Perttu Karivalo

Venäjän matkustajakonekaupat

6 viestiä aiheessa

Venäjälläkin tapahtuu taas. Ohessa tiedote konekaupoista. Näistä ei paljoa ole kirjoiteltu mutta yllättävän paljon Tu-204 ja Tu-334 ovat saaneet tilauksia.

 

Perttu

 

LITTLE KNOWN FIRM FROM CHEBOKSARY INTENDS TO BUY 300 NEW TU-334 CIVIL AIRPLANES

 

/AVIA.RU/

 

A little - known company Project-3000 from the Republic of Chuvashia has signed with Kiev's AVANT a contract for the delivery of 20 Tu-334-100 aircraft. There has also been concluded a contract with the Kazan Gorbunov Research and Production Association for the building of 100 aircraft of the same type. Besides the company has signed a Protocol with Ulianovsk's Aviastar JV for the building of another 20 Tu-204-300 aircraft. A month ago Tupolev JSC and Cheboksary's ZAO Uninter-M founded the ZAO Project-300. The new founded company will be engaged in marketing the aircraft, ensuring the serviceability of the aircraft within 3000 flying hours by assuming all operational and maintenance costs.

 

This needs more clarification, because this aircraft marketing method has not until now been applied in Russia. The project has been supported by major investors such as VNESHTORGBANK and others. A minimum price and maximum profit for a flying hour is guarantied to everybody.

 

More detailed article about this new project will be made available within the next few days in our website editor column.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti noihin Venäjältä tuleviin lentokoneiden hankintauutisiin joutuu suhtautumaan aika varauksella. Kovia on aina suunnitelmat - ja sitten tulee uudet suunnitelmat - ja taas uudet jne ::) Mut koneita ei vaan valmistu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oishan se ihan hyvä, jos konevalikoima hiukan uudistuisi. Tosin onko turvallisuuden kannalta silti takeita vaikka uusia koneita Venäjältä tuleekin. Tuotekehitysvaihe on riskialteinta aikaa minkä tahansa tuotteen kohdalla. Mutta onhan noilla Venäläisillä käytössään Airbus-koneita. Etteivät vaan ole sieltä "kopioimassa" tekniikkaa. Patenttejahan saa ostaa, jos ne vain ovat kaupan. Venäjällähän rahaa riittää vaikka sitä ei välttämättä olekaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oishan se ihan hyvä, jos konevalikoima hiukan uudistuisi. Tosin onko turvallisuuden kannalta silti takeita vaikka uusia koneita Venäjältä tuleekin. Tuotekehitysvaihe on riskialteinta aikaa minkä tahansa tuotteen kohdalla. Mutta onhan noilla Venäläisillä käytössään Airbus-koneita. Etteivät vaan ole sieltä "kopioimassa" tekniikkaa. Patenttejahan saa ostaa, jos ne vain ovat kaupan. Venäjällähän rahaa riittää vaikka sitä ei välttämättä olekaan ;)

 

No tuo Tu-334 vaikuttaa ihan asialliselta koneelta. Sitähän ovat nytkin jotkin isommista/varakkaimmista yhtiöistä ostaneet. Jollakin Mari-Elin tasavallan lentoyhtiöllä ei vain taida olla varaa korvata vanhoja koneita... :-\

 

EDIT: Siis koneestahan on vasta muutama prototyyppi, ja ilmeisesti jonkinlaisia lupiakin jo olemassa. Ensimmäisille yhtiöille (Atlant-Soyuz ja Aerofreight) olisi tarkoitus luovuttaa koneet tässä joskus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään