Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

En tiedä mitä wanhalla tarkoitat, mutta TOW on EFOP:lla hinaamassa purtsikka-MM kisoissa(harjoituspäivät menossa). Tai ainakin tänään aamupäivällä/puolenpäivän edellä se siellä oli hallin edessä ja tankille siitä lähti, sitten lähdin pian minäkin, joten ilmassa sitä en ehtinyt näkemään(tänään).

Wanhalla tarkoitin, että onko OHTOW näkynyt jo kauan Flightradarissa. Itse vaan satuin bongaamaan vasta pari päivää sitten ensimmäistä kertaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhalla tarkoitin, että onko OHTOW näkynyt jo kauan Flightradarissa. Itse vaan satuin bongaamaan vasta pari päivää sitten ensimmäistä kertaa.

Tuo asianlaita tulikin sitten myöhemmin mieleeni, enpä sitä tosiaan ole itsekään ennen nähnyt "tutkalla". Ja nytkin vain sinun kuvassa, en livenä ruudulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos kellään käsitystä mikä/miksi kone kierteli Suomenlahden perukan tietoilla (Pietari) tuossa klo 19.02 tietämissä paikallista aikaamme. Oheisessa kännykän "rääkätyssä" livekuvassa jättövanojen mukaan mennään jo kolmatta kierrosta täyteen. Kuvattu saaressa Kotka-Hamina rajalta kaakkoon. Sattui moinen poikani silmään, enkä itsekään ole sattunut vastaavaa aiemmin tuolla suunnalla näkemään. Tyhmänä kyselen   :'(

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Putin oli Suursaaren edustalla sukeltelemassa ja katselemassa hylkyä pohjassa. Lienee Putinin linkkikone.

 

Katos vaan, niinhän tuolla pyörikin "RSD47" ja nuo verkkouutisetkin mainitsevat sukeltelun - ollaan täällä kulmilla vielä paikoin näköyhteydenkin päässä Suursaaresta, jotta onneksi oli aurinkoinen keli vahinkojen välttämiseksi: [ftp=ftp://http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/venajalla-taivaalta-satoi-sementtia/2008/06/662873]http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/venajalla-taivaalta-satoi-sementtia/2008/06/662873[/ftp]  ;D

 

ps. tulin 12-v poikani kanssa pintasukeltelemasta juuri tuolloin - olikin poikani ollut Suomenlahdessa kovassa seurassa samaan aikaan  ;).

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wanhalla tarkoitin, että onko OHTOW näkynyt jo kauan Flightradarissa. Itse vaan satuin bongaamaan vasta pari päivää sitten ensimmäistä kertaa.

 

TOW oli pitkähkön aikaa telakalla mid life upgradessa. Kellot vaihtuivat lasiohjaamoon jonka myötä mukana on myös ADS-B -lähetin. Koelentoja lenneltiin viime viikolla ja nyt on saatu tehtyä hinauksiakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, olin juuri menossa autoa laittamaan pihalla lukkoon kun kaakosta jälleen pyyhkäisi kone - siis aivan väärästä suunnasta kohti noin luodetta. Ja taas tänne foorumille - Finnairin Hongkongin lennolla FIN69 jotain menossa kun pyörii nyt tuossa Hollolan nurkilla. Kääntyi tuossa Somerin yläpuolella takaisin .....  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo! Lyhyeksi jäi HEL - HKG. Teki vielä parit mutkat lisää ennen laskeutumista.

 

 

 

Varmaankin holdas jottai paino olisi alle MLW:n(Maximum landing weight).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia testailee WAM-systeemejä (kuvassa noi "nocallsign_" asemat ).

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia testailee WAM-systeemejä (kuvassa noi "nocallsign_" asemat ).

 

Tämä on varsin mielenkiintoista. Nyt on saatavilla EFHK:n läheisyydessä myös Mode-S EHS dataa melko alas.

Ohessa pari esimerkkiä kuinka kohteesta saadaan mm. Heading, Indicated Airspeed, selected altitude, QNH setting. Lisäksi toki saadaan myös Mach-luku, TAS, sekä Bank angle & Roll rate.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

--------

t. Otso / T-EFHK1 feeder

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko nyt sitten niin, että Amsterdamissa oli tarjolla paremmin mahdollisesti tarvittavia varaosia?

 

Ja mikähän oli syynä, ettei mennyt Heathrowille? Näytti siltä, että vika oli tiedossa jo tuossa lennon vaiheessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

onko se sitten 300m väli ennekuin kuin aletaan kessua näyttää ohjaamosta.

Vai pientä kiilailua hakien parempaa kulmaa Tokioon

 

Normihommaa, sikäli kun nopeussäätelyllä ei ole saatu aikaan 17 NM (koordinoimatta) tai 11 NM (koordinoiden) pitkittäisporrastusta. Tavanomaisin ratkaisu tässä tilanteessa on tyrkyttää toiselle pintaa 350, mutta tässä tapauksessa kummallakaan ei ole riittänyt puhtia nousta sinne ja Pietarin ACC on hyväksynyt sektorinvastaisen pinnan. Venäläisiltä on alkanut löytyä yllättävää joustamista kaikenlaisissa koordinaatiotilanteissa.

 

Samantyyppiset koneet saadaan sitten Siperian päällä nopeussäätelyllä jonoon. Yleensä edelläolevasta tehdään ykkönen ja pienikin nopeusero tekee tarvittavan raon kun kuljettava matka on pitkä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flightradar24 sivuston multilateration järjestelmän peittoalue kasvaa vain kasvamistaan. Ohessa kuvakaappaus tilanteesta 9.8.2013 n. Klo 14:05.

Kuvassa näkyvät siis vain ja ainoastaan T-MLAT kohteet. Valitettavasti tätä dataa ei näe kuin Premium paketissa. Todella hienoa saada nyt Embraerit ja muut

kartalle. Järjestelmän peittoalue alemmilla pinnoilla ei ole vielä kovin laaja vaan vastaanottimia tarvittaisiin lisää erityisesti mm. tänne Suomeen.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

t. Otso

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikkelistä kävi eilen sunnuntaina Swiss Airin Ambulance CL-604 noutamassa potilaan Milanoon. Reitti Zurichistä Mikkeliin ja edelleen Milanoon.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tässä mennään jo kovaa kyytiä takaisin pinnalla 400. Lufthansan 340 jahtaa pinnalla 380.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän JAL413 kääntyi takaisin ehdittyään hieman Venäjän puolelle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Koneen vaihto (JA822J → JA825J) ja uusi yritys n. 18:10 paikallista aikaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

-Esa

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jee! Vihdoin taas toimii flightradar google chromella. Pitkän aikaa oli tilanne sellainen, ettei kartalla näkynyt koneita ollenkaan ja jos karttaa erehtyi zoomailemaan, niin meni tilttiin koko roska.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään