Juhani Hämäläinen

Finnair muuttaa lentonumeroita w17/18

6 viestiä aiheessa

Lentonumerot muuttuvat Euroopan ja mannerten välisillä reiteillä talvella 2017.

 

Joitakin uusia lentonumeroita:  HEL-BKK-HEL  089/090 ---> 141/142

.                                             HEL-HKG-HEL 069/070 ---> 099/100

 

Euroopassa:                             Venäjä: 700-799

.                                              Ruotsi:  800-899

 

Lisää muuttuvia numeroita:

 

www.routesonline.com/news/38/airlineroute/269813/finnair-w17-flight-numbers-changes

.                                     

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, mikähän tän numeromylläyksen takana mahtaa olla?  :o

 

Eipä tällä sinänsä suurta merkitystä ole, nostalgikkona tietty jään tietysti kaipaamaan vanhaa kunnon kasikolmeykköstä, jolla niin usein on matka USAan alkanut!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, mikähän tän numeromylläyksen takana mahtaa olla?  :o

 

Eiköhän siellä kasvun myötä ole yksinkertaisesti tila vain loppumassa 0-1000 välillä kesken. Helpompi jakaa lennoille numeroita loogisemmin, kun on enemmän tilaa millä pelata. Esim AY995 on jouduttu numeroimaan huomattavan kauas muista LHR lennoista. Nyt kun puhtaita charterlentojakin on vähennetty, lienee 2001-2999 välillä runsaasti tilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun puhtaita charterlentojakin on vähennetty, lienee 2001-2999 välillä runsaasti tilaa.

Koska chartterit on tuolla välillä ollut? Eiks lomalennot ollu 1000-1999 numeroilla... Vanhat Flyben/Norran operoimat lennot oli muistaakseni kakstonnisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska chartterit on tuolla välillä ollut? Eiks lomalennot ollu 1000-1999 numeroilla...

 

Monet lomalennot oli ennen. Mm. Malaga, Toronto, Miami, Phuket, Bangkok oli  2000 -sarjaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, mikähän tän numeromylläyksen takana mahtaa olla?  :o

 

Sama kävi mielessä..

 

Ennen oli kiva kun oli hieno puhnro, nykyään sitä ei näe kukaan, eikä kiinnitä mitään merkitystä _koska sitä ei missään kohtaa tarvitse sisäistää_ yhdenkään käyttäjän.

 

Jos lentonumeroita pitää vaihtaa, kun ei range riitä tuolla nykyisellä välillä, niin on syytä pistää FineAirilla uraputkeen "talous ja lukuisat palkattomat tet-harjoittelijat" - osaston henksu tukiopettamaan matikan alkeiskurssia sinne Martelan sermin toiselle puolelle avokonttoria.

 

Ilmaisena kehitysvinkkinä, lentonumerot voi muodostaa ihan alkaen numerosta 0/1. Jos päästään mittaviin lukemiin aikataulukaudella, niin voidaan paukutella henkseleitäkin. Numerot ei kesken lopu, eikä niil ole vatunkaan merkitystä nykypäivänä.

 

Tuskin mikään lähijunakaan on häkeltänyt operoivaa yhtiötä, yleisöä taikka edesmennyttä Hannu Karpoakaan, vaikka se olisi A-juna klo 14.04 Helsingistä Leppävaaraan, eikä juna "VR20120 Helsingistä Leppävaaraan 14.04". Osapuolet tuskin näkevät ennakkoon operoivaa runkonumeroakaan.

 

Ainoa palautteeni VR:n suuntaankin olisi, että "numeroisivat" käyttämäni Turun kaukojunat T-tunnuksella, niin henkisesti en häpeisi aina steissillä, vaikka poistunkin jo Karjaalla. Yhtään suosimatta henkisesti Toijalaa, ihan aiheellisesti Turkulaisten kustannuksella.

 

Asteen kärkevän kommentin tausta lienee, että tuskin nyt ihan Vesteråsista vedetty fakta olis lukumääräisesti useamman tän foorumin rekisteröityneistä jäsenistä tietävän numeroinnin historian/taustan, kuin koko kansallisen nakkikiskan nykyisen työsuhteisen henkilökunnan tietoisuuden em. aiheesta.

 

Saa valaista toki, jos mahtaisinkin olla väärässä. Siksihän tämä lienee pulinapalsta :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään