Mika Laakso

Hunterit Helsingissä 1957

11 viestiä aiheessa

Löysin välikäsien kautta vanhan postikortin "Hunter Helsingissä"? Kortin takana tekstit "mimosa" ja "kiel". Hunterit kävi Helsingissä syyskuussa 1957 Ilmailumuseon linkin mukaan ja XJ675 T oli mukana. Mutta postikortin kuva on tuskin Suomessa otettu? vai olisiko niin että kortti on vain ostettu Helsingistä kyseisenä ajankohtana, lentonäytöksessä?

http://ilmailumuseo.fi/wp-content/uploads/2015/07/kokoelmat_4_2014.pdf

hunter_0001.jpg.6da965903c0944485a888b0f0f725d03.jpg

[attachment]422210_hunter.jpg[/attachm>hunter.jpg.d35ec1940484ad6f4ec4e5bec1c33dff.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloitteleva ilmailuhistorian amatööri kysyy, mikä on "edesmennyt ykköshalli"?  .-)

Hiljattain terminaalin laajennuksen tieltä Helsinki-Vantaalta purettu lentokonehalli nro 1. Sen edessä otetulta kuva tosiaan näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti kuva ei ole myynnissä ollut postikortti.

"Mimosa" oli Suomessakin yleinen, saksalainen valokuvauspaperimerkki. "Kiel" puolestaan valmistuspaikkakunta.

Monilla muillakin paperivalmistajilla oli ns. kartonkivahvaa paperia taustan postikorttipainatuksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kuva on kuitenkin EFHK:lta. Vrt. esim. tämä minun Helsinki-Vantaalla ottama kuva jokseenkin samasta sijainnista.

fouga_helsinki_1969_.jpg.1012b22c077ed0f8a6b65073eee74883.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti kuva ei ole myynnissä ollut postikortti.

"Mimosa" oli Suomessakin yleinen, saksalainen valokuvauspaperimerkki. "Kiel" puolestaan valmistuspaikkakunta.

Monilla muillakin paperivalmistajilla oli ns. kartonkivahvaa paperia taustan postikorttipainatuksella.

Jos mulla on postikortti, niin miksi se ei ole myynnissä ollut postikortti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos mulla on postikortti, niin miksi se ei ole myynnissä ollut postikortti?

Sen takia, että se on valokuva joka on vedostettu valokuvapaperille jonka taustana on postikorttipohja, ihan niin kuin Mikko viestissään kertoi. Tämä oli normaalikäytäntö aikoinaan. Itse asiassa noita "postikorttitaustoja" taisi kuviin saada vielä 1990-luvullakin.

Eli tuon kuvan on joku ottanut Helsingissä koneen ollessa täällä vuonna 1957, ja sen on vedostettu tämän jälkeen postikorttitaustaiselle valokuvapaperille.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään