newsBot

Finnair vuokraa A330-koneen oneworld-kumppaniltaan Iberialta Miamin reitille

12 viestiä aiheessa

Finnair vuokraa A330-lentokoneen miehistöineen oneworld-kumppaniltaan Iberialta Miamin reitilleen ajalle 10.1 - 31.1.2017. Koneen vuokrauksella varmistetaan Finnairin lentäjien A350-tyyppikoulutus, jota tarvitaan, kun Finnair vuoden 2017 aikana saa lisää uusia Airbus A350-koneita. On mahdollista, että Finnair jatkaa koneen ja miehistön vuokrausta Miamin reitillä tammikuun jälkeen, sillä käynnissä olevat, uusien koneiden käyttöönottoon liittyvät lentäjien A350-koulutukset jatkuvat keväällä.

 

"Lentäjäkoulutukset ovat osa valmistautumistamme Finnairin liikenteen kasvattamiseen. Vuokrakone ja -miehistö Miamin reitillämme tukee lentojen operoinnin täsmällisyyttä, tilanteessa, jossa suuri osa lentäjistä on koko ajan kiinni koulutuksissa", sanoo Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt.

 

Iberian kolme vuotta vanhassa A330-koneessa on 36 kokonaan makuuasentoon liukuvaa Business-luokan istuinta ja 242 Economy-luokan istuinta. Kaikilla matkustajilla on lennon aikana käytössään henkilökohtainen viihdejärjestelmä. Miehistö tulee Iberialta, ja lennoilla on mukana myös kaksi Finnairin matkustamohenkilön jäsentä tukemassa Finnairin palvelukonseptin toteutusta.

 

Finnair lentää Miamiin kolme kertaa viikossa. Finnair viestii operoivan lentoyhtiön muutoksesta suoraan asiakkaille, joilla on varaus näille lennoille.  

 

Lisätietoja:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkuva puljaaminen ja veivaaminen näiden vuokrakoneiden kanssa kertoo kyllä jo tyhmimmällekin että resurssienhallinta ja suunnittelu on pahasti ryssitty.

 

Onkohan pilottikoulutus edes oikea syy vai peitelläänko sen varjolla jotain muuta missä on epäonnistuttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin huhun, että Finnair reilusti kysyi SLL:ltä  ehdotusta, mikä reitti annetaan Iberian lennettäväksi. Jäsenet vastasivat 99,7 prosenttisesti Delhi. Niinpä Iberia lentää nyt Miamiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkuva puljaaminen ja veivaaminen näiden vuokrakoneiden kanssa kertoo kyllä jo tyhmimmällekin että resurssienhallinta ja suunnittelu on pahasti ryssitty.

Onkohan pilottikoulutus edes oikea syy vai peitelläänko sen varjolla jotain muuta missä on epäonnistuttu.

 

 

Onko nyt tänään alkanut joku lentäjäliiton masinoma uusi kapina vai miten 1.1. sunnuntaina kello 3 iltapäivällä on yhtäkkiä kova pilottipula?

 

Mitähän tulevasta kesästä tuleekaan kun silloin pitäisi oikeasti lentää ja paljon. Sairas yhtälö että uudet kalliit vehkeet makaa pihassa ja niille ei ole käyttöä ja sitten vielä maksetaan korvaukset asiakkaille peruutuksista.

 

Jotain on mennyt pahasti päin helv****ä Finnairilla.

 

Ilkka, meidän näkökannat alkavat lähestyä toisiaan ;D topista tuleekin porvari tuota pikaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä ei liene yhtän niin huono uutinen kuin tuo HiFlyn ilmestyminen aina silloin tällöin eri Jenkkireiteille. Iberian tuote on taatusti valovuosia Portugalin ihmettä parempi ja saattaa jopa hakata Finnairinkin, en ole koskaan lentänyt IB:n uudella kaukolaivastolla. Mutta onhan tuo Finnairin säätäminen näiden vuokrakoneiden kanssa kertakaikkiaan häkellyttävää...!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan pilottikoulutus edes oikea syy vai peitelläänko sen varjolla jotain muuta missä on epäonnistuttu.

 

Ukkoja ja leidejä nokalle on liian vähän, kyllä se on yksi syy (ja vähäisemmässä määrin myös: ukkoja on, mutta lentävät väärää konetyyppiä). Tuskinpa sen kummempia peitellään.

 

Tuo tuleva tarve on vaan tiedetty jo pari vuotta varmaan jokaisessa kotimaisessa ilmailuyrityksessä missä osattiin laskea tulevien konetilausten määrä... Ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä - ja eihän excel-osasto voi erehtyä kun kvartaaleista pitää saada kaikki tehot irti.. :laugh: (Ja nyt koulutus ei sitten pysy perässä .. eli menee tovi..)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ukkoja ja leidejä nokalle on liian vähän, kyllä se on yksi syy (ja vähäisemmässä määrin myös: ukkoja on, mutta lentävät väärää konetyyppiä). Tuskinpa sen kummempia peitellään.

 

Tuo tuleva tarve on vaan tiedetty jo pari vuotta varmaan jokaisessa kotimaisessa ilmailuyrityksessä missä osattiin laskea tulevien konetilausten määrä... Ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä - ja eihän excel-osasto voi erehtyä kun kvartaaleista pitää saada kaikki tehot irti.. :laugh: (Ja nyt koulutus ei sitten pysy perässä .. eli menee tovi..)

 

Millonkas S. Puro nähdään A350-koneen ohjaamon ovesta valmistautumassa lentoon? Etkös aja tällä hetkellä pikkubusseja? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä ei liene yhtän niin huono uutinen kuin tuo HiFlyn ilmestyminen aina silloin tällöin eri Jenkkireiteille. Iberian tuote on taatusti valovuosia Portugalin ihmettä parempi ja saattaa jopa hakata Finnairinkin

 

Samaa mieltä, mielestäni tästä ratkaisusta turha nurista samalla tavalla kuin HiFly:n rotiskosta!

 

Kuulin huhun, että Finnair reilusti kysyi SLL:ltä  ehdotusta, mikä reitti annetaan Iberian lennettäväksi. Jäsenet vastasivat 99,7 prosenttisesti Delhi. Niinpä Iberia lentää nyt Miamiin. ;)

 

Tähän ei varmastikaan vaikuta mitenkään Venäjän ylilentoluvat....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin huhun, että Finnair reilusti kysyi SLL:ltä  ehdotusta, mikä reitti annetaan Iberian lennettäväksi. Jäsenet vastasivat 99,7 prosenttisesti Delhi. Niinpä Iberia lentää nyt Miamiin. ;)

 

Tämähän kuulostaa juuri siltä, mitä yrityksissä useinkin harrastetaan. Ensin kysytään operoivalta henkilökunnalta vinkkejä, jonka jälkeen tehdään aivan päinvastoin.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään