Jani Salo

Kaspersky Anti-Virus ja AVG Anti-Virus missed viruses

11 viestiä aiheessa

moi

Olen tässä tunnin jo tapellut Kasperskyn Anti-Virus Personal 5 Trial Editionin kanssa. Ongelma alkoi siitä kun installoin tuon Trialin koneelle ja yritin päivittää virus databasea. Vaikka päivitin update nappia mitään ei tapahtunut. Myöskään automatic protection ei onnistunut.

Päätin sitten poistaa tuon ohjelman ja klikkasin uninstalleria. Ohjelma väitti että Kaspersky AntiVirus on poistettu, mutta katsoin kansiota niin siellä ne kaikki tiedostot vielä olivat >:(

Käynnistin koneen uudestaan mutta edelleenkin vain tuo Anti-Virus ohjelma oli koneella. Kokeilin uninstalloida tuota ohjelmaa vielä pariin kertaan mutta tuloksetta. Control Panellin Add or Remove Programs hakukaan ei löytänyt uninstall ohjelmaa tuolle Kasperskylle :P

Päätin sitten uninstalloida tuon käispelillä manuaalisesti kun ei se muuten lähtenyt koneelta. Deletoin kaikki tiedostot ja poistin regeditllä ohjelman reg tiedot.

Nyt kuitenkin on sellainen ongelma että aina kun deletoin koneelta jonkun tiedoston (painan delete nappia) niin tulee tälläinen Windows Installer ohjelma ruutuun. Tuo näyttää osoittavan siihen poistettuun Anti-Virus kansioon :P

[ Attachment removed / expired ]

Tämä on ollut kyllä yksi vaikeitein poistettava Anti-Virus ohjelma >:( hermot ovat meinanneet mennä muutamaan kertaan. Varsinkin tuon deleten kanssa. Miksi sitten se virallinen uninstalleri ei tuota ohjelmaa poistanut koneelta ja se vain aina latautui uudelleen ?

Taitaa olla kohta meikäläisellä Windows XP:n uudelleen installointi tiedossa. Ellei tuota delete ongelmaa saa ratkaistua.

helppiä kaivataan.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Ei kai tuo trial versio pahemmin itseään päivittele. Mutta yleisin moka noiden virusohjelmien uninstalloinnissa tulee silloin kun ohjelmaa, tai sen osaa ei sammuteta prosesseista, eli ne toimivat taustalla, vaikka eivät välttämättä näy käyttäjälle. Siis systeemikansioon on jäänyt jämiä, jotka kytee edelleen. Tuon olisi todenn. välttänyt palautuspiste, ennen sen kokeilua. Tuo ei nyt ole niin vaarallinen tilanne winukalle, mutta jämät joutuu ehkä nyppimään käsin. Ite olen käyttänyt joihinkin omiin mokiin Win XP Manager , tai Norton Windoctor apusoftia, hyvällä menestyksellä, välttäen turhat Winin uudelleen asennukset. . Virus softa Gurut varmaan tietävät enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ookko, Jani, kokeillu jo RegCleaneria tjmsv (tai jotain muuta siihen viittaavaa)?

Google löysi tuollaista:

http://www.infos-du-net.com/redirect.php?download.kaspersky-info.com/~download/KavPro/UninstallPPRO.exe

Se on tosin Prohon, mutta eihän se ole niin Justiina. ;D

moi

Kiitoksia linkistä ! Tuo auttoi ja nyt näyttää olevan tuo koko ohjelma pois.

On se kumma kun erikseen joutuu tuollaisen uninstall ohjelman lataamaan että saa koko anti-viruksen pois :P ilmeisesti muillakin on ollut tuon poiston kanssa ongelmia.

En kyllä enään koskaan koskekkaan tuohon Kaspersky Labin Anti-Viriin :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

edit: Laitetaans tuo uusin Anti-Virus threadi tähän wanhan jatkoksi... (wannabiiii-moderator ;D )

moi

Tämä itselleni uusi tieto tuli bongattua avsimin foorumeilta :o

[ Attachment removed / expired ]

On kyllä ilmeisen **ska tuo AVG jota itsekkin olen käyttänyt. Muutamaan kertaan on tullut virus ilmoitus mutta AVG vain herjaa että se ei niille tiedostoille ole mitään pystynyt tekemään :P mutta jos on yli 1000 missattua virusta kuukauden aikana niin jotain täytyy tuossa ohjelmassa olla vialla.

Mitäs muita HYVIÄ ilmaisia anti-virus ohjelmia on kuin tuo AVG. Panda Anti-Virusta ei lasketa mukaan... mulla on siitä vain huonoja kokemuksia.

Nyt kyllä lähti tämä AVG Free vaihtoon.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees !

Olen jo monta vuotta käyttänyt tätä Antivir Personal ohjelmaa, ja ainoa haitta on ollut hidas päivitysten latautuminen netistä. (Oli modeemi-yhteys). Nyt sain viimein Laaaaaaja_kaistayhteyden (10 MB), ja kaikki hoituu hienosti.

Itse toiminnassa ohjelma on ollut tähän asti ihan ok, mitään ongelmia virusten kanssa ei ole ollut. Pari pöpöä se on koneelta joskus havainnut, mutta ne se on hävittänyt välittömästi käskettäessä...

Tähänastisella kokemuksella SUOSITTELEN.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään