Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Sarjassamme Venäjän valtion Il-96:n ihmeelliset seikkailut Suomen ilmatilassa:

Tänään kymmenen maissa havahduin poikkeuksellisen komeaan jylyyn kotitalon yllä. Pilvet estivät näköhavainnon, mutta FR24 paljasti, että kyseessä oli naapurin "Erikoislaivueen" Il-96-300 (RA-96014), jota kävin sitten ajankuluksi seuraamaan.

Iljushin piirsikin seuraavan vajaan tunnin ajan mielenkiintoista kuviota Päijät-Hämeen ja Etelä-Suomen yllä lentopinnalla 100 ja n. 270 solmun maanopeudella. Seuraavaksi läpilasku Vantaalle ja edelleen läntisen Uudenmaan taivaalle kurvailemaan (sitten piti jättää live-seuranta kesken).

Kone oli lennetty edellisenä päivänä Moskovasta Vantaalle. Liekö ollut joku huollon jälkeen tehty tarkistuslento? Pojat käyneet Ala-Tikkurilan Shellillä vaihtamassa pyyhkijän sulat ja hydrauliikkanesteet... :)

Edit. Naapuriketjussa olikin keskustelua aiheesta.

Flightradar24_RA-96014.png

Muokattu: , käyttäjä: Klaus Pylkkänen
Lisäys tekstiin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako joku sanoa miksi jotkut lennot eivät näy Hevan Saapuvissa/lähtevissä mutta eivät myöskään FlightRadarin saapuvissa/lähtevissä? Mutta näkyvät kuitenkin ihan Flighrdarin kartalla normaalisti? Esim mm. tietyt rahtilennot, kuten esim. Moskovasta. Onko mitään keinoja nähdä aikataulutietoja niiden lentojen osalta, jotka eivät näy muuten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Joni Aalto kirjoitti:

Osaako joku sanoa miksi jotkut lennot eivät näy Hevan Saapuvissa/lähtevissä mutta eivät myöskään FlightRadarin saapuvissa/lähtevissä? Mutta näkyvät kuitenkin ihan Flighrdarin kartalla normaalisti? Esim mm. tietyt rahtilennot, kuten esim. Moskovasta. Onko mitään keinoja nähdä aikataulutietoja niiden lentojen osalta, jotka eivät näy muuten?

Onkohan useinkin ollut tarve tiedottaa rahtilennon saapumisesta tai lähtemisestä matkustajille tai matkustajia noutaville ihmisille? Sitä varten niitä saapuvien ja lähtevien lentojen listoja ylläpidetään ja julkaistaan kentillä. Rahtilennot tai yksityischartterit (bisnesjettien toiminta) eivät kuulu julkaistaviin tietoihin, ja sen takia niistä lennoista ei ole etukäteistietoja myöskään FR24:ssa.

Välillä tosin bisnesjettienkin menemisiä ja tulemisia näkyy Helsinki-Vantaan saapuvissa/lähtevissä, mutta ne ovat usein vahingossa julkaistuja.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flightradarin saapuvat ja lähtevät perustuu täysin flightradarin omaan dataan joten jos on samalla lennonnumerolla on säännöllisiä lentoja Helsinkiin niin välillä näkyvät siellä. Esim UPSin ja DHL:n arkipäivien lennot näkyvät siellä. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän järki noin pitkässä lennossa on? Tuskin nyt mitään isompaa testattavaa voi olla, kun konetyyppi ja moottorit lentäneet jo vuosia. 

Toivottavasti pääsevät kuitenkin suunnitelmien mukaan loppuun eikä esimerkiksi sää sotke kuvioita. 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Antti Salste

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
52 minuuttia sitten, Antti Salste kirjoitti:

Toivottavasti pääsevät kuitenkin suunnitelmien mukaan loppuun eikä esimerkiksi sää sotke kuvioita.

Valmista tuli

 

BOE004.JPG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika hiljaista juu EFHK:lla juuri nyt kun myrsky on päällä. :)

edit: samalla Norski lähtikin JKL/KUO suuntaan? Eihän tuosta läpi pääse millään...

edit2: KOK-HEL kieppasi Tampereelle.. Ja samoin KAJ-HEL. Jaaaaa RVN-HEL myös. ARN-HEL pyörii Turun päällä @ FL310.

Screenshot_20170812-192332.jpg

Screenshot_20170812-192831.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Ville Väisänen kirjoitti:

Kovemman luokan myrsky, kun kiinalaiset kiertää ihan urakalla:

China Eastern kiersi Turun ja Tampereen , nyt jotain ongelmaa? Venäjälle menossa, kun aloittelee toista 360:stä Mikkelin itäpuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Timo Koski kirjoitti:

China Eastern kiersi Turun ja Tampereen , nyt jotain ongelmaa? Venäjälle menossa, kun aloittelee toista 360:stä Mikkelin itäpuolella.

Sinänsä outoa kun samaa kiertoreittiä meni Lufthansa ja pääsi Venäjälle ilman ongelmia. Olisiko kiinalaisilla joku lupapoliittinen juttu...

Mutta aika isoja kiemuroita ovat ajaneet. Kiinalaiset (länteen päin) kiersi kaukaa mutta Asiana paineli melko suoraan läpi..

edit: Löytyi oikea proopuska ja pääsivät jatkamaan kohti Kunmingiä..

edit2: Arvaan myös että tällä menolla Air Serbia Pietariin on kohta Hesassa varakentällä.. Saarenmaan päällä matkalla pohjoiseen ja itään ei tuosta läpi pääse..

Screenshot_20170812-200946.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Sami Puro

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Timo Koski kirjoitti:

China Eastern kiersi Turun ja Tampereen , nyt jotain ongelmaa? Venäjälle menossa, kun aloittelee toista 360:stä Mikkelin itäpuolella.

Ei kato Venäjälle saa mistään puskien kautta mennä - kun sinne on Waypoint "RATLA" pystytetty, niin käytetään sitä! :laugh:SESAR mikä se on? ;D

Näyttökuva 2017-08-12 kello 18.13.12.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ne ei uskoneet, että tällä tasalla olisi tällainen keli. Koputtelivat MFD:tä epäuskoisina kuten joissakin wanhoissa wilmeissä bensamittaria. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku, ei ainakaan ARN:n sivut äsken mitään kertoneet, miksi siellä  saapuvat koneet pyörii 40min jo  eikä ole lähtenytkään 16:11 UTC jälkeen yhtään. Sää ei näytä olevan syynä. Näyttää ainakin CDG, FRA ja MAD jo diverttaavan NYO:lle.

EDIT: nyt kohta näyttää jo kone nousevan ja saapuvat jatkavat lähestymistä

Muokattu: , käyttäjä: Timo Koski
päivitystä 16:58 UTC

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään