9 viestiä aiheessa

Sain äsken alla olevan viestin Floridassa puolet vuodesta asuvalta vanhalta ilmailukaveriltani. Jaan kärsimykset muillekin palstalaisille.

"Tämä pitää ihan laittaa jakeluun. Ajoin aamulla Lincoln Service Centeriin ja tarjosin autoa öljynvaihtohuoltoon. Sanoivat, että kestää alle kaksi tuntia, joten siitä vaan huoltamaan.

Kun olin juonut Caputsiinot, syönyt donitsin ja tsekaannut emailit ja uudet Lincolnit, maksoin huoltoreissun... veroineen USD 31.75.

Sisälsi öljyn ja suodattimen vaihdon, pyörien kierrätyksen, jarrujen tarkistuksen auton pesun ja imuroinnin.

Kyllä kiiltää...

Ja lopuksi sain dokumentit tyylikkäässä kansiossa ja kun maksoin, kassaneiti muistutti kahteen kertaan, että seuraavan käynnin yhteydessä saan ilmaisen öljynvaihdon..

Al Packerilla tiedetään, miten asiakkaat pidetään uskollisina !"

OJ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain äsken alla olevan viestin Floridassa puolet vuodesta asuvalta vanhalta ilmailukaveriltani. Jaan kärsimykset muillekin palstalaisille.

"Tämä pitää ihan laittaa jakeluun. Ajoin aamulla Lincoln Service Centeriin ja tarjosin autoa öljynvaihtohuoltoon. Sanoivat, että kestää alle kaksi tuntia, joten siitä vaan huoltamaan.

Kun olin juonut Caputsiinot, syönyt donitsin ja tsekaannut emailit ja uudet Lincolnit, maksoin huoltoreissun... veroineen USD 31.75.

Sisälsi öljyn ja suodattimen vaihdon, pyörien kierrätyksen, jarrujen tarkistuksen auton pesun ja imuroinnin.

Kyllä kiiltää...

Ja lopuksi sain dokumentit tyylikkäässä kansiossa ja kun maksoin, kassaneiti muistutti kahteen kertaan, että seuraavan käynnin yhteydessä saan ilmaisen öljynvaihdon..

Al Packerilla tiedetään, miten asiakkaat pidetään uskollisina !"

OJ

Todella hienoa! Ei taida tapahtua missäänpäin Suomea. Kaverini vaihdatti xenonit Skodaansa merkkipuodissa... 500 €.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep Jep!

Tunnenkos mä tän kyseisen veijarin kans? :)

Oli miten oli, aika mainiota toimintaa - Jos meilllä on joku huonosti, on toinen asia hyvin ja rapakon takana toisin päin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä kun luulin että orjuus on lopetettu usassa? no ehkä se oli vaan osassa usaa. Aina kannattaa yrittää  :) paha saa aina palkkansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä kun luulin että orjuus on lopetettu usassa? no ehkä se oli vaan osassa usaa. Aina kannattaa yrittää  :) paha saa aina palkkansa.

Sunkin kantsis mennä käymään siellä.Edes kerran. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten asian voi hoitaa kuten Delta Bavaria tänään:

Soitin klo 09 varatakseni autolleni öljynvaihdon, tuulilasin vaihdon ja yhden varaosan kiinnityksen, jonka olen tilannut jo kauan sitten. Pelkästään öljynvaihto tulee olemaan sen 163€. Noh, eihän siihen puhelimeen kukaan vastannut, mutta puhelinvastaaja ystävällisesti ilmoitti, että soittoni on huomioitu ja huollosta soitetaan 30 minuutin kuluessa. Meni tunti, toinen, kolm... ja kah, puhelin soi. "Delta Bavariasta päivää", ja kun suomalainen olen annoin mielessäni heille synninpäästön samantien. Noh, selitin asiani ja yllätys oli kohtuu suuri kun nainen sitten puhelimen toisessa päässä sanoi, että hän on vaan siitä infotiskiltä, että hän ei ole huollosta, mutta soitti vaan sanoakseen, että huollossa on ruuhkaa ja huoltopäällikkö soittaa heti kun mahdollista. Tässä iltapäivällä purin hammasta ja päätin antaa vielä toisen mahdollisuuden. Sama homma, puhelinvastaaja lupaa soittoa 30 minuutin kuluessa. Noh, putiikki meni kiinni klo 17. Soittoa ei kuulunut. Kyllä väkisin tulee Ellinoora mieleen kun hän osuvasti laulaa "Kelle täällä pitää maksaa, ettei kaikki olis niin paskaa?". On tämä hieno maa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu huollosta, itse kävin tuossa lähellä yhdessä AD-korjaamossa. Pojan V40:sen ilmastointi temppuilee. Tiskillä kysyin varovasti, kuinka homma onnistunee.

Ystävällinen huoltoneuvoja kertoi, että huomenna aamulla saadaan työn alle. Palvelu oli nopeaa ja ystävällistä. Ans kattoo miten työn kanssa käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime talvena tuli aika pikaista tarvetta isommalle remontille, johon havahduttiin pitkän huollon yhteydessä (sis jakohihnan vaihto).

Kun sain hinta-arvion, tiesin että se tulee olemaan iso, mutta lopulta se tuntui aika toivottomalle: Edullisimmallaan Suomessa se oli 2200 eur sis 10h työtä ja varaosat. Hinta-arvion sai vuorokaudessa.

Näin etelärannikon asukkaana tuli mieleen tarkastaa myös ns Etelä-Helsingin hinnat. Kahdesta paikasta kyselin sähköpostitse, kaksi tarjousta sain, joista toisen saamiseen meni 6 tuntia, toiseen hieman vähemmän. Vastaava remontti oli hinnoiteltu toisaalla 1400 eur sis 8 h työtä, toinen 1200 eur 8 h työtä. Kaikissa varaosat olivat samat alkuperäistuotteet.

Kun omasta lompakosta maksaa, niin tuo hinnanero on jo sitä luokkaa, että saa olla aika painava peruste valitakseen tuplahintaisen työn, vaikka kuinka yrittää suosia kotimaista (tai no samat Etelä-Helsingin pojat niitä autoremppoja tekee jo korjaamoilla täällä suomessakin...).

Ja mikä parasta, Suomessa auton olisi saanut työn alle noin kahdessa viikossa, Tallinnassa se onnistui neljän päivän päässä. Ei muuta kuin auto laivaan - edestakaisin satasen luokkaa, päivä etätöitä Tallinnalaisen kahvion sohvalla ja päivän päätteeksi edullisia eväitä takakontti täyteen (tyylillä "mitä enemmän ostat, sitä enemmän säästät" :) .

Jälkikäteen harmitti, että tuli teetettyä tuo iso huolto Suomessa, se olisi mennyt siinä samalla tämän remontin ohessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään