Guest arzzi

Siivet vs. Ilmailu

48 viestiä aiheessa

Jostain kumman syystä luen hieman samanlaista valikoimaa kuin Jouni 8)

Tilattuna EAA Sport Aviation ja Sport Pilot, irtonumeroina harkinnan mukaan SIL, Feeniks, Today's Pilot, Aerokurier, Pilot Magazine, Fliegermagazin, EAA-Nytt, Kitplanes, Custom Planes, FlyPast, Flygrevyn, PilotMagazinet (R.I.P. (?)), ja satunnaisesti mitä nyt ulkomaanmatkoilla löytyy paikallisia General Aviation-lehtiä.

/Nils

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liiton miehiä, jotakin Ilmailuun itsekin kirjoittanut, päätelkää siitä. Mutta täytyy sanoa, että Siivet on parantanut kummasti tasoaan. Sen tilaaminen on kuitenkin ollut vähän must aina.

Joo, noi uutisjutut siivet- ja ilmailu-lehdissä on vähän turhaa kauraa nykyään kun niistä tulee semmoinen melkein kuukauden takainen deja-vu -ilmiö, netistä on asia tullut eteen jo viikkoja aiemmin.. Mutta se on vähän vaikea painotuotteen suhteen tuossa asiaa auttaa - ja toki painettu lehti palvelee myös netittömiä lukijoita, joten on niillä siinä mielessä oma paikkansa myös. Mutta ei kovin isoa osaa lehteä sillä nykyään kannata täyttää. Ilmailu tulee liiton jäsenyyden kautta.

Ilmailu on mun mielestä kyllä parhaimpia harrasteyhdistyksien lehtiä mitä tiedän - ja jos juttutarjonta ei miellytä, ainahan voi kirjoittaa itse parempia ja lähettää Terolle :) Siinä on ollut ihan kivoja artikkeleita kyllä. Kotiohjaamo/simurakentelusta voisikin sinne joskus yrittää tuupata jotain asiaa, pitää katsoa riittääkö energia kynään tarttumiseen..

Ulkomaisia yleensä ostan muutaman kun satun joko lentoasemalle tai Akateemiseen kirjakauppaan - Today's Pilot, AOPA Flight Training ja Flyer ovat hyviä, samoin se EAA:n lehti.. Nils mainitsikin noista jo monta :) - noita vaan saa suht huonosti lehtipisteistä, mutta tosiaan Akateemisessa kirjakaupassa Helsingissä on aika hyvä valikoima. Ja hintaahan noilla on hirmuisesti mutta sisältö on aika laadukasta.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa Jouni,

Kiva huomata että jollakin muulla käy postilaatikko yhtä tiheään.....

Mielestäni on tärkeää että ostamme ja luemme suomalaisia ilmailulehtiä jotta niitä on jatkossakin saatavilla, oli lehtenä sitten Ilmailu, Siivet tai joku muu.

Itselleni tulee tilattuna, International Air Power Review, Flightpath (valitettavasti tämä loistava oopus lopetettiin just tilausten puutteen vuoksi - täyttä rautaa matkustajakoneista), Air Forces Monthly, AOPA Pilot, SPA Waterflying, Ilmailu, SFF Tidning, Scale Aircraft Modelling, IPMS-Mallari, IPMS(UK) Magazine, Fuerza Aerea, Kolmonen, Suomen Sotilas, Feeniks, Lentoratas,

Irtonumeroita ostan säännöllisesti; Airliner World, Airlines, Aircraft Illustrated, Siivet, AW&ST, Aviation News, Aeroplane Monthly, FlyPast, Flygrevyn ym

Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänestin Ilmailua, molemmat tulee tilattuna kotiin kuitenkin. Ilmailua oon tilannu muistaakseni vuodesta -81 ja Siivet sen alusta alkaen, olisko ollut joskus -86/87 kun alkoi ilmestyyn. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, varmaan kaikkien mielestä ja ne syyt on tietysti ihan jokaisen intresseistä riippuvaisia. Itselle ei kovin paljon toi tikunviskaus eli lennokit iske, muuten oon kaikkiruokanen ja kyl nekin jutut koitan lukea silti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänestin Ilmailua, tosin en ole Siivet-lehteä aikoihin lukenut.. Limailu tulee SIL:n jäsenenä tietty kotiin asti. Viimeeksi tänään :D

Muista lehdistä tuttuja on erityisesti Airliner World ja Airliners, jotka on molemmat tulleet vuoden verran kotiin (ei tosin yhtäaikaa) ja sitten lukuisia irtonumeroita olen ostanut. Niistä on sanottava se, että mielestäni tosi epätasalaatuisia molemmat, tietysti kaikki aiheet ei voi kiinnostaa kaikkia.. Sen sijaan olen pari kertaa lukenut Airwaysia, joka oli mielestäni tosi hyvin kirjoitettu. Sitä vaan ei tahdo löytää oikein mistään! Osaako joku jeesata tässä?

Niin, ja Flight International tulee luettua viikoittain koulussa, että pysyy messissä.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän orpoa täällä kritisoida kun Ilmailun päätoimittaja lukee palstaa, mutta kaiholla muistelen niitä aikoja kun lennokit ja rättisorsat lukivat omia lehtiään ja ilmailu pystyi keskittymään olennaiseen. Vähän liikaa siellä on järjestön/liiton sisäisiä asioita (niille juuri web-sivut olisivat ajankohtaisuudessaan sopiva foorumi) kentän kuulumisien kustannuksella. Pääsponsoreiden merkitys näkyy lievänä finnairilaisuutena vaikka meillä on piristynyt yleisilmailuyrittäjäkuntakin jonka edesauttamuksista olisi kiva lukea enemmänkin.

Liiton lehtihän se on ja nykyisessä tilanteessa (Malmin lahtaus, korpikenttien omistajuuskysymykset, huoltotoiminnan sabotointi viranomaismääräyksillä, kerhojen talkoohengen kuihtuminen jne.) sitä on pakko tilata. Köyhänä opiskelijana aikoinaan en tilannut ja se oli ainoa asia mistä silloin oli huono omatunto. Pakkopullasta huolimatta tutkivaa journalismia lisää kiitos.

Ai niin, lehdet täydentävät aika hyvin toinen toistaan, ei voi oikein verrata. Siivet lehden aiheet luen kuitenkin mieluummin Air Enthusiast ja Air Intenational ja Air Forces Monthly lehdistä.

Todays Pilot, Flyer ja Aerokurier ja jopa Flygrevyn olisivat hyviä esimerkkejä Ilmailunkin juttuaiheille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummastakin tulee ostettua irtonumeroita kun osuu joku mielenkiintoinen juttu kohdalle. Se on vähän fifty-sixty kumpaa on tullut ostettua enempi, mutta Ilmailu taitaa johtaa kuitenkin.

Näin myös täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään on taas se ilon päivä kun Siivet lennähti laatikkoon, kyllä se vaan on hyvä lehti, vaikken noiden kahden paremmuuteen osaa kantaa ottaakaan. Varsinkin Jaskan lentopäiväkirjasta (nykyisin kai pelkästä päiväkirjasta) -osio on aivan tolkuttoman mukavaa luettavaa, jotkut vain osaa kirjoittaa. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tulee myös Siivet lehti. Siinnä on hieman paremmin edustettuna sotilas ilmailu, joten siksi minulle mielenkiintoisempi. Mutta kyllä Ilmailukin aina lueskeltua tulee kun kohdalle osuu....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan jollakin tietoa, milloin Ilmailulehden seuraava numero tulisi ilmestyä? Edellinen itselleni tullut numero taitaa olla 7-8 ja hetki taitaa olla kulunut kun sekin jo postiluukusta on tipahtanut.

Ja Siivet-lehden lukijoille, niin tässä Syksyn aikana piti ilmestyä lehti jossa on kerrottu Varusmies apumekaanikoiden arjesta. Mikähän tämän lehden numero on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno Tero, näyttää sivut päivittyneen  ;Dhttp://www.ilmailuliitto.fi/ilmlehti.htm

Tarjoaa muuten, että "The requested URL /ilmlehti.htm was not found on this server".

Harvemmin tulee Siivet lehteä edes silmäiltyä. Mä en oikeastaan tilaa muita kuin Air Internationalin, ilmaislehtinä tulee mm. Air Transport World ja Cargo World. Irtonumeroita ostan, kun lehdessä on jotain kiinostavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Siivet-lehden lukijoille, niin tässä Syksyn aikana piti ilmestyä lehti jossa on kerrottu Varusmies apumekaanikoiden arjesta. Mikähän tämän lehden numero on?

Viimeisimmässä lehdessä, eli nro. 5/2005, oli juttu nimeltä "Apumekaanikon Adex ja arki". Tätäköhän tarkoitit?

Uusi lehti pitäisi itseasiassa ilmestyä tällä viikolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu kolahtaa paremmin, lähempänä harrastajaa.

Siivet on vähän kuin ilmojen tekniikanmaailma, kaikille vähän jotain sillisalaattia. Mutta sehän lienee lehden ideakin.

Toki kumpainenkin tulee kotiin kannettuna. Ja joskus lehtihyllyiltä kaupasta hihaan tarttuu (toki kassan kautta)ulkolaisia alan aviiseja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisimmässä lehdessä, eli nro. 5/2005, oli juttu nimeltä "Apumekaanikon Adex ja arki". Tätäköhän tarkoitit?

Tuohan se, pitänee ilmeisesti jostain tuo hankkia käsiini.

Kiitoksia tiedosta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan se, pitänee ilmeisesti jostain tuo hankkia käsiini.

Kiitoksia tiedosta :)

Helpoiten varmaan saat jos menet kaupasta katsomaan vielä nyt alkuviikosta. Kun uus numero tulee hyllyille, niin voi olla pikkusen hankalampi tavoittaa kyseistä lehteä ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu tietysti, kun kertoo laajemmin Ilmailusta. Kummatkin on silti yhtä hyviä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu tietty!

Meillä vaan mun lukuaika on vuorolla kolme.... Voi että miten oli taas

alkuviikolla piirretty uuden lehden mallin mukaisia koneita....  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu tietty!

Meillä vaan mun lukuaika on vuorolla kolme.... Voi että miten oli taas

alkuviikolla piirretty uuden lehden mallin mukaisia koneita....  :D

Sulla onkin kaksi perämiestä koulutettavana kapteeneiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni on tärkeää että ostamme ja luemme suomalaisia ilmailulehtiä jotta niitä on jatkossakin saatavilla, oli lehtenä sitten Ilmailu, Siivet tai joku muu.

Yhdyn edelleen aikanaan tähän keskusteluun laittamaani kommenttiini yllä. Mielestäni Suomeen mahtuu sekä Ilmailu ja Siivet sillä lehtien toimintaperiaatteet ovat erilaisia (pääasiassa SIL:n jäsenlehti vs. puhtaasti kaupallinen lehti). Omasta mielestäni vastakkainasettelu on siksi turhaa.

Itselleni on tullut Ilmailu katkeamatta vuodesta 1977 (SIL:n jäsen) ja ekasta näytenumerosta lähtien tuli Siivetkin aikoinaan. Molempiin lehtiiin olen tehnyt myös vuosien varrella juttuja.

Ostakaa ja tilatkaa siis molempia jotta meillä olisi jatkossakin suomalaisia ilmailulehtiä saatavilla.

Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun myös Ilmailu tulee postissa, niin pidän Siivet-lehteä parempana. Jotenkin vain mukavampi ja rennompi lukea. On myös mielenkiintoisempi minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään