Ville Viiperi

Lempi lentoyhtiösi!

83 viestiä aiheessa

Mitä järkeä tehdä tämmöisiä polleja?

Jesse, Jesse.... näinkö lyhyt muisti sulla on? Itse esitit täysin vastaavia n00bie-kyssäreitä tasan vuosi sitten. Jos on päässyt unohtumaan niin käyppä katselemassa omia postauksiasi about sivulta 85 alkaen ;) Sua autettiin kovasti ja ynseilemättä, älä toki itse siis ylpisty!

Ville, nämä mikä on sun suosikki kone/yhtiö/kenttä -pollit on aika vakiokamaa, niitä tulee suunnilleen yhtä usein kuin uusia aktiivisia jäseniäkin :)

PS. Vastasin Aero ;)

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jesse, Jesse.... näinkö lyhyt muisti sulla on? Itse esitit täysin vastaavia n00bie-kyssäreitä tasan vuosi sitten. Jos on päässyt unohtumaan niin käyppä katselemassa omia postauksiasi about sivulta 85 alkaen ;) Sua autettiin kovasti ja ynseilemättä, älä toki itse siis ylpisty!

blue skies,

-- Olli

Muistan kylläkin.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälleen en vastaa mitään. Eipä ole lempiyhtiötä, aikalailla kaikki lähtevät samalta viivalta, en erittele ketään paremmaksi kuin toista, mutta koneiden puolesta ehdottomasti blue1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VA pomolta on turha kysyä mikä on lempi yhtiö :)

No noista oikeista ei löytynyt sitä.

Hienoin kone on snowflakella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tietenkin Soder Aviation ja sen edeltäjä Soder Airlines! Niin vakaalla pohjalla ja luotettava firma! ;D No ei vaan, sanotaan vaikka että First Choice Airways.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun suosikkiyhtiö on pitkän harkinnan jälkeen Virgin Atlantic. Finnair on hyvänä kakkosena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksikään lentoyhtiö ei herätä sen enempää positiivisia kuin negatiivisiakaan mielleyhtymiä. Vastasin nyt kumminkin "joku muu" ja se tarkoittaa ensimmäiseksi mieleen tullutta firmaa, joka lennättää Kanadassa ihmisiä muistaakseni Beavereilla. Nimeä en muista. Siitä oli juttua jossain ohjelmassa Discoverylla, ja sitä katsoessa tuli vaan mieleen, ettei paskempi duuni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin aika samalta viivalta itse yhtiöt.. Mutta kuitenkin jotenkin pidän Air Finlandia ehkä sinä omana suosikkina. Myös konevalinnan takia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mairitteleva titteli Markollakin ;D

Siitäkin saamme kiittää Maliniemeä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mairitteleva titteli Markollakin ;D

Juu, sopii Markolle niin kivasti. 8)

Mutta itse asiaan, ei oikein osaa suosikkilentoyhtiötä sanoa kun ei ole kauheasti ulkolaista kokemuksia, no siis kyllä nämä perus Lufthansat, BA:t, Air Lingus ja jotain muita, ei muista. Finnairia arvostan kohtuullisen paljon.

Mutta ehkä kaluston osalta kiinnostaa Aero atraimineen ja Blue1 ja sen Saab 2000-koneet. Atrain on oikeasti kiva kone matkustaa ja se vielä näyttää lentokoneelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun lennän todellisuudessa, niin mieluiten Finnairin koneessa niin pitkälle kuin sillä pääsee. Muilla ei kovin mielellään silloin jos Finnairilta löytyy ja pääsee itse valitsemaan minkä yhtiön koneella menee. Suosin kotimaista.

Sitä paitsi minulla on useimmista ulkomaisista yhtiöistä, joilla olen tähän mennessä lentänyt, epämiellyttäviä kokemuksia. Britishillä lensin kerran Vantaalta edestakaisin Gatwickiin. Koneessa sai polttaa tupakkaa menolennolla jopa penkkirivistä riippumatta, ja paluulennolla paikkani osui tupakkapuolelle. Varsin ikävä juttu tupakoimattoman matkustajan näkökulmasta. Towerilla (amerikkalainen yhtiö, jonka tehtävänä on lentää toisen amerikkalaisyhtiön, jonka nimi silloin oli Pan Am, vanhat käytöstä poistetut koneenromut loppuun tilausliikenteessä) olen kerran lentänyt Vantaalta edestakaisin Miamiin. Menolento oli OK, mutta paluulennolla lähtöselvittäjä järjesti meille (vanhempi veljeni oli mukanani) muka tupakoimattomat paikat, jotka sijaitsivatkin tupakkapuolella, koska koneen kapteeni oli päättänyt siirtää tupakkapuolen tuossa 747:ssä peräosasta, jossa lähtöselvittäjä luuli sen sijaitsevan, siiven kohdalle, jossa paikkamme olivat. Eräs veljeni luokkatoveri oli tuon lennon lentoemäntä, ja veljeni yritti tuolta luokkatoveriltaan kysyä, voisiko saada siirtyä tupakkapuolelta pois savuttomalle puolelle. Ei onnistunut. Itävaltalaisella AUA:lla lensin kerran Vantaalta edestakaisin Wieniin. Lennot onnistuivat muuten, mutta se paluulennon laskeutuminen oli kyllä sellainen pystysuora pudotus, että en mielelläni toistamiseen lentäisi enää AUA:lla.

Ainoa ulkomainen lentoyhtiö, jonka operoimasta lennosta minulla on hyviä kokemuksia tähän mennessä, on tanskalainen Scandinavian Airlines eli lyhemmin SAS. Tuolla yhtiöllä lensin edestakaisin Vantaalta Arlandaan, Tanskaan rekisteröidyillä koneilla (menolento oskar yankee kilo alfa kilo, paluulento oskar yankee kilo hotel echo) huolimatta siitä, että yhtiöllä on myös Ruotsiin rekisteröityjä koneita (kansallisuustunnus sierra echo).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään