Guest arzzi

Siivet vs. Ilmailu

48 viestiä aiheessa

Nyt tuli tehtyä kyllä siinä mielessä virheellinen äänestys, etten vastannut kumpi on parempi, vaan kumpaa minä luen. Ja koska Ilmailua en ole lukenut koskaan, ei liene vaikea päätellä, kumpaa tarkoitan. ;)

Siivet siis tulee kestotilauksena kotiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailua kannatan ja siipiä luen.

Ilmailu kun on liiton lehti niin pitää kannattaa. Liitto yhdistää "meitä" ja pitää meidän puolia.

TLi

EDIT: lisäystä

Ilmailu on myös mielenkiintoisempi ja tavallaan laaja-alaisempi lehti näin entisen lennokki-, purjelento- ja moottoripurjelentomiehen silmissä - niin ja IACE -vaihtomiehen silmissä myös ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu on mullakin kestotilauksena. Siivet-lehteä tulee silloin tällöin silmäiltyä kirjastossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu on kieltämättä lähempänä harrastelentäjää, mutta kyllähän Suomen ilmailumarkkinoille mahtuu hyvin kaksikin lehteä. Luen siis molempia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siivet...kun noita olen lehtienlukusaleissa lukenut, niin en oikein ole tosta Ilmailu-lehdestä välittänyt...Siivet uppoaa sen sijaan hyvinkin meikäläiseen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu-lehteä luen säännöllisesti, Siivet lehtikin minulle tuli, mutta lopetin tilauksen kun en oikein siitä mitään oikein henkilökohtaisesti saanut irti...

PC-Pilot lehteä myös luen ajoittain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummastakin tulee ostettua irtonumeroita kun osuu joku mielenkiintoinen juttu kohdalle. Se on vähän fifty-sixty kumpaa on tullut ostettua enempi, mutta Ilmailu taitaa johtaa kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman samoin on kuin Jarkolla. Siivet lehti on ehkä yleensä mielenkiintoisempi. Tosin uusimpia numeroita en ole nähnyt, jotka ilmeisesti molemmilta näinä päivinä ilmestyvät ???

Mutta sen verran täytyy antaa kritiikkiä molemmille, että kummankin lehden nettisivut on päivittämättä. Ei sillä, että siellä ei olisi viimeisimmästä lehdestä juttua (jos siis uusimmat nyt jaossa), mutta kun molemmilla parin numeron takaiset lehdet sivuilla >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta sen verran täytyy antaa kritiikkiä molemmille, että kummankin lehden nettisivut on päivittämättä. Ei sillä, että siellä ei olisi viimeisimmästä lehdestä juttua (jos siis uusimmat nyt jaossa), mutta kun molemmilla parin numeron takaiset lehdet sivuilla >:(

Itse huomasin saman ja tuollainen saamattomuus sivujen päivittämisessä pistää vihaksi >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinkin kun jossain vaiheessa tuli siirryttyä irtonumeroiden ostajiksi. Kun ei sitten tuolta netistäkään näe onko lehdessä mitään mielenkiintoista ja uskokaa tai älkää noita lehtiä ei myydä joka kioskissa, niin ostamatta jää sitäkin varmemmin.

Ei kai se niin ylitsepääsemätöntä olisi pitää nuo sivut ajantasalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vihaksi? Miksi ihmeessä?

Jos kerta on sivut, niin miksi niitä ei sitten päivitetä. Jos halutaan palvella asiakkaita niin sitten palvellaan tai sitten ei. Se on niin, että joko tehdään tai ei, mutta ei siltä väliltä. Tämä on vain minun mielipide. Onhan se myös imagokysymys.

Lehtien taso on kuitenkin erinomainen! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo. Otetaan opiksi.

Tero

Loistavaa ;D Täytyy heti tuosta nopeasta esiinastumisesta palkita ostamalla Ilmailu lehti. Jos sellainen nyt tosiaan oli ilmestymässä. Ja on tietysti mielenkiintoinen :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan tuo. Otetaan opiksi.

Tero

:) Asiallinen kommentti heti kritiikkiin. Näin ne hommat hoidetaan ;) Ilmailu-lehden ostoon.... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa ilmailussa on muuten pari virhettä, sivulla 11 Söderin jutussa puhutaan kuvatekstissä MD-82:sta, kun taas kuvassa on fökker. On varmaan jo huomioitu.... ;)

Ja sitten sivulla 44 on kuvat ja koneet menneet sekaisin, OH-AYT lienee kuitenkin hyvinkäältä, ei kruunupyystä.

Pieniä seikkoja, osuivat vain silmään.

Molemmat lehdet on hyviä, hienoa että ovat olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa vastata suoraan kumpi.. Molempia luen, vaikka kumpaakaan en tilaa (jostain syystä... pitäisi varmaan ryhdistäytyä??) :-[

Siivet ilmestyy vähän turhan harvoin, ja toisaalta Ilmailussa on taasen sellaista joka ei itseä niinkään kiinnosta, eli lennokit, laskuvarjot yms. Mutta tietysti ymmärrettävää kun tuo on liiton julkaisu, niin nuo kuuluvat oleellisesti mukaan.

Ulkomaisista lehdistä Airliner Worldia olen joskus tilannut vuoden verran, mutta siinä jutut jauhavat samaa kaavaa pitkän päälle (kaikki kirjoitetaan samalla tyylillä, paikka tai lentoyhtiö vain vaihtuu). Kuvien kannalta yms kyllä mielenkiintoinen selailtava.

Niin ja lisään vielä että tällä hetkellä tulee ilmaisjakeluna semmoinen läpyskä kuin Aviation International News.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu harrasteasioihin. Ammattiasioihin ei kotimaiset riitä, eli Flight International joka viikko. Ja kun muitakin maailman asioita pitää seurata, niin Siivet on jäänyt tilaamatta, eikä siinä kauheasti uutta noiden jälkeen tunnu olevan, mitä joskus olen lukenut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja tuota lehteä ei saa tilattua kuka tahansa! http://www.e-circ.net/ain/ainsub.asp

Tuo sivu koskee vain alan ammattilaisten ilmaisjakelua, kyllä tuon lehden saa ihan rahalla tilattua, kts. http://www.ainonline.com/Editorial/AIN_contact_circ.html.

Minulle ei tule tuota lehteä, mutta laitan aina talteen Farnboroughin ja Le Bourgetin messuilla ko. lehden messunumerot.

Itselleni tuli pitkään Flight International, mutta lakkautin tilauksen jo vuosia sitten, koska sain uutisnälkäni tyydytettyä netistä.

Ulkomaisista lehdistä minulle tulee tilattuina Air International ja Air Forces Monthly.

-harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liiton miehiä, jotakin Ilmailuun itsekin kirjoittanut, päätelkää siitä. Mutta täytyy sanoa, että Siivet on parantanut kummasti tasoaan. Sen tilaaminen on kuitenkin ollut vähän must aina.

Muina ilmailulehtinä kotiin kannetaan Suomen Ilmailuhistoriallinen Lehti, Feeniks, Lentoratas, The Controller, EAA Sport Aviation, IAC Sport Aerobatics, EAA Sport Pilot, Air Britain News/Digest/Archive ja Waterflying ja Scale Aviation Modeller ::).

Satunnaisesti ostettavien joukkoon Aeroplane Monthly, Todays's Pilot, Flyer, Air&Space, Private Pilot, Flugrevue, Airways, Airliners, Airliner World. Verottaja hämmästyy joka vuosi, kuinka paksun nipun saakaan kuitteja ilmailulehdistä.

Edit: Aerokurier, tottakai!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään