Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Kylläpä on flightradar muuttunu vaikeeselkoiseksi - ja käyttöiseksi!

Ainakin ilmaisversio...pitäiskö hommata pro -versio?

 

Missä on Playback toiminto ?? Jos joku tietää nii saa kertoa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä on Playback toiminto ?? Jos joku tietää nii saa kertoa...

 

 

Tuolta kello-kuvakkeesta löytyy

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kylläpä on flightradar muuttunu vaikeeselkoiseksi - ja käyttöiseksi!

Eipä se juuri ainakaan parantunut. Yksi mikä on jotenkin mielenkiintoinen uusi juttu on missä saa näkyviin auringonpaisteen ja hämärän alueet, sekä tietysti loppu pimeää, mutta kyllä siitä kartta ja koneet näkyvät silti hyvin. Ihmettelin alkuun miksi almanakka ja tuo kartta heittää noin 8...9 min auringonpaisteen ajoissa, mutta uskon että se on kun almanakka näyttää auringon yläreunan mukaan ja tämä luultavasti keskipisteen mukaan. Sitten tuo karttakuvan tyylinvaihto meni turhan monen napin taakse. Ja tietysti se iso mainosbanneri alareunassa "kututtaa", entinen oli siedettävämpi. Mutta ei parane katsoa lahjahevosta suuhun eikä ilmaisesta valittaa liikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tietysti se iso mainosbanneri alareunassa "kututtaa", entinen oli siedettävämpi.

Eilen huomasin että sen mainoksen saa nyt pois(piiloon) 15s? tjms  kuluttua pois :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
United Airlines flight #UA28 from London to New York has been holding and burning fuel for over 3 hours and 30 minutes over the English Channel. When weight has been reduced the flight will go back to Heathrow. According to United Airlines the reason for the aircraft returning is a minor technical issue. Follow the flight live on http://www.flightradar24.com/UAL28/50ff603

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi mikä on jotenkin mielenkiintoinen uusi juttu on missä saa näkyviin auringonpaisteen ja hämärän alueet, sekä tietysti loppu pimeää, mutta kyllä siitä kartta ja koneet näkyvät silti hyvin. Ihmettelin alkuun miksi almanakka ja tuo kartta heittää noin 8...9 min auringonpaisteen ajoissa, mutta uskon että se on kun almanakka näyttää auringon yläreunan mukaan ja tämä luultavasti keskipisteen mukaan.

 

Todellista syytä tietämättä on vähän vaikea arvailla, mistä ero johtuu. Valon taipumisen huomioiminen tai huomiotta jättäminen tekee myös noin auringon halkaisijan suuruisen eron. Toinen juttu, mikä mahtaa olla Flightradarin käyttämä korkeus, jolle tuo on laskettu, voisiko se olla 'pinnoilla' eikä maanpinnalla?

 

Edit:

Kokeilin Jens Satre'n laskurilla http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Sunrise_and_sunset.htm (joka näytti antavan ainakin Helsingistä melko tarkkaan samat nousu- ja laskuajat kuin almanakka) ja sillä auringon keskipiste vs. yläreuna vaikutti vain n. kolme minuuttia, ilmakehän refraktio n. 7 minuuttia. Päivän pituudessa ero on tietenkin n. kaksinkertainen. Havaintopaikan korkeutta ei tuolla voinut määritellä.

Laskukaavat löytyy tuolta: http://www.stjarnhimlen.se/comp/riset.html :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellista syytä tietämättä on vähän vaikea arvailla, mistä ero johtuu. Valon taipumisen huomioiminen tai huomiotta jättäminen tekee myös noin auringon halkaisijan suuruisen eron. Toinen juttu, mikä mahtaa olla Flightradarin käyttämä korkeus, jolle tuo on laskettu, voisiko se olla 'pinnoilla' eikä maanpinnalla?

 

Edit:

Kokeilin Jens Satre'n laskurilla http://www.satellite-calculations.com/Satellite/Sunrise_and_sunset.htm (joka näytti antavan ainakin Helsingistä melko tarkkaan samat nousu- ja laskuajat kuin almanakka) ja sillä auringon keskipiste vs. yläreuna vaikutti vain n. kolme minuuttia, ilmakehän refraktio n. 7 minuuttia. Päivän pituudessa ero on tietenkin n. kaksinkertainen. Havaintopaikan korkeutta ei tuolla voinut määritellä.

Laskukaavat löytyy tuolta: http://www.stjarnhimlen.se/comp/riset.html :santa:

Asiahan ei nyt suuresti mitenkään vaikuta, edes tutkan seuraamiseen, mutta kiitos tiedoista, pitää kai noihin perehtyä itsekin jossain välissä. Nimimerkillä "jää muuten kaivertamaan mielen sopukoihin".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Göteborgissa parhaillaan hurjia tuulia: ESGG 101920Z 25032G49KT 9999 BKN015 OVC020 04/00 Q0973 R21/29//95

 

Turkish diverttaa Helsinkiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook uskoi kerrasta ja lähti Tukholmaan.

[ attachment removed / expired ]

 

SAS oli sinnikkäämpi, mutta lopputulos sama. Takaisin Tukholmaan. :P

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Göteborgissa parhaillaan hurjia tuulia: ESGG 101920Z 25032G49KT 9999 BKN015 OVC020 04/00 Q0973 R21/29//95

Turkish diverttaa Helsinkiin.

Minkähän takia ei Arlanda kelvannut. Pitkä reissu, reilut 6h ilmassa jo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään