Tarmo Kallio

Elämä ilman nettiä ja sähköpostia

3 viestiä aiheessa

Kuinka kauan kestätte ilman?  :D

Kokeilin heinäkuussa. Viisi päivää olin täysin "pimennossa". Kannoin kylläkin typerää iPadia laukussa kokoajan mukana. ???  Oli toki virta pois päältä. Nokia N8-puhelinta ei lasketa. En ole käyttänyt sen nettiä vuosiin. Toinen Nokia näppäimillä on mukana vain puheluihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, pankkiasiat kait pitää hoitaa. Riittänee kerran viikossa poiketa nettipankissa.

Mutta muutoin, elämä on kyllä muuttunut paljon. Tarkoittaa seuraavaa:

-jatkuvaa paristojen vaihtoa (kaukosäätimiä ym härpäkkeitä)

-jatkuvaa akkujen latailua (puhelimia, läppäreitä, työkaluja yms yms)

-jatkuvaa ohjelmien latailua ja päivityksiä

Nuo asiat ainakin vievät yhä suuremman osan ajasta. Tuntuu siltä, että kaikkien pitäisi voida joka hetki tehdä kaikkea mahdollista ja mahdotonta joka paikassa. Ei liene kuitenkaan elämän tarkoitus, vaikka tehtaat ja kauppiaat haluavat koko ajan myydä jotain "uutta", jota ilman ei voi enää olla ja elää. Vanha kama pakataan kontteihin ja lähetetään myrkyttämään ghanalaisia... :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sitä ilman nettiä pärjäisi ihan hyvin muuten mutta ongelmana on vain se kun koko yhteiskunnan toiminnot on siirretty sinne mikä on mielestäni typerää. Kaikki on pantu yhden kortin varaan ja jostakin vaihtoehtoisista varajärjestelmistä ei kai saa edes puhua.

:thmbdn:

Älykännykää en ole halunnut. Ensireaktio siihen oli. että Huh, Huh joo ei kiitos! Aikaa menee muutenkin netissä norkoiluun aivan liian paljon.

Vaikka netti on tuonut tullessaan paljon hyvääkin niin kyllä minä kieltämättä silti kaipaan takaisin 70-luvun systeemeihin kun työpaikan sai heti nurkan takaa ja raha-asiat pystyi hoitamaan lähipostissa.

Kyllähän minulla on nyt tällähetkellä toistaiseksi kaksi työpaikkaa mutta molemmat ovat uhattuna ja syypää on nimenomaan internet! :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään