Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 298 viestiä aiheessa

Kukas se olikaan joka sanoi ettei Arlandassa käy ikinä divertejä?

Minä :thmbup:

 

Mut toisaalta ei ne pitkää lihaa yössä heiluttavat spärret mitään pimeessä osaa kuvailla, joten taisi jäädä tämä ainutlaatuinen tapaus ikuistamatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY549:n tarkoitus on käydä samalla lennonnumerolla Vantaalta Kuusamossa ja Kajaanissa ja palata Vantaalle.

 

Siksi myös sen piirtämä viiva näyttää erilaiselta ottaen huomioon vielä sen, että olohunetutkan tutkapeitto katkeaa tuohon Kuopion jälkeiseen maailmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Stokkarissa tulee lunta, tuulee ja kitkat heikoilla joten porukka pyörii karuselleissa

 

[ attachment removed ]

 

ESSA 091550Z 04019G29KT 1200 R01L/P1500N R19R/P1500N R01R/P1500N R19L/P1500N SN VV006 M00/M00 Q0988 R01L/750124 R08/750123 R01R/////// NOSIG

ESSA 091520Z 04019KT 1200 R01L/P1500N R19R/P1500N R01R/P1500N R19L/P1500N SN VV006 M00/M01 Q0989 R01L/720153 R08/750132 R01R/////// NOSIG

ESSA 091450Z 04020G31KT 1100 R01L/P1500N R19R/P1500N R01R/P1500N R19L/P1500N SN VV006 M00/M00 Q0989 R01L/720153 R08/750129 R01R/////// NOSIG

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika vauhdikkaasti menee koneet koillisen suuntaan

Ei ihme, kun 150 solmun suihkuvirtaus Etelä-Suomen yllä.

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksihän kesällä koneitten viimeiset lähestymistiedot olivat lähempää kenttää?

 

Nyt :Callsign: FIN846Q

Flightnr: AY846

Reg: OH-LXM

Hex: 461F6E

Model: Airbus A320-214 (A320)

Airline: Finnair

Lat: 60.33765

Lon: 24.99446

Altitude: 800 feet (244 m)

Ground speed: 112 knots

(207 km/h / 129 mph)

Track: 231°

Radar: EFHK

Squawk:

From : Amsterdam, Schiphol (AMS)

To: Helsinki, Vantaa (HEL)

 

viimeinen tieto tulee nyt  kauempaa ennen kiitorataa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksihän kesällä koneitten viimeiset lähestymistiedot olivat lähempää kenttää?

En tiedä, arvataan.  Antennia(+vahvistinta) tai paikkaa muutettu, jotain estettä tullut väliin tai pistetty korkeusrajoitus näyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BLF792

Callsign: BLF792

Flightnr: KF792

Reg: OH-SAK

Hex: 462F92

Model: Avro RJ85A (RJ85)

Airline: Blue1

Lat: 60.30148

Lon: 24.91481

Altitude: -100 feet (-30 m)

Ground speed: 105 knots

(194 km/h / 121 mph)

Track: 51°

Radar: EFHK

Squawk:

From : Berlin, Tegel (TXL)

To: Helsinki, Vantaa (HEL)

 

kone siis laskeutui kehä kolmosen ja Tikkurilantien väliin maan alle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Älä ota sitä vakavasti"  ;)

 

On ongelma:

kun Google Earthissa esitetään Hki-Vantaan kiitotie 1  länsipään koordinaatit 60 ast. 18`33.42``N  24 ast 55`57.05``

 

Flightradarissa on uudempi koordinaattisysteemi eli käsipelillä muunnettuna: 60.3092 N 24.9323 E

 

muunnin olisi hyvä olemassa Maanmittauslaitoksen sivuilla on ,mutta vaatii opiskelua ja tietoa , että pystyy sitä käyttämään. On tarkoitettu ammattilaisille.Joku yksinkertaisemmin toimiva muunnin jos löytyisi... Tai sitten On vaihtoehtona , että Google Earthiin voisi vaihtaa uudemman koordinaatiston ??

 

 

eli löytyikin tänään helppo laskuri: 

 

http://www.viestikallio.fi/tools/kkj-wgs84.php#WGS-LALO

 

WGS84:  N60.309461571�  E 24.929347325�  eli hiukan laskin väärin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän BravoRomeolle tuli, kun käätyi Viron eteläpuolella ympäri ja palaa takaisin.

[ attachment removed ]

 

E: Oikea kohde on kylläkin SSH, jonne lähtee toinen kone.

 

13:30

Helsinki

AY1901D

Arvioitu aika

13:25

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä toinen kone?

 

No eikö nuo tiedot, jotka ovat tuossa lainaamasi tekstinpätkän yläpuolella ja jotka on poimittu Hesa-Vantaan lähtevistä lennoista anna olettaa, että siellä olisi kone lähdössä?

 

11:05

Sharm El Sheikh

AY1901

Arvioitu aika

14:45T2

 

Edellinen lähtöaika oli 13:25, ja jos oletettavasti hajonnut kone saapuu 13:10 kentälle, niin en tiedä susta, mutta mun mielestä silloin olisi toinen kone lähdössä eikä se "rikkinäinen" 15min käännöllä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eikö nuo tiedot, jotka ovat tuossa lainaamasi tekstinpätkän yläpuolella ja jotka on poimittu Hesa-Vantaan lähtevistä lennoista anna olettaa, että siellä olisi kone lähdössä?

 

No ei.  :)

 

Toista Bojoa ei ainakaan ole tarjolla. Siellä 224 asiakasta kyydissä joten korvaavan koneen taikominen on vähän vaikeaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myllyssä vikaavikaavikaa...?

 

ACARS mode: 2 Aircraft reg: OH-LBR [boeing B752]

Message label: Q0 Block id: 4 Msg no: S57A

Flight id: AY1901 [HEL-SSH]  [Finnair]

----------------------------------------------------------[ 18/11/2010 11:29 ]-

 

ACARS mode: 2 Aircraft reg: OH-LBR [boeing B752]

Message label: H1 Block id: 8 Msg no: D81B

Flight id: AY0000 []  [Finnair]

Message content:-

#DFBX.X,N00.3,XXXXXX,N00.7 ABNORMAL,ENGINE,START,REASON:,ENGINE,1,HUNG,START START,SUMMARY,INFORMATION ENG,LIM,PEAK,TTP,TOL ,1,0000,0000,000,019 ,RT,EPRA,N1,N2,EGT,FF,PT2,TLA,EW01,EW02 -10,0.999,XXX

----------------------------------------------------------[ 18/11/2010 07:42 ]-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee jo spekuloinnin puolelle, tuo viesti on ajalta 08:42 ja lähtö oli 12:17.

No montakohan lentoa tuo on kerinnyt tuossa välissä heittää... tietääkseni "Hung startin" jälkeen pitää jo jäähdytellä ennenkuin saa yrittää käynnistystä uudelleen, ja jos se ei heti tokallakaan ole lähtenyt niin sitten pitää odotella kauemmin, ja jos siinä on jo silloin ollut jotain suurempaa vikaa että mekkejä on pyydetty käymään, niin voihan siinä olla jo valmiiks pieni delay? Vai onko tietoa onko se lähtenyt ajallaan? Tai siis monelta tuolla on lähtöaika aikataulun mukaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai onko tietoa onko se lähtenyt ajallaan? Tai siis monelta tuolla on lähtöaika aikataulun mukaan?

 

Todellisuus piti olla näin: AY1901 11:05-16:05 mutta lähti 12:07 ja take-off 12:17.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellisuus piti olla näin: AY1901 11:05-16:05 mutta lähti 12:07 ja take-off 12:17.

Ok... no anyway, tänä aamuna kuitenkin tuo hung startti tullut, tiedä sitten vaikuttaako se millään tuohon... mutta missä tuo on käynyt sitten ennen tuota SSH lentoa?

 

EDIT: Tosin ei tolla kyllä edes sais lähteä liikkeelle (ja tuskin on edes lähdetty) jos se mylly ei käynnisty kunnolla ja oikein. Jos tuo nyt siis liittyy edes ko. lentoon. Varmaankin yritetty käynnistää uudelleen, lähtenyt normaalisti ja kaikki ok. Sitä vaan mietin, että vaikuttaako tuo enää jälkikäteen mitenkään niin, että voisi aiheuttaa tuollaisen takaisin kääntymisen?

 

Noh, eiköhän tuo kohta selvinne Iltapulusta.... ;D "HENGENLÄHTÖ LÄHELLÄ! FINNAIRIN LOMALENTO JOUTUI PALAAMAAN TAKAISIN HELSINKIIN MOOTTORIVIAN VUOKSI" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teneriffalla (TFS). Tiistaina.

No tuo aamuinen viesti tuskin liittyy tiistain Teneriffan lentoon..

 

tästä voisi pätkästä oman aiheensa tuonne, itseäni ainakin kiinnostaa kovasti mitä on käynyt.... ja varmasti joku osaa tulla kertomaan faktojakin aiheesta... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tuo aamuinen viesti tuskin liittyy tiistain Teneriffan lentoon..

 

tästä voisi pätkästä oman aiheensa tuonne, itseäni ainakin kiinnostaa kovasti mitä on käynyt.... ja varmasti joku osaa tulla kertomaan faktojakin aiheesta... ;D

 

Näet varmaan itsekin että aamuinen viesti ei liity mihinkään lentoon.

 

Kyllä ne faktat kohta iltapäivälehdistö tulee meille kertomaan kun saa mehukkaan otsikon Finnairin koneen takaisinkääntymisestä:

 

"EGYPTIN LOMALAISET JUMISSA LUMISATEESSA HELSINKI-VANTAALLA. VAARATILANNE. HÄTÄLASKU. PAKKOLASKU".  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään