Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Tuollahan se ohjeissa/säännöissä lukikin, joten ei ihme ettei toimi, kun IE käyttäjiä ollaan:

The radar.piopawlu.net web service is compatible with Firefox 2/3 and Safari browsers only. Please do not ask why it does not work under IE or Opera, otherwise your account will be closed.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:thmbdn:Mutta laivoista saa näyttää tutkakuvia ja mistä ne tulevat ja mhin ne menevät ja vauhti , minusta se on ihan samaa kuin lentokoneet :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi GoogleMaps pohjainen tutkasivusto käytössä:

http://radar.piopawlu.net

EDIT: Tarkennuksena, saitti sisältää dataa Ruotsin, Puolan, Liettuan, Tanskan ilmatilan lisäksi myös Suomesta.

Jatkossa toivottavasti myös muualtakin.

EDIT2: Kannattaa lukea "Terms of Service" huolella. FireFox 2/3 ja Safari tuettuja selaimia, ei toimi ollenkaan IE:llä.

------------

Otso

Hitto että on hyvä!  Kun zoomaa tarpeeksi lähelle, voi nähdä mille kiitotielle kone on laskeutumassa/nousemassa EFHKlla.  Jos olisin spotteri, niin läppäri mukaan, niin voisi ruudulta tarkistella reaaliajassa kuka on tulossa/menossa, koska, ja mille kiitotielle.  Ehtis jopa suunnittelemaan eväspaussit ym. muut harrasteet tuon mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan jees tuo tutka mutta ei kyllä näytä kaikkea liikennettä tässä kentän seudulla.

Emput ja mädärit ainakin puuttuu + 99% bizjeteistä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi GoogleMaps pohjainen tutkasivusto käytössä:

http://radar.piopawlu.net

EDIT: Tarkennuksena, saitti sisältää dataa Ruotsin, Puolan, Liettuan, Tanskan ilmatilan lisäksi myös Suomesta.

Jatkossa toivottavasti myös muualtakin.

EDIT2: Kannattaa lukea "Terms of Service" huolella. FireFox 2/3 ja Safari tuettuja selaimia, ei toimi ollenkaan IE:llä.

------------

Otso

Miten tonne rekiströidytään? Ongelma on rekisteröitymisen yhteydessä olevissa sanoissa (yellow, blue jne), mitä niille pitäisi tehdä  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luet sen terms and jotaki kohan. Siellä on niillä väreillä maalattu jotain sanoja. Laitat ne sanat sinne laatikoihin. Itse tein näin ja rekisteröityminen onnistui mutta en pääse siltikään kirjautumaan sisälle. Ei varmistus spostia ei mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tonne rekiströidytään? Ongelma on rekisteröitymisen yhteydessä olevissa sanoissa (yellow, blue jne), mitä niille pitäisi tehdä  ???

- Please read the Terms of Service and enter the words highlighted in following colors::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tein näin ja rekisteröityminen onnistui mutta en pääse siltikään kirjautumaan sisälle. Ei varmistus spostia ei mitään.

Tutki roskapostikansiosi, jos varmistusviesti on mennyt suoraan sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo rekisteröindyin uusiksi ja laitoin toisen spostin osoitteen niin toimi. Hotmailissa näköjään aika rankat suojaukset vaikka laittaa asetuksista päälle NORMAALI tason. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuo eka numero tuossa koneen koodissa on?

0262 FL100

FIN664K

Tuo FL on selkeä, kuvaa lentokorkeutta ja + tai - vielä perässä että onko nousemassa tai laskeutumassa.  Ilman kirjaimia FL on sitten suoraan jalkoja (matalalla ollessa).

Seuraavalla rivillä on sitten lentoyhtiö ja lennon numero.

Mutta siis tuo 0262?  Se ei ole heading, koskapa olen tänään nähnyt jotain 7862-tyylisiä lukemia, ja aika monen koneen kohdalla lukee N/A  eli Not Available eli tietoa ei ole saatavissa. Joku transponderin sarjanumero tmv?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuo eka numero tuossa koneen koodissa on?

Mutta siis tuo 0262?   Se ei ole heading, koskapa olen tänään nähnyt jotain 7862-tyylisiä lukemia, ja aika monen koneen kohdalla lukee N/A  eli Not Available eli tietoa ei ole saatavissa. Joku transponderin sarjanumero tmv?

Ainakin itse luulisin sen olevan transsun koodi sille lennolle, ei siis sarjanumero ainakaan .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei näytä olevan transponderi koodi ainakaan. Katselin kun FIN439L lähti kohti Rovaniemeä ja siinä paikalla oli nro 2230 tai jotain tuon tyylistä. Sisämaan lennot lennetään pääsääntöisesti 36XX koodeilla. Ainakin EFPS tulevat!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin, ehdinkin ihmetellä miksi nuo Etelä-Suomen tiedot on noin tarkat.  Sitten katsoin tuota "Radars" -listaa, ja siellähän komeilee:

8 EFHK 60.3/24.9 2008-08-31 20:56:46 Ode.

Jollain suomalaisella on siis vastaaotin tähän verkkoon liitettynä kohtuu lähellä maamme pääkenttää.  Sen takia saadaan maassa rullaavistakin koneista tietoa.

Google kertoo noista koordinaateista, että jos olisivat tarkkoja, niin paikka olisi kehä III varrella Tikkurilassa, ykkös- ja kolmoskiitoteiden flight pathin välissä. Tuolla tarkkuudella ilmoitettuna mittauspaikka voi olla missä hyvänsä 5-7 km säteellä kentästä. Suhteellisen lähellä kylläkin.

Onkohan tuo  Ode palstan lukijoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Please read the Terms of Service and enter the words highlighted in following colors::)

Hittolainen! Mulla vaan herjaa koko ajan:

There were some errors in the fields marked in red:

The orange word was not given or is incorrect!

The purple word was not given or is incorrect!

Kumma kun ei kelpaa, vai onko iskenyt paha puusilmä?

edit: sanat siis laitettu ihan oikein...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin paikka olisi kehä III varrella Tikkurilassa, ykkös- ja kolmoskiitoteiden flight pathin välissä.

Terveisiä Vantaalta. Siis missä?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin paikka olisi kehä III varrella Tikkurilassa, ykkös- ja kolmoskiitoteiden flight pathin välissä.

Jos se on tuolla kohdilla niin se ei ole tikkurilassa. Vaan alueella Voutila-Vantaanlaakso....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se on tuolla kohdilla niin se ei ole tikkurilassa. Vaan alueella Voutila-Vantaanlaakso....

Juu sorry.   Tunnen Vantaata sen verran huonosti, että katsoin vaan että vierestä menee Tikkurilantie, joten "se on sit Tiksissä".   :-[   

Tuo Voutila-Vantaanlaakso on siis koordinaattien "tarkka paikka". 

Kun tuon 60.3/24.9  laittaa Google Maps -hakuun, niin paikka tulee näkyviin.  Mutta niinkuin sanoin, tuo on karkea koordinaatti.  Jos kokeilette laittaa 60.25-60.35  ja 24.85-24.95  noihin hakuihin, niin niiden luoman neliön sisään tuon antennin pitäisi mahtua.

Tämän enempää itseäni ei kiinnosta tietää missä tai kenen se antenni on. Kunhan vaan totesin että on "tarpeeksi lähellä"  EFHKta jotta tulee tarkkaa dataa, ja se tieto riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistitkö siis ihan varmasti ne sanat sieltä "terms of service"-osiosta etkä niinkuin minä ensin kirjoitin vain sen värin siihen boxiin eikä toiminut tietenkään >:(.  Onneksi joku oli ollut yhtä tyhmä ja siellä flygradar.nu kyssäreissä oli jo kys/vast valmiina minun puusilmille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

There were some errors in the fields marked in red:

The orange word was not given or is incorrect!

The purple word was not given or is incorrect!

Eli näin: Täytä kaavake.

Lopussa on kaksi kenttää johon pyydetään tietyllä värillä kirjoitettu sana. avaa käyttöohjeet toiseen selain ikkunaan.

Nämä halutut sanat löyttyvät KÄYTTÖEHDOISTA värillisinä. Katsot tarkkaan ja kash, siellä lymyilevät. kopsaa haluttu sana ehdoista ja siirä se kaavakkeeseen. 

Ja eikun menoksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se vain oli puusimä -syndrooma minulla päällä! Vaikka kuinka luin tuota hartaudella niin ei se auennut, vaikka muka aukesi.

Pienenä lohtuna totean (ainakin itselleni), että muutama hyvinkin ameriikkaa vääntävä kaveri pähkäli samaa kuin minä...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin tässäpä pikaisesti tehdyt ohjeet!

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Siinäpä se.. Toimi ainakin minulla! Varmista lisäksi että sähköpostisi ei suodata roskaposteja. Käytä siis. Esim pois päältä ja rekisteröidy!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa eritoten huomioida, että nimenomaan klikkaa tuota merkittyä kursivoitua tekstiä, jota ei tyhmä ihminen linkiksi arvaakaan - kuten minä siis. Klikkasin pariin kertaan sitä alareunassa olevaa terms of serviceä ja kirosin. Sieltä ei löydy yhtään muulla värillä kuin mustalla kirjattua tekstiä. Sitten jostain löytyi tolkun hiven.

Mutta addiktoivaa hommaa skannerin ja finaalivisuaalin kanssa.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään