Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Ja minkähän takia?

 

No yksinkertaisesti sen takia, että MTOW voi olla suurempi kuin MLW.

 

Ja tietämättömille MTOW; Max lentoonlähtöpaino ja MLW; max laskupaino.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No yksinkertaisesti sen takia, että MTOW voi olla suurempi kuin MLW.

 

Ja tietämättömille MTOW; Max lentoonlähtöpaino ja MLW; max laskupaino.

 

Pilkunviilausta: Nykyisin viralliset termit ovat MTOM ja MLM.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lounais-Puolassa sumua:

 

FR24 äsken tuolla facebookin puolella:

 

Good morning. This morning there seem to be heavy fog over Poland. Aircraft landing in Gdansk, Poznan, Wroclaw and Warsaw are holding. Several aircraft have already diverted to Lodz.

http://fr24.com/LOT12 diverting to Rzeszow

http://fr24.com/LOT2 holding

http://fr24.com/NAX1052 holding

http://fr24.com/AFL2000 holding

http://fr24.com/FIN745 holding

http://fr24.com/BAW846 holding

http://fr24.com/ENT272 holding

http://fr24.com/TVP7225 holding

http://fr24.com/RYR1KH diverting to Lodz

http://fr24.com/RYR4CG holding

http://fr24.com/RYR1TY holding

http://fr24.com/RYR4MX holding

http://fr24.com/RYR9CL holding

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin Varsovan kone FIN745 taitaa olla matkalla kohti Berliiniä  :-\

 

AY745 09:45 HELSINKI BERLIN (TXL) 09:39 (Lähtenyt) 11:57 (Arvioitu)

AY745 12:30 BERLIN (TXL) WARSAW 13:10

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa tossa vähän p*%se puutua:

 

Comment: Triva: This is the worlds longest non-stop air route with it's 18,5 hours in the air. The return leg (SQ22/SIA22) from Singapore to Newark is fifteen minutes shorter due to the prevaling high altitude winds.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meni Tukholmaan, ihan normi reittilennolla. FR vaan sekoilee välillä noiden callsignien kanssa. Nytkin FIN61P(OH-LXC) painelee Ouluun tai Rovaniemelle, vaikka Flightradar väittää kohteen olevan Hong Kong.

Se on nämä  uudet "lyhennetyt" radiokutsut jotka saa aikaan pääosin FR24:n vääriä reitttejä. Ja tietysti välillä lennot eri paikkaan jollain vanhalla kutsulla. Pitää muistaa että reittitiedot syötetään FR24:n ylläpidon tms toimesta systeemiin kutsun perusteella, ei lentokoneen ohjaajien toimesta.  Ja pikkuhiljaa finski on alkanut näitä kutsuja viännellä uuteen uskoon, joten näitä reittikummallisuusvirheitä on jonkin aikaa esillä, kunnes niitä päivitellään(toivottavasti) pikkuhiljaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on nämä  uudet "lyhennetyt" radiokutsut jotka saa aikaan pääosin FR24:n vääriä reitttejä. Ja tietysti välillä lennot eri paikkaan jollain vanhalla kutsulla. Pitää muistaa että reittitiedot syötetään FR24:n ylläpidon tms toimesta systeemiin kutsun perusteella, ei lentokoneen ohjaajien toimesta.  Ja pikkuhiljaa finski on alkanut näitä kutsuja viännellä uuteen uskoon, joten näitä reittikummallisuusvirheitä on jonkin aikaa esillä, kunnes niitä päivitellään(toivottavasti) pikkuhiljaa.

Ja jokainen voi fr24n ylläpidon taakkaa pienentää painamalla "report route error" -nappulaa lennon tietojen alapuolelta kutsutunnusta vastaavan lennonnumeron tietäessään.

 

EDIT Pannaas vielä tämmönen, köyhät liikenteessä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sandy hiljentänyt USAn itärannikon lentoliikenteen

 

LaGuardia airport (LGA / KLGA) in New York reports 30-42 knots winds right now.

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on nämä  uudet "lyhennetyt" radiokutsut jotka saa aikaan pääosin FR24:n vääriä reitttejä. Ja tietysti välillä lennot eri paikkaan jollain vanhalla kutsulla. Pitää muistaa että reittitiedot syötetään FR24:n ylläpidon tms toimesta systeemiin kutsun perusteella, ei lentokoneen ohjaajien toimesta.  Ja pikkuhiljaa finski on alkanut näitä kutsuja viännellä uuteen uskoon, joten näitä reittikummallisuusvirheitä on jonkin aikaa esillä, kunnes niitä päivitellään(toivottavasti) pikkuhiljaa.

 

Näinhän se menee. Rekisteröidyin ihan vain sen takia FR:n foorumille, että voin ilmoitella sitä kautta näistä muutoksista. Ilmoitinkin heti ensi töiksi tuon FIN31T=AY/FIN631 ja FIN61P=AY/FIN361.

 

P.S. Lufthansalla vasta noita numero ja kirjain yhdistelmiä löytyykin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään