Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Olettekos huomanneet että on FR24:stä uusi versio tulossa, joku beta siitä eilen tullut. No, kai siihenkin sitten tottuu, vaikka alkuun tuntuu osin huonommalta. Toki siinä jotain parempaakin ehkä on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt vielä linkkiäkin, jos tarpeen: http://beta.flightradar24.com/.

Ei tuossa minun nähdäkseni mikään ole muuttunut huonompaan suuntaan, vaan päinvastoin. METARit lentokenttätietojen yhteydessä on ihan jees lisä, kuten myös lentoluettelot. Hakutoiminto näyttäisi toimivan hieman sujuvammin/monipuolisemmin, ja playbackin nopeutta saa säädettyä (+ sellainen pieni parannus tuossa, että oletuspäivämääränä on kuluva päivä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei välttämättä ole muuttunut huonommaksi, siltä se vaan tuntuu kun toiminnat on eri paikoissa/eri systeemeillä ja "näppylöillä" hiukan jotain juttuja. Tuota metaria en huomannutkaan, katsoin vaan muutaman minuutin sitä illalla. Ne lentoluettelot on (vaan) tutkassa näkyvät lennot, mutta hyvä niinkin. Ja varmaan muutama ETA on paremmin kohdallaan kuin Finavian hatusta vedetyt/puuttuvat tiedot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Groundspeedrecords-listan kärkeen tarvittais vielä 45 solmua... aika harvinainen näky kuitenkin:

Onneks noilla FL:eillä ei ilmeisesti ole nopeusrajoituksia, sillä aikas vinhaan mennään ;) Tuolla Japanin itä-rannikolla on ilmeisesti jokin suihkuvirtaus, kun koilliseen menevillä koneilla on yleensä yli 1000 km/h vauhtia ja vastakkaiseen suuntaan 500-600 km/h.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs on triplan ennätys? Tässä mennään jo melkosta kyytiä..  ???

 

Voiskohan olla jonkinlainen häiriö, koska ei tietääkseni suomen päällä ole noin kovia suihkuvirtaiuksia, jotka antaisi koneelle vauhtia. Joskushan sassin 340:lle CPH-PEK annetaan nopeudeksi yli 2100 km/h :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
ei tietääkseni suomen päällä ole noin kovia suihkuvirtaiuksia

Liekö missään, ja varsinkaan länteen päin... Tässä on yksi havainnollistava polar aspect -kartta kuvaamaan noita virtauksia: http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/avn/250_wnd_anl.avn.html

 

Tuo selittää hyvin mm. sitä, miksi pisin reittilento SQ22 (SIN-EWR) kulkee yleensä (vai aina?) Japanin ja Yhdysvaltain länsirannikon/Alaskan kautta, ja paluulento menee Euroopan läpi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luffe ei tahdo päästä alas.

 

[ attachment removed / expired ]

 

EFHK 191620Z 16012KT 2500 -SN DRSN BKN006 BKN009 M02/M03 Q1001 RESN 04450591 15920191 TEMPO 3000

EFHK 191550Z 15013KT 1300 R04R/P1500N R15/P1500U R22L/P1500U R04L/P1500N SN DRSN BKN006 BKN009 M02/M03 Q1001 04450545 15450592 NOSIG

EFHK 191520Z 15013KT 0900 R04R/1500D R15/1500D R22L/P1500D R04L/1500D SN DRSN VV009 M02/M03 Q1001 04450545 15450592 NOSIG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LH850 ottaa suuntia länteen, TKu vai ARN?  Norwegianin Teneriffalta tuleva pyörii Tammisaaren ulkopuolella. EFHKn "piirileikissä" on nyt Pariisin, Oulun ja Phuketin koneet. Kaikki kolme tekevät laskua (klo 19.20) samoin Norwegian ottaa suuntaa kentälle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LGD painelee länttä kohti @FL430. Kenelläkään tietoa että mihinkäs on matkalla?

 

Ensimmäinen etappi oli Oostende, olisiko taas matkalla Nigeriaan??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko arken 737-800:ssa jotain muutoksia tankeissa tms, vai miten on mahdollistettu Fortaleza - Amsterdam legi, joka näyttäis olevan 4000nm legi kun Boeingin mukaan 738WL:n kantama reilu 3100nm?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko arken 737-800:ssa jotain muutoksia tankeissa tms, vai miten on mahdollistettu Fortaleza - Amsterdam legi, joka näyttäis olevan 4000nm legi kun Boeingin mukaan 738WL:n kantama reilu 3100nm?

Toinen mahis voisi olla että se käy tankilla vaikka Kap Verdellä, mutta kun ei ole FR24 tutkaa siellä, se ei näy vaan ohjelma yhdistää viimeisen kontaktipisteen Fortalezan jälkeen seuraavaan kontaktipisteeseen Kanarialla isoympyräviivalla. Tuon huomaa joskus helposti kun viivan väri muuttuu isolla hyppäyksellä eikä asteittaisesti, kuten tässä näyttäisi olevan. Tosin se tässä reitissä muuttuu joka tapauksessa, kun tutkapeitto katkeaa kuitenkin, laski tai ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nuo koodit vaan on pikkasen ärsyttäviä. Hitaalla koneella, kun ei viitsi toista välilehteä avaamaan. Kiinnostava homma kuitenkin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nuo koodit vaan on pikkasen ärsyttäviä. Hitaalla koneella, kun ei viitsi toista välilehteä avaamaan. Kiinnostava homma kuitenkin.

 

 

SBNT=Augusto Severo International Airport, Rio Grande do Norte, Brazil

SBFZ=Pinto Martins International Airport,Fortaleza, Ceará, Brazil

GVAC=Amílcar Cabral International Airport, Espargos, Cape Verde

EHAM=Amsterdam-Schiphol, Netherlands

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään