Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Onko tuo "Teknikaali" joku ihan virallinen termi?

 

Sanonta?  ;) Mitä väliä sillä on onko se virallinen vai ei? Ymmärrät kuitenkin tuosta sen minkä takia ko. kone on tuollaiset kiemurat lentänyt, eikö?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuo "Teknikaali" joku ihan virallinen termi?

 

Kuskit ovat yleensä huikanneet että kääntyvät takaisin, menevät laskuun (lähimmälle) kentälle due to technical reasons/problems/malfunction. Käännöshän olisi "teknisten syiden takia", mutta käytännössä se on sanontana "teknikaali", se ymmärretään ammattipiireissä riittävän hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heathrowssa on pieni puhuri, näyttäisi olevan laskevat nyt holdissa aika täydellisesti. Vartti sitten niitä vielä meni jonossa alas.

EGLL 280620Z 25041G51KT 9999 SCT016 BKN020 14/11 Q0979

Mielenkiintoisia lenkuroita tekee koneet, ei mitään perusholdaus kuvioita monilla.

 

EDIT.  Ja jälleen show jatkuu normaalimmin noin puolen tunnin seisokin jälkeen, koneita alkaa laskeutua, tuuletkin hieman hellittäneet ja ovat ihan RWY suuntaan.

EGLL 280650Z 27034G45KT 9999 BKN019 13/09 Q0983

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisia lenkuroita tekee koneet, ei mitään perusholdaus kuvioita monilla.

 

On tosiaan poikkeuksellisia vektoreita annettu, esimerkkinä Royal Brunei Airlinesin lento 97  ::)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko tyyntä Amsterissakin.. EHAM 280955Z 23046G60KT 9999 -RA FEW025 BKN030 16/09 Q0986 NOSIG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko tyyntä Amsterissakin.. EHAM 280955Z 23046G60KT 9999 -RA FEW025 BKN030 16/09 Q0986 NOSIG

 

Ihmeen hyvin tuntuu liikenne kuitenkin sujuvan: kutakuinkin aikataulussa mennään. Laajarunkojenkin laskut sujuu näppärästi kiitotielle 22, jolla on pituutta vain reilut 6000 jalkaa. No, tollanen 60kts vastatuulikomponentti jarruttaa aika mukavasti.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt St. Jude moukaroi Kastruppia. Aika hurja METAR-sanoma:

 

EKCH 281520Z 23045G65KT 9999 -SHRA FEW020TCU BKN040 14/08 Q0980 TEMPO 23045G70KT

 

Kattellaas tutkalta, miten käy liikenteen. Aika hyvin on kiitoratojen suuntaisesti tuuli vielä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kattellaas tutkalta, miten käy liikenteen. Aika hyvin on kiitoratojen suuntaisesti tuuli vielä.

Saapuvia tulee ja nekin kohta katkolla, koska siellä on ständit täynnä. Lähtöjä ei ole hetkeen ollut yhtään. Laskevat ilmoittaa windshear.sta. Tämä Liveatc.stä kuultua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SASn FRA-CPH  (SK676) meni Billundiin, samoin myös SVG-CPH (SK1879). Sama osoite myäs Aer Linguksen DUB-CPH. Air Beriinin ja Austrian Köpiksen lennot taittavat palata lähtökentilleen. kuten myös CSAn lento. Kohta on ruuhkaa Billundissa - myös WOW Reykjavikistä ja Air Greenland sinne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampereelle.

 

Mahtaako kukaan tietää syytä? Ihmettelin ku lens tästä yli, mutta ei kuulostanu normaalilta nousulta. Eikä täällä Helsingissä ainakaan tohon aikaan ollu kovin paha keli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä täällä Helsingissä ainakaan tohon aikaan ollu kovin paha keli.

 

EFHK 282250Z 19016KT 9999 -RA FEW004 BKN006 BKN010 10/10 Q0977

 

Ei tuo kyllä pitäisi mikään ylivoimainen vielä olla vaikka lievää sivutuulikomponenttia olikin.. en tiedä sitten miksi ei kelvannut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään