Ari Wan

Kolmosten siivillä - kysymys.

9 viestiä aiheessa

Uudessa "Kolmosten siivillä" kirjassa sivulla 71 on kuva, jossa on kapteeni Börje Hielm, emäntä Helinä Hietamäki ja perämies Roope Huovio. Sama kuva oli esillä myös "Lentoon" näyttelyssä.

 

Finnairilla palveli liikennelentäjänä Esko Huovio - äitini lapsuudenystävä. 60-luvun alkupuolella olen kerran lentänyt Helsingistä Poriin DC-3:lla hänen ollessa päällikkönä.

 

Onko Roope - Esko Huovio sama henkilö?

 

AW

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tuo tuli selväksi niin kysäisempä tässä sitten asiaa johon kiinnitin huomioni heti kun sen näin.

 

http://lentoposti.fi/uutiset/suomen_ilmailumuseo_julkaisee_suomen_ensimmaisen_kattavan_dc_2_ja_dc_3_konetyyppien_historiikin

 

Tuolla sanotaan että

 

>Tarina jatkuu yhä: Uudella vuosituhannella Douglasin

>liikennekoneita on Suomessa niin museo-,

>muistomerkki- kuin yleisölennätyskoneina.

 

Onko joku yleisölennätyskonekin vai mahdetaanko tuolla tarkoittaa DC RY:n konetta joka ei kai varsinaisia yleisölennätyksiä kuitenkaan tee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun tuo tuli selväksi niin kysäisempä tässä sitten asiaa johon kiinnitin huomioni heti kun sen näin.

 

http://lentoposti.fi/uutiset/suomen_ilmailumuseo_julkaisee_suomen_ensimmaisen_kattavan_dc_2_ja_dc_3_konetyyppien_historiikin

 

Tuolla sanotaan että

 

>Tarina jatkuu yhä: Uudella vuosituhannella Douglasin

>liikennekoneita on Suomessa niin museo-,

>muistomerkki- kuin yleisölennätyskoneina.

 

Onko joku yleisölennätyskonekin vai mahdetaanko tuolla tarkoittaa DC RY:n konetta joka ei kai varsinaisia yleisölennätyksiä kuitenkaan tee?

 

No, jos nyt on sisälukutaidot hanskassa ja netin sivuston mm. mainitun DC RY:n sivun tiedot ymmärrettävissä, lienee yhdistyksen sivulla olevan, mitä on tarjolla  ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli ystävällisesti ja suhtkoht suomeksi, yleisölennätyksiä DC- 3 ei tehdä mutta jos liityt yhdistykseen pääset kyytiin, näinkin sen voi sanoa. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko joku yleisölennätyskonekin vai mahdetaanko tuolla tarkoittaa DC RY:n konetta joka ei kai varsinaisia yleisölennätyksiä kuitenkaan tee?

 

Kyllä, tiedotteessa mainitulla yleisölennätyksellä tarkoitetaan juurikin DC-yhdistyksen toimintaa, joka ei kuitenkaan ole varsinaista yleisölennätystä.

 

Mutta meillä huikea historia ja tulevaisuus:

Hanssin-Jukan saapumisesta keväällä 1940 tähän päivään meillä on ollut aina käytössä joku Douglas- tai sen seuraajan konetyyppi

Aero Oy otti DC-2:t käyttöön kesällä 1941, Douglasin tai sen seuraajan konetyyppien käyttö liikenneilmailussa loppui vasta marraskuussa 2015 kun Blue1 lopetti lentämisen Boeing 717 (MD-95) -kalustolla

Huhtikuussa 2017 meillä tulee täyteen 70 vuotta DC-3-koneen siviilirekistöintiä. Aeron ensimmäinen DC-3 rekisteröitiin huhtikuussa 1947, OH-VKB oli rekisterissä vuoteen 1987, ja OH-LCH rekisteröitiin tilapäisesti uudelleen vuonna 1986, putki on siis katkeamaton.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään