Guest agajewski

FDAC -javasovellus kännyköihin

26 viestiä aiheessa

Hei,

Siitä on varmaan jo parisen vuotta kun olen viimeksi käynyt täällä...

Aikoinaan tein FDAC nimisen sovelluksen nettiin, joka laski "rate of descent" ja etäisyyden lentokentästä jolloin pitää alkaa laskua viitaten annettuihin korkeusarvoihin sekä maanopeuteen.

Olen nyt tehnyt samanlaisen sovelluksen kännyköihin, jotka tukevat Java MIDP 1.0:aa. Sovellus on ilmainen ja maksat vain GPRS-yhteydestä jonka käytät ohjelman imurointiin.

Tulevaisuudessa julkaisen versio 2:n, jossa on Descent laskurin lisäksi lentokenttien tiedot sekä enroute/destination METARit.

FDAC saatavilla osoitteessa: http://www.majgaj.com/java/fdac/fdac.jad

Toivottavasti ohjelmasta on teille hyötyä lentosimun parissa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei yhtään mielipiteitä? Olisi kiva kuulla ehdotuksia mitä muuta kaipaisitte tähän ohjelmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä nyt hermostu, kyllä niitä kommentteja varmasti tulee.

Minä asensin tuon omaan nokialaiseeni ja hyvin tuntuu toimivan. Nykyään tulee vain useimmiten lennettyä sen verran pienillä koneilla, että tuollaiselle softalle ei ole paljoakaan käyttöä.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm.. Toimiikohan Motorolan V180 puhelimessa? Kun minulle ei kerro mitään tuommoset Java MIDP 1.0 jutut

EDIT: katoin puhelimen JAVA tietoja niin siellä on joku MIDP 2.0

EDIT2: Näyttäs toimivan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm.. Toimiikohan Motorolan V180 puhelimessa? Kun minulle ei kerro mitään tuommoset Java MIDP 1.0 jutut

EDIT: katoin puhelimen JAVA tietoja niin siellä on joku MIDP 2.0

EDIT2: Näyttäs toimivan. :)

Mielenkiinnosta kysyn että miltä näyttää Motorolan vempeleessä? Ainoa missä olen ohjelmaani nähnyt on Nokia 6610i kännyssä =D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siihen tulee tuo FDAC kuva ja siiten menee tuohon valikkoon missä on Descent Rate yms. Tuossa approach datassa ei näy mitään siinä voi valita save ja back.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kaivannut juuri jotain ilmailuun liittyviä softia, mutta valitettavasti tuosta ei ole minulle hyötyä, joten taidan jättää lataamatta. Olisiko sinulla jotain muita kiinnostavia softia?

Ps. Sait taas innostumaan jMetarin koodaamisesta, kiitos :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kaivannut juuri jotain ilmailuun liittyviä softia, mutta valitettavasti tuosta ei ole minulle hyötyä, joten taidan jättää lataamatta. Olisiko sinulla jotain muita kiinnostavia softia?

Ps. Sait taas innostumaan jMetarin koodaamisesta, kiitos :)

On mulla myös METAR ohjelma joka myös lukee NOOA:n sivuilta metarit. Annetaan vaan lentokentän ICAO koodi ja vaste on sen kentän viimeisin metar.

http://www.majgaj.com/java/metar/metar.jad

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mulla myös METAR ohjelma joka myös lukee NOOA:n sivuilta metarit. Annetaan vaan lentokentän ICAO koodi ja vaste on sen kentän viimeisin metar.

Kas tämäpäs kätevää. Eipä ole ennen tullut mieleenkään. Kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä saanut yhteyttä METAR serveriin. GPRS asetukset on kyllä kunnossa. Ideoita?

Kokeiles uudetsaan, jostain syystä välillä ei yhteydet toimi mutta yleensä toisella kerralla onnistuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuo metarin asennus ei luonnista. Aloittaa asennuksen, kysyy kohta access pointia, valitsen sen joka pitäisi olla käytössä, tulee installation palkki mutta se piru ei etene sitten minnekään. Koneena Nokia 6600.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiles uudetsaan, jostain syystä välillä ei yhteydet toimi mutta yleensä toisella kerralla onnistuu.

Ei ole onnistunut vaikka miten monta kertaa yrittää. Känny on Nokian 6600 ja saunalahden liittymä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin kyseisen ohjelman Samsung Sgh-E700:seen ja hyvin pelittää. Tosin tulee aika vähän lennettyä jeteillä mutta silti kiva sovellus. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuo metarin asennus ei luonnista. Aloittaa asennuksen, kysyy kohta access pointia, valitsen sen joka pitäisi olla käytössä, tulee installation palkki mutta se piru ei etene sitten minnekään. Koneena Nokia 6600.

Moi,

koneena löytyy myös Nokian 6600 ja en onnistunut alkuun asentamaan tuota ohjelmaa. Otin GPRS yhteyden (7) Internet kautta. Tämän jälkeen kokeilin ottaa yhteyden Sonera WAP-asetuksen kautta ja sillä toimi. En tiedä, johtuuko jostakin tällaisesta, mutta kannattaa kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi kännykkä on käytössä, tuon metarin haluaisin asentaa, mutta "page not available". Onko siirretty jonnekin, ts. saatavilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Save link as..." toimii ainakin täällä.

Tälläinen tulee vastauksena;

Not Found

The requested URL /java/metar/metar.jad was not found on this server.

------------------------------------

Apache/2.0.54 (Fedora) Server at www.majgaj.com Port 80 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikaisen räpellyksen tuloksena mjMetar joka on vielä keskeneräinen mutta toiminee pahimpaan nälkään. Siistin vielä koodia ja koetan keksiä parempia ratkaisuja, mutta tuollaisen sain eilen aikaan

Edit: Kyseessä siis mobiilijavasovellus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitko Tuomas vielä täsmentää härvelin laadun? Siitä on kyllä pieni haju että mitä tuossa ruudussa on mutta...

Kännykälläkin nuo toimii ihan mukavasti jo nykyisellään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikaisen räpellyksen tuloksena mjMetar joka on vielä keskeneräinen mutta toiminee pahimpaan nälkään. Siistin vielä koodia ja koetan keksiä parempia ratkaisuja, mutta tuollaisen sain eilen aikaan

Edit: Kyseessä siis mobiilijavasovellus

Ei toimi 6600:ssa, käynnistyksen jälkeen "App. closed jes-d6-javax.microedition.lcdui1@1...".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi 6600:ssa, käynnistyksen jälkeen "App. closed jes-d6-javax.microedition.lcdui1@1...".

Kumma koska se on testattu juuri kyseisessä puhelimessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään