Kai Krause

"Tutkanäyttöjä" netissä?

3 296 viestiä aiheessa

Lue esko puolakan viestiin vastaamani viesti

No mitä Putinin kesäpaikka Käkisalmen lähellä liittyy Laatokan päällä monetta päivää kelaavaan T204 -koneeseen? Koneesta kuvataan Putinia uimahousuissa ja ilman paitaa  :laugh:?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä Putinin kesäpaikka Käkisalmen lähellä liittyy Laatokan päällä monetta päivää kelaavaan T204 -koneeseen? Koneesta kuvataan Putinia uimahousuissa ja ilman paitaa  :laugh:?

Se taitaa olla linkkikone  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Se taitaa olla linkkikone  ;)

Kansantalouden ja ympäristön kannalta olisi ehkä fiksumpaa hankkia Vladimirille mokkula mökkikäytöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monta kertaa tämän sanan linkkikone olen täältä foorumilta lukenut, mutta osaako kukaan selostaa mitä se käytännössä tarkoittaa? Eikö tosiaan Käkisalmen datsalla kuulu mokkulat. Onko tuo vain venäläisten touhua pörrätä päämiehen pään päällä hänen ollessaan virkatehtävissä tai lomaillessa, kuten ilmeisesti tässä muutaman päivää Laatokan päällä pyörineen koneen tapauksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monta kertaa tämän sanan linkkikone olen täältä foorumilta lukenut, mutta osaako kukaan selostaa mitä se käytännössä tarkoittaa? Eikö tosiaan Käkisalmen datsalla kuulu mokkulat. Onko tuo vain venäläisten touhua pörrätä päämiehen pään päällä hänen ollessaan virkatehtävissä tai lomaillessa, kuten ilmeisesti tässä muutaman päivää Laatokan päällä pyörineen koneen tapauksessa.

Josta tämä foorumin kätköistä luin, että tällä pidetään yhtettä sateellitteihin, jota kautta pystytään sotatilanteesa antaa esimerkiksi käsky laukaista ydinohjukset tai vastaavaa  :)

Edit:

No jos range on jotakin 10000 kilometrin luokkaa ja toiminta-aika n. 13h niin kyllä kelpaa pyöriäkin. Aika selkee linkkikonehan tuo on eli Tu-214SR (R-438 sat comm kitillä varustettu Tu-214). Medvedev tai Putin kaupungissa ja linkkikone huolehtii yhteyksistä, jotta ydinaseisiin, sateliitteihin yms. päästään käsiksi tarvittaessa jos vaikka ydinsota yllättäisi. ;) Joskus kun vierailut venyy niin noita vaihdetaankin, eli muutamaa konetta kierrättämällä voidaan olla jatkuvasti ilmassa.

Vastaava tapaus Tsernobylistä: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,97069.msg1279796.html#msg1279796

Kannakselta: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,97069.msg1243956.html#msg1243956

EDIT: Ei kuitenkaan mistään vakavammasta kyse kuin Putinin vierailusta nuorisoleirillä ;D: http://rt.com/politics/putin-seliger-youth-forum/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee ny vähän off-topiciksi, pahoittelut siitä. Tiedän, että jotain satelliitti- tai ydinaseyhteyksiä tolla hoidetaan, mutta en vain voi ymmärtää eikö semmoset yhteydet nykytekniikalla saada muodostettua päämiehen taskussa olevalla laitteella suoraan satelliittiin ilman mitään välissä olevaa linkkikonetta pörräämässä ympärillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milloinkohan tuo kuvakaappaus mahtoi olla otettu? Nimittäin hra. Putin taisi olla tuolloin katsomassa olympialaisia Lontoonmualla...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milloinkohan tuo kuvakaappaus mahtoi olla otettu? Nimittäin hra. Putin taisi olla tuolloin katsomassa olympialaisia Lontoonmualla...  :)

Ajaa kone muuten par-aikaa siellä ympyrää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua valtionpäämiehenä v*tuttaisi, jos kesämökkini päällä pörräisi lentokone vain siksi, jos huvittaisi alkaa ydinaseita laukomaan.

Kuulostaa kevyen foliohattumaiselta teorialta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua vähän ihmetyttää se, että ko. kone ajaa transponderi päällä. Nythän täällä vihamielisessä länsinaapurissakin nähdään missä ao. kone ja sen vahtima presidentti sijaitsevat.

Helppo maali vihollisille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua valtionpäämiehenä v*tuttaisi, jos kesämökkini päällä pörräisi lentokone vain siksi, jos huvittaisi alkaa ydinaseita laukomaan.

Ei herra Putin mökillä ollut vaan virallisella visiitilla Valamolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Venäläinen "vakooja" EFHK:lla  ;D

Mä en nyt tajunnut alkuunkaan tätä. Todenna huono vitsi vai olenko vaan tyhmä etten tajua nokkelaa sutkautusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on mun tutka, toistaiseksi tolla tunnuksella, joka on tarkoitettu Pietarin tutkalle(avataan syksyllä).

PÄIVITYS: Nyt toimii tunnuksella T-EFHK3

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku viisaampi kertoa mistä koordinaatit tulee ADS-B transponderille. Laitetaanko alkupiste kenties käsin? Olen seurannut AA130 lentoa useana aamuna eikä aina tiedä kummalle radalle se laskeutuu. Vikasijainteja olen nähnyt pääasiassa vain loma-/halpalentoyhtiöillä. Tänään oli koordinaatit paljon poskellaan. Onko konetyypillä jotain vaikutusta vai onko tämä Flightradar24:n ongelma?

Kiitos Peter Z:lle tutkakuvasta, kiva seurata vähän maaliikennettäkin. Toivottavasti myös jatkossakin...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään