newsBot

Finnair rekrytoi 70 digiosaajaa ja tuo digitalisaation tiivisti asiakaskokemukseen ja työtapoihin

6 viestiä aiheessa

Finnair vauhdittaa digitaalisten ratkaisujen hyödyntämistä ja palkkaa vuoden 2017 aikana noin 70 ohjelmistokehittäjää, projektipäällikköä, palvelusuunnittelijaa ja muuta digiosaajaa Finnairin uuteen digitiimiin vahvistaakseen yhtiön kykyä luoda uusia ratkaisuja  prosessien tehostamiseksi ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi. Digitalisaation hyödyntäminen on seuraava vaihe Finnairin kasvustrategian toteuttamisessa. 

 

"Mobiilisovellukset ja datan hyödyntäminen tulevat jatkossa näkymään tiiviisti eri henkilöstöryhmien työssä, ja esimerkiksi lentokoneiden huollossa otamme ensimmäiset mobiilisovellukset käyttöön vuoden 2017 alkupuolella", sanoo Finnairin Chief Digital Officer Katri Harra-Salonen. "Haemme myös uusia digitaalista kehitystä hyödyntäviä liiketoimintamahdollisuuksia ja panostamme innovaatiotoimintaan." 

 

Finnair-mobiilisovellus on palkittu Red Dot -designpalkinnolla ja yhtiön A350-koneissa käytössä oleva Nordic Sky -portaali  on palkittu lentoalan innovatiivisimpana lennonaikaisena digitaalisena palveluna. Finnairin digitiimi kehittää ratkaisuja myös Finnairin sisäiseen käyttöön, ja tässä Finnair hyödyntää muun muassa IBM:n iOS Enterprise -yrityssovelluksia. 

 

"Työskentely Finnairin digitiimissä antaa mahdollisuuden luoda uutta lentoyhtiön mielenkiintoiseen ja jatkuvasti kehittyvään toimintaympäristöön ja yli kymmenelle miljoonalle kansainväliselle asiakkaallemme. Palvelukehitys perustuu vahvasti avoimeen, organisaatiorajat ylittävään ketterään kehittämiseen, jolla pyrimme saamaan uudet tuotteet ja palvelut nopeammin markkinoille. Tämä on Suomessa ainutlaatuinen työympäristö ja tavoitteemme onkin rakentaa pohjoismaiden paras agiilitiimi", sanoo Harra-Salonen.  

 

Finnairin koko laajarunkolaivasto saa langattoman yhteyden keväällä 2017, ja Finnair tuo Wi-Fi-yhteyden myös Euroopan liikenteen Airbus-koneisiin ensi keväästä alkaen. Tämä tuo uusia mahdollisuuksia kehittää lennonaikaista asiakaskokemusta ja esimerkiksi ostosmahdollisuuksia.  

 

Finnair on siirtynyt voimakkaasti kasvuvaiheeseen, ja on tänä vuonna rekrytoinut jo noin 800 työntekijää, joista suurin osa on matkustamohenkilökuntaa ja lentäjiä. Yhtiön laivasto kasvaa vuoden 2017 aikana uusilla A350-koneilla ja uusilla A321-koneilla. Finnair avasi vuonna 2016 uusia kohteita Japanissa, Kiinassa ja Euroopassa, ja reittiverkosto kasvaa myös vuonna 2017. 

 

Avoimet digityöpaikat löytyvät osoitteesta finnair.com/digityot

 

Lisätietoja:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla kivinen tie rekrytoida digitalisaatio/IT-alan parhaita ammattilaisia (mikä lienee tavoitteena) noin paljon noin nopealla aikataululla. Yllättävää sinänsä, että palkataan omille listoille eikä tilata konsulteilta, etenkin kun esim. nuo mainitut palkitut palvelut on ihan konsulttivoimilla tehty. Eli sinänsä kokemukset ei varmaan ole huonoja? Toivottavasti lykästää :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhtiö palkkaa väkeä kahteen isoon kokonaisuuteen. Toinen niistä on digitaalisen palvelun kehitystiimi, jossa yhtiön mukaan on tarkoitus tehdä etenkin asiakasta koskettavia palveluita.

Tämä tarkoittaa lentoyhtiön mukaan muun muassa finnair.comin, mobiilisovelluksen sekä lennonaikaisen viihdejärjestelmän kehittämistä ja muuttamista asiakkaan henkilökohtaiset tarpeet entistä paremmin huomioivaksi.

Kaikille 70 uudelle osaajalle on luvassa vakituinen työsopimus.

Harra-Salonen ei paljasta, kuinka paljon tuleville digiosaajille maksetaan. Meillä on kilpailukykyiset palkat, hän sanoo.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005013081.html?ref=rss

 

T.TV

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla kivinen tie rekrytoida digitalisaatio/IT-alan parhaita ammattilaisia (mikä lienee tavoitteena) noin paljon noin nopealla aikataululla. Yllättävää sinänsä, että palkataan omille listoille eikä tilata konsulteilta, etenkin kun esim. nuo mainitut palkitut palvelut on ihan konsulttivoimilla tehty. Eli sinänsä kokemukset ei varmaan ole huonoja? Toivottavasti lykästää :)

 

Noh, vaikka IT-konsulttina leipäni ansaitsen, niin sahaanpa omaa leipäpuun oksaani sen verran että totean oman väen kuitenkin olevan aika usein se parempi vaihtoehto, erityisesti pidemmän tähtäimen kehitysprojekteissa. Se, saako tarpeeksi pätevää ja motivoitunutta tekijäporukkaa houkuteltua, on sitten ihan eri asia.

 

Finnairin tapauksessa esim. nuo mobiiliappit ja osittain myös 350:n IFE-järjestelmät ovat olleet aika helposti ulkoistettavia palasia ja jokseenkin perusteltujakin, mutta kyllä itse core järjestelmäkehitys olisi syytä olla omassa hallinnassa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, vaikka IT-konsulttina leipäni ansaitsen, niin sahaanpa omaa leipäpuun oksaani sen verran että totean oman väen kuitenkin olevan aika usein se parempi vaihtoehto, erityisesti pidemmän tähtäimen kehitysprojekteissa. Se, saako tarpeeksi pätevää ja motivoitunutta tekijäporukkaa houkuteltua, on sitten ihan eri asia.

 

Finnairin tapauksessa esim. nuo mobiiliappit ja osittain myös 350:n IFE-järjestelmät ovat olleet aika helposti ulkoistettavia palasia ja jokseenkin perusteltujakin, mutta kyllä itse core järjestelmäkehitys olisi syytä olla omassa hallinnassa.

 

 

 

Samassa veneessä siis ollaan, itsekin olen IT-alan konsultti ja sitä kautta tätä aloinkin hämmästellä. Ja samaa mieltä, että tietyt asiat on hyvä olla omissa käsissä jos mahdollista. Harvoin vaan näkee tällaista ajattelua, että ei-IT-firmaan sisälle palkataan näin iso liuta IT-porukkaa :) Mielenkiinnolla jään seuraamaan sikäli kun tätä ulkopuolelta pystyy seuraamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään