Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 298 viestiä aiheessa

Itä-suomi ( jns. ) seudulla hankala ottaa itärajan suunnalta tulevista kuvia  :(

flightradar24.com näyttää vasta kun on jo talon päällä/afterburnerit näkyy  :thmbdn:

olisko toista sivustoa mitä ei iivanat sensuroi  ;) ?

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itä-suomi ( jns. ) seudulla hankala ottaa itärajan suunnalta tulevista kuvia  :(

flightradar24.com näyttää vasta kun on jo talon päällä/afterburnerit näkyy  :thmbdn:

olisko toista sivustoa mitä ei iivanat sensuroi  ;) ?

 

 

 

Ei tuota kukaan sensuroi, näkymättömyys johtuu vain siitä, että ADS-B vastaanottimia ei ole Suomessa kuin pari kappaletta

http://www.flightradar24.com/#!/about.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itä-suomi ( jns. ) seudulla hankala ottaa itärajan suunnalta tulevista kuvia  :(

flightradar24.com näyttää vasta kun on jo talon päällä/afterburnerit näkyy  :thmbdn:

olisko toista sivustoa mitä ei iivanat sensuroi  ;) ?

 

 

Välillä näkyy aivan rajan seudulla koneet, häviävät hetkeksi sitten. Jos on seurannut pidempää koneita, tietää jo melko tarkkaan milloin tulevat koneet. Savonlinnan yli koneet menevät päänsääntöisesti 13:15-16:30 välillä(vilkkain 13:30-14:45), paitsi LH Frankfurtin lento 12:30 pintaan ja Alitalian yksi lento viikossa menee puolen päivän pintaan.

 

Suosittelen seuraamaan aikatauluja ja flightradar sivustoa, oppii nopeasti koneiden lentoajat. Flightradar toimii hyvänä apuna tässä harrastuksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

olisko toista sivustoa mitä ei iivanat sensuroi  ;) ?

 

En tiedä miten tuota sensuroitaneen, mutta tässä vaihtoehto kuitenkin, mutta vaatii rekisteröitymisen

 

radar.piopawlu.net

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten tuota sensuroitaneen, mutta tässä vaihtoehto kuitenkin, mutta vaatii rekisteröitymisen

 

radar.piopawlu.net

Mutta ei piopawlu sen enempää näytä itäänpäin. Ja muuten siinä on vain manner-Eurooppa+ britit, ei Kanariaa ja kaukokohteita. Hyvänä puolena on että saa vaikka kymmenien koneiden trailin yhtäaikaa näkyviin(mutta ei taaksepäin ajassa).Saa komeasti lentoreitit näkyviin kun antaa tunninkin olla 50kpl koneita valittuna. Näistä kahdesta kun saisi parhaat ominaisuudet koottua, olisi aika hyvä konsepti koossa, sitten vain lisää "tutkia" ympäriinsä. Tietysti meikäläisten(=suomalaisten) kannalta juuri itä- ja pohjois-Suomi olisi mukavia. Itse täällä lounaassa on kyllä yleensä yli 20min aikaa ainakin tuli kone mistä vaan. :thmbup: Jonnekin Joensuun ja Kuusamon sekä Ivalon suunnille vastaanotin niin olisi pääosin Suomi katettu jostain FL300 yläpuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä Kurresaaren päällä Finskin a319 etelään päin lentelee Blue1 tunnuksilla. Finski yrittää pölliä blue1 tunnuksia >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä Kurresaaren päällä Finskin a319 etelään päin lentelee Blue1 tunnuksilla. Finski yrittää pölliä blue1 tunnuksia >:(

Joka lauantainen pulun Inssbruckin vuoro.. Lennetty joka kerta vinskin bussilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joka lauantainen pulun Inssbruckin vuoro.. Lennetty joka kerta vinskin bussilla.

 

No mähän tajusin sen sitte pari tuntia myöhemmin, että siellähän se mun kaveri meni sinne Innsbruckiin. Kysyin siltä vielä että ootko varma, että on blue1? kun ei löydy mitään että se lennettäin blue1:illa.

-Se sano että joo ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monellako tämmöine vastaan otin löytyy Kotoaan?  Ja kannattaako yleensä satsata tähän niin sanottuun Radar boksiin?

Ja voisko mahollisesta et noihin saa Lisä-osia tms sovelluksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:(

Mitä kummaa tuossa??? Samalla lennonnumerolla ARN-LYC-AJR-ARN kone lopettelemassa "rengasmatkaa". Vai enkö tajunnut jotain??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aiemminkin on ollut ihmettelyä Nykin-lennon reitistä. Tällä kertaa mennään aika etelästä, toisinaan lähempää Oulua. Syy reitinvalintaan löytyy kun katselee 300 hPa painepinnan (~FL300) tuulikarttaa. Näyttäisi suihkuvirtaus olevan voimakkaimmillaan lennon normireitin tuntumassa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

(lähde: Wetterzentrale.de)

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aiemminkin on ollut ihmettelyä Nykin-lennon reitistä. Tällä kertaa mennään aika etelästä, toisinaan lähempää Oulua.

 

Muutama tunti sitten lähtenyt AY005 OH-LTO Amsterdamin kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Belugaa lentelee Hampurista lounaaseen tällä hetkellä. Kuinka yleisesti beluga tulee vastaan flightradarissa?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka yleisesti beluga tulee vastaan flightradarissa?

Tosi usein. Lähes aina kun katsoo eurooppaa tarkemmin niin pongaa pelugan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin AY1511 näyttää tekevän mielenkiintoista reittiä, ensin 360 vähän nousun jälkeen ja kääntynyt Brysselin paikkeilta Frankfurttia kohti, nyt näyttäisi olevan kanarian saaria kohti matkalla. Onkohan siellä oikeasti tehty välilaskua vai joku 'bittivirta ongelma'

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään