Tarmo Vihinen

Ylibuukkaukset

1 viesti aiheessa

En löytänt tuoretta tätä aihetta koskevaa keskustelua, joten päätin aloittaa uuden. Onko kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

 

Olimme Hong Kongin kautta matkalla Australiaan, Perthiin. Ensin Finnairilla Hong Kongiin ja sieltä Qathay Pacificillä Perthiin. Liput olivat kirjoitettuna normaalisti

tuolle lennolle AY5839 ja näkyivät matkatoimiston Galileo varausjärjestelmässä sekä Finnairilla kentällä ihan normaalisti.

 

Checkatessamme (riittävän ajoissa) kentällä Qathay kuitenkin sanoi, että meillä on vain standby- paikka ylibuukatulle lennolle. Jouduimme sitten yöpymään. Matkatoisto sanoi, että kulut eivät tule meidän piikkiin, mutta maksoimme ne siinä vaiheessa itse. Teimme matkatoimiston kanssa reklamaation Finnairille. Finnair vastasi, että vika ei ole heidän vaan Qathayn ja pyysi tekemään reklamaation sinne.

 

Koska Cathayn järjestelmässä lento kuulemamme mukaan näkyi vain odotuslistalla, pyysimme Finnairia tekemään reklamaation. Finnair suostui välittämään reklamaatiomme Qathwaylle.

 

Taustalla on siis joko todellinen ongelma lentoyhtiöiden välisessä tiedonkulussa tai Qatwayn selittely. 

 

Meille ei tarjottu missään vaiheessa korvausta. Nyt siis odottelemme Qathayn vastausta reklamaatioon. Olemme siis kahden lentoyhtiön välisen "riidan" pelinappula.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään