Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Nyt on näköjään ilmestynyt V/S mittari tonne flightradariin....  :laugh:

Saman huomasin eilen illalla, voipi katsella mielenkiinnosta noita arvoja. Vaikka verrata kuinka läskimädäri ja lahna suhtautuvat toisiinsa nousussa :thmbup: Vaikka lopputuloshan on muutenkin selvä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä perusteella noi koneet näkyy tuolla flightradar24:ssa? Kun just kattelin miten Lontoosta tuleva finnairi meni Tammistosta yli ja se näkyi kartalla, mutta vähän sen jälkeen tuli joku 737 tai 320- kokoluokan kone eikä sitä näkynyt ollenkaan. Korkeutta niillä tässä kämpän kohdalla on joku 1300m jos se vaikuttaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä perusteella noi koneet näkyy tuolla flightradar24:ssa? Kun just kattelin miten Lontoosta tuleva finnairi meni Tammistosta yli ja se näkyi kartalla, mutta vähän sen jälkeen tuli joku 737 tai 320- kokoluokan kone eikä sitä näkynyt ollenkaan. Korkeutta niillä tässä kämpän kohdalla on joku 1300m jos se vaikuttaa?

ADS-B Tekniikalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ADS-B Tekniikalla.

 

Kertoo ihan vähän... Lähinnä ajattelin, että kun sitä konetta mikä tuli sen Heathrowilta saapuvan jälkeen ei näkynyt edes efhk:n saapuvien luettelossa ja tuli niin matalalla että erotin sen valko/puna- värityksenkin parvekkeelta. Mieleen tuli Turkish airwaysin kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vois vaikka haukkua ilta-bashat, mutta olkoon :o. Jotain todella mullistavaa olivatkin keksineet :'(. Taitaa upota johonkin Perä-hikiän porukkaan( sorry vaan Hausjärven suunta) uutena ihmeenä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vois vaikka haukkua ilta-bashat, mutta olkoon :o. Jotain todella mullistavaa olivatkin keksineet :'(. Taitaa upota johonkin Perä-hikiän porukkaan( sorry vaan Hausjärven suunta) uutena ihmeenä.

 

 

 

99% "ei-ilmailufriikeistä" ei tästä ole varmasti aiemmin tiennyt. Niin ja kylläpä tämä meihinkin on myös uponnut ja uskon että moni on kiitollinen että saa nyt tiedon että tämmöinenkin palvelu on olemassa. Toki IS:n uutisointitapa taas on tuollaista raflaavaa, mutta onko se enään yllätys? Minusta pääasia on että palvelu saa julkisuutta, vaikka sitten näinkin :)

 

Ei se ole riski palstan henkilöiden "ilmailijan statukselle" ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

99% "ei-ilmailufriikeistä" ei tästä ole varmasti aiemmin tiennyt. Niin ja kylläpä tämä meihinkin on myös uponnut ja uskon että moni on kiitollinen että saa nyt tiedon että tämmöinenkin palvelu on olemassa. Toki IS:n uutisointitapa taas on tuollaista raflaavaa, mutta onko se enään yllätys? Minusta pääasia on että palvelu saa julkisuutta, vaikka sitten näinkin :)

 

Ei se ole riski palstan henkilöiden "ilmailijan statukselle" ;)

 

 

 

Pointtina olikin, että esim. kilpaileva "uutislehti" kertoi tästä päräyttävästä palvelusta jo alun kolmatta vuotta sitten: http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010042011511653_ma.shtml

Mutta vanhan kertaus on tietysti opintojen isoäiti ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pointtina olikin, että esim. kilpaileva "uutislehti" kertoi tästä päräyttävästä palvelusta jo alun kolmatta vuotta sitten: http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010042011511653_ma.shtml

Mutta vanhan kertaus on tietysti opintojen isoäiti ;)

 

Toki. iltapäivlehdet harrastavat tätä usein usein mm. sääuutisissa, jossa uutisoivat omien kohuotsikoiden pohjalta uusia uutisia. Esim: Marraskuussa uutisoidaan valkeasta joulusta ja pian siitä kun tulikin "raju muutos" ns. ennusteisiin. Toimii myös erinomaisesti myrskyjen, helteiden, pakkasten ym. osalta. Ja "kansa" luulee että Ilmatieteenlaitoksella tai Forecalla ollaan ihan pihalla. Netistä kun löytyy aina näitä 30vrk ennusteita, jotka - yllätys, yllätys - muuttuvat matkalla.

 

http://koti.welho.com/pjokine9/juhannuskohkaus.png

 

Mutta nyt oli rönsyilyt tässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rhodoksen lento pääsi uudelleen ilmaan. Koneena OH-LBR

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092216107915_uu.shtml

 

Kone ehti olla matkalla vain tunnin, kun Minskin yllä se joutui kääntymään takaisin Suomeen.

 

- Kapteeni kuulutti matkustamoon koneessa olevasta siivekeviasta. Hän totesi, että koska miehistö ei ole varma vian vakavuudesta, kone palaa takaisin Helsinkiin, lennolla vaimonsa ja kahden lapsensa kanssa ollut Tomi Siikanen kertoo.

 

Hieman ennen aamukymmentä matkustajat pääsivät viimein uuteen koneeseen.

 

Tälläkään kertaa ilmaan ei päästy ilman odottelua, sillä kapteeni ilmoitti, että ruoka on tilattu, mutta ei tiedetä milloin se saapuu.

 

- Henkilökunnan työaikaikkuna oli sulkeutumassa kolmen vartin päästä, joten me matkustajat äänestimme koneessa, että lähdemme matkaan ilman ruokaa. Yhtään vastaääntä ei äänestyksessä tullut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On, Ruska.

Nojoo, kun sitten vaivauduin MIL:n sivuja tutkailemaan, niin sieltähän se paljastui. "Harjoitusviikon lentotoiminta ajoittuu maanantaista 24.9. perjantaihin 28.9. päivittäin aikavälille kello 04–21"

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään