Guest jagge

kiisseli kessna

13 viestiä aiheessa

hep,tänään iltapäivällä ku meikä oli spaddulla parvekkeella niin tuli ihmeteltyä seuraavaa:Ihme soundia rupes kuulumaan..meinasin että joku kämänen rotax kannuinen ultra mut pikkaisen erilainen ääni kumminkin ja piti tutkailla enemmänkin ja :oC-172 silhuetti sätki menemään...kaiketi se oli se diesel 172:nen?Jotenkin ne soundit oli vähä "nuhaset" ???Pakko jossain vaiheessa nähdä konepellin alle?

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko jossain vaiheessa nähdä konepellin alle?

 

 

Mitäs siellä on sen kummempaa katsomista? Samanlainen 1.7 litran TDi löytyy kaatuilija-Mersun pellin alta :P

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko jossain vaiheessa nähdä konepellin alle?

T:Pygmi

 

Pellin alle kurkkaamista en uskalla luvata mutta tänään lennetään tyyppeja OH-CAU:lla ankarasti Malmilla ja samalla olisi tarkoitus olisi kuvailla videota diesel ihanuudesta. Tervetuloa pällistelemään kerhomme toimintaa.

 

kerho huoneemme on täällä http://www.malminilmailukerho.net/thumbs/ohje.jpg'>http://www.malminilmailukerho.net/thumbs/ohje.jpg

Ulko seinässä on ovikello! Toinen mahdollinen yleisesti käytetty tapa on koputtaa ikkunaan. Avain sana ovella on "tulin tutustumaan mikiin".

 

Nähdään malmilla

http://www.malminilmailukerho.net

 

t:marko

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno umpijöötistä koneistettu vaihteistokotelo, tarkoittaa että noita ei kovin paljoa tehdä, ja että raha puhuu. Jännä että löpö-/kerofilsan runkokin on nakerrettu kokonaan uusiksi, taas cnc-jyrsin jauhanut umpijöötiä ja konetunteja kertyy... Öljypohja näyttäisi olevan magnesiumia kuvan mukaan, eli kaiken kaikkiaan hieno laitos, niin teknisesti kuin esteettisestikin. Tai siis insinöörin silmään kaikki toimiva on kaunista ;)

 

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

rasva-apinalle pitää nähä omin simmuin tuo paketti!Ei riitä kuvat..

T:Pygmi

PS:Kuka huoltaa ja millä luvilla nuita kiisseleitä??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS:Kuka huoltaa ja millä luvilla nuita kiisseleitä??

 

Joen Service Joensuussa ja KoneKorhonen... Ennenkuin KoneKorhonen hommasi itselleen luvat dieseleiden huoltoon, Lahden Mikko Joen Servicestä oli ainoa henkilö Suomessa, joka sai noita huoltaa. Mikko kävi muistaakseni reilun viikon koulutuksen Englannissa tuota varten...

 

 

Tämä kuva on otettu Da-40 OH-FDA:n maahantulotarkastuksen yhteydessä...

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuntelin kanssa eräänä päivänä autotallilta kotiin kävellessäni kun Viikin päällä pörräsi omituista säksätystä ja pörinää pitänyt Cessna. Putkahtaessaan talon takaa näkösälle hokasin heti mistä oli kyse. Tieseli-Tsessnahan se siinä pöksätteli menemään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos se joskus oli lauantai klo 12:30 - 13:00 niin minä , Santtu ja Jani siellä mennä pörisimme. EFHF-nokka-kauka-EFHF.

 

t:marko

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillä Oulussa ollaan lennetty nyt vajaa vuosi diesel C-172 OH-CVB:llä ja käyttökokemuksia on kertynyt. Aivan huoletonta homma ei ole ollut, vaan kesän aikana kone seisoi useasti parin päivän pätkiä kun tietokoneen varoitusvalot kielsi lentämisen.

 

Kun kone toimii niin mukavahan sillä on lentää. Tehot lennetään prosenteilla, ei kierroksilla ja esim. 75% matkalentotehoilla kulutus on n. 5.4 gallonaa tunnissa. Kerosiinin hinnan ollessa n 0.7-0.8 euroa litra on ero lentobensaan lähes puolet. Verrattuna bensa C-172:seen niin tyhjänä tuntuu ehkä ärhäkkäämmältä, täydellä kuormalla heikompi ja MTOW:ta on laskettu bensavehkeeseen verrattuna. Jos ajelet 50% matkalentotehoilla niin imassa voi pysyä lähes 9 tuntia.

 

Häiriötilanteessa homma on helppoa, eli kärjistettynä ei ole oikeastaan mitään muuta tehtävää kuin pakottaa B - FADEC (moottorintietokonejärjestelmä) päälle ja toivoa että jotakin tapahtuisi.

 

Loppukesästä oli Tekniikan Maailmassa hyvä juttu meidän Cessnasta.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillä Oulussa ollaan lennetty nyt vajaa vuosi diesel C-172 OH-CVB:llä ja käyttökokemuksia on kertynyt. Aivan huoletonta homma ei ole ollut, vaan kesän aikana kone seisoi useasti parin päivän pätkiä kun tietokoneen varoitusvalot kielsi lentämisen.

 

Tässä oli ilmeisesti kyse siitä kerosiinin lämpenemisongelmasta? Joka ilmeisesti hoituu sillä kun tankkia vaihtelee suht tiuhaan että molemmat lämpenevät tasaisesti? Vai oliko siinä jotain muuta?

 

Verrattuna bensa C-172:seen niin tyhjänä tuntuu ehkä ärhäkkäämmältä, täydellä kuormalla heikompi ja MTOW:ta on laskettu bensavehkeeseen verrattuna. Jos ajelet 50% matkalentotehoilla niin imassa voi pysyä lähes 9 tuntia.

 

Meillä tuo toinen C172 on sillä samalla 1043kg MTOW:illa jo ennestäänkin (150hv) joten eroa ei siihen ole. CVB ilmeisesti oli 160hp bensakoneella?

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, mm tää kerosiinin lämpeämisongelma, mutta kyllä muutakin rompetta vaihdettiin kesän aikana. Ongelma oli lähinnä se että kun tietokone alkoi vilkkua varoitusta piti joensuusta tulla mekaanikko, downloadata data koneesta, lähettää se Thielertille, joka yleensä ilmoitti että kuitatkaa vika ja taivaalle! Koko hommassa meni aina päiviä ja kone seisoi kentällä.

 

Jep - CVB oli 160 hp bensakoneella.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo MTOW-ero menee mallin mukaan, eikä niinkään tehon mukaan.

 

Mallissa 172P on koneen runkoa hieman kevennetty, mutta silti päästy maksimimassaan 1089 kg, 160 hv:n moottorilla. Mallissa 172N taas on kyseenalaista kuuluisuutta saanut H-moottori, josta saatiin myös samat 160 hv, mutta kone oli silti sertifioitu vain 1043 kg:n maksimimassalle.

Eikös tuo MIK:n kone ollut mallia N?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään